» » Mirrodin Besieged

Mirrodin Besieged


wersja do druku
Mirrodin Besieged
Tytuł: Mirrodin Besieged
Gra: Magic: the Gathering
Wydawca: Wizards of the Coast
Data premiery: 04.02.2011
Ilośc kart: 155
Blok: Scars of Mirrodin
Skrót: MBS

Drugi dodatek do gry Magic: the Gathering z bloku Scars of Mirrodin.

Magic: The Gathering (w skrócie: M:TG, M:tG lub MtG) jest kolekcjonerską grą karcianą (ang. Collectible Card Game – CCG). Do gry w Magica potrzebne są co najmniej dwie osoby z własnymi taliami. Każda gra reprezentuje bitwę pomiędzy dwoma czarodziejami, którzy używając magicznych czarów, przedmiotów i fantastycznych stworów starają się pokonać przeciwnika.

Każdy gracz potrzebuje talii, aby zagrać w Magica. Początkujący często rozpoczynają od zestawów startowych, które potem mogą być modyfikowane kartami pochodzącymi z boosterów. W większości przypadków talia musi mieć minimum 60 kart. Gracze nie mogą posiadać w talii więcej niż 4 kopie danej karty, chyba że jest ona lądem podstawowym. W zależności od formatu w jakim toczy się gra, używanie niektórych kart jest ograniczone do 1 sztuki, lub całkiem zakazane.

Budowanie talii wymaga umiejętności, gdyż gracze mogą wybierać z wielu tysięcy różnych kart. Gracze muszą być w stanie ocenić siłę karty, oraz dostrzegać powiązania między nimi. Wybór kart oraz strategii zależy w głównej mierze od koloru talii.

Złożona fabuła dla gry stwarzana była stopniowo. Najpierw pojawiła się w krótkich opowiadaniach dołączonych do reguł gry. Później pojawiły się pierwsze książki (wydawane przez HarperPrism) oraz komiksy (wydawnictwo Acclaim). Fabuła przeżyła tzw. Rewizję gdy Wizards of the Coast przejęła proces wydawnictwa książek i niektóre historie opowiedziane zostały od nowa. Od tej pory kolejne pozycje wydawane były regularnie. Od czasu dodatku Nemezis książki miały ten sam tytuł co edycja (z małymi wyjątkami w nowszych edycjach) i były wydawane razem z nimi. Wraz z dodatkiem Shards of Alara, wydawana jest tylko jedna książka na blok dodatków, za to wznowiono wydawanie książek nie związanych bezpośrednio z nowymi edycjami.

Większość historii stworzonych do dodatków dzieje się na Dominarii - fikcyjnym świecie stworzonym na potrzeby gry. Od 2003 roku fabuła odwiedza wciąż nowe plany (w stworzonej terminologii oznaczające wszechświaty wchodzące w skład multiwersum gry Magic).
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.