» Planescape » Moce » Mellifleur

Mellifleur


wersja do druku

Liczlord, Pierwszy licz

Redakcja: Zsu-Et-Am, amnezjusz

Mellifleur
Liczlord, Pierwszy Licz
Pomniejszy bóg
Symbol: kryształowa fiolka trzymana przez kościaną dłoń z pierścieniem na czwartym palcu
Plan ojczysty: Gehenna (Uścisk Śmierci)
Charakter: neutralny zły
Dziedzina: licze, magia
Wyznawcy: inteligentni nieumarli, licze, nekromanci
Charakter kleru: PZ, NZ, CZ
Domeny: magia, wiedza, zło
Ulubiona broń: Pierścień licza (atak bez broni)

Mellifleur to patron liczy, który nakłania złych magów do przejścia w stan nieśmierci, bowiem każdy skaptowany czarodziej zwiększa jego moc. Podobnie jak Kanchelsis, Liczlord dostąpił apoteozy zupełnie przypadkowo. W swojej siedzibie w Gehennie Mellifleur ma ukrytych wiele filakterii na wypadek, gdyby komuś jakimś cudem udało się go zniszczyć.

Historia/związki: Nim stał się bogiem, Mellifleur był czarodziejem żyjącym w zamierzchłych czasach. Na pewnym etapie swojego życia postanowił zostać liczem, toteż długo i z wyjątkowym pietyzmem przygotowywał się do odprawienia odpowiednich rytuałów. Nie wiedział jednak, że w tym samym czasie, gdy on rzucał wymagane zaklęcia, Bane (a w innych wersjach tego mitu Nerull) zajmował się właśnie podnoszeniem swego śmiertelnego kapłana do rangi półboga. W dziwny i niezrozumiały sposób rytuał Mellifleura zakłócił magię Pana Ciemności i czarodziej stał się półbogiem zamiast wybranego kleryka. Niektórzy mędrcy twierdzą, iż w wydarzenie to zamieszanych było więcej złych bóstw, co tłumaczyłoby status Liczlorda jako pomniejszego boga.

Największym wrogiem Mellifleura jest bóstwo, które niechcący obdarzyło go boskością i teraz próbuje go unicestwić, aby zaabsorbować utraconą moc. W związku z tym Pierwszy Licz rzadko wysyła swego awatara na Pierwszy Plan Materialny, obawiając się swojej Nemezis. Jeśli już musi tam zawitać, czyni to by nauczyć się nowych zaklęć lub zaszkodzić nieco swemu przeciwnikowi, bowiem woli prewencyjnie krzyżować mu plany niż czekać na jego atak. Czasem Mellifleura w jego działaniach wspomagają niektóre dobre bóstwa, wychodząc z założenia że cel uświęca środki i lepiej stanąć po stronie Liczlorda niż patrzeć, jak większe zło rośnie w siłę.

W związku z niedawną transcendencją Velsharoona wpływy Mellifleura jako patrona liczy na Torilu są niepewne. Jako że nic nie wiadomo na temat jakiegokolwiek konfliktu między tymi dwoma, można założyć, iż Velsharoon podszywa się pod Pierwszego Licza. Są też tacy, którzy twierdzą, zupełnie zresztą niesłusznie, iż ci dwaj bogowie są w istocie jednym i tym samym.

Pierwszy Licz z wyglądu przypomina każdego zwyczajnego licza - ożywiony humanoidalny szkielet. Od innych nieumarłych magów odróżniają go jedynie jego czyste, zawsze utrzymane w nienagannym stanie czarne szaty oraz para świecących zielonych klejnotów wprawionych w puste oczodoły.

Mellifleur
Nekromanta 20/Kapłan 20
Średni nieumarły (pozaplanarny, zły)
Boska ranga: 8
Kostki Wytrzymałości: 20k12 (nekromanta) + 20k12 (kapłan) (480 pw)
Inicjatywa: +9
Szybkość: 18 m
KP: 47 (+8 boski, +5 naturalny, +10 karwasze pancerza, +5 odbicie, +9 Zr)
Bazowy atak/Zwarcie: +25/+40
Atak: Pierścień licza +40 wręcz lub czar +42 dotykowy wręcz lub +42 dotykowy zasięgowy.
Całkowity atak: Pierścień licza +40/+35/+30 wręcz lub czar +40 dotykowy wręcz lub +42 dotykowy zasięgowy.
Obrażenia: Pierścień licza 1k6+7 obrażeń lub od czaru.
Przestrzeń/Zasięg: 1,5 m/1,5 m
Specjalne ataki[/b]: Karcenie/kontrolowanie nieumarłych (19/dzień), moce domenowe, wybitne boskie zdolności, zdolności czaropodobne, aura strachu, paraliżujący dotyk. Specjalne cechy: boskie niepodatności, cechy nieumarłego, RO 20/epicka, odporność na ogień 13, boskie królestwo, potężniejsza teleportacja na życzenie, zamiana planów na życzenie, komunikacja na odległość 12 km, spontaniczne rzucanie czarów objawień, rozumienie, mówienie i czytanie we wszystkich językach oraz przemawianie bezpośrednio do wszystkich istot w promieniu 12 kilometrów, odporność na odpędzanie +4, chowańce (kruki), OC 60, boska aura (240 m, ST 30).
Rzuty obronne: Wytr +35, Ref +38, Wola +47.
Atrybuty: S 25, Zr 28, Bd -, Int 42, Rzt 34 Cha 34.
Umiejętności: Koncentracja +51, Rzemiosło (alchemia) +67, Rzemiosło (introligatorstwo) +67, Odcyfrowywanie zapisków +67, Dyplomacja +33, Leczenie +33, Wiedza (tajemna) +67, Wiedza (plany) +67, Wiedza (natura) +67, Wiedza (inżynieria i architektura) +67, Wiedza (lochoznawstwo) +67, Wiedza (geografia) +67, Wiedza (historia) +67, Wiedza (miejscowa) +67, Wiedza (religia) +67, Wiedza (szlachta i władcy) +67, Czarostwo +70, Nasłuchiwanie +38, Szacowanie +37, Ukrywanie się +38, Ciche poruszanie się +38, Blefowanie +33, Zastraszanie +33, Przeszukiwanie +41, Wyczucie pobudek +41, Spostrzegawczość +33.
Atuty: Zapisanie zwoju, Dodatkowe odpędzanie, Skupienie na czarze (nekromancja), Doskonalsze skupienie na czarze (nekromancja), Skupienie na czarze (przemiany), Przenikanie czarem, Potężniejsze przenikanie czarem, Skupienie na umiejętności (Czarostwo), Warzenie eliksirów, Rzucanie w walce, Wykucie pierścienia, Wyciszenie czaru, Unieruchomienie czaru, Przyśpieszenie czaru, Zmaksymalizowanie czaru, Przedłużenie czaru, Stworzenie cudownego przedmiotu, Wyzbycie się składników, Mistrzostwo w czarach.

Boskie niepodatności: Choroby, dezintegracja, efekty wpływające na umysł, elektryczność, obniżenie wartości atrybutu, wysączenie wartości atrybutu, kwas, oszołomienie, paraliż, przemiany, sen, trucizny, uwięzienie, wygnanie, wysączenie energii, zabójcze efekty, zimno.
Wybitne boskie zdolności: Zmiana rzeczywistości, Mistrzostwo w czarodziejstwie, Automatyczna metamagia (przyśpieszenie czaru), Spontaniczne czary czarodzieja, Boska tarcza, Kontrolowanie stworzeń (nieumarli), Boskie skupienie na czarze (nekromancja), Boskie czarowanie, Zwiększona odporność na czary, Zawładnięcie śmiertelnikiem.
Moce domenowe: Rzuca czary zła z poziomem czarującego o +1 wyższym.
Zdolności czaropodobne: Mellifleur używa tych zdolności jak 18-poziomowa postać czarująca, z wyjątkiem czarów zła, które rzuca jak 19-poziomowa postać czarująca. ST rzutów obronnych dla tych zdolności wynosi 30 + poziom czaru. Wszystkie zaklęcia domenowe (magia, wiedza, zło).
Czary kapłana/dzień: 6/9+1/9+1/9+1/9+1/8+1/7+1/7+1/7+1/6+1, bazowy ST = 22 + poziom czaru (za wyjątkiem czarów nekromancji, dla których ST wynosi 26, oraz przemian, dla których ST jest równe 23).
Czary czarodzieja/dzień: 4/9/9/9/9/8/8/8/8/7/3/3/3/2/2/2/2, bazowy ST = 26 + poziom czaru (za wyjątkiem czarów nekromancji, dla których ST wynosi 30, oraz przemian, dla których ST jest równe 27).

Wyposażenie: Mellifleur nosi Pierścień Licza, zapewniający mu premię +5 z odbicia do KP oraz premię z odporności +5 do wszystkich rzutów obronnych. Pozwala on również na wykonywanie ataków bez broni jak ataków magiczną (na potrzeby omijania redukcji obrażeń) bronią, a zarazem zwiększa zadawane w ten sposób obrażenia. Mellifleur posiada liczne relikwiarze, a także pokaźny księgozbiór pełen magicznych tomów oraz wiele potężnych eliksirów, spośród których część obdarzona jest wyjątkowymi właściwościami.

Inne boskie moce
Jako pomniejsze bóstwo Mellifleur może wybrać 10 w dowolnym teście. Przy rzutach obronnych i testach ataku 1 traktuje normalnie i nie ponosi automatycznej porażki. Jest nieśmiertelny.
Zmysły: Mellifleur widzi, słyszy, czuje i wyczuwa na odległość 12 kilometrów. W ramach akcji standardowej może wyczuć wszystko w zasięgu 12 kilometrów od swoich wyznawców, świętych miejsc, przedmiotów lub każdego miejsca, w którym jego imię lub tytuł zostały wypowiedziane w ciągu ostatniej godziny, w nie więcej niż pięciu miejscach na raz. Ma także prawo zablokować zdolność wyczuwania innych bóstw o randze równej lub niższej w dwóch odległych miejscach na raz na nie dłużej niż 8 godzin.
Zmysł dziedziny: Mellifleur wyczuwa każdy akt przemiany w licza lub kreacji dowolnego innego nieumarłego, pod warunkiem iż wpływa on na przynajmniej 500 osób (jak np. przemiana potężnego władcy w licza) lub innego nieumarłego).
Akcje automatyczne: Mellifleur może użyć umiejętności Czarostwo lub dowolnej dziedziny Wiedzy, w której posiada przynajmniej 1 rangę, w ramach akcji darmowej, pod warunkiem że ST zadania wynosi 20 lub mniej. Ma prawo do nie więcej niż 5 takich darmowych akcji na rundę.
Tworzenie magicznych przedmiotów: Mellifleur może stworzyć dowolny magiczny pierścień lub eliksir, pod warunkiem że cena rynkowa owego przedmiotu nie przekracza 30 000 sz.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Corrick
   
Ocena:
0
Fajnie, że Liczlord się pojawił. Czekamy na kolejne Dzieci Mroku. I jest to chyba jedno z nielicznych bóstw DM, które ma zorganizowany kler. To dobrze, zawsze lubiłem Mellifleura.
31-01-2008 07:20
Renald
   
Ocena:
0
Wspaniała robota Panowie. Podziwiam inicjatywę opisania Bóstwa o którym dotychczas tak niewiele było wiadomo za to krążyło wiele nieprawdziwych plotek, a ten tekst co najważniejsze, pozwala rozróznić "Śpiewki od Cieni" ;).

Długo czekałem na rozpiskę Melifleura i nie zawiodłem się, dzieki ;).
31-01-2008 09:02
~dyrmagnos

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ja za to znalazłem kilka błędów:

W akcjach automatycznych (wydaje mi się, że tam winno stać "w ramach akcji darmowej")

W cechach specjalnych jest napisana 2x wartość OC (jeszcze bardziej zaintrygowało mnie to, że są to wartości różne)

Mam nadzieję, żę w przyszłości powstanie więcej podobnych tekstów.
31-01-2008 10:21
   
Ocena:
0
Tak jak w przypadku poprzednich "Dzieci Mroku" gratuluje roboty!
31-01-2008 15:10
Vitriol Plugawiciel
    Super
Ocena:
0
Nareszcie Mellifleur się ukazał. To moje ulubione Dziecko Mroku. Długo na niego czekałem i wreszcie się doczekałem. Liczlord robi wrażenie, tym bardziej, że ma oryginalną ulubioną broń. Wciaż jestem w szoku.

Ps. Praca bardzo poprawiła mi humor, cały dzień miałem doła, dzięki Redakcji jest mi teraz dużo lepiej. Bardzo dziękuję !
31-01-2008 15:31
M.S.
    Dobre, ale...
Ocena:
0
mało. Nie można było napisać na przykład o jego klerze?
01-02-2008 16:35

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.