» Artykuły » Mechanika

Mechanika

Wyświetlono rezultaty 1-5 z 5.
Rozbudowa zasad skradania w Warhammerze

Rozbudowa zasad skradania w Warhammerze

To ja się skradam!

21-08-2022 09:31 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 4
“To ja się skradam”. Znacie jakiegokolwiek erpegowego gracza, który by nie wypowiedział tego zdania? Czy poza tymi słowami, padły jeszcze jakieś, uściślające, co konkretnie robi Wasza postać? Rozbudowywaliście zasady popularnego w Polsce Warhammera, uwzględniając różne modyfikatory? Skr...
Elfi czarodziej w WFRP 2ed

Elfi czarodziej w WFRP 2ed

Odpinamy elfy od ludzkich kolegiów magii

08-05-2015 07:39 | narsilion | Komentarze: 19
Z drugoedycyjnymi elfimi czarodziejami jest w Warhammerze problem. Opisy świata stoją w rażącej sprzeczności z mechaniką. Wyraźnie jest powiedziane, że elfy nie uznają ludzkich szkół magii. Kiedy czytamy opis takich na przykład Panien Graala (elfich czarodziejek) wyraźnie jest napisane, że używ...
Odkurzając stary tom, cz. III

Odkurzając stary tom, cz. III

Czyli rzecz o tym, co jeszcze z Pierdycji wyciągnąć warto.

17-05-2012 19:06 | Krystian 'Krishakh' Pruchnicki | Komentarze: 1
Druga edycja WFRP wprowadziła znacznie większy balans pomiędzy postaciami, będącymi przedstawicielami różnych ras. Wykluczono także możliwie wiele rozwiązań, które mogłyby nazbyt zróżnicować postaci w fazie "rodzenia się" nowych bohaterów. Z tego powodu odrzucono zawartość pierwszoedycyjnej Galerii...
Odkurzając stary tom, cz. II

Odkurzając stary tom, cz. II

Czyli rzecz o tym, co było i co by być mogło.

30-04-2012 22:30 | Krystian 'Krishakh' Pruchnicki | Komentarze: 4
Alternatywne zdolności Wprowadzenie zdolności w II edycji WFRP było jedną z większych zmian w systemie. Choć ogólnie wyszło mu to raczej na plus, w mojej opinii znikło kilka naprawdę ciekawych elementów, takich jak zasady ogłuszania czy specjalne bonusy nietypowych umiejętności (żonglerka, osiłek)...
Odkurzając stary tom, cz. I

Odkurzając stary tom, cz. I

Czyli rzecz o tym, co z Pierdycji wyciągnąć warto

02-04-2012 22:31 | Krystian 'Krishakh' Pruchnicki | Komentarze: 12
Umiejętności tworzonego BG Podczas tworzenia postaci w II edycji WFRP występuje kilka mankamentów, nad którymi warto się zastanowić. Przede wszystkim, bohaterowie są do siebie bardzo podobni – szczególnie jeśli są przedstawicielami tej samej rasy. Stoi to w opozycji do kilku smaczków, które n...