Materialy specjalne na pancerz i bron
W działach: dnd, indeks, materiały | Odsłony: 389Indeks materiałów na pancerze, broń.
Pancerz
Adamantine: zapewnia redukcje obrażeń w zależności od kategorii pancerza. PMP
Arandur: zapewnia odporność na dźwięk. MF
Astral Driftmetal: działa przeciwko atakom istot bezcielesnym jakby był efektem mocy. Można wykonać tylko napierśnik, ciężkie pancerze, lub tarcze. KBiE\PH
Aurorum: naprawia się gdy roztrzaskany (sundered). BoED
Blended Quartz: zmniejsza Rncw. KBiE
Blueice: zmniejsza kategorie pancerza, Kdtzp i Rncw dla czarów zimna i zwiększa MpzZ. FB
Bronzewood: zmniejsza wagę pancerza, nie wpływa na Ukrywanie się w terenie zalesionym KBiE
Camoflauge Dye: zapewnia premię do Ukrywania się w lesie (tylko zbroje ze skóry). RF
Chitin: zamiennik metalu, zwiększa MpzZ. RotD
Copper, Alchemical: zapewnia odporność na zimno. MF
Cyrite (Arcane Steel): zapewnia premię +1 z odporności do RO. PGtE
Darkleaf, Elven: zmniejsza kategorie pancerza Rncw, Kdtzp, zwiększa MpzZ. KBiE
Darksteel: zapewnia odporność na kwas. MF
Darkwood (Zalantar): zmniejsza wagę i Kdtzp (tylko tarcze). PMP
Dlarun: zapewnia odporność na ogień. MF
Dragoncraft: zapewnia odporność na energię 5 (zgodnie z typem smoka), jako zdolność nadzwyczajną. Zmniejsza kategorię pancerza i Kdtzp (można wykonać tylko niektóre typy pancerzy). Draco
Dragonhide: zamiennik metalu w większości pancerzy. Pancerz jest niepodatny na broń oddechową odpowiedniego smoka. PMP\Draco
Dragonhide Mantle: zapewnia odporność na energie jak dragoncraft, ale używa ramion, jako miejsca założenia. Draco
Duskwood: tylko napierśnik, zmniejsza kategorię pancerza, Rncw i Kdtzp, zwiększa MpzZ. MF
Elukian Clay: zwiększa Kdtzp, Kdtzp nie stosuje się do testów Pływania. KBiE
Entropium: zwiększa kategorie pancerza i Kdtzp do testów opartych na Sile, zmniejsza Kdtzp do testów opartych na Zręczności, Rncw i zwiększa MpzZ . KBiE
Fever Iron: zapewnia odporność na ogień. MF
Flametouched Iron: zapewnia premię do RO przeciwko czarom, zdolnością czaropodobnym i nadnaturalnym złych przybyszy. ECS
Glassteel: zmniejsza kategorię pancerza, Kdtzp and Rncw, zwiększa MpzZ (w 3E działa jak adamantyt +mithril). RF\CV
Gold, Alchemical: zapewnia odporność na ogień i kwas, zwiększa kategorię pancerza, Kdtzp and Rncw, zmniejsza MpzZ. MF
Leafweave, Elven: zmniejsza Rncw i Kdtzp, zwiększa MpzZ (tylko niemetalowe pancerze). KBiE
Living Metal: zmniejsza Kdtzp i Rncw, zwiększa MpzZ. MF
Mithral: zmniejsza kategorię pancerza, Kdtzp i Rncw, zwiększa MpzZ. PMP
Mournlode, Purple: zapewnia premię do RO przeciwko czarom, zdolnością czaropodobnym i nadnaturalnym nieumarłych. MoE
Oerthblood: zapewnia redukcje obrażeń, premię ze Szczęścia do RO przeciwko efektom magicznym, w zależności od kategorii pancerza, DM #351
Pearlsteel: pancerz jest o 25% lżejszy od normalnych odpowiedników. SW
Platinum, Alchemical: zapewnia odporność na zimno i dźwięk, zwiększa kategorię pancerza, Kdtzp i Rncw, zmniejsza MpzZ. MF
Riverine: połowa premii z pancerza staje się premią z odbicia, niepodatny na obrażenia, za wyjątkiem niektórych czarów. SW
Sentira: odpowiednik Mithrilu, wymagany do stworzenia emotional armor (trzy rodzaje z różnymi bonusami). SoS
Shadowsilk: może być użyty do stworzenia niektórych lekkich pancerzy, zapewnia premię do Ukrywania się, Cichego Poruszania Się, zwiększa MpzZ, zmniejsza Kdtzp, w zacienionych miejscach, ciemności również Rncw. ToM
Starmetal: odpowiednik adamantyny. CAr
Susalian Chainweave: zapewnia redukcje obrażeń x/kłute. CW
Thistledown: uzywany tylko w przeszywanicy, zapewnia premie do testów Ukrywania się w zacienionych miejscach, ciemności. RotW
Urdrukar (mindsteel): zwiększa ST przy wróżeniu, aby zlokalizować noszącego, podwaja Rncw. KBiE
Wildwood: zmniejsza premię do KP, Kdtzp i Rncw, zwiększa MpzZ . Noszący może zignorować Kdtzp podczas Ukrywania się w leśnym poszyciu. Naprawia się, gdy zamoczony w wodzie, lub wystawiony na słońce. RotW
Ysgardian Heartwire: zwiększa KP przeciwko potwierdzeniu trafienia krytycznego. KBiE\BoED
Broń
Abyssal Bloodiron: odpowiednik zimnego żelaza, premia przy potwierdzaniu trafienia krytycznego. PH
Adamantine: ignoruje trwałość mniejsza niż 20 przy roztrzaskiwaniu (sundering) przedmiotów. PMP
Aurorum: naprawia się, gdy roztrzaskany (sundered). BoED
Baatorian Green Steel: premia z umagicznienia do obrażeń. KBiE
Blueice: broń cięta zadaje dodatkowe obrażenia. FB
Bronzewood: zmniejsza wagę. KBiE
Byeshk: zadaje dodatkowe obrażenia, jako broń obuchowa, obchodzi redukcję obrażeń daelkyr. ECS
Calomal: obchodzi redukcję obrażeń stworzeń z podtypem ogień. MoE
Crystal, Deep: zadaje dodatkowe obrażenia po przelaniu punktów mocy. EXH
Cyrite (Arcane Steel): obchodzi redukcję obrażeń x/magia. PGtE
Darksteel: zadaje dodatkowe obrażenia od elektryczności. MF
Dlarun: zadaje dodatkowe obrażenia od zimna. MF
Dragonbone Bow: zwiększa zasięg o 6m i łuk traktowany jest jako refleksyjny. Draco
Dragonfang: zapewnia premię z umagicznienia do ataków i zadaję obrażenia od energii typu zgodnego z typem smoka, jako zdolność nadzwyczajną. Draco
Duskwood: metalowe bronie ważą o połowę mniej niż normalnie. MF
Fever Iron: zadaje dodatkowe obrażenia od ognia. MF
Flametouched Iron: broń jest dobra (charakter). ECS
Frystalline: broń jest dobra (charakter). BoED
Gehennan Moghuth-Iron: kara do ataku i obrażeń, ale broń jest trująca. KBiE
Glassteel: adamantyt +mithril, kara do testów zauważenia broni tak wykonanej. RF\CV
Gold, Alchemical: zwiększa kość obrażeń, ale broń wymaga dodatkowego atutu, aby jej używać. MF
Hizagkuur: zadaje dodatkowe obrażenia od elektryczności. MF
Iron, Cold: obchodzi redukcję obrażeń x/zimne żelazo. PMP
Kheferu: obchodzi redukcję obrażeń stworzeń z podtypem ziemia. SS
Mournlode, Purple: obchodzi redukcję obrażeń nieumarłych jak srebro, lub zimne żelazo. MoE
Oerthblood: premia ze szczęścia do ataków i obrażeń, trafiony otrzymuje karę do RO przeciwko magicznym efektom. Dragon #351
Pandemonic Silver: odpowiednik srebra, bron cięta stwarza aurę strachu, gdy wyciągnięta podczas wiatru. CW
Pearlsteel: 25% lżejsza niż normalna, zmniejsza kary za używanie broni tnących i miażdżących w wodzie. SW
Platinum, Alchemical: zwiększa kość obrażeń, ale broń wymaga dodatkowego atutu, aby jej używać MF
Riedran Crysteel: zadaje dodatkowe obrażenia psionicznym stworzeniom. ECS
Rimefire Ice: zadaje dodatkowe obrażenia od zimna. FB
Silver, Alchemical: obchodzi redukcję obrażeń /srebro, zmniejsza obrażenia broni. PMP
Serren: broń zyskuje właściwość Widmowość. BoED
Solarian Truesteel: premia przy potwierdzaniu trafienia krytycznego. KBiE\BoED
Starmetal: odpowiednik adamantytu, zadaje dodatkowe obrażenie pozaplanarnym stworzeniom, gdy są na planie Materialnym. CAr
Stygian Ice: zadaje dodatkowe obrażenia od zimna, szansa na obniżenie RZT po trafieniu, ale broń sama może otrzymać obrażenia po zadaniu obrażeń. FB
Targath: obchodzi redukcję obrażeń Aerenal deathless, zmniejsza atak i obrażenia. ECS
Thinaun: pochłania dusze tych, którzy byli z nią w kontakcie w chwili śmierci, uniemożliwia wskrzeszenie, chyba że rzucający ma broń z duszą przy sobie, zmniejsza koszty komponentów potrzebnych do wskrzeszania. CW
Szablony (Dungeon Master's Guide II)
Feycraft
Pancerz: zmniejsza wagę i Rncw, zapewnia premię do testów Blefowania.
Broń: zmniejsza wagę i kategorię.
Fireshaped
Pancerz: premia do RO przeciwko ogniu i efektom gorąca.
Broń: zadaje dodatkowe obrażenia stworzeniom z podtypem zimno
Githcraft
Pancerz: zmniejsza Rncw, zapewnia premię do testów Koncentracji.
Broń: zadaje dodatkowe obrażenia psionicznym stworzeniom.
Gloryborn
Pancerz: premia do KP podczas szarżowania.
Broń: premia do obrażeń podczas szarżowania.
Hellforged
Pancerz: zwiększa Kdtzp i Rncw, zmniejsza MpzZ , zapewnia premiero KP gdy sąsiaduje się z sojusznikiem.
Broń: zadaje dodatkowe obrażenia flankowanym celom
Pitspawned
Pancerz: zadaje obrażenia atakującym wręcz.
Broń: premia przy potwierdzaniu trafienia krytycznego.
Soulforged
Pancerz: premia przeciwko próbom byczej szarży, byciu przewróconym
Broń: dodatkowe obrażenia szarżującym celom.
Dwarvencraft: zwiększa PW i Trwałość przedmiotu i ST na zniszczenie. RoS
Legenda:
Kdtzp - Kara do testów z pancerza (ACP - armor check penalty).
Rncw - Ryzyko niepowodzenia czarów wtajemniczeń (ASF - arcane spell failure).
MpzZ - Maksymalna premia ze Zręczności (MDB - maximum dexterity bonus).
RO - Rzuty Obronne.
Źródła:
BoED - Book of Exalted Deeds
CAr - Complete Arcane
CW - Complete Warrior
CV - Champions of Valor
DM - Dragon Magazine
DMGII - Dungeon Master's Guide II
Draco - Draconomicon
ECS - Eberron Campaign Setting
EXH - Expanded Psionics Handbook
FB - Frostburn
KBiE - Księga Broni i Ekwipunku (A&EG - Arms and Equipment Guide)
MoE - Magic of Eberron
MF - Magia Faerunu (MoF - Magic of Faerun)
PBT - Przewodnik budowniczego twierdz (SBG - Stronghold Builder's Guide)
PGtE - Player's Guide to Eberron
PH - Planar Handbook
PMP - Przewodnik Mistrza Podziemi (DMG - Dungeon Master's Guide)
RF - Rasy Faerunu (RoF - Races of Faerun)
RoS - Races of Stone
RotD - Races of the Dragon
RotW - Races of the Wild
SoS - Secrets of Sarlona
SS - Sandstorm
SW - Stormwrack
ToM - Tome of Magic
UE - Unapproachable East
Opracowane na podstawie:
http://community.wizards.com/go/thread/view/75882/19569550/Special_Materials_Index
Nevin 2011