» Dla Mistrzów Podziemi » Przedmioty » Magiczne defekty - informacje ogólne

Magiczne defekty - informacje ogólne

Większość różnorodnych magicznych usprawnień, które przydawane są magicznym egzemplarzom oręża, ma za zadanie jedynie wspomagać walczących. Tylko nieliczne wiążą się z jakimikolwiek nieprzyjemnymi konsekwencjami czy wadami. Z kolei przeklęte przedmioty w większości prostszych przypadków nie zawierają w sobie nic pozytywnego, a jedynie utrudnienia - nie dochodzi też do prawdziwego połączenia tych dwóch głównych kategorii przedmiotów: magicznie usprawnionych i przeklętych. Poniższe opracowanie ma za zadanie upłynnienie tej granicy.

Magiczne przedmioty różnią się właściwościami, wyglądem i mocą, z pewnością łączy je jednak jedno - wysoka cena. Dlaczego by jednak czasem nie przyjąć, że nadmierne naładowanie przedmiotu magią może wiązać się z nieprzewidzianymi skutkami ubocznymi w postaci spontanicznej klątwy, albo też możliwości, że niektórzy magowie mniej lub bardziej celowo tworzą wadliwe magiczne precjoza, pozwalające nieco ograniczyć koszta tworzenia samego przedmiotu, w którym skaza po części odciąża czarownika? Nie znaczy to oczywiście, że owi skąpi magowie muszą koniecznie dzielić się z ewentualnymi kupcami wiedzą na temat "drobnych skaz" w przedmiocie - szczególnie, że te najczęściej nie powstają zamierzenie. Czasem bowiem te szczególne, magiczne wady mogą pojawić się bez wiedzy twórcy, chociażby dlatego, że pozwolił on sobie "nieco" zaoszczędzić na materiałach, lub popełnił drobny błąd w procesie kreacji broni lub zbroi...

W dalszej części tekstu te swoiste "przeklęte usprawnienia" będą nazywane defektami. Defekty mają postać zwyczajnych usprawnień, z kilkoma różnicami:

  • defekty zawsze wiążą się z ujemnymi modyfikatorami cenowymi;
  • koszt przedmiotu z defektem wylicza się w oparciu o sumę dodatnich i ujemnych modyfikatorów cenowych. Uzyskany wynik należy porównać z tabelą cen magicznie usprawnionych przedmiotów i na tej bazie ustalić koszt danego przedmiotu;
  • jeśli suma modyfikatorów cenowych wynosi 0, to cenę przedmiotu wylicza się następująco: koszt "normalnego" umagicznienia/2 (np. Długi miecz samookaleczenia +2 wciąż będzie kosztował 1,815 sz, mimo iż suma jego modyfikatorów cenowych wynosi 0);
  • jeśli suma modyfikatorów cenowych jest mniejsza niż 0, to koszt przedmiotu obliczamy w powyższy sposób, jednocześnie zmniejszając go o 250 sz/każdy ujemny punkt modyfikacji cenowej, jednak nie poniżej 1,500 sz, ani nie poniżej 1/4 ceny w pełni umagicznionego przedmiotu;
  • przedmiot obdarzony defektami nie musi być wcale mistrzowsko wykonany, chyba że ma zostać jednocześnie umagiczniony w zwykły sposób - wtedy staje się to konieczne;
  • jeśli bazowy modyfikator cenowy wynikający z umagicznienia przedmiotu jest epicki (+6 i wyżej), to dodanie defektów nie zmienia tego stanu. W tym wypadku należy je potraktować tak, jak zwyczajne umagicznienia, a następnie odjąć uzyskaną modyfikację ceny od kosztu przedmiotu epickiego (np. jeśli umagicznienie +6 kosztuje 720,000 sz, to po dodaniu defektu z modyfikatorem cenowym -1 koszt wcale nie zmaleje do 50 000, a jedynie zostanie pomniejszony o 2,000 sz, czyli o koszt usprawnienia +1);
  • w przeciwieństwie do większości przeklętych przedmiotów, przedmioty z defektami można odrzucić bez pomocy magii w rodzaju Usunięcia klątwy - jeśli jest inaczej, odpowiednia informacja znajduje się w opisie danego defektu;
  • w przeciwieństwie do niektórych przedmiotów przeklętych, Usunięcie klątwy nie neguje defektów. Może ono jednak (jeśli tak podano w opisie) przywrócić bazowy stan przedmiotu, jeśli uległ na skutek defektu tymczasowej przemianie. Inną możliwością jest rzucenie tego czaru na przedmiot, w celu chwilowego uchronienia go przed szkodami wywoływanymi przez "negatywne" umagicznienie. Ochrona taka trwa wówczas 1 rundę/poziom czarującego. W tym czasie nie należy brać defektu pod uwagę, jednak po jego upływie wszystko wraca do normy. Nawet wówczas jednak, gdy defekt zostaje czasowo zablokowany, magiczna Identyfikacja lub potężniejsze czary tego typu wciąż mogą ujawnić jego obecność;
  • defektem może być również kara z usprawnienia (np. w przypadku Długiego miecza -1), która odnosi się wówczas do wszystkich cech przedmiotu, które normalna premia z usprawnienia wzmacnia. Są to więc: premia do ataku i obrażeń (które jednak nie mogą nigdy zmaleć poniżej 1, niezależnie od wyniku testu obrażeń itd.), a także twardość i wytrzymałość przedmiotu.



Czytaj również

Komentarze


~Ranrog

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
coraz lepsze artykuły
gratulacje
26-01-2006 17:00

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.