» Blog » Magic: The Gathering of Heroes - Plany
30-04-2022 11:50

Magic: The Gathering of Heroes - Plany

W działach: tłumaczenia, RPG, M:tG | Odsłony: 55

Magic: The Gathering of Heroes - Plany

MTG ma tuziny planów, które opisano na przestrzeni lat. Choć wielu graczy będzie chciało stworzyć swoje własne plany, wielu także będzie chciało odwiedzić dobrze znane miejsca. Wiele z tych planów może także zostać użytych jako domy postaci, do których mogą wracać jako do schronienia po eksploracji bardziej niebezpiecznych miejsc.

Eter

  • Eter - Pustka, Ciemne Wieczności, Świat Pomiędzy Światami. Substancja, która wypełnia przestrzeń między planami. Eter wpłynął na Nałożenie Rahi. Jest to także miejsce, w którym powstali Eldrazi.

Plany naturalne

  • Alara - Pojedynczy, gigantyczny plan, który rozpadł się na 5 mniejszych, każdy z własną kulturą i ekosystemem.

    • Esper - Wszystkie formy życia na Esperze stały się artefaktami poprzez fuzję z etherium.

    • Grixis - Grixis jest zasiedlony przez demony i nekromantów.

    • Jund - Jund jest rządzony przez drapieżników, ze smokami na szczycie łańcucha pokarmowego.

    • Naya - Ludy Naya wielbią Giantycznych, którzy żyją na tym planie.

    • Bant - Obywatele Bantu żyją w systemie feudalnym, nad którym pieczę trzymają anioły.

  • Aranzhur - Mało znany plan. Jest jedną z placówek Nieskończonego Konsortium, organizacji istniejącej na wielu planach, która trudni się czarnorynkowymi operacjami między poszczególnymi planami.

  • Arkhos - plan, na którym dzień i noc zmieniają się zgodnie z czymś, co można nazwać logiką snu. Pokazano to w Future Sight na karcie "River of Tears".

  • Azoria - rodzinny plan planeswalkera Ravidela i jeden ze światów stanowiących Odłamek Dwunastu Światów. Poza nim jedyny znany plan z tej grupy to Dominaria. Wbrew skojarzeniom, nie ma żadnego związku z Senatem Azorius z Ravniki. Podczas bitwy pomiędzy planeswalkerami Freyalise i Tvesh Szat, ten młody oceaniczny plan został obdarty z wszelkiego życia.

  • Plan Medytacyjny Bolasa - plan astralny, do którego potężni magowie mogą się dostać z Dominarii. Starszy Smok Nicol Bolas używał tego planu jako miejsca rozmyślań i by mieć prywatne spotkania ze swoimi doradcami, gdy był cesarzem Madary na Dominarii.

  • Cabralin - cichy i spokojny plan. Opisywany jako bezpieczne miejsce z mnóstwem wzgórz i pól.

  • Cridhe - Świat złożony z jednej jedynej wyspy, na której Wielkie Drzewo Cridhe zawiera całą jego manę. W antycznych czasach drzewo zostało zniszczone przez mężczyznę, który pragnął zostać planeswalkerem. Spowodowało to rozłam wyspy na dwie części i wojny o potężną magię, która wtedy została wyzwolona. Po setkach lat wyspy znów się połączyły i zasiano ostatnie nasiono Wielkiego Drzewa, co poskutkowało nową erą pokoju.

  • Diraden - Plan, który był pokryty magiczną osłoną, powodującą wieczną ciemność. Zablokowało to wszelką manę, która nie była czarna aż do czasu, gdy Chandra Nallar pokonała Księcia Velrava. Mieszkańcy Diradenu praktykowali magię krwi.

  • Dominaria - zwana także Pieśnią Dominarii, jest centralnym planem multiwersum. Inne plany mają na nią swój mocny wpływ. Jest to setting, w którym miała miejsce znaczna większość fabuł MTG. Dominaria jest około dwa i pół raza większa od Ziemi, z dużymi, lecz płytkimi morzami. Ma jeden księżyc, nazywany Mgielnym Księżycem. W okresie pomiędzy upadkiem Imperium Thran a końcem inwazji Phyrexi, Dominaria miała dodatkowy, mały, sztuczny księżyc, zwany Błyszczącym Księżycem przez jej mieszkańców i Pustym Księżycem przez planeswalkerów. Podczas Ery Lodu, Dominaria była głównym planem w Odłamku Dwunastu Światów. Rok na Dominarii skład się z 420 dni po 24 godziny każdy. Do dnia dzisiejszego potwierdzono na niej istnienie następujących kontynentów:

    • Terislare, który po Erze Lodu został podzielony na 6 mniejszych kontynentów.

    • Aerona, która jest częścią Domen wraz z grupką małych wysp.

    • Jamuraa, która jest superkontynentem składającym się z 3 połączonych kontynentów.

    • Tamingazin, długi i wąski kontynent lezący na zachód od Terislare i wschód od Jamuraary.

    • Otaria, mały kontynent na zachód od Taminagazina i południowy wschód od Shiv.

    • Sarpadia, kontynent leżący daleko na południu od Tarislare.

    • Nienazwany kontynent na biegunie północnym, z dużym półwyspem nazywanym Wyższym Videnthem.

    • Nienazwany kontynent na biegunie południowym.

Istnieją inne masy lądowe, aczkolwiek znawcy fabuły nie są pewni, jak je zakwalifikować:

  • Tolaria, wyspa daleko od jakiegokolwiek kontynentu.

  • Caliman, masa lądowa nieznanego rozmiaru i umiejscowienia na południowej półkuli.

  • Corondor, często nazywany kontynentem, lecz znacznie mniejszy od innych.

  • Shiv, zawsze nazywany wyspą, lecz jest większy od Corondoru.

Istnieją także miejsce na Dominarii o nieznanym umiejscowieniu:

  • Shimia

  • Surr

  • Vesuva

  • Equilor - "najdalszy plan", Equilor jest bardzo starym planem na "granicy czasu". Wszystko na tym planie wygląda, jakby skończyło swój wzrost dawno temu. Góry są małe i bez ostrych krawędzi. Jego mieszkańcy gromadzili wiedzę przez setki tysięcy lat i wiedzą praktycznie wszystko. Ostatecznie, dołączają oni do Starszych, którzy łączą się z jakiniami.
  • Ergamon - niebezpieczny i rzadko kiedy odwiedzany plan. Opisuje się go jako mającego gigantyczne szczyty i egzotyczną faunę.

  • Gastal - opuszczony plan niekończących się zniszczeń.

  • Ilcae - ciemny kąt uniwersum, gdzie tylko najgorsi z planeswalkerów się spotykają. Jego lokalizacja lub natura pozostają tajemnicą.

  • Innistrad - plan w multiwersum, który przypomina Ziemię w XVIII i XIX wieku. Głównie zamieszkują go ludzie, ale żyją w strachu przed istotami z klasycznych horrorów, takimi jak zombie, wilkołaki, wampiry i duchy. Co więcej, demony są rosnącym zagrożeniem. Życie w Innistradzie jest zdominowane przez pojedynczy księżyc na jego niebie. Choć mieszkańcy planu wiedzą o nim niewiele, księżyc rządzi porami roku i potworami, zbiorami itp. Ludzkie społeczeństwo jest zdominowane przez religię, z Kościołem Avacyn jako obiecującym obronę przed istotami mroku. Kościół nazwano po Archanielicy, która pomogła pokonać potwory, które polowały na ludzi, ale na ich miejsce pojawiły się demony. Istnieje także powiązany z tą historią sekretny kult demonów zwany Skirsdag.

  • Iquatana - Dom "Narcomoeby" z Future Sight i Iquati, którzy ją stworzyli w zastępstwie swoich genealogicznych banków pamięci. Atmosfera tego planu jest pełna Eteru i jego istoty często mutują w nowe formy. Powierzchnia Iquatany posiada mnóstwo dziur i kominów. Kominy te wysyłają Eter do atmosfery.

  • Ir - Dom "Fomiro Nomadów" z Future Sight. Jest raczej niezrozumiały. Gatunek barbarzyńskich gigantów zwanych Fomori żyje na Wyspach Turri. Wybudowałi oni i ciągle bronią zamku na wyspie, gdyż jest to siedlisko potężnej many i często jest atakowane przez planeswalkerów. Mówi się, że ta mana jest szczególnie pomocna w przywoływaniu istot.

  • Kaldheim - zimny plan wiecznego lodu, jego zimne wiatry niosą wizje o dziwnych znaczeniach, lecz kradną pamięć i życie z tych, którzy błąkają się w nich zbyt długo.

  • Kamigawa - Bogaty i kulturowo zróżnicowany plan podzielony na świat duchów Kami i świat materialny. Jest oddalony od innych planów i posiada silny japoński wpływ. Istnieje 5 głównych lokacji w Kamigawie, każda odpowiadająca jednemu podstawowemu landowi Magica. Każda z tych lokacji ma strażnika-smoka, który jest lojalny względem materialnych mieszkańców.

    • Towabara - masywna równina, jej nazwa znaczy "wieczne pole". W Towabarze znajduje się Araba, "zniszczona ziemia", pełna kraterów po ataku Kami. Zamek Eiganjo znajduje się w centrum Araby. Jest to fortyfikacja daimyo Takeshi Kondy. Zamek został zaatakowany przez O-Kagachi w Wojnie Kami i ciężko uszkodzony. Strażnikiem Tobawary jest Yosei, Gwiazda Poranka.

    • Akademia Minamo - szkoła ucząca potężnej magii ludzi i duchów. Zbudowano ją w miejscu, gdzie znajduje się największy wodospad Kamigawy. Akademią zarządzają Soratami. Często nauczyciele i studenci się do nich modlą. Soratami to księżycowi ludzie praktykujący magię, którzy żyją w chmurach nad Akademią. Szkołę tą zaatakował Hidetsugu, ogr, którego wychowanek został zamordowany przez studenta Minamo. Akademię Minamo chroni Keiga, Gwiazda Pływów.

    • Takenuma - Takenuma to wielkie bagnisko. Żyją tutaj bandyci i Nezumi (ludzie-szczury). To także miejsce pełne demonów, które żyją w jego mroczniejszych rejonach, co sprawia, że miejsce to jest zniszczona i pozbawione słońca. To tutaj mają miejsce najbrutalniejsze bitwy przeciwko kami. Kokusho, Gwiazda Wieczoru, opiekuje się tym miejscem.

    • Góry Sokenzan - Największy łańcuch górski w Kamigawie. Akki, bystre gobliny, żyją tutaj wśród bandytów i zbuntowanych samurajów zwanych roninami. Spotkać tu też można Godo, słynnego władcę bandytów, Hidetsugu, O-Bakemono (potężny ogr-szaman) przywołuje w tym miejscu duchy. Głęboko w górach Sokenzan istnieją Szczyty Tendo, najbardziej strome góry w Kamigawie. Serce Mrozu, jedna z tych gór, było nawiedzone jakiś czas temu przez Yuki-onnę. Sokenzan jest strzeżony przez Ryusei, Spadającą Gwiazdę.

    • Forest Jukai - gęsty las, w którym żyją różne rodzaje kami. Zakon mnichów trenuje tutaj, by połączyć się z naturą i światem duchów. Kitsune (ludzie-lisy) żyją w Jukai wraz z Orochi (ludźmi-wężąmi), którzy trzymają się zachodnich rejonów. Nikt nigdy nie odkrył, co znajduje się na zachód od lasu Jukai, gdyż wszelkie próby eksploracji zawiodły. Las Jukan jest pod opieką Jugan, Wschodzącej Gwiazdy.

  • Karsus - plan składający się w całości z poskręcanych szczątków wielkiego konstruktu szkła i stali. Magia działa tutaj dziko, często odbijając się lub będąc wchłanianą przez dziwne pozostałości maszyny bez żadnej przyczyny.

  • Kephalai - posiada totalitarny, biurokratyczny rząd. Miasta tutaj mają gotycką architekturę, otoczone są wielkimi akwenami. Kephalai zdaje się mieć bazar, gdzie można zakupić przedmioty z innych planów, takie jak Book of Kith and Kin z Lorwynu.

  • Kinshala - prosty plan nomadycznych handlarzy i miast kupieckich. Grupka potęg kolonialnych podbiła większość świata i ściąga z nich zasoby z powrotem do stolic za morzami.

  • Lorwyn/Shadowmoor - Lorwyn to bujny plan bazujący na celtyckich mitach, który jest w stanie wiecznego dnia i lata. W przeciwieństwie do większości planów, na Lorwynie nie ma żadnych ludzi. Co kilka wieków, następuje naturalne wydarzenie zwane Wielką Aurorą i zamienia Lorwyn w plan wiecznej nocy zwany Shadowmoor, mroczną, niebezpieczną alternatywę Lorwynu.

  • Luvion - mało wiadomo o tym tajemniczym miejscu. Najwyraźniej potężny planeswalker mieszka tutaj i odkrył sposób, by nigdy nie umrzeć.

  • Mercadia - Mercatia to plan znany ze swojej unikalnej góry, która wygląda jak wielki stożek, tym szerszy, im wyższy. Na jej szczycie znajduje się wielkie miasto założone przez Thrana. Kupcy z Mercadii znajdują się w każdym zakątku tego świata. Ten plan jest zasiedlony przez niemożliwości i odwrotności. Jego największe miasto znajduje się na szczycie odwróconej góry, a gobliny są na szczycie piramidy społecznej. Handel jest centrum życia na Mercadii i szczegółowe akty dyplomatyczne i handlowe pomiędzy goblinami i ludźmi z miasta Mercadia i merfolkami z Saprazzo definiują ten plan.

  • Moag - Prosty plan małego znaczenia, Moag posiada szeroką gamę środowisk i kultur, wielu przypomina on także raj. Został zaatakowany i zaasymilowany przez Phyraxian.

  • Muraganda - świat tropikalnych dżungli, wspomniany w kartach z Future Sight - "Muraganda Petroglyphs" i "Imperiosaur". Nie potwierdzono go jednak jako nazwy planu aż do Planechase. Jest to plan, w którym efektywność jest kluczem do przetrwania w trudnym do zniesienia środowisku gigantycznych bestii.

  • Pustka - Jest ich bardzo dużo. Są to plany bez własnych światów. Mogą powstać, gdy plan umiera lub gdzie plan ma się dopiero narodzić. Można w nich stworzyć Sztuczne Plany.

  • Pyrulea - Składa się z gęsto porośniętej lasem sfery wokół gwiazdy centralnej. Mieszkańcy tego planu żyją po wewnętrznej stronie tej strefy. Co więcej, rośliny na tym planie są bardzo duże. To przykład naturalnie występującej Strefy Dysona.

  • Nieskończony Rabiah - zbiór 10001 oryginalnie podobnych planów, wszystkie powstały z oryginalnego Rabiaha podczas Tysięcznego Odbicia. Od tego momentu rozwinęły się one niezależnie od siebie. Jeden, znany jako Mroczny Rabiah, został przejęty przez siły zła i może pod tym względem rywalizować z Phyraxią. To świat zamieszkany przez wiele istot i kultur z arabskich mitów, między innymi plemiona Dżinów.

  • Ravnica - Wielki plan w całości pokryty przez miasto. Bazuje on na wschodnioeuropejskich kulturach, mitach i baśniach. Ten plan jest odseparowany od innych w multiwersum, co sprawia, że Planeswalkerzy i duchy nie mogą wyjść lub wejść. Plan jest zarządzany przez Guildpact i 10 Gildii przez więcej niż 10 tysiącleci. Choć później z niego zrezygnowano, Gildie dalej są bardzo potężne. Miasto Ravnica to główna metropolia planu. Centrum Ravniki, które jest także centrum całego planu, to jedno z nielicznych miejsce, gdzie oryginalna Ravnika się zaczęła. Z tego względu, jej ulice nie mogą odcinać jej od nieba. Znajduje się ona na szczycie góry, z podstawą w Podmieście, gdzie górnicy Rakdos poprzez milenia stworzyli wielką kolumnę. W tej kolumnie znajduje się Hellhole. Na poziomie ulicy, jest to płaski, solidny grunt, gdzie można znaleźć wiele ważnych pomieszczeń i monumentów.

  • Regatha - Miejsce, gdzie założono Zakon Heliud. Znany jest z magicznego fenomenu zwanego Oczyszczającym Ogniem. Oczyszczający ogień to magiczny płomień białej many, który jest chłodny w dotyku. Bada duszę każdego, kto wchodzi do ognia pod względem grzechów i jest źródłem mocy Zakonu Heliud. Może zniszczyć śmiertelnika lub wyssać całą moc z planeswalkera, włączając w to zdolność do kroczenia między planami.

  • Segovia - Segovia to wodnisty plan słynny z powodów swoich lewiatanów. Jest mniejszy od innych planów, więc Lewiatany z Segovii są mniejsze od tych z innych światów i są jedynymi mieszkańcami o znaczącym rozmiarze. Wszystko istnieje tutaj w miniaturze, w skali około 1:100. Największa istota, Segovian Leviathan, ma rozmiar słonia na Dominarii. Kiedy planeswalkerzy odwiedzają ten plan, zmniejszają się zgodnie ze skalą. Ludzie z Segovii oglądają sporty takie jak wyścigi rydwanów w miejscach zwanych Hippodromami.

  • Shandalar - Shandalar to plan, który zmienia swoje umiejscowienie w Multiwersum. Jest relatywnie mały i bogaty w manę. Magiczna energia jest tak powszechna, że jest samoświadoma, a ludzie korzystają powszechnie z pomniejszych zaklęć w codziennym życiu.

  • Tavelia - Tajemniczy plan, o którym mówi się tylko szeptami. Mało kto wie, jakie mrocznie cienie tu się zalęgły.

  • Theros - Theros jest rządzony przez zapierający dech w piersi panteon bóstw. Śmiertelnicy drżą przed nimi, spełniają ich zachcianki i boją się ich gniewu. To plan gdzie barbarzyńskie, żyjące w jaskiniach minotaury rzucają się na nieostrożnych podróżników. Giganci kroczą po świecie, czerpiąc swoją siłę z samej ziemi. Masywne krakeny żyją w głębinach mórz, a syreny kuszą żeglarzy ku ich zgubie. Pośród tych wielkich niebezpieczeństw, śmiertelnicy muszą znaleźć sposób, by przetrwać. Na Therosie bohaterowie są bardzo cenieni.

  • Ulgrotha - Ulgrotha znaczy "Ogród" i była małym planem, daleko od Dominarii, czasami nazywana "Ojczyzną" przez swoich mieszkańców. Jej linie many zostały zniszczone wieki temu, kiedy Ravi użył Dzwonu Apokalipsy, powodując Wielkie Zniszczenie i kończąc Wielką Wojnę pomiędzy Tolgath i Starożytnymi. Później, planeswalkerzy Feroz i Serra postanowili, że zostaną opiekunami Ulgrothy. Feroz stworzył potężną magiczna barierę, by ochronić plan od napaści. Jednakże, po jego śmierci, bariera się zapadła. Ulgrotha to dom Barona Sengira, potężnego wampira, który kontroluje duże połacie planu poprzez strach i czarną magię. Ulgrotha ma przynajmniej jeden planarny portal, który znajduje się w opuszczonym, krasnoludzkim mieście pod Zamkiem Sengir. Nie wiadomo, gdzie on prowadzi, ale wiadome jest, że krasnoludy z Ulgrothy uciekły od niego i że płynie z niego potężna mana.

  • Valla - plan wiecznej wojny, na którego powierzchni szaleje zjawisko zwane Immersturm.

  • Wildfire - Wildfire to kraina dzinów i ifrytów, która graniczy z Rabiah. Magowie Emberwilde, znani także jako Embermagowie, są oddani temu planowi. Istnieje parę portali do Wildfire w Bogardan. ale Zakon Emberwilde nie wkroczył do niego, ze strachu przed obrażaniem potężnych istot, które w nim mieszkają. Na tym planie znajduje się Wyspa Naar. Rządzony przez Kalifa Emberwilde,, Zakon ma więzi handlowe z kilkoma Rabiahami i Sun'Ata. Handlują także z Dominarią poprzez parę naturalnych portali, które znaleźć można na pustyniach. Mówi się, że istoty z Wildfire są odpowiedzialne za nauczenie magii ognia goblinów z Dominarii, wiedząc, że nie będą one zdolne posiąść mistrzostwa nad tą sztuką.

  • Vatraquaz - Nic nie wiadomo o tym planie.

  • Zendikar - słynny pośród Planeswalkerów ze względu na wiele ukrytych skarbów zostawionych przez antyczną cywilizację i swoje potężne, nietypowe więzi many. Ten plan jest bardzo niebezpieczny, po części ze względu na naturalne zjawisko zwane Roil, które zmienia kształt planu. Na Zendikarze żyją wampiry, Kor, merfolki, gobliny, elfy, ludzie i minotaury. Ten plan był także więzieniem dla Eldriazich, mitycznych istot ze zdolnością do kroczenia między planami i o wielkiej sile. Plan ma siedem kontynentów: Guul Draz, Tazeem, Akoum, Murasa, Ondu, Bala Ged i Sejiri. Inną ciekawostką są wielkie, latające kamienie w kształcie wielościanów, zwane hedronami, które występują w wielu miejscach. Nikt nie wie, czym tak naprawdę są, ale ich przeciwstawianie się grawitacji sugeruje dziwne właściwości many i grawitacji na Zendikarze. Te antyczne monolity pokryte runami występują na całym planie. Są długie na 10 mil i niektóre unoszą się w powietrzu, inne zaś są zakopana, w całości lub częściowo. Są pozostałościami po antycznej cywilizacji, ale ich oryginalne zastosowanie pozostaje niejasne.

Sztuczne plany

  • Mirrodin - originlanie nazwany "Argentum", jest to sztuczny plan stworzony przez Karna. To jedyny sztuczny plan, które przetrwał test czasu i jest stabilizowany przez swoje 5 sztucznych słońc. Kiedy szalony konstrukt Memnarch został pozostawiony z zadaniem kontrolowania planu, sprowadził tu istoty z niezliczonych innych światów, aby stworzyć bogaty ekosystem, w którym mógłby hodować iskry planeswalkerów, by je następnie zbierać. Jedynymi istotami natywnymi dla Mirrodinu są Blink Moths. Unikalnym efektem mycosynth lattice tego świata jest to, że z czasem organiczne istoty stają się artefaktami, a artefakty zmieniają się w istoty organiczne. Phyrexiański olej, zostawiony tutaj przez Karna, stworzył z czasem nowych Phyraxian.

  • Phyrexia - sztuczny plan całkowicie mechanicznego "życia", stworzony przez antycznego planeswalkera. Ten 9-warstwowy plan został odkryty i przebudowany przez Yawgmotha i zaczął on swój plan podbicia Dominarii w tym miejscu. Jego los po zakończeniu Wojny Phyraxiańskiej i powrocie Phyrexii pozostaje nieznany.

  • Rath -sztuczny plan skonstruowany przez Yawgmotha. Został zaprojektowany jako pomoc w phyrexiańskiej inwazji. Stworzony z latającego kamienia w centralnej Twierdzy, plan powoli rozszerzał się z czasem, aż był rozmiarów Dominarii. w którym to momencie przeniósł się do drugiego planu, bezpośrednio transportując phyrexiańskie armie wraz z sobą.

  • Domena Serry - sztuczny plan pięknych, pokrytych chmurami niebios stworzony przez planeswalkerkę Serrę z czystej białej many jako niebiański ideał. Serra stworzyła go w nadziei, by mogło powstać miejsce, gdzie cierpienie nie miałoby prawa istnieć. To oryginalny dom słynnych Aniołów Serry i istniało w pokoju, oddane swojej twórczyni przez jakiś czas, aż Phyrexia napadła Dominarię i plan zamieniono w jądro zasilające statek Weatherlight. W pewnym momencie po zniszczeniu Weatherlighta, Domena Serry może powrócić w jakiejś formie. 

[Powrót do spisu treści

0
Nikt jeszcze nie poleca tej notki.
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Kaworu92
   
Ocena:
0

Jak na Polterze stworzyć "listę wypunkowaną drugiego poziomu"? :/ Nie chce mi się skopiować ładnie z mojego procesora tekstu... :/

Mam na myśli te puste kuleczki, a nie wypełnione. Część się skopiowała, część tego odmawia i mam listę wypunkowaną pierwszego poziomu, a nie o to mi chodzi... :/

30-04-2022 11:57

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.