» Blog » Magic: The Gathering of Heroes - Kolory magii
18-03-2022 12:28

Magic: The Gathering of Heroes - Kolory magii

W działach: M:tG, tłumaczenia, RPG | Odsłony: 43

Magic: The Gathering of Heroes - Kolory magii

Kolory Magica są główną częścią jego wyjątkowego doświadczenia. Każdy kolor ma swoje własne skojarzenia i funkcje. Poniżej znajduje się przegląd, jaką funkcję pełni każdy w Magic: The Gathering RPG. W dodatku do bycia wykorzystywanym do opisu osobowości i zdolności postaci, Tożsamość Koloru daje także bonusy do różnych statystyk.

  • Biały jest kolorem porządku, równości, szlachetności, leczenia, prawa, społeczności, pokoju totalitaryzmu i światła, choć niekoniecznie jest "dobry". Siłą Białego jest masa małych istot, które są silne jako grupa, chronienie tych istot umagicznieniami, chronienie przez zadawaniem obrażeń istotom lub graczom, nakładanie ograniczeń na graczy, redukowanie zdolności istot przeciwnika i potężne zaklęcia które "wyrównują" pole walki, poprzez niszczenie wszystkich permanentów danego typu. Białe istoty są znane z powodu ich "Ochrony" (Protection) od innych kolorów lub nawet typów kart, co czyni je praktycznie odpornymi na krzywdę z ich strony. Dużo białych istot ma także First Strike, Lifelink i Vigilance. Słabości Białego to skupienie się na istotach, jego niechęć do po prostu zabijania ich (zamiast tego nakładane są ograniczenia, które można wycofać) i to, że wiele z jego potężniejszych efektów dotyczy wszystkich graczy tak samo - wliczając rzucającego zaklęcie.

    • Biały daje bonus do Skupienia. Biały jest kolorem obrony, odwagi i leczenia i pozwala na utrzymanie wielu efektów w tym samym czasie.

  • Niebieski jest kolorem inteligencji, rozumowania, iluzji, logiki, wiedzy, manipulacji i oszustwa, a także powietrza i wody. Błękitne zaklęcia są najlepsze, jeśli chodzi o dodawanie dodatkowych zaklęć do pamięci, permanentnie przejmowanie kontroli nad efektami, zwracanie ich do pamięci właściciela i kontrowania zaklęć, co sprawia, że są odrzucane (discarded), a mana poświęcona na ich rzucenie zmarnowana. Błękitne istoty zazwyczaj są słabsze od istot innych kolorów, ale często mają zdolności i cechy, które czynią je trudnymi do zablokowania lub zadania im obrażeń, zwłaszcza Flying i do mniejszego stopnia Shroud. Słabością Niebieskiego są między innymi trudności z poradzeniem sobie z zaklęciami, które już zostały rzucone, natura jego zaklęć, która są bardziej odpowiedzią niż atakiem, oraz mała (i droga) liczba istot.

    • Błękitny daje bonus do Pamięci. Błękitny jest kolorem inteligencji, logiki i wiedzy i zna wiele sekretów.

  • Czarny jest kolorem mocy, ambicji, chciwości, śmierci, korupcji, samolubności i amoralności. Nie jest koniecznie zły, choć wiele z jego kart odwołuje się bezpośrednio lub pośrednio do tego konceptu. Czarne zaklęcia są najlepsze w niszczeniu istot, zmuszaniu graczy, by odrzucali (discard) zaklęcia z pamięci, sprawianiu, by gracze tracili życie i przywracaniu istot z martwych. Co więcej, ponieważ Czarny chce wygrać za wszelką cenę, ma ograniczony dostęp do zdolności i efektów, które zazwyczaj są dostępne tylko jednemu z innych kolorów, ale te zdolności często wymagają wielkiego poświęcenia - życia, istot, zaklęć z pamięci lub z Biblioteki i innych trudnych do odnowienia zasobów. Czarny jest znany z posiadania istot ze zdolnością Intimidate, co sprawia, że ciężko je zablokować. Inne czarne zdolności to Deathtouch i Regeneration. Główną słabością Czarnego jest prawie całkowita niezdolność do radzenia sobie z umagicznieniami i artefaktami, jego tendencja do ranienia samego siebie prawie tak mocno jak przeciwnika i trudności w radzeniu sobie z innymi Czarnymi istotami.

    • Czarny daje bonus do Mistrzostwa. Czarny to kolor chciwości, ambicji i mocy i osiąga potęgę za wszelką cenę.

  • Czerwony to kolor wolności, chaosu, pasji, kreatywności, impulsywności, furii, bitwy, błyskawic, ognia i geologicznego aspektu ziemi. Mocne strony Czerwonego to niszczenie źródeł many i artefaktów, poświęcenia permanentów dla chwilowej, lecz dużej mocy, i zagrywanie zaklęć, które zadają bezpośrednie obrażenia istotom i graczom, zazwyczaj poprzez ogień. Czerwony posiada dużo istot, lecz z wyłączeniem bardzo potężnych smoków, większość jest szybka i słaba, lub ma niską Wytrzymałość, co czyni je łatwymi do zniszczenia. Niektóre Czerwone zaklęcia mogą także zranić rzucającego, ale w zamian są potężniejsze. Czerwony także łączy z Niebieskim motyw oszustwa i może chwilowo ukraść istoty przeciwnika lub odwrócić jego zaklęcia, lecz zazwyczaj nie na zawsze. Wiele z Czerwonych istot posiada zdolność Haste, co pozwala im atakować i korzystać z wielu umiejętności wcześniej. Zdolność chwilowego zwiększenia Siły istoty jest także powszechna. Słabości Czerwonego to niezdolność do zniszczenia umagicznień, autodestruktywna natura wielu z jego zaklęć, i sposób, w który skupia się na szybkości w początkowej fazie gry, poświęcając późniejszą moc. Czerwony ma także wiele zaklęć, które są losowej natury.

    • Czerwony daje bonus do Szybkości. Czerwony to kolor impulsywności, reakcji i agresji i szybko wpada i wyciąga się z kłopotów.

  • Zielony jest kolorem życia, instynktu, natury, rzeczywistości, ewolucji, ekologi i współzależności. Zielony posiada wiele istot, które zazwyczaj są najpotężniejsze, zważywszy na ich koszt w manie. Wiele z jego zaklęć czyni je chwilowo potężniejszymi. Może także zniszczyć "nienaturalne" artefakty i umagicznienia, zwiększyć życie gracza, chwilowo pozyskać więcej many i wyprodukować pozostałe 4 kolory many. Zielone istoty często posiadają zdolność Trample, która pozwala im zadać obrażenia graczowi, jeśli są zablokowane przez słabszą istotę. Słabością Zielonego jest niezdolność bezpośredniego niszczenia istot, brak latających istot (choć niektóre posiadają Reach, co pozwala im je blokować) i brak opcji strategicznych innych niż stawianie do walki potężnych istot.

    • Zielony daje bonus do Sięgania. Zielony to kolor wzrostu, natury oraz odżywienia i zapewnia nieskończony cykl życia. 

[Powrót do spisu treści]

0
Nikt jeszcze nie poleca tej notki.
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.