Maestro

Artykuły

Alarm w Zugel Lager

Alarm w Zugel Lager

21-05-2008 01:56 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 10
Poniższy scenariusz, przeznaczony dla grupy 3 do 5 Bohaterów, osadzony jest w uniwersum Warhammera ale łatwo go zaadaptować do innego systemu fantasy, czy westernu. Nie jest to przygoda liniowa, wręcz przeciwnie, wymaga dużej inicjatywy od graczy i prowadzącego, który - jak na dobrego Mistrza Gry pr...
Ostatnia karta z nigdy nie napisanego pamiętnika awanturnika

Ostatnia karta z nigdy nie napisanego pamiętnika awanturnika

31-01-2009 09:51 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 18
Połowa lata, rok 2527 po Sigmarze, gdzieś na Lustrzanym Pojezierzu Ziemia była twarda, cholernie twarda. Oprócz noży mieliśmy tylko własne paznokcie i kopanie szło opornie. Oględnie powiedziawszy. Spróbujecie sami kopać z poszarpanym bicepsem, jak robił to Jurgen, albo z rozbitą głową, jak Roche...
Wróżda

Wróżda

albo ostatnie 24 godziny

16-12-2009 23:18 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 20
Wróżda albo ostatnie 24 godziny to scenariusz przeznaczony dla drużyny złożonej z 3 - 5 postaci, rozgrywający się na prowincji Imperium, z dala od wielkich miast. Jest to przygoda drogi z elementami grozy – niezależny, zamknięty moduł do poprowadzenia na jednej, maksymalnie dwóch sesjach. Boha...
Amnezję trzy razy poproszę, czyli dobrowolna utrata wspomnień

Amnezję trzy razy poproszę, czyli dobrowolna utrata wspomnień

03-02-2010 10:04 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 9
Gracze zaczynają kolejną sesję. Bohaterowie budzą się o świcie w jakiejś gospodzie lub innym cywilizowanym miejscu, nie za bardzo wiedząc, jak się tu znaleźli i co tu robią. Postaci pamiętają, podobnie jak gracze, jedynie wydarzenia ostatnio zakończonej przygody, która nie miała finału w karczmie, m...
Jane Eyre a Warhammer

Jane Eyre a Warhammer

18-02-2010 14:19 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 7
Poniższy pomysł na scenariusz zainspirowany jest powieścią Dziwne losy Jane Eyre autorstwa Charlotte Brontë - prawdziwie mroczną, nastrojową historią. Często spotyka się przygody, w których Bohaterowie trafiają nocą, najlepiej podczas burzy, do ponurego, tajemniczego dworzyszcza (zamku, folwarku, z...
Sokół middenheimski

Sokół middenheimski

czyli: noir znaczy dark

28-02-2010 18:59 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 9
Przebywając w jakimś dużym, ludnym mieście (np. klaustrofobicznym Middenheim), Bohaterowie Graczy zostają wynajęci przez piękną i tajemniczą nieznajomą. Ich zadaniem jest odszukanie pewnego posążka, jakoby skradzionej rodzinnej pamiątki. Kobieta zdradzi, że zlecenie jest niebezpieczne – drużyn...
Na chwilę przed

Na chwilę przed

17-11-2007 19:34 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 19
Niektórzy uważają to miejsce za martwe pustkowie. To nieprawda. Śmiem wręcz twierdzić, że nigdzie indziej w świecie - a prawo do takiego sądu daje mi nie tyle obszerna wiedza zgromadzona podczas mego żywota, co dalekie i kręte szlaki moich własnych wędrówek - nie ma podobnego bogactwa krajobrazu, ks...
Od zmierzchu do świtu

Od zmierzchu do świtu

zarys scenariusza do II edycji WFRP

05-09-2009 17:09 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 8
Charakterystyka Od zmierzchu do świtu to krótka, zamknięta, jednosesyjna przygoda dla 2 do 5 postaci. Utrzymana jest w konwencji horroru z wątkiem śledztwa, a jej akcja rozgrywa się gdzieś na prowincji Imperium, z dala od wielkich miast. Doświadczenie Bohaterów i skład drużyny nie są istotne, podobn...

Wieści

Alarm w Zugel Lager

Alarm w Zugel Lager

"Poniższy scenariusz, przeznaczony dla grupy 3 do 5 Bohaterów, osadzony jest w uniwersum Warhammera ale łatwo go zaadaptować do innego systemu fantasy, czy westernu. Nie jest to przygoda liniowa, wręcz przeciwnie, wymaga dużej inicjatywy od graczy i prowadzącego, który - jak na dobrego Mistrza Gry przystało - musi umieć improwizować. Powinien też dobrze opanować wiedzę na temat wszystkich, opisanych poniżej, elementów scenariusza. Przygoda jest zamkniętym, samodzielnym modułem, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby stała się początkiem mini kampanii."

Dział WFRP zaprasza do lektury Alarmu w Zugel Lager, przygody autorstwa Mateusza 'Maestro' Paszuna, która zajęła III miejsce w konkursie na scenariusz Alarm!. » więcej
Złe wieści z Salzenmund - drugie miejsce w konkursie Wieść

Złe wieści z Salzenmund - drugie miejsce w konkursie Wieść

17-07-2009 09:28 | Daniel 'karp' Karpiński
"Złe wieści z Salzenmund" to samodzielna, zamknięta przygoda dla 2 do 5 graczy oraz Mistrza Gry, który potrafi improwizować kiedy trzeba. Pora roku ani jakieś specjalne osadzenie wydarzeń w historii Starego Świata nie mają większego znaczenia. Scenariusz rozgrywa się w Nordlandzie (to też można zmienić) i jest utrzymany w klasycznej konwencji przygody drogi. Powinno się go udać rozegrać na jednej długiej sesji (maksymalnie dwóch). W zależności od liczebności drużyny, Bohaterowie powinni mieć skompletowaną pierwszą profesję (drużyna 4-5 osobowa) lub skończoną drugą (2-3 osobowa). Same profesje nie mają większego znaczenia. Dobrze by było, żeby choć jedna postać w drużynie potrafiła czytać i pisać.

Dział WFRP zaprasza do lektury scenariusza Złe wieści z Salzenmund, który zajął drugie miejsce w konkursie Wieść. Autorem pracy jest Mateusz 'Maestro' Paszun. » więcej
Wróżda

Wróżda

"Podróżująca traktem drużyna trafia na zniszczony obóz Strigan (wędrowny lud druciarzy i cyrkowców wzorowany na Cyganach) - miejsce masakry. Jedna z ofiar, umierająca guślarka, rzuci na Bohaterów specyficzną klątwę, równoznaczną z ultimatum: albo BG pomszczą zamordowanych Strigan, albo sami zginą. Bohaterowie muszą w ciągu jednej doby odnaleźć wszystkich sprawców mordu i wymierzyć im krwawą pomstę."

Dział Warhammera zaprasza do lektury scenariusza, przygotowanego przez Mateusza 'Maestra' Paszuna. Życzymy udanej sesji! » więcej
Amnezję trzy razy poproszę... - pomysł na przygodę do WFRP

Amnezję trzy razy poproszę... - pomysł na przygodę do WFRP

03-02-2010 10:19 | Daniel 'karp' Karpiński
"Bohaterowie budzą się o świcie w jakiejś gospodzie lub innym cywilizowanym miejscu, nie za bardzo wiedząc, jak się tu znaleźli i co tu robią. Postaci pamiętają, podobnie jak gracze, jedynie wydarzenia ostatnio zakończonej przygody, która nie miała finału w karczmie, może nawet nie w cywilizowanych stronach."

Dział WFRP zaprasza do lektury pomysłu na scenariusz Amnezję trzy razy poproszę, czyli dobrowolna utrata wspomnień, którego autorem jest Mateusz B. 'Maestro' Paszun. » więcej
Jane Eyre a Warhammer - pomysł na scenariusz

Jane Eyre a Warhammer - pomysł na scenariusz

18-02-2010 14:28 | Daniel 'karp' Karpiński
"Często spotyka się przygody, w których Bohaterowie trafiają nocą, najlepiej podczas burzy, do ponurego, tajemniczego dworzyszcza (zamku, folwarku, zajazdu) czy po prostu starego domu położonego oczywiście gdzieś na odludziu, w leśnej głuszy. Znajdują tam gościnę, ale szybko okazuje się, że skorzystanie z noclegu było błędem. Opuszczony dom ma nadnaturalnych lokatorów (duchy, zombie, demona) albo gospodarz jest wampirem, ewentualnie demonologiem, nekromantą, czy szalonym alchemikiem zacierającym ręce nad nowymi obiektami eksperymentów. Ten motyw jest nieśmiertelnym klasykiem. Jednak łatwo go odwrócić o 180 stopni i zaskoczyć graczy, serwując im dobrą zabawę."

Dział WFRP zaprasza do zapoznania się z pomysłem na scenariusz pod tytułem Jane Eyre a Warhammer, którego autorem jest Mateusz B. 'Maestro' Paszun. » więcej
Sokół middenheimski

Sokół middenheimski

"Przebywając w jakimś dużym, ludnym mieście (np. klaustrofobicznym Middenheim), Bohaterowie Graczy zostają wynajęci przez piękną i tajemniczą nieznajomą. Ich zadaniem jest odszukanie pewnego posążka, jakoby skradzionej rodzinnej pamiątki. Kobieta zdradzi, że zlecenie jest niebezpieczne..."

Dział WFRP zaprasza do lektury kolejnego pomysłu na sesję, który przygotował Mateusz 'Maestro' Paszun. » więcej
Wieści z Wybrzeża #312

Wieści z Wybrzeża #312

19-03-2016 08:38 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0

W ostatnim tygodniu swoją światową premierę miała kampania Curse of Strahd. Poza tym na oficjalnej stronie internetowej wydawnictwa Wizards of the Coast pojawiło się kilka aktualizacji, wśród których można znaleźć zapowiedź atrakcji przygotowanych przez firmę na tegoroczną edycję imprezy Origins.

» więcej
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.