Ma`Ase – Adepci mocy do Star Wars Saga Edition
W działach: RPG | Odsłony: 13
Grupa, która została wymyślona na potrzeby planowanej sesji. Wyraźnie inspirowana obrazami z Assasin Creeda. Mamy więc planetę zatrzymaną w okresie wypraw krzyżowych przypominającą ziemię świętą. Mamy Imperium, które rządzi planetą jako najeźdźca-tyran. Oraz grupę morderców z zasadami, którzy są adeptami mocy.
Prosiłbym o pomoc w doszlifowaniu tego i wyważeniu talentów.
Sekta adeptów mocy nie opuszczających swojej pustynnej planety Shalayim. Ma`Ase są mordercami. Którzy są postrachem całej planety. Nazywani demonami i diabłami przez wieki skryci w cieniu pociągali za sznurki praktycznie sterując całą planetą. Wszystko się zmieniło gdy planeta została zajęta przez imperium. Wtedy Ma`Ase zostało zmuszone skryć się w cieniu jeszcze bardziej. Zeszło do podziemi, gdzie prowadzi cichą wojnę z okupantem. Bojąc się jednego, tego, że ich tajemnica zostanie odkryta. Dla tego Ma`Ase jest niesłychanie ostrożna w swoich działaniach i pozostaje tajemnicą dla całego zewnętrznego świata.
Ma`Ase wybierają dzieci posiadające „dar” i poddają je niesamowicie ciężkiemu szkoleniu, szkoląc je w sztukach kamuflażu, ataku z zaskoczenia i oszustwach. Dopiero w wieku 21 lat wysyłani są na pierwsze zadanie, które powinno przerastać ich możliwości. Jeśli przeżyją i wykonają karkołomne zadanie zostają włączeni w szeregi Ma`Ase.
Ma`Ase włada wielki mistrz, który radzi się Rady Starszych. Tuż pod radą starszych znajdują się Mistrzowie, jest to tytuł honorowy, przyznawany najlepszym z najlepszych. Mistrzowie często otrzymują rangę Nauczyciela – która należna jest z racji wykonywania obowiązków nauczania młodszych. Pod Mistrzami i Nauczycielami znajdują się Ma`Ase, a pod nimi dopiero uczniowie.
Ma`Ase ma wielu informatorów i ludzi winnych przysługi na całej planecie, którzy zbierają zlecenia.
Wszystkie zabójstwa Ma`Ase nigdy nie są wiązane z organizacją. Często są upozorowane na samobójstwa, zawsze dokonywane z zaskoczenia. Ma`Ase bardzo ściśle przestrzegają swojego kodeksu i są fanatycznie oddani swoim mistrzom.
Ma`Ase jest niewielu. A po pojawieniu się imperium jest ich jeszcze mniej.
Kodeks Ma`Ase
- Wykonanie zadania jest najważniejsze, do osiągnięcia celu Ma`Ase ma użyć wszystkiego co jest mu dostępne. W praktyce zabójcy Ma`Ase są tak fanatyczni, że są gotowi oddać życie by wykonać swoje zadanie. Jedyne do czego nie może posunąć się Ma`Ase to złamanie kodeksu. Za złamanie tego punktu uważa się również zaniedbania w czasie wykonywania zadania, zwlekanie z jego wykonaniem, lub totalna porażka w jego wykonaniu.
- Nigdy nie zabijaj innego Ma`Ase, chyba że ten wystąpił przeciwko kodeksowi.
- Nie daj wykryć tego czym jest Ma`Ase, gdzie znajduje się inna siedziba, albo inni członkowie Ma`Ase. Ten punkt jest najsurowiej przestrzegany. Każdy, który przyprowadzi obcych do siedziby Ma`Ase musi dopełnić wszystkiego by ci nie potrafili dotrzeć tam ponownie, a i to nie gwarantuje że on albo goście których sprowadził przeżyją.
- Nigdy nie przyjmuj 2 zleceń na tą samą osobę. Jeśli ktoś powstrzymał Ma`Ase jest już od nich wolny. Jedyny wyjątek stanowi złamanie kodeksu. Tych którzy złamią kodeks czeka wieczna pogoń.
Za złamanie regulaminu jest tylko jedna kara śmierć. Ma`Ase nigdy nie odstąpią tej osoby, dopóki jej krew nie spłynie z ich ostrzy. Uszy zdrajców wiszą w siedzibie, jest ich bardzo niewiele. Większość z nich to słabeusze, którzy nie podołali zadaniom.
Wymagania: być czułym na moc i pochodzić z Shalayim.
Ma`Ase – drzewo talentów:
Akrobatyka Ma`Ase – Może przerzucić wszystkie test akrobatyki, jednak musi zatrzymać drugi wynik. Wymagania: wytrenowanie w akrobatyce
Mistrz akrobatyki Ma`Ase – Wydając punkt mocy do końca sceny postać dostaje +5 do wszystkich testów wspinaczki, akrobatyki, skakania i sprintu. Wymagania: Akrobatyka Ma`Ase, trening w akrobatyce.
Iluzja Ma`Ase – Ma`Ase są mistrzami wtapiania się w tłum i bycia nikim więcej jak jedna z postaci tła. W tym celu mogą przerzucić rzut na Deception.
Cios Ma`Ase – Jeśli Ma`Ase poświęci standardową akcję na obserwację przeciwnika i w teście Use Force przekroczy poziom Will Defense swojego celu. To jeśli następny atak będzie wykonywany wobec przeciwnika pozbawionego bonusa za zręczność, czy to za zaskoczenie czy z innego powodu, to atak zada podwójne obrażenia.
Shalayim
Region: Zewnętrzne rubieże
Klimat: Pustynny
Grawitacja: Standardowa
Księżyce: 2
Długość dnia: 20 standardowych godzin
Długość roku: 402 dni
Gatunki: 100% ludzie
Rząd: Kalifat (przywódcy duchowni) / po przejęciu planety przez imperium faktycznie władza trafiła do rąk generała zarządzającego całą planetą.
Stolica: Ur`shalayim
Eksport: brak
Import: brak
Wiedza (Galaktyczna)
15 – Shalayim to nieduża pustynna planeta, gdzieś na rubieżach, bez jakiegokolwiek większego znaczenia.
20 – Shalayim była odizolowana od społeczności galaktyki, dopiero imperium założyło na niej swoje siedziby. Mieszkańcy Shalayim mimo wszystko nie zaakceptowani nowej technologii i pozostali bardzo archaiczni.
25 – Po przybyciu Imperium na planetę wybuchła krótka walka, krwawo stłumiona przez imperium. Kalif musiał ustąpić przed potęgą imperium. Imperium zaś narzuciło swoją totalitarną władzę coraz bardziej niszcząc kulturę Shalayim.
30 – Imperialne władze po przejęciu kontroli nad planetą cierpią na nieustające ataki bojówek walczących o wyzwolenie swojej planety.
Wiedza (Społeczna)
15 – Shalayim jest planetą na której władza leży w rękach przywódców religijnych i mieszkańcy planety są bardzo religijni.
20 – Mieszkańcy Shalayim są bardzo nieufni wobec przybyszów, są bowiem niewiernymi, którzy ingerują w ich świat.
25 – Imperium i jego żołnierze są uważani za heretyków, szerzących śmierć i zniszczenie. Są uważani za najeźdźców którzy przynieśli ze sobą koniec świata. Wywołują wręcz paniczny strach.
30 – Religia Shalayim zna pojęcie świętej wojny, a fanatyzm wiary może uczynić rdzenną ludność Shalayim niezwykle uciążliwym problemem. Coraz więcej młodych domaga się od tchórzliwego kalifa ogłoszenia świętej wojny przeciwko okupującemu ich planetę imperium.