» Blog » MTG RPG PBF - prośba o ocenę mechaniki
27-04-2016 15:39

MTG RPG PBF - prośba o ocenę mechaniki

W działach: RPG, MTG | Odsłony: 205

Moi drodzy, moje drogie.

Powoli zaczynam się przygotowywać do kampanii PBF na Giancie w świecie Magic: The Gathering. Napisałem już szkic mechanik i chciałbym, żebyście mi powiedzieli co o niej sądzicie. Oto ten szkic (po angielsku, bo Giant to forum anglojęzyczne):

First of all, in the world they do exist 5 Basic Colors of Mana – White, Blue, Black, Red and Green. Every creature has a “nature” that is based on one or more of these colors.

The Colors are also skills in the universe. Every skill has two aspects/subskills – physical and mental (usually). The aspects are:

White: Endurance, Willpower.

Green: Strength, Wisdom.

Blue: Charisma, Intellect.

Red: Speed, Intuition.

Black: Deception, Dexterity.

Skills are percentable. Every skill starts at 35 %. Skills can be improved by points. Every point is worth of 1 %. The amount of points at the beginning of character creation is 100.

One skill should be chosen as Mayor skill. Mayor skill gets a bonus +25 % for free. However, both of opposing skill get a flaw – 10 %. For example, if you have chosen White as your Mayor skill, you have a penalty of – 10 % for Black and Red skill.

There are 3 free Specializations for subskills. Every one gives you a bonus + 10 percents to one subskill. You can spend a point in subskill instead of main skill – if so, count every point as 2 %.

Skills are used to “reach” to your Land. Everytime you wanna do that, you are rolling k100 with modifiers and you have to get your skill roll at skill value or less to be able to reach to a Land.

Modifiers for this roll are as follows: +20 % for first Land, +10 % for second, + 0 % for third, -10 % for fifth, - 20 % for sixth etc. If you wanna reach for opposable Land to your Mayor Skill, you have a penalty of – 10 % per every kind of land you wanna reach for.

Example 1: You have White at 60 %. You wanna reach for a Land 1st time and this land is your Mayor. Your effective skill is +80 % (60 + 20). You roll 28 – you can reach for a land.

Example 2: You have Blue at 40 %. You already have three Swamps (your Mayor) and you are reaching for a Island for the first time. Your effective modifier is 30 (40 - 10). You roll 65 – you cannot reach for an Island.

Example 3: You have Black at 35 %. Your main Color is Green. You have already two Forests, so your effective skill for reaching Swamp is 25 % (35 + 0 – 10). You roll 34 – you cannot reach for a Swamp.

You roll no skills to cast a spell, only to reach a Land.  

0
Nikt jeszcze nie poleca tej notki.
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Bakcyl
   
Ocena:
0

Całości nie czytałem, bo tłumaczenie sobie tego na polski trochę by mi zajęło. Ale po rzuceniu okiem na kolory i przyporządkowane do nich cechy, mam wątpliwości czy zrobiłeś to poprawnie. I w ogole czy jest sens przyporządkowywać atrybuty do kolorów. Nie lepiej pozostać przy cecach opisujących to bardizej elastycznie? 

Nie jestem tego jednak pewien, bo odnośnie M:TG czytałem już dawno i nie wiem na ile te cechy zgadzają się z lore, a na ile z działaniem kart, bo pozmieniało się chyba w tym trochę przez te lata? No ale...

 

Green: to raczej Overgrowth i właśnie Endurance aniżeli Wisdom. Siła wynikająca z braku ograniczeń, których natura nie znosi. Nie widzę tutaj miejsca na wisdom. Green po prostu się rozrasta, wypychając to, co staje im na drodze.


White: Tutaj właśnie powinna być Charisma czy też Sublimity lub Order? Willpower może zostać. Endurance niekoniecznie pasuje, ponieważ jego odpowiednikiem może być willpower. White to prawo i law and order, ale też Staunch.


Blue: Z tego co pamiętam, to działanie kart i cały lore blue opierał się właśnie na Intelligence w tym także na Deception i Control, jako że woda posługuje się iluzjami, repelami i przejęciami, by zyskać kontrolę nad grą.


Red: Podobny do Green, tyle, że Red to Havoc. W odróżnieniu od natury nie dąży do rozrostu ponad ograniczeniami, tylko do siania spustoszenia, choć tych ograniczeń nie znosi równie mocno.


Black: Tutaj sprawa jest prosta. Decoy & Desacration company. Necromancy pełną gębą. Czarni pochłaniają wszystko wokół. To pasożyty żerujące na wszystkim,co żywe. Wszystko wypaczają i degenerują, by ostatecznie pochłoną to i tym samym powiększyć swe szeregi.

27-04-2016 17:30
Kaworu92
   
Ocena:
0

Bakcyl: Być może masz rację, że "ogólnie" karty tak działają, ale nie wiem czy można to tak "dosłownie" przemieniać na atrybuty jak to podałeś :)

A kwestie cyferkowe? Jak je odbierasz? 

27-04-2016 18:00
Xolotl
   
Ocena:
0
Intuicja nie ma nic wspólnego z czerwonym kolorem w mtg. Czerwony to szybkość, agresja (double strike) i zasięg. A na spelach za duża ilość many czyste szaleństwo, manipulacja magią w ogromnej skali.
Pomysł głównego kolou i trudności w dostaniu innego landa jest bardzo pierwotny i płaski, bo prawdziwy charakter mają dopiero połączenia kolorów. Pojedyncze kolory to mgliste idee naginane przez wizardow od dawna.
27-04-2016 18:38
Bakcyl
   
Ocena:
0

A kwestie cyferkowe? Jak je odbierasz? 

 

Całości nie czytałem, bo tłumaczenie sobie tego na polski trochę by mi zajęło. Żeby się odnieść do cyferek, musiałbym je sprawdzić w praktyce, bo na sucho słabo to wychodzi. Od dawna już nie używam pełnej mechaniki, ograniczając się do prostej i kontekstowej, mogącej być wykorzystywanej w wielu sytuacjach. Znudziło mnie liczenie każdego naboju i zliczanie modyfikatorów po prostu, więc nie jestem odpowiednią osobą do wypowiadania się na temat cyferek.

27-04-2016 20:01
Kaworu92
   
Ocena:
0

Aha, okej :)

27-04-2016 20:36
   
Ocena:
0

Skills are percentable. Every skill starts at 35 %. Skills can be improved by points. Every point is worth of 1 %. The amount of points at the beginning of character creation is 100.

Jest jakiś górny limit, jaką wartość może osiągnąć skill przy tworzeniu postaci? Doliczając mayora, 100% wydaje się łatwo osiągalne.

However, both of opposing skill get a flaw – 10 %. For example, if you have chosen White as your Mayor skill, you have a penalty of – 10 % for Black and Red skill.

Przydałoby się rozpisanie, które kolory się wzajemnie nie lubią.

There are 3 free Specializations for subskills. Every one gives you a bonus + 10 percents to one subskill. You can spend a point in subskill instead of main skill – if so, count every point as 2 %.

Raczej subiektywne, ale czy "You can spend a point in subskill" nie powinno pojawić się przy okazji wydawania punktów na skille (t.j.  dwa akapity wyżej)?

Modifiers for this roll are as follows: +20 % for first Land, +10 % for second, + 0 % for third, -10 % for fifth, - 20 % for sixth etc.

Zgubiłeś czwarty.

If you wanna reach for opposable Land to your Mayor Skill, you have a penalty of – 10 % per every kind of land you wanna reach for.

Nie rozumiem tego zdania. Z przykładu wnioskuję, że jeśli rzucam na land przeciwstawnego koloru (t.j. wrogiego mojemu mayorowi), to dostaję -10% (po co, skoro już i tak mam karę do skilla?). Ale co w takim razie oznacza "every kind of land you wanna reach for."? Przecież w każdym rzucie chcę zdobyć tylko jeden typ landu.

To pełny szkic mechaniki? Bo nie widzę, żadnego zastosowania dla subskillów, ani żadnego odpowiednika losowania zaklęć (w Magicu i pochodnych ogranicza cię nie tylko mana, ale też to, jakie karty masz w ręce; to chyba najważniejsza różnica między mechanikami magicoidów, a D&Didów).

27-04-2016 22:15
Kaworu92
   
Ocena:
0

Nie rozumiem tego zdania. Z przykładu wnioskuję, że jeśli rzucam na land przeciwstawnego koloru (t.j. wrogiego mojemu mayorowi), to dostaję -10% (po co, skoro już i tak mam karę do skilla?). Ale co w takim razie oznacza "every kind of land you wanna reach for."? Przecież w każdym rzucie chcę zdobyć tylko jeden typ landu.

To akurat miało sens w wersji 1 ale nie ma w wersji 2 :)

Co do losowania kart, nie było jak tego zrobić, więc dla uproszczenia zrezygnowałem.

27-04-2016 23:31
dyskordianin
   
Ocena:
+1

Nie chcę się czepiać, ale - zważywszy na częste pojawianie się tego słowa - proponuję zamienić wszystkie "mayor" na "major", coby siary na anglojęzycznym forum nie było.

28-04-2016 19:34
Kaworu92
   
Ocena:
0

Oops, racja, nie to słowo xD

A tak w ogóle to chyba nie zrobię tej rekrutacji : < Kiedy pisałem zasady wydały mi się bardzo ok, ale teraz im dłużej o nich myślę tym bardziej wydają mi się, hm... wątpliwe? 

28-04-2016 19:54
Bakcyl
   
Ocena:
0

W trakcie sesji zawsze możesz improwizować, a gracze nie muszą znać pełnej mechaniki. Problem solved.

28-04-2016 20:11
AdamWaskiewicz
   
Ocena:
0

Tutaj masz magicowe erpegie. Na nowych dedekach. 

28-04-2016 20:16
Kaworu92
   
Ocena:
0

No wiem Adamie, ale sesja nie będzie mieć miejsca w Zandikarze... :P

A może powinienem poprowadzić storytelling? xD

29-04-2016 13:23

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.