» Blog » Lochy Lochów
11-03-2022 17:09

Lochy Lochów

W działach: tłumaczenia, RPG | Odsłony: 60

Lochy lochów

Gra RPG zainspirowana przez Pasion de las Pasiones. Stworzona przez Devina White'a. Logo autorstwa Sydney White. Pasion de las Pasiones napisane przez Brandonsa Leon-Gambetta.

By stworzyć postać:

  1. Wybierz swoją klasę.

  2. Daj swojej postaci imię i zaimki.

  3. Napisz 3 cechy charakterystyczne.

Klasy

Wybierz z poniższej listy. Każda klasa ma wyjątkowe pytanie i 3 specjalne przedmioty.

BARD: Czy skupiasz na sobie uwagę?

Rapier, piękne szaty, lutnia.

KAPŁAN: Czy działasz zgodnie z cnotą swego bóstwa?

Wybierz cnotę: Miłość, Sprawiedliwość, Prawda.

Buzdygan, szaty kapłańskie, święty symbol.

WOJOWNIK: Czy polegasz na brutalnej sile?

Ciężki topór, ciężka zbroja, róg bojowy.

RYCERZ: Czy dotrzymujesz swojej przysięgi?

Wybierz przysięgę: Milczenie, Litość, Sprawiedliwość.

Miecz, tarcza, zdobna zbroja.

ŁOWCZY: Czy wspomaga Cię Twój zwierzęcy towarzysz?

Wybierz zwierzęcego towarzysza: wilk, niedźwiedź, kruk.

Łuk i strzały, znoszone ubrania, nóż myśliwski.

ŁOTRZYK: Czy nikt Cię nie obserwuje?

Dwa sztylety, ciemne ubrania, podstęp.

CZARODZIEJ: Czy korzystasz z jakiegoś zaklęcia, by się wspomóc?

Wybierz szkołę zaklęć: Destrukcja, Iluzja, Zauroczenie.

Laska, piękne szaty, księgi wiedzy.

W dodatku do swoich specjalnych przedmiotów, masz racje żywnościowe i 3 użycia ekwipunku podziemnego. Skorzystaj z ekwipunku podziemnego, by wyposażyć się w podstawowe przedmioty, takie jak pochodnia, lina itp. Masz także slot na jeden bonusowy przedmiot.

Ruchy

Ruchy posuwają akcję naprzód i pomagają Ci zdecydować, co się dzieje gdy ktoś robi coś ryzykownego.

Rzucanie na ruchy

Kiedy aktywujesz wyzwalacz Ruchu, odpowiedź na obydwa pytania ruchu i na swoje pytanie klasowe. Następnie rzuć 2k6 i dodaj +1 na każdą odpowiedź twierdząca.

10+: Udało Ci się

7-9: Udało Ci się, ALE mierzysz się z konsekwencją.

6-: Mierzysz się z konsekwencją.

PRZYGOTOWANIE: Kiedy tworzysz przewagę...

Pytania: Czy masz odpowiednie przedmioty? Czy nikt Ci nie przeszkadza?

Efekt: Otrzymujesz przewagę. Możesz dać ją sprzymierzeńcowi.

DZIAŁANIE: Kiedy mierzysz się z zagrożeniem...

Pytania: Czy masz odpowiednie przedmioty? Czy masz przewagę?

Efekt: Przezwyciężasz zagrożenie.

(Nie musisz korzystać z PRZYGOTOWANIA, by mieć przewagę, ale może to być przydatne.)

Obrażenia

Kiedy otrzymujesz obrażenia, zaznacz je na karcie w sekcji Rany (masz ich maksymalnie 3).

Kiedy odpoczywasz w relatywnie bezpiecznym miejscu, możesz skonsumować racje, by wymazać 2 punkty Ran..

ŚMIEJĄC SIĘ W OCZY ŚMIERCI (specjalny Ruch)

Kiedy uzyskujesz śmiertelną ranę, lub kiedy byś zaznaczył 4-tą Ranę, rzuć 2k6 i dodaj +1 na każdą Ranę.

10+: Umrzesz. Zapytaj lub powiedz Mistrzowi Lochów jak.

7-9: Zwalczasz śmierć... póki co.

6-: Dopisuje Ci szczęście. Wymaż jedną Ranę.

Prowadzenie gry

Mistrz Lochów jest osobą, która tworzy lochy i opisuje wyniki rzutów. Mistrz Lochów odgrywa także Bohaterów Niezależnych.

Nie opisuj każdego pomieszczenia. Zamiast tego, stwórz scenę i pozwól graczom na opisywanie tego, jak eksplorują. Kiedy chcesz postawić na ich drodze wyzwanie, stwórz pokój. Daj każdej postaci coś do zrobienia, i użyj porażek, by posunąć akcję do przodu.

Konsekwencje

Kiedy graczy wyrzuci 9- na kostkach lub gdy okazja jest ku temu dobra, wprowadź konsekwencję. Na 7+, konsekwencje nie powinny anulować sukcesu. Wybierz z konsekwencji poniżej lub stwórz swoją własną.

  1. Zadaj obrażenia

  2. Usuń zasoby

  3. Wprowadź trudny wybór

  4. Zwiększ stawkę

  5. Wprowadź złe wiadomości

  6. Zagraj na słabości BG

Lochy Lochów - druga strona

Wchodzenie do lochów

Rzuć w liście poniżej lub wybierz, by zdecydować, czemu drużyna idzie do podziemi.

  1. Nadchodzi wielkie zagrożenie.

  2. Ktoś jest trzymany jako zakładnik.

  3. Poszukujecie leku na zarazę.

  4. Musicie zwrócić ważny artefakt.

  5. Grupa kultystów odprawia niebezpieczny rytuał.

  6. W lochach jest coś ważnego.

Tworzenie lochów

Po pierwsze, rzuć w liście lub wybierz z niej typ lochów. W tej grze, "lochy" odnoszą się do każdego niebezpiecznego miejsca, gdzie drużyna musi wyruszyć i skąd nie można uciec w łatwy sposób.

  1. Jaskinia

  2. Więzienie

  3. Las

  4. Wrak statku

  5. Katakumby

  6. Twierdza

Następnie stwórz kilku mieszkańców tych lochów. Unikaj tworzenia ogólnych ras (nie ma "złych ras" w Lochach Lochów). Zamiast tego, stwórz mieszkańców z jakimiś celami i motywacjami, które są sprzeczne z celami drużyny. Istnieją niebezpieczeństwa, które należy pokonać, ale zabijanie nie musi być rozwiązaniem wszystkich problemów (nawet w walce).

Mieszkańcy

1.

2.

3.

4.

5.

6.

W końcu, stwórz bossa. W przeciwieństwie do mieszkańców, boss może przyjąć całkiem sporo obrażeń. Postaci mogą "przezwyciężyć zagrożenie" związane z bossem, ale nie pokonują go, dopóki to nie ma sensu. Kiedy postaci już pokonają bossa, powinny wykonać swe zadanie lub być tego blisko.

Wybierz z listy lub rzuć, by określić, kim jest boss. Następnie, daj mu epickie imię.

  1. Smok

  2. Zły czarodziej

  3. Upadły bohater

  4. Król bandytów

  5. Zainfekowana bestia

  6. Demon z innego wymiaru

BOSS: ___________

Eksploracja lochów

By stworzyć pokój w lochach, wybierz z listy lub rzuć na mieszkańców pomieszczenia. Następnie, wybierz lub rzuć w liście tematycznej poniżej:

  1. Skomplikowana pułapka

  2. Neutralna druga grupa poszukiwaczy przygód

  3. Niebezpieczna przepaść

  4. Umowa

  5. Wyzwanie ograniczone czasem

  6. Zbyt wiele mocy

Pamiętaj, że każdy powinien mieć coś do roboty. Możesz dodać inne typy mieszkańców lub połączyć motywy dla specjalnego efektu.

Zasady solo/kooperacyjne

By grać bez Mistrza Lochów, każdy gracz pomaga w tworzeniu lochów i wypełnia je niebezpieczeństwem. Skorzystajcie z list w tym podręczniku dla inspiracji.

Jeśli nie jesteście pewni, co się powinno teraz wydarzyć, wyobraźcie sobie dwie możliwości. Zdecydujcie, która jest prawdopodobniejsza i dajcie jej numer zgodny z listą poniżej. Rzućcie 1k6 i jeśli wypadł dany numer (lub większa liczba) to ta opcja się wydarzyła. Inaczej, zdarza się rzecz numer 2.

  1. 100% pewności

  2. Bardzo prawdopodobne

  3. Prawdopodobne

  4. 50/50

  5. Mało prawdopodobne

  6. Bardzo mało prawdopodobne

Narzędzia bezpieczeństwa

Każda grupa jest inna, więc jeśli masz swoje własne narzędzia lub procedury bezpieczeństwa, które działają, użyj ich. Jeśli nie, rozważ poniższe narzędzia:

KARTA X: karta, która stoi na środku stołu z wydrukowanym "X". Jeśli gracz czuje się niekomfortowo z czymś, co się dzieje, odwraca kartę X. Nie musi wyjaśniać czemu. Mistrz Lochów cofa scenę do momentu przed niekomfortową sytuacją. Kiedy wszyscy dojdą do porozumienia, Mistrz odwraca kartę z powrotem i kontynuuje grę.

LINIE I WELONY: Przed grą, każdy gracz wypisuje swoje "linie" i "welony". "Linie" są rzeczami, których nie chcą na sesji w ogóle. "Welony" są rzeczami, które mogą się pojawić w tle, ale nie powinny zostać opisane.

Karta postaci

Imię: ________  (______ )

Klasa: ________ Pytanie: _________

Cechy charakterystyczne:

1.

2.

3.

Początkowe przedmioty:

1.

2.

3.

Ekwipunek podziemny:

1.

2.

3.

Bonusowy przedmiot:

Zużyte racje?:

Rany: X/3

Prawa autorskie

Gra napisana przez Devina White'a. Logo autorstwa Sydney White.

Licencja tej gry to Creative Commons 4.0 International. Więcej informacji o licencji tutaj: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.pl

Wielkie dzięki Brandonowi Leon-Gambetcie (autorowi Pasion de las Pasiones) za inspirację mechaniki rzutów i pytań. Więcej informacji tutaj: https://magpiegames.com/pages/pasion

"Karta X" została stworzona przez Johna Stavropoulosa. Więcej informacji tutaj: https://tinyurl.com/x-card-rpg

"Linie i Welony" zostały stworzone przez Roda Edwardsa. Więcej informacji tutaj: https://rpg.stackexchange.com/questions/30906/what-do-the-terms-lines-and-veils-mean

0
Nikt jeszcze nie poleca tej notki.
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Kaworu92
   
Ocena:
0

Małe tłumaczenie małej gry ;-) Znalazła się w zestawieniu 5 ciekawych gier open source w Internecie, więc pomyślałem, że przybliżę ją polskiemu odbiorcy ;-)

11-03-2022 17:11

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.