Lochy Lochów
W działach: tłumaczenia, RPG | Odsłony: 60Lochy lochów
Gra RPG zainspirowana przez Pasion de las Pasiones. Stworzona przez Devina White'a. Logo autorstwa Sydney White. Pasion de las Pasiones napisane przez Brandonsa Leon-Gambetta.
By stworzyć postać:
-
Wybierz swoją klasę.
-
Daj swojej postaci imię i zaimki.
-
Napisz 3 cechy charakterystyczne.
Klasy
Wybierz z poniższej listy. Każda klasa ma wyjątkowe pytanie i 3 specjalne przedmioty.
BARD: Czy skupiasz na sobie uwagę?
Rapier, piękne szaty, lutnia.
KAPŁAN: Czy działasz zgodnie z cnotą swego bóstwa?
Wybierz cnotę: Miłość, Sprawiedliwość, Prawda.
Buzdygan, szaty kapłańskie, święty symbol.
WOJOWNIK: Czy polegasz na brutalnej sile?
Ciężki topór, ciężka zbroja, róg bojowy.
RYCERZ: Czy dotrzymujesz swojej przysięgi?
Wybierz przysięgę: Milczenie, Litość, Sprawiedliwość.
Miecz, tarcza, zdobna zbroja.
ŁOWCZY: Czy wspomaga Cię Twój zwierzęcy towarzysz?
Wybierz zwierzęcego towarzysza: wilk, niedźwiedź, kruk.
Łuk i strzały, znoszone ubrania, nóż myśliwski.
ŁOTRZYK: Czy nikt Cię nie obserwuje?
Dwa sztylety, ciemne ubrania, podstęp.
CZARODZIEJ: Czy korzystasz z jakiegoś zaklęcia, by się wspomóc?
Wybierz szkołę zaklęć: Destrukcja, Iluzja, Zauroczenie.
Laska, piękne szaty, księgi wiedzy.
W dodatku do swoich specjalnych przedmiotów, masz racje żywnościowe i 3 użycia ekwipunku podziemnego. Skorzystaj z ekwipunku podziemnego, by wyposażyć się w podstawowe przedmioty, takie jak pochodnia, lina itp. Masz także slot na jeden bonusowy przedmiot.
Ruchy
Ruchy posuwają akcję naprzód i pomagają Ci zdecydować, co się dzieje gdy ktoś robi coś ryzykownego.
Rzucanie na ruchy
Kiedy aktywujesz wyzwalacz Ruchu, odpowiedź na obydwa pytania ruchu i na swoje pytanie klasowe. Następnie rzuć 2k6 i dodaj +1 na każdą odpowiedź twierdząca.
10+: Udało Ci się
7-9: Udało Ci się, ALE mierzysz się z konsekwencją.
6-: Mierzysz się z konsekwencją.
PRZYGOTOWANIE: Kiedy tworzysz przewagę...
Pytania: Czy masz odpowiednie przedmioty? Czy nikt Ci nie przeszkadza?
Efekt: Otrzymujesz przewagę. Możesz dać ją sprzymierzeńcowi.
DZIAŁANIE: Kiedy mierzysz się z zagrożeniem...
Pytania: Czy masz odpowiednie przedmioty? Czy masz przewagę?
Efekt: Przezwyciężasz zagrożenie.
(Nie musisz korzystać z PRZYGOTOWANIA, by mieć przewagę, ale może to być przydatne.)
Obrażenia
Kiedy otrzymujesz obrażenia, zaznacz je na karcie w sekcji Rany (masz ich maksymalnie 3).
Kiedy odpoczywasz w relatywnie bezpiecznym miejscu, możesz skonsumować racje, by wymazać 2 punkty Ran..
ŚMIEJĄC SIĘ W OCZY ŚMIERCI (specjalny Ruch)
Kiedy uzyskujesz śmiertelną ranę, lub kiedy byś zaznaczył 4-tą Ranę, rzuć 2k6 i dodaj +1 na każdą Ranę.
10+: Umrzesz. Zapytaj lub powiedz Mistrzowi Lochów jak.
7-9: Zwalczasz śmierć... póki co.
6-: Dopisuje Ci szczęście. Wymaż jedną Ranę.
Prowadzenie gry
Mistrz Lochów jest osobą, która tworzy lochy i opisuje wyniki rzutów. Mistrz Lochów odgrywa także Bohaterów Niezależnych.
Nie opisuj każdego pomieszczenia. Zamiast tego, stwórz scenę i pozwól graczom na opisywanie tego, jak eksplorują. Kiedy chcesz postawić na ich drodze wyzwanie, stwórz pokój. Daj każdej postaci coś do zrobienia, i użyj porażek, by posunąć akcję do przodu.
Konsekwencje
Kiedy graczy wyrzuci 9- na kostkach lub gdy okazja jest ku temu dobra, wprowadź konsekwencję. Na 7+, konsekwencje nie powinny anulować sukcesu. Wybierz z konsekwencji poniżej lub stwórz swoją własną.
-
Zadaj obrażenia
-
Usuń zasoby
-
Wprowadź trudny wybór
-
Zwiększ stawkę
-
Wprowadź złe wiadomości
-
Zagraj na słabości BG
Lochy Lochów - druga strona
Wchodzenie do lochów
Rzuć w liście poniżej lub wybierz, by zdecydować, czemu drużyna idzie do podziemi.
-
Nadchodzi wielkie zagrożenie.
-
Ktoś jest trzymany jako zakładnik.
-
Poszukujecie leku na zarazę.
-
Musicie zwrócić ważny artefakt.
-
Grupa kultystów odprawia niebezpieczny rytuał.
-
W lochach jest coś ważnego.
Tworzenie lochów
Po pierwsze, rzuć w liście lub wybierz z niej typ lochów. W tej grze, "lochy" odnoszą się do każdego niebezpiecznego miejsca, gdzie drużyna musi wyruszyć i skąd nie można uciec w łatwy sposób.
-
Jaskinia
-
Więzienie
-
Las
-
Wrak statku
-
Katakumby
-
Twierdza
Następnie stwórz kilku mieszkańców tych lochów. Unikaj tworzenia ogólnych ras (nie ma "złych ras" w Lochach Lochów). Zamiast tego, stwórz mieszkańców z jakimiś celami i motywacjami, które są sprzeczne z celami drużyny. Istnieją niebezpieczeństwa, które należy pokonać, ale zabijanie nie musi być rozwiązaniem wszystkich problemów (nawet w walce).
Mieszkańcy
1.
2.
3.
4.
5.
6.
W końcu, stwórz bossa. W przeciwieństwie do mieszkańców, boss może przyjąć całkiem sporo obrażeń. Postaci mogą "przezwyciężyć zagrożenie" związane z bossem, ale nie pokonują go, dopóki to nie ma sensu. Kiedy postaci już pokonają bossa, powinny wykonać swe zadanie lub być tego blisko.
Wybierz z listy lub rzuć, by określić, kim jest boss. Następnie, daj mu epickie imię.
-
Smok
-
Zły czarodziej
-
Upadły bohater
-
Król bandytów
-
Zainfekowana bestia
-
Demon z innego wymiaru
BOSS: ___________
Eksploracja lochów
By stworzyć pokój w lochach, wybierz z listy lub rzuć na mieszkańców pomieszczenia. Następnie, wybierz lub rzuć w liście tematycznej poniżej:
-
Skomplikowana pułapka
-
Neutralna druga grupa poszukiwaczy przygód
-
Niebezpieczna przepaść
-
Umowa
-
Wyzwanie ograniczone czasem
-
Zbyt wiele mocy
Pamiętaj, że każdy powinien mieć coś do roboty. Możesz dodać inne typy mieszkańców lub połączyć motywy dla specjalnego efektu.
Zasady solo/kooperacyjne
By grać bez Mistrza Lochów, każdy gracz pomaga w tworzeniu lochów i wypełnia je niebezpieczeństwem. Skorzystajcie z list w tym podręczniku dla inspiracji.
Jeśli nie jesteście pewni, co się powinno teraz wydarzyć, wyobraźcie sobie dwie możliwości. Zdecydujcie, która jest prawdopodobniejsza i dajcie jej numer zgodny z listą poniżej. Rzućcie 1k6 i jeśli wypadł dany numer (lub większa liczba) to ta opcja się wydarzyła. Inaczej, zdarza się rzecz numer 2.
-
100% pewności
-
Bardzo prawdopodobne
-
Prawdopodobne
-
50/50
-
Mało prawdopodobne
-
Bardzo mało prawdopodobne
Narzędzia bezpieczeństwa
Każda grupa jest inna, więc jeśli masz swoje własne narzędzia lub procedury bezpieczeństwa, które działają, użyj ich. Jeśli nie, rozważ poniższe narzędzia:
KARTA X: karta, która stoi na środku stołu z wydrukowanym "X". Jeśli gracz czuje się niekomfortowo z czymś, co się dzieje, odwraca kartę X. Nie musi wyjaśniać czemu. Mistrz Lochów cofa scenę do momentu przed niekomfortową sytuacją. Kiedy wszyscy dojdą do porozumienia, Mistrz odwraca kartę z powrotem i kontynuuje grę.
LINIE I WELONY: Przed grą, każdy gracz wypisuje swoje "linie" i "welony". "Linie" są rzeczami, których nie chcą na sesji w ogóle. "Welony" są rzeczami, które mogą się pojawić w tle, ale nie powinny zostać opisane.
Karta postaci
Imię: ________ (______ )
Klasa: ________ Pytanie: _________
Cechy charakterystyczne:
1.
2.
3.
Początkowe przedmioty:
1.
2.
3.
Ekwipunek podziemny:
1.
2.
3.
Bonusowy przedmiot:
Zużyte racje?:
Rany: X/3
Prawa autorskie
Gra napisana przez Devina White'a. Logo autorstwa Sydney White.
Licencja tej gry to Creative Commons 4.0 International. Więcej informacji o licencji tutaj: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.pl
Wielkie dzięki Brandonowi Leon-Gambetcie (autorowi Pasion de las Pasiones) za inspirację mechaniki rzutów i pytań. Więcej informacji tutaj: https://magpiegames.com/pages/pasion
"Karta X" została stworzona przez Johna Stavropoulosa. Więcej informacji tutaj: https://tinyurl.com/x-card-rpg
"Linie i Welony" zostały stworzone przez Roda Edwardsa. Więcej informacji tutaj: https://rpg.stackexchange.com/questions/30906/what-do-the-terms-lines-and-veils-mean