18-09-2011 21:27
Lista kontrolna SWEPla
W działach: RPG, SWEPl, Plane przedstawia, sesje | Odsłony: 3Od roku prowadzę SWEPla, a wciąż zdarza mi się zapominać o kilku sprawach, które moim zdaniem szalenie ubarwiają sesje w tym systemie i dodają mu smaczku. By jakoś sobie z tym zapominalstwem poradzić spisałem tę listę. Służy ona zarówno do przeglądania przed sesją, podczas planowania przygody, jak i podczas niej, by nieustannie dostarczać graczom wrażeń.
- Podkreśl wyjątkowość postaci. Figury mogą więcej, mają nieprzyzwoite szczęście i są odporne na głupie błędy (zauważ, że im łatwiejszy test, tym bardziej pomaga w nim Kość Figury). Scena, która pokaże fajność BG, powinna ucieszyć graczy.
- Pamiętaj o Zawadach wpływających na zachowanie postaci. Czasami podsuń graczowi okazję do zrobienia czegoś głupiego i zarobienia fuksa za odgrywanie. Moim zdaniem zadecydowanie za gracza, że postać zachowuje się w zgodzie ze swoją Zawadą jest w porządku tylko, gdy ten gracz zignorował wcześniej okazję, w których słabość postaci powinna się objawić. Przykład: jeżeli postać z Długim Językiem nie piśnie ani słowa podczas przesłuchania, nie tylko traci okazję do zdobycia fuksa. Daje też MG prawo do zasądzenia przy najbliższej rozmowie, że bohater mimochodem zdradza ważny sekret.
- W walkach stosuj sztuczki, Próby Woli i inne niestandardowe ciosy: ataki mierzone, rozbrajanie, chwyt itp. Dzięki temu walki będą o wiele ciekawsze - zwłaszcza, jeżeli gracze też zaczną walczyć taktycznie.
- Niech sceneria walki będzie ciekawa. Zadbaj o osłony, różnice wysokości, płonące kominki i inne elementy, które można wykorzystać podczas potyczki. Nie musisz wymyślać wszystkiego, możesz przystawać na propozycje graczy dotyczące dekoracji.
- Dawaj graczom pod komendę Blotki. Walki większych grup są fajną odmianą od pojedynków drużyny z potworami czy przeciwnikami.
- Wymuszaj nietypowe strategie. Posyłaj na drużynę przeciwników odpornych na zwykłe ataki, obdarzonych niezwykłą Wytrzymałością lub po prostu tak groźnych, że walka twarzą w twarz nie wchodzi w grę. Dzięki temu gracze będą musieli kombinować. Najprostszą sztuczką jest oczywiście nadanie wrogowi Niewrażliwości, którą można ominąć tylko drewnem, ogniem, wodą, atakiem kogoś ciężko rannego lub czymkolwiek innym, skombinowanie czego będzie wyzwaniem.
Jeżeli ktoś uważa, że czegoś na tej liście brakuje, niech da znać.
14
Notka polecana przez: Aesandill, Aravial Nalambar, GRAmel, Ifryt, KarolM, Królik, Lasard, Morel, Petra Bootmann, Squid, von Mansfeld, Wiron, zegarmistrz
Poleć innym tę notkę