» Blog » Legenda Pięciu Kręgów 1ed: Droga Wilka
15-01-2011 15:16

Legenda Pięciu Kręgów 1ed: Droga Wilka

W działach: Legenda Pięciu Kręgów 1ed | Odsłony: 38

Legenda Pięciu Kręgów 1ed: Droga Wilka

Wstępniak

Pora na powrót po krótkiej przerwie. Udało Mi się znaleźć backup ze scenariuszami, które zgubiłem wraz z pendrivem na Zamczysku. Dlatego w najbliższym czasie postaram się jeszcze o kilka wpisów przed Zjavą. I znów na tapecie L5K. Tym razem nie będzie to relacja, a scenopis. Poniżej znajdziecie tekst w surowej formie. Może się komuś przyda z czysto warsztatowych powodów. Dla mnie jest ważny ze względu na walor archiwizacyjny i różnice w zapisie. Miłej lektury wszystkim zainteresowanym.

 

"Droga Wilka"

 

Odcinek 1, konwencja filmowa z elementami akcji i westernu, tło ilustruje muzyka z filmu Pulp Fiction i Wyznania gejszy.  

 

Gracze wcielają się w roninów, którzy poszukują zabójcy ich pana Akodo Sayo oraz syna namiestnika Akodo Kasaia. Samuraje po dostarczeniu ważnych listów panu Akodo Monzo powrócili do miasteczka Taniro w prowincji Etsu, gdzie znaleźli zasztyletowanego pana Sayo. Wkrótce zniknął pan Kasai, którego karo namiestnika Akodo Raizo oskarżył o ojcobójstwo. Bohaterowie porzucili rodowe nazwiska i ruszyli na szlak. Poprzysięgli na miecze zmyć hańbę krwią wrogów. Obecnie jako 'ludzie fali' poszukują winnych.  

 

Wprowadzenie

Wiosna 1120 r., miesiąc smoka, góry środka świata, ziemie klanu żurawia, prowincja Jodo zarządzana przez Daidojiego Sakujuro, zamek synów żurawia, zamek na rozdrożu, rozstaje dróg, pola uprawne, zapach kwitnących wiśni, białe kwiaty, malownicze górskie krajobrazy, chłopi pracujący w pocie czoła na plantacjach, podróżni na trakcie, kupcy podróżujący z towarami, wietrzna pogoda, zieleniąca się roślinność, słońce wyłaniające się znad szczytów, górskie wierzchołki spowite mgłą, herbaciarnia Kamahito na rozjeździe, potok Shidao, wioska Okamiri, trakt do Inobori, Inobori miasto kwiatów, herbaciarnia Iwasakiego, opuszczona stanica za Inobori, trakt do Hizuri, wioska Hizuri.  

 

Pusta sakwa

 

Pobyt w herbaciarni

Duży drewniany budynek na balach, stajnia, podsienie wsparte na słupach, wielu podróżnych, kupcy, handlarze, włóczędzy, żołnierze, wieśniacy, wewnątrz duża przestrzeń, niskie stoły, rozmowy, zapach grzanego ryżu i sake, paprocie, drzewka bonsai, Kamahito – niski, drobny herbaciarz o wysuszonej twarzy, oschły w obyciu, Jiro – brat herbaciarza, niemowa, schludnie ubrany, wieśniacy w łachmanach jedzący resztki z misy krzykliwego samuraja, Koyanagi Hitoshi – krzykacz w niebieskim kimonie opatrzonym monem klanu żurawia.  

 

Spotkanie z kupcem

Spokojny strumień, leniwie przepływająca woda, zielony brzeg, kupiecka karawana, Bunzo Yanihu – wesoły grubasek w zamożnym stroju, liczna świta, tragarze, anegdoty, rozmowa o pracy, Tokichi – ochroniarz z bielmem na lewym oku, twarz po przebytej ospie, opowieść o mieście Inobori, przemytnicy, palarnie opium, żądny władzy namiesnik, Minagawa Goichi – w sile wieku, silnej postury, ambitny o wyniosłych rysach twarzy, niegdyś upokorzony teraz mściwy.  

 

Gościnność chłopów

Kilka lichych chat, pola uprawne, studnia, biedni chłopi, Hideki – przywódca wieśniaków, szczupły, żylasty, obfita kolacja, nocleg, próba ubicia pijanych roninów cepami, motykami.  

 

Wędrowny oszust

Droga, spotkanie, Kiyochi – wędrowny handlarz ziołami, schorowany, wspierający się kijem, spotkanie z żołnierzami, pięciu jeźdźców przyodzianych w błękit, dobrze odżywione konie, wypytywanie o włóczęgę, opowieść o żonie namiestnika Inobori pani Minagawa Tejiko, która rozchorowała się po ziołach szarlatana, pani Tejiko – młoda, piękna, wykształcona, Nomoto Kantaro – kapitan straży, potężnie zbudowany o głębokim spojrzeniu.  

 

Brudne pieniądze

 

Miasto Kwiatów 

Miasto położone na górskim szlaku handlowym, pola ryżowe, pola kwiatowe, świątynia Amaterasu, przyjezdni, handlarze, herbaciarnia Iwasakiego, pobyt mnicha uzdrowiciela Yokuna, pałac namiestnikowski.  

 

Zlecenie 

Iwasaki – stary herbaciarz o siwych włosach odziany w fartuch, grzana sake, podróżni, dysputy, gwarna atmosfera, Horikoshi Imochi – samuraj z klanu żurawia cieszący się złą reputacją, brodacz o włosach spiętych w tradycyjny samurajski kok, prawa ręka pana Minagawy Goichiego, lubi rozrywkę i dobry napitek, Inokai Murio – muzyk, towarzysz Imochiego, łysy z blizną na prawym policzku, gra na samisenie, nigdy nie rozstaje się z instrumentem, oferta pracy dla roninów, wyeliminowanie człowieka, który jutro w południe przybędzie do herbaciarni Iwasakiego odebrać pewien pakunek. Samuraj to cesarski namiestnik. Niejaki Immamura Sakutaro, który przez kilka tygodni przebywał na dworze w Inobori i kontrolował dobra Minagawy Goichiego. Namiestnik odkrył powiązania Goichiego ze światem przestępczym, ale dał się przekupić. W pakunku miały być pieniądze za milczenie, lecz paczka jest pusta. Za interes z rządcą urzędnikowi przyjdzie zapłacić życiem. Po skończonej robocie najemnicy mają odebrać po dwadzieścia koku na głowę w opuszczonej stanicy za miastem, Immamura Sakutaro ma na usługach siedmiu dobrze wyszkolonych ludzi. W ostateczności będzie chciał zapłacić więcej za swoje życie niż zleceniodawca roninów. Sakutaro to niski wąsacz o nienagannych manierach obdarzony dużą inteligencją, skłonny do krętactw. Zwykle ubiera zielone kimono z motywami roślinnymi.  

 

Zapłata

Stary budynek umiejscowiony na wzgórzu, przegniłe ściany, robaki, zawalona konstrukcja, osmolone belki od sklepienia, ślad po palenisku, przybycie Horikoshi Imochiego i jego ludzi, 'zapłata'.  

 

Deszcz

 

Więźniowie 

Las, drzewa, zarośla, gąszcz, pnie, gałęzie, ściółka, ubita droga, zbrojny kordon, żołnierze, dziesięciu pieszych ashigaru, mony rodziny Minagawa, Takenuchi Itaru – dowódca, okrutny chudzielec, chłopi zakuci w dyby, buntownicy którzy zalegali panu z daniną.

 

Bohaterowie niezależni

 

Akodo Raizo, Karo w sile wieku, 40 lat.

Apodyktyczny, nie znoszący sprzeciwu, fanatyk. Średniej budowy, jest znany jako wielki wojownik, ubiera żółte, proste kimono, obsesyjnie dąży do wojny z klanem żurawia, pragnie odbudować pozycje rodziny Akodo, wraz z Akodo Monzo zaplanował usunięcie namiestnika Akodo Sayo, aby przyśpieszyć zamyślone zmiany.

 

Ogień 3, zręczność 3, inteligencja 3, ziemia 2, wytrzymałość 3, siła woli 2, powietrze 2, refleks 3, intuicja 2, woda 2, siła 3, spostrzegawczość 2, pustka 3, katana atak 6z3, katana obrażenia 6z2, PT trafienia 15/25, ranga 3 w szkole bushi Akodo, techniki: droga lwa, siła prawości, z pomocą przodków, honor 3.0, chwała 6.0, umiejętności: kenjutsu 3, kyujutsu 3, obrona 2, heraldyka 2, historia 2, taktyka 4, jeździectwo 2, zalety: taktyk 3, wady: jednooki 5, rany 4:0, 8:-1, 12:-2, 16:-3, 20:-4, 24:obalony, 28:nieprzytomny, 32:martwy, przy sobie: daisho, wachlarz, dużo pieniędzy.  

 

Akodo Monzo, Rządca w sile wieku, 44 lata.

Sprytny, podatny na wpływ, strachliwy. Średniej budowy, ubiera żółte, tradycyjne kimono, przystał do spisku z obawy przed utratą życia.  

 

Ogień 2, zręczność 2, inteligencja 3, ziemia 2, wytrzymałość 2, siła woli 2, powietrze 2, refleks 2, intuicja 2, woda 2, siła 2, spostrzegawczość 3, pustka 2, katana atak 4z2, katana obrażenia 5z2, PT trafienia 10/20, ranga 2 w szkole bushi Akodo, techniki: droga lwa, siła prawości, honor 2.7, chwała 4.8, umiejętności: kenjutsu 2, kyujutsu 1, obrona 2, heraldyka 2, historia 4, taktyka 2, prawo 2, jeździectwo 2, zalety: jasny umysł 2, wady: tchórzliwy 4, rany 4:0, 8:-1, 12:-2, 16:-3, 20:-4, 24:obalony, 28:nieprzytomny, 32:martwy, przy sobie: daisho.  

 

Horigato Manro, Stary szambelan, 67 lat.

Stateczny, lojalny, myśliciel. Drobnej budowy, ubiera żółte kimono, był najbliższym przyjacielem Akodo Sayo, posłał syna, aby odnalazł pana Akodo Kasaia.  

 

Ogień 2, zręczność 2, inteligencja 4, ziemia 2, wytrzymałość 2, siła woli 3, powietrze 2, refleks 2, intuicja 3, woda 1, siła 1, spostrzegawczość 2, pustka 4, katana atak 4z2, katana obrażenia 4z2, PT trafienia 10/20, ranga 3 w szkole bushi Akodo, techniki: droga lwa, siła prawości, z pomocą przodków, honor 4.0, chwała 4.0, umiejętności: kenjutsu 2, kyujutsu 2, obrona 2, heraldyka 4, historia 4, taktyka 3, dyplomacja 3, jeździectwo 2, zalety: mędrzec 3, wady: daltonizm 1, rany 4:0, 8:-1, 12:-2, 16:-3, 20:-4, 24:obalony, 28:nieprzytomny, 32:martwy, przy sobie: daisho.  

 

Horikoshi Imochi, Człowiek od brudnej roboty, 34 lata.

Bezlitosny, groźny, hulaka. Średniej budowy, nosi włosy spięte w tradycyjny samurajski kok, ubiera drogie niebieskie kimono, cieszy się złą sławą, lubi napitek i dobrą zabawę.  

 

Ogień 3, zręczność 3, inteligencja 3, ziemia 3, wytrzymałość 3, siła woli 3, powietrze 2, refleks 3, intuicja 2, woda 2, siła 3, spostrzegawczość 2, pustka 2, katana atak 6z3, katana obrażenia 6z2, PT trafienia 15/20, ranga 3 w szkole bushi kakita, techniki: droga żurawia, niespodziewany cios, uderzenie z pustki, honor 1.5, chwała 3.0, umiejętności: kenjutsu 3, iaijutsu 3, kyujutsu 3, etykieta 2, szczerość 2, muzyka 2, zalety: cwaniak 3, wady: chciwy 3, rany 6:0, 12:-1, 18:-2, 24:-3, 30:-4, 36:obalony, 42:nieprzytomny, 48:martwy, przy sobie: daisho.  

 

Były żołnierz na usługach Horikoshi Imochiego.

Najemnik walczący za pieniądze.  

 

Ogień 2, zręczność 2, inteligencja 2, ziemia 2, wytrzymałość 3, siła woli 2, powietrze 2, refleks 3, intuicja 2, woda 2, siła 2, spostrzegawczość 2, pustka 2, katana atak 5z2, katana obrażenia 5z2, PT trafienia 15, honor 0.5, chwała 0.5, umiejętności: kenjutsu 3, kyujutsu 2, obrona 2, skradanie się 2, rzucanie nożami 2, rany 4:0, 8:-1, 12:-2, 16:-3, 20:-4, 24:obalony, 28:nieprzytomny, 32:martwy, przy sobie: daisho, łuk yumi, kołczan ze strzałami/noże, kilka bu.  

 

Immamura Sakutaro, Cesarski namiestnik, 36 lat.

Wykształcony, przekupny, krętacz. Ubiera drogie zielone kimono przyozdobione motywami roślinnymi, jest dowcipny i obyty.  

 

Ogień 2, zręczność 3, inteligencja 2, ziemia 3, wytrzymałość 4, siła woli 3, powietrze 1, refleks 1, intuicja 2, woda 2, siła 3, spostrzegawczość 2, pustka 2, katana atak 6z3, katana obrażenia 6z2, PT trafienia 5/15, ranga 2 w szkole Otomo Seiyaku, techniki: przeznaczenie nie kryje tajemnic, głos mego pana, honor 2.0, chwała 4.5, umiejętności: kenjutsu 3, iaijutsu 3, kyujutsu 3, dyplomacja 3, etykieta 3, kaligrafia 2, prawo 3, heraldyka 2, jeździectwo 2, rany 6:0, 12:-1, 18:-2, 24:-3, 30:-4, 36:obalony, 42:nieprzytomny, 48:martwy, przy sobie: daisho, medalion, dużo pieniędzy, szybki koń.  

 

Yojimbo cesarskiego namiestnika Immamury Sakutaro, Samuraj.

Zdeterminowany do obrony swego pana, lojalny. Ubrany w zielone kimono opatrzone monem Cesarza.  

 

Ogień 2, zręczność 3, inteligencja 2, ziemia 2, wytrzymałość 3, siła woli 2, powietrze 2, refleks 3, intuicja 2, woda 2, siła 3, spostrzegawczość 2, pustka 2, katana atak 5z3, katana obrażenia 6z2, PT trafienia 15/20, honor 3.0, chwała 2.0, umiejętności: kenjutsu 2, kyujutsu 2, obrona 2, jeździectwo 2, rany 4:0, 8:-1, 12:-2, 16:-3, 20:-4, 24:obalony, 28:nieprzytomny, 32:martwy, przy sobie: daisho, łuk yumi, kołczan ze strzałami, kilka koku.

 

Rokugański chłop

Odziany w proste, wielokrotnie cerowane kimono.

 

Ogień 1, zręczność 1, inteligencja 1, ziemia 1, wytrzymałość 2, siła woli 1, powietrze 1, refleks 1, intuicja 1, woda 1, siła 2, spostrzegawczość 1, pustka 1, broń improwizowana atak 3z1, broń improwizowana obrażenia 3z1, honor 0.0, chwała 0.0, rany 2:0, 4:-1, 6:-2, 8:-3, 10:-4, 12:obalony, 14:nieprzytomny, 16:martwy, przy sobie: cep, motyka.  

Komentarze


chimera
   
Ocena:
0
Już czekam na Zajvę :-)
15-01-2011 18:08
Arkadiusz Rygiel
   
Ocena:
0
Ja też :-) Będziemy musieli wcześnie ruszyć z tymi sesjami, żeby zmieścić się w czasie :-) Masz może zamiar przywieźć coś nowego z gier niezależnych lub Trail of Cthulhu? Pytam jeśli to nie tajemnica :-)
15-01-2011 18:44
chimera
   
Ocena:
0
Trail of Cthulhu tak, z gier niezależnych może Hot War.

A Ty co będziesz prowadził?
15-01-2011 19:32
Arkadiusz Rygiel
   
Ocena:
0
Na dzień dzisiejszy Blood & Honor i L5K. Myślę też o settingu gangsterskim, który kiedyś prowadziłem na zmodyfikowanej mechanice Cyberpunka 2020.
15-01-2011 19:37
lucek
   
Ocena:
+1
Damn, może wreszcie się uda załapać na jakąś sesję z Wami - jeśli, rzecz jasna, będziecie mieć miejsca.
Blood & Honor +1 :-)

Ja osobiście przywiozę Danger Close, Fiasco, Apocalypse World, Capes i pewnie całą masę gier z 1hp, w tym Sea Draculę - jeśli ktoś zainteresowany, klikać ;-P


l.

15-01-2011 21:33
chimera
   
Ocena:
0
Fajnie. Ja jeszcze przywiozę A Penny For My Thoughts z kwestionariuszem w wersji lovecraftowskiej.
15-01-2011 21:41
Arkadiusz Rygiel
   
Ocena:
0
Wraz z Waszymi kolejnymi pomysłami apetyt rośnie. W takim razie widzimy się wszyscy na Zjavie :-) Ja tu widzę masę ciekawych sesji, które musimy razem rozegrać :-)
16-01-2011 00:16

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.