string(15) ""
» Blog » Kwiecień + AFTERBOMB = COMBAT ZONE
28-03-2013 15:41

Kwiecień + AFTERBOMB = COMBAT ZONE

Odsłony: 2

wiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę… AFTERBOMBY… Tak, wszystko wskazuje na to, że już w kwietniu ukaże się COMBAT ZONE – pierwszy papierowy dodatek do postapokaliptycznej gry fabularnej AFTERBOMB MADNESS. A w nim jakieś 120 stron mięsistych treści, które dostarczają wielu praktycznych i mocno grywalnym motywów do wykorzystania na sesjach. SAMO MIĘCHO, żadnego wodolejstwa. Konkrety, inspiracje, ekstra zasady i masa materiału gotowego od razu do użycia podczas gry.

COMBAT ZONE, jak sam tytuł wskazuje, poświęcony jest w głównej mierze ziemiom okupowanym i spornym, a także społecznościom, które tam można spotkać. Jeśli mowa o zbiorowościach, są to grupy bardzo barwne. Za przykład mogą posłużyć Wichrowcy (nomadzi podróżujący po preriach na żaglowozach i innych środkach transportu napędzanych wiatrem), Górsi (zamieszkujący góry potomkowie górników, pracowników kolei i kamieniołomów, od dziecka zażywający stymulanty przyspieszjące przyrost masy mięśniowej, oraz tresujący niedźwiedzie grizzly), neuromutanci (jeńcy radziochów przeobrażeni w niezwykle inteligentne, ale totalnie podporządkowane sowietom jednostki po biologiczno-psychologicznym praniu mózgu), pancerniacy (metalurdzy zaciekle broniący Electric City mimo nieustających ataków komunistów), Syndykat Czaszek (apokaliptyczni fanatycy traktujący koniec świata jak spełnienie marzeń).

 

 

Oprócz grup Amerykanów, dodatek dostarcza też wielu informacji o trzech najbardziej znaczących rasach inteligentnych obcych: alterhumanus, eterykach i symbiontach. Pamiętajmy też o ich pupilach ściąganych z innego wymiaru, Hybrydach wytwarzanych na miejscu oraz szeregu dziwolągów zaprojektowanych z myślą o walce, terrorze i sianiu chaosu. Do tego jeszcze opis charakterystycznych dla ufoków implantów, pojazdów i ekwipunku.

 

Nie zapominajmy też o sowietach, którzy aktualnie rządzą całkiem sporym regionem USA. Przytoczę w tym miejscu choćby Oddziały Zaporowe, Sowieckie Oddziały Zmechanizowane, Północny Garnizon Okupacyjny, czy klonowanych super-żołnierzy Czerwone Figury. Jeśli chodzi o sowietów to nie sposób pominąć Radziecką Dywizję Kosmiczną, mającą kolonię na Księżycu i zmagającą się z Chińską Republiką Ludową, która też ostrzy sobie zęby na podbój kosmosu. Trzeba też mieć na uwadze centralę dowodzenia – Sputnik, czyli superkomputer łączący w sobie jaźnie wielkich komunistycznych przywódców. Maszynę posyłającą na Ziemię roboty jak Stalinizator, które mają trzymać sowiecką ferajnę w ryzach i prowadzić Rosjan do ostatecznego zwycięstwa.   

 

W dodatku nie mogło zabraknąć miejsc szczególnych i wyjątkowych lokacji, które zostały zaprezentowane albo bardzo sugestywnie, by dać Weteranom pole do popisu, albo wyczerpująco i szczegółowo, by dało się je wykorzystać z marszu, bez dodatkowych przygotowań. Za przykład niech posłużą: Debris Town (obszernie opisana osada ocalałych, którzy ukrywają się wśród ruin zburzonego miasta), Toxic City (osada Toxików i innych odmieńców, wzniesiona wokół superlaboratorium, które zostało stworzone przed wojną w celu projektowania, budowy i testowania reaktorów atomowych), Boise (miejscówka zdominowana przez cargo, gigantyczny ośrodek rolniczy, w którym jednakże trudno o normalne plony ze względu na poatomowe warunki), Dallas (jedno wielkie pole walki i poligon doświadczalny, na którym akcje rozgrywają się z udziałem gigantycznych machin bojowych oraz uzbrojenia eksperymentalnego).

 

W podręczniku znajduje się też rozdział Nowe procedury w całości poświęcony dodatkowym zasadom, które pozwolą między innymi dynamicznie rozgrywać spektakularne batalie i ekspresowo rozstrzygać długotrwałe akcje, toczyć walki na zasadach zaawansowanych z wykorzystaniem manewrów bojowych, rozgrywać bitwy z udziałem gigantycznych machin i pojazdów jak okręty podwodne, statki kosmiczne, olbrzymie mechy i tym podobne.

 

Jako że suplement zawiera też sporo informacji o Konwerterach, czyli cybernetyzujących się wyznawcach transhumanizmu, gracze mają do dyspozycji wachlarz rozmaitych wszczepów i implantów dla swoich postaci.

 

COMBAT ZONE dostarcza również komplety nowych biostymulantów, Darów Apokalipsy, retrofuturystycznego uzbrojenia, a także sporo wyjątkowo wrednych, znacznie trudniejszych niż w podstawce przeciwników, jak Masa Bakteryjna, Multihead, Kolonia larw neuronalnych, Ranaidy, Centaury, Drony, Łowcy Fenomenów, Terminalus czy Bezgłowy wielonóg!

 

A wszystko to polane charakterystycznym w smaku sosem groteski i przykryte postapokaliptyczną zasmażką!

Na koniec krótkie podsumowanie i kilka informacji formalnych. Premiera podręcznika planowana jest na kwiecień, książka zostanie wydana w miękkiej oprawie, będzie miała 120 czarno białych stron w znanej z podstawki stylistyce. Planowana cena detaliczna w sklepie wydawnictwa to 59 zł.

 

Oryginał informacji i miejsce na komentarze: tutaj. 

  

 

Komentarze pod tą notką zostały zablokowane przez autora.