Kwiecień + AFTERBOMB = COMBAT ZONE
Odsłony: 2wiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę… AFTERBOMBY… Tak, wszystko wskazuje na to, że już w kwietniu ukaże się COMBAT ZONE – pierwszy papierowy dodatek do postapokaliptycznej gry fabularnej AFTERBOMB MADNESS. A w nim jakieś 120 stron mięsistych treści, które dostarczają wielu praktycznych i mocno grywalnym motywów do wykorzystania na sesjach. SAMO MIĘCHO, żadnego wodolejstwa. Konkrety, inspiracje, ekstra zasady i masa materiału gotowego od razu do użycia podczas gry.
.
COMBAT ZONE, jak sam tytuł wskazuje, poświęcony jest w głównej mierze ziemiom okupowanym i spornym, a także społecznościom, które tam można spotkać. Jeśli mowa o zbiorowościach, są to grupy bardzo barwne. Za przykład mogą posłużyć Wichrowcy (nomadzi podróżujący po preriach na żaglowozach i innych środkach transportu napędzanych wiatrem), Górsi (zamieszkujący góry potomkowie górników, pracowników kolei i kamieniołomów, od dziecka zażywający stymulanty przyspieszjące przyrost masy mięśniowej, oraz tresujący niedźwiedzie grizzly), neuromutanci (jeńcy radziochów przeobrażeni w niezwykle inteligentne, ale totalnie podporządkowane sowietom jednostki po biologiczno-psychologicznym praniu mózgu), pancerniacy (metalurdzy zaciekle broniący Electric City mimo nieustających ataków komunistów), Syndykat Czaszek (apokaliptyczni fanatycy traktujący koniec świata jak spełnienie marzeń).
.
.
Oprócz grup Amerykanów, dodatek dostarcza też wielu informacji o trzech najbardziej znaczących rasach inteligentnych obcych: alterhumanus, eterykach i symbiontach. Pamiętajmy też o ich pupilach ściąganych z innego wymiaru, Hybrydach wytwarzanych na miejscu oraz szeregu dziwolągów zaprojektowanych z myślą o walce, terrorze i sianiu chaosu. Do tego jeszcze opis charakterystycznych dla ufoków implantów, pojazdów i ekwipunku.
.
Nie zapominajmy też o sowietach, którzy aktualnie rządzą całkiem sporym regionem USA. Przytoczę w tym miejscu choćby Oddziały Zaporowe, Sowieckie Oddziały Zmechanizowane, Północny Garnizon Okupacyjny, czy klonowanych super-żołnierzy Czerwone Figury. Jeśli chodzi o sowietów to nie sposób pominąć Radziecką Dywizję Kosmiczną, mającą kolonię na Księżycu i zmagającą się z Chińską Republiką Ludową, która też ostrzy sobie zęby na podbój kosmosu. Trzeba też mieć na uwadze centralę dowodzenia – Sputnik, czyli superkomputer łączący w sobie jaźnie wielkich komunistycznych przywódców. Maszynę posyłającą na Ziemię roboty jak Stalinizator, które mają trzymać sowiecką ferajnę w ryzach i prowadzić Rosjan do ostatecznego zwycięstwa.
.
W dodatku nie mogło zabraknąć miejsc szczególnych i wyjątkowych lokacji, które zostały zaprezentowane albo bardzo sugestywnie, by dać Weteranom pole do popisu, albo wyczerpująco i szczegółowo, by dało się je wykorzystać z marszu, bez dodatkowych przygotowań. Za przykład niech posłużą: Debris Town (obszernie opisana osada ocalałych, którzy ukrywają się wśród ruin zburzonego miasta), Toxic City (osada Toxików i innych odmieńców, wzniesiona wokół superlaboratorium, które zostało stworzone przed wojną w celu projektowania, budowy i testowania reaktorów atomowych), Boise (miejscówka zdominowana przez cargo, gigantyczny ośrodek rolniczy, w którym jednakże trudno o normalne plony ze względu na poatomowe warunki), Dallas (jedno wielkie pole walki i poligon doświadczalny, na którym akcje rozgrywają się z udziałem gigantycznych machin bojowych oraz uzbrojenia eksperymentalnego).
.
W podręczniku znajduje się też rozdział Nowe procedury w całości poświęcony dodatkowym zasadom, które pozwolą między innymi dynamicznie rozgrywać spektakularne batalie i ekspresowo rozstrzygać długotrwałe akcje, toczyć walki na zasadach zaawansowanych z wykorzystaniem manewrów bojowych, rozgrywać bitwy z udziałem gigantycznych machin i pojazdów jak okręty podwodne, statki kosmiczne, olbrzymie mechy i tym podobne.
.
Jako że suplement zawiera też sporo informacji o Konwerterach, czyli cybernetyzujących się wyznawcach transhumanizmu, gracze mają do dyspozycji wachlarz rozmaitych wszczepów i implantów dla swoich postaci.
.
COMBAT ZONE dostarcza również komplety nowych biostymulantów, Darów Apokalipsy, retrofuturystycznego uzbrojenia, a także sporo wyjątkowo wrednych, znacznie trudniejszych niż w podstawce przeciwników, jak Masa Bakteryjna, Multihead, Kolonia larw neuronalnych, Ranaidy, Centaury, Drony, Łowcy Fenomenów, Terminalus czy Bezgłowy wielonóg!
.
A wszystko to polane charakterystycznym w smaku sosem groteski i przykryte postapokaliptyczną zasmażką!
.
Na koniec krótkie podsumowanie i kilka informacji formalnych. Premiera podręcznika planowana jest na kwiecień, książka zostanie wydana w miękkiej oprawie, będzie miała 120 czarno białych stron w znanej z podstawki stylistyce. Planowana cena detaliczna w sklepie wydawnictwa to 59 zł.
.
Oryginał informacji i miejsce na komentarze: tutaj.
.