Krzesława
W działach: RPG, Dzikie Pomysły, Plane przedstawia | Odsłony: 297Moi Drodzy,
to kolejny po Przyzwaniu Freuda bardzo głupi tekst, który popełniłem kiedyś dla odpoczynku. Obiecałem sobie wrzucić go gdzieś na Prima Aprillis, przeto wrzucam.
Krzesława
Krzesła też mają uczucia, a siedzenie na nich z pewnością te uczucia rani. Ludzkość powinna ukorzyć się przed tymi sprzętami lub przygotować na ich gniew.
A przynajmniej ich gniew wcielony w Krzesławę, atrakcyjną blondynkę i studentkę projektowania na krakowskiej ASP. Pewnego dnia na nudnym wykładzie dziewczyna zaczęła się wiercić na krześle tak niesamowicie, że mebel zerwał ze swoją zasadą milczenia i wyjaśnił jej, jak bardzo boli go jej przemoc. To właśnie wtedy Adrianna Krzyńska zrozumiała, że krzesło też człowiek i została Krzesławą, niestrudzoną obrończynią prześladowanych mebli.
Wojowniczka jest przemyślna – wie, że atakowanie każdego siedzącego na krześle ostrzegłby ludzi przed zbliżającą się rebelią. Zamiast tego gromadzi armię głęboko w lesie, przenosząc tam porzucone, skrzywdzone lub po prostu niepilnowane krzesła. Zdarza się jednak, że konkretny akt przemocy zdenerwuje ją na tyle, by zerwała z ostrożnością i pomściła biedny, dręczony mebel.
Czy oznacza to, że Krzesława nienawidzi ludzi? W żadnym wypadku. Jej zdaniem wspólny los łączy krzesła i większą część ludzkości – podpieranie pewnej części ciała potężniejszych. Jako osoba o ponadprzeciętnej intuicji językowej Krzesława aż za dobrze rozumie genezę przykrego słowa przydupas i jego związek ze sprawą krzeseł. Ma nadzieję, że gdy krzesła i ludzie stworzą jedno braterskie społeczeństwo, wspólnie obalą rządy i korporacje i rozpoczną nową, wspaniałą erę wolności oraz równości.
Pomysły na przygody
- Okoliczności zmuszają jednego z bohaterów do walki nogą od krzesła. Krzesława zauważa walkę i ślubuje postaci wieczystą wrogość – walczyć w ten sposób to dla niej jak rzucać czyimiś zwłokami.
- Poznawszy cel Krzesławy postaci właśnie zastanawiają się, jak wybić jej ten obłęd z głowy, gdy nagle krzesło odzywa się także do nich. Może studentka ma rację? A może mebel jest opętany przez dużo mroczniejszy byt?
- Krzyńska może być też znajomą postaci, niemających pojęcia o jej tajnej krucjacie. W mieście pojawiają się plotki o serii opętań przez krzesła, pod wpływem których ludzie chodzą na czworaka i każą innym siadać na sobie. Krzesława próbuje pozyskać pomoc drużyny do zbadania tego fenomenu, nie ujawniając własnego powiązania ze sprawą uwolnienia krzeseł.
Adrianna Krzyńska – Krzesława (Figura)
Cechy: Duch k8, Siła k6, Spryt k10, Wigor k6, Zręczność k8
Umiejętności: Przekonywanie k6, Skradanie k8, Spostrzegawczość k8, Walka k6, Wiedza (dizajn) k12
Charyzma: 0 Tempo: 6 Obrona: 5 Wytrzymałość: 5
Przewagi: Ładna, Opanowana
Zawady: Odszczepieniec (poza ASP i sprawą krzeseł nie ma życia), Świr (poważna – krzesła trzeba zbawić)
Zdolności specjalne:
Szermierka krzesłem: walcząc krzesłem Krzesława zadaje Si+k6+2 obrażeń i otrzymuje premię +1 do obrony oraz Przewagi Nawałnica Ciosów i Imperialny Kontratak (patch 2.0). Studentka wie jednak, że korzystając z tej łaski nadużywa dobroci krzeseł, i po każdej tak wygranej walce składa im w ofierze człowieka, najchętniej wybierając korporantów i polityków.