Izaak Szewes
Izaak jest już staruszkiem i tak też wygląda. Ma w końcu swoje 78 lat, a czas powykrzywiał jego kości, zwłaszcza zaś kręgosłup. Wydaje się tak kruchy i delikatny, że każdy powiew może go przewrócić, a upadek spowodować połamania, a może nawet i bardziej niebezpieczne konsekwencje. Jednak jest to jedna z najniebezpieczniejszych osób, jakie można spotkać na Kazimierzu.
Historia: Życie Izaaka upływało tempem zwykłego żydowskiego młodzieńca przeznaczonego do rabinatu aż do II wojny światowej. Wtedy został zabrany wraz z innymi mieszkańcami getta krakowskiego do obozu koncentracyjnego. Czemu przeżył? Można przypisać to jego hartowi ducha, sile woli czy twardości charakteru. Ale można spojrzeć na to z innej strony. Izaak poznał w obozie innego rabina z Pragi, który przekazał mu kilka prawd talmudycznych i kabalistycznych, o których większość żydowskiego stanu duchownego nie ma pojęcia. Psychika Izaaka, osłabiona już okropieństwami, które go otaczały na co dzień, rozpadła się. Nie w drobny mak, lecz na dwie części. Izaak nie zdawał sobie z tego sprawy, bo też i jego druga osobowość nie wychodzi na jaw aż tak często. Lecz to właśnie ona trzymała go przy życiu. Ona też zapamiętała tajemnice przekazane przez praskiego rabina.
Gdy wojna się skończyła, a żydowscy więźniowie obozów zostali wyzwoleni, większość z nich wyjechała z Polski. Było to spowodowane także tym, że Polska Ludowa nie przepadała za swoimi obywatelami o charakterystycznych imionach i nazwiskach. Lecz Izaak został, rabin pozbawiony gminy, sanktuarium, stada do przewodzenia. Jego druga twarz czekała na dogodną okazję, by się objawić i wywrzeć pomstę na wszystkich, którzy skrzywdzili jego lud.
Czekała długo, bo aż czterdzieści lat. Po 1989 Izaak w końcu otrzymał pozwolenie na zaopiekowanie się jedną synagogą oraz cmentarzem. To właśnie było potrzebne drugiemu obliczu rabina. Od tego czasu zbierał trudno dostępne materiały, by przeprowadzić swój plan. Zajęło mu to kolejnych 15 lat. W tym czasie większość nazistowskich oprawców już nie żyła, ale nie przeszkadzało to drugiej twarzy Izaaka. Przyświecał mu już tylko jeden cel - aby żaden Niemiec nie mieszkał na Kazimierzu.
Imię: Izaak Szewes
Cnota: Wiara
Skaza: Gniew
Atrybuty: Inteligencja 4, Czujność 3, Determinacja 4, Siła 1, Zręczność 2, Wytrzymałość 3, Prezencja 3, Manipulacja 3, Opanowanie 4
Umiejętności: Wykształcenie 3 (judaizm), Rzemiosło 1, Dedukcja 2, Medycyna 1, Okultyzm 3 (Kabała), Złodziejstwo 1, Skradanie się 3, Empatia 3, Ekspresja 3 , Perswazja 3 (dawanie rad), Obycie 2
Atuty: Sprzymierzeńcy 3, Sława 1, Zasoby 3, Status 2
Rozmiar: 4
Zdrowie: 8
Szybkość: 3
Siła Woli: 8
Obrona: 2
Inicjatywa: 6
Człowieczeństwo: 6 (Izaak) / 2 (druga twarz)
Wygląd: Izaak miałby 160 z kawałkiem wzrostu, gdyby nie był zawsze przygarbiony. Siwe włosy otulają pooraną zmarszczkami twarz, z której patrzą przenikliwe brązowe oczy. Usta rabina wydają się być pozbawione krwi, w kolorze lekkiego różu. Nie rozstaje się z laską.
Odgrywanie: Izaak to nie jest zły człowiek. Jest to dziadek o uśmiechniętej, poprzecinanej zmarszczkami twarzy. Mówi cicho, ale wyraźnie, a gdy zaczyna wypowiadać pierwsze słowa, wszyscy dokoła milkną, gdyż nie wypowiada się często.
Druga twarz Izaaka zachowuje się dokładnie tak samo, poza złym błyskiem w oczach oraz tym, że uśmiech jest raczej złowrogim grymasem.
Stworzenie Golema
To najważniejszy i chyba najbardziej przydatny rytuał, którego Izaak nauczył się od tajemniczego praskiego rabina. Do jego stworzenia niezbędnych jest wiele trudno dostępnych składników (jak glina, która powinna pochodzić z żydowskiego cmentarza, o co niełatwo; czy krew dziesięciu prawych chasydów, co w Polsce jest prawie niemożliwe do zebrania). Rytuał musi zostać przeprowadzony w Szawuot, dzień, w którym Mojżesz otrzymał tablice z przykazaniami (ruchome święto, które wypada 7 tygodni po Pesach; mniej więcej przełom maja i czerwca).
Oczywiście niezbędne jest słowo Emet (hebr. Prawda), ale nie wypisuje się go na czole golema, lecz na specjalnym kawałku pergaminu, który musiał być wsadzony w Ścianę Płaczu przez co najmniej miesiąc. Pergamin ten umieszcza się w "ustach" Golema. Aby zniszczyć Golema należy zdobyć pergamin i go spalić.
Golem
Krakowski Golem ukrywa się w zrujnowanych kamienicach przeczekując tam dnie. Wychodzi z nich dopiero, gdy zapadnie zmrok. Ma na sobie obszerny płaszcz oraz kapelusz, ale jego rozmiar i tak przyciąga wzrok. Dlatego Golem dostał nakaz, aby stronił od ludzi jak to tylko możliwe. Innym jego nakazem jest atakowanie wskazanych ludzi, których wyznacza druga twarz Izaaka - drzwi mieszkania, w którym przebywają ofiary naznacza swoją krwią, która "woła" Golema.
Golem
Atrybuty: Inteligencja -, Czujność -, Determinacja -, Siła 5, Zręczność 3, Wytrzymałość 5, Prezencja -, Manipulacja -, Opanowanie -
Umiejętności: Bijatyka 5, Skradanie się 2, Zastraszanie 2
Rozmiar: 6
Zdrowie: 11
Szybkość: 3
Siła Woli: -
Obrona: 3
Inicjatywa: 5
Człowieczeństwo: -
Zasady specjalne
- Konstrukt: Golem niewrażliwy jest na jakiekolwiek moce oddziałujące na emocje czy intelekt, np. wampirze dyscypliny Dominacji, Terroru czy Majestatu.
- Nieorganiczny: Broń palna zadaje golemowi obrażenia lekkie. Broń biała zadaje zwykłe obrażenia. Obrażenia krytyczne traktuje się jak obrażenia poważne.
- Skorupa: Stwardniała skorupa z gliny daje golemowi pancerz o statystykach 2/2.
- Met (hebr. Śmierć): Jeżeli golem zostanie sprowadzony do 0 Zdrowia, ale kartka nie zostanie zniszczona, uformuje się na nowo po 5. rundach. Znalezienie kartki w hałdzie gliny, w którą zamienia się Golem sprowadzony do 0 Zdrowia, wymaga sukcesu w teście Zręczność + Czujność.
- Statystyka: Jeżeli gracze potrzebują do testu jakiejś cechy, przy której widnieje "-" to należy uznać, że jej wysokość to 1.
Beynkales
Innym mieszkańcem Kazimierza jest Beynkales. Słowo to pochodzi, a jakże, z hebrajskiego i oznacza "pannę młodą z kości".
Historia: Jest to historia stara jak sam świat. Zakochana w sobie para postanawia się pobrać. Kiedy przygotowania są już na ukończeniu pan młody znika. Szuka go cała rodzina, znajomi, a panna młoda powoli, z dnia na dzień, pogrąża się w rozpaczy. Po kilku tygodniach panna młoda popełnia samobójstwo wieszając się na drewnianym krzyżu przed kościołem Bożego Ciała.
O historii tej dawno już zapomniano, tylko co pewien czas ktoś opowiada ją jako miejską legendę, ale przeszłość ma ogromny wpływ na teraźniejszość. Nieczęsto zdarza się, aby jakiś ślub odbywał się w tym kościele. Większość ludzi nie wie czemu, ale podobno ślub tam przynosi pecha. Prawda jest jednak o wiele gorsza - ślub tam przynosi śmierć.
Beynkales, poprzez swoje Kotwice, szybko orientuje się, że w kościele Bożego Ciała ma odbyć się ślub. Jej celem jest zamordowanie pana młodego, a potem pogrążenie panny młodej w takiej rozpaczy, by ta poszła śladem Beynkales.
Wygląd: Beynkales objawia się nieczęsto, ale kiedy już to robi to ubrana jest w potarmoszoną, podziurawioną i brudną suknię ślubną. Sama jest przeciętnego wzrostu, o bladej skórze, po której od czasu do czasu przepełznie lub przebiegnie robak. Najbardziej przerażające są jednak jej oczy - a raczej ich brak. Puste oczodoły "wpatrują się" nachalnie w wybraną ofiarę.
Odgrywanie: Beynkales milczy. Milczy ciszą, która rozrywa bębenki, w której słychać tętnienie pulsu oraz serca, zaś wszystkie dźwięki stają się przytłumione. Rusza się szybko, ale skokowo - jakby w filmie puszczać tylko co trzecią klatkę albo jakby pomiędzy uderzeniami światła stroboskopowego.
Atrybuty: Moc 3, Finezja 4, Odporność 2
Siła Woli: 7
Moralność: 2
Cnota: Wytrwałość
Skaza: Gniew
Inicjatywa: 5
Obrona: 4
Szybkość: 17
Rozmiar: 5
Ciało: 6
Esencja: 10
Numina
Klamra: jak w Nuda, pierścień i pasek. Umiejętność wzorowana na Numen Living Fetter (patrz Werewolf: the Forsaken, str. 278). Po wydaniu punktu Esencji i "dotknięciu" zachodzi test sporny Mocy + Finezji zjawy przeciw Determinacji + Opanowaniu ofiary, w razie powodzenia tworząc z niej klamrę. Od klasycznej kotwicy różni ją to, że nie trzeba jej zniszczyć, by odesłać zjawę. Zjawa może mieć ich tyle, ile wynosi jej Odporność. Jeśli zjawa spróbuje utworzyć Klamrę z istoty nadnaturalnej należy pamiętać, by do puli ofiary dołożyć Nadnaturalną Cechę Poboczną (Supernatural Advantage). Dla przykładu, w przypadku wampirów jest to Potęga Krwi. Beynkales zawsze przywiązuje się do panny młodej.
Przymus: Beynkales na początku próbuje zmusić swoją Klamrę do tego, by ta sama zamordowała niedoszłego przyszłego męża. Działa z premedytacją, czekając na chwilę, gdy młoda para będzie w stanie podwyższonej drażliwości, a podczas przygotowania ślubu nie jest o to trudno.
Opętanie: Druga strategia, jeżeli nie powiedzie się Przymus. Tutaj Beynkales wykonuje całą brudną robotę sama. Prawowitą właścicielkę ciała dopuszcza tuż po zbrodni licząc, że ta postrada zmysły, co zmniejszy jej odporność na dalszą część jej manipulacji.
Wyssanie: Moc oparta o Siphon z dodatku Antagonists. Beynkales musi wydać jeden punkt Siły Woli, po czym wykonuje rzut na Moc + Finezja przeciw Determinacji + Opanowaniu celu. Jeżeli zjawa wygra ten rzut, cel traci 1 tymczasowy punkt Siły Woli, zaś Beynkales otrzymuje 2 poziomy Numen. Jeżeli cel nie ma już tymczasowych punktów Siły Woli to Beynkales zadaje mu jedną poważną ranę (i wciąż otrzymuje 2 poziomy Numen).
Złudzenia: Moc ta pozwala Beynkales prześladować swoją ofiarę, pokazywać jej wciąż i wciąż jak zabija swojego narzeczonego.
Kotwice
- stary drewniany krzyż przed kościołem Bożego Ciała.
Muzyka na sesji
Kilka wtrąceń na temat muzyki, która może służyć za tło muzyczne przygód dziejących się na Kazimierzu:- zespół Cracow Klezmer Band, płyta De Profundis - dobry krakowski zespół, który pozwoli poczuć żydowską przeszłość tego miejsca.
- ścieżka dźwiękowa z Draculi Wojchecia Kilara - świetna cała płyta, nic tylko puszczać cichutko w tle, a na ważniejsze momenty pogłośnić troszkę i puścić kawałek Vampire Hunters czy Mina's Photo.
- niektóre kawałki ze ścieżki dźwiękowej do Bandyty Michała Lorenca. To już trzeba przesłuchać i wybrać te, które pasują, na przykład Temat Eleny na skrzypce ma w sobie ewidentną żydowską nutę.