» Blog » Koszyczek pełen zbuków
11-09-2013 21:40

Koszyczek pełen zbuków

W działach: rpg, helikon, wfrp | Odsłony: 260

Koszyczek pełen zbuków

Tradycyjna, powracająca jak bumerang, bezczelna reklama wpisów na blogu zewnętrznym oraz innych zakątków erpegowej blogosfery.

  1. Gorączka sobotniej nocy... - króciusieńki utwór napisany na (Niby) I konkurs LI na shorta. Jury, złożone z użytkowników w liczbie 33 osób, wyżej oceniło inne shorty. W sumie nic dziwnego, bo językowo trochę nieporadnie mi to wyszło. Ostrzeżenie: short zawiera treści, które mogą być uznane za pornograficzne, niesmaczne, albo jedno i drugie - klikasz na własną odpowiedzialność.
     
  2. 30-dniowe Wyzwanie WFRP - pierwsza dziesiątka - w blogosferze obecnie trwa 30-dniowe wyzwanie WFRP (szczegóły na blogu Gry Fabularne). Linkowana notka na quodmeturbat trochę się wyłamuje, bo zawiera odpowiedzi na pierwszych dziesięć pytań. Ogólnie niezbyt ciekawa, ale linkuję, bo może ktoś tutaj podłapie inicjatywę i dorzuci coś swojego.
     
  3. Mariaż metapoziomu z fabułą w RPG #KB47 - Pomysł na to, jak pożenić metapoziom a konkretnie tabelki zdarzeń losowych ze światem przedstawionym w grze. Skierowany jest przede wszystkim do miłośników tabelek w grach fabularnych, ale niewykluczone że pozostałych też do czegoś zainspiruje. Wpis powstał z okazji 47. edycji Karnawału Blogowego prowadzonej przez Trikiego.

Zapraszam!

3
Notka polecana przez: Agrafka, KFC, Podtxt
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Cherokee
   
Ocena:
0

Kurcze, pomysł karnawałowy miażdży. BG hackują prawa rządzące światem, w którym żyją. Genialne. Siedzę dosłownie ze szczęką na kolanach. 

Od razu przychodzi do głowy seria epickich sesji, w których gracze wracają do starych systemów, by jeszcze raz mejknąć difrensa w stylu Incepcji. 

12-09-2013 09:25
dzemeuksis
   
Ocena:
0

Łoo, dzięki, aż nie wiem, czy to nie ironia. ;) Chodzi Ci o ten wariant, że BG-probs ma realny wpływ na wygląd tabelki?

12-09-2013 20:29
Cherokee
   
Ocena:
+1

Tak, o to. Jest coś iście pornograficznego w pomyśle, by BG mogli sięgać do tkanki tworzącej ich wszechświat i manipulować nią dla własnej korzyści. Manipulowanie tabelami spotkań losowych by spotkać tę a nie inną osobę. Tabelami reakcji by uzyskać pożądaną reakcję. Tabelami znajdziek, by łatwiej trafić na ultrarzadkie artefakty. Albo tabelą niezawodności broni, by powstrzymać własną egzekucję. No czad.

Niby manipulowanie rozkładem prawdopodobieństwa zawsze było obecne pod postacią sekretnych modyfikatorów mistrza gry lub tych dawanych przez artefakty ale idea, by BG wpływali nań świadomie ma świetny incepcyjny potencjał. 

13-09-2013 09:04
dzemeuksis
   
Ocena:
0

Aha, świetny pomysł! Przyznam, że pierwotnie chodziło mi tylko o to, że dzięki analizie probabilisty stosowne tabelki są ujawniane przez MG. Dopiero później przyszło mi do głowy, że właściwie czemu by nie zaangażować w tworzenie tabelek graczy. Ale o takim wykorzystaniu, o jakim piszesz, chyba nawet nie pomyślałem.

13-09-2013 10:10
Cherokee
   
Ocena:
0

Heh, dziwne, odniosłem wrażenie, że jednak dokładnie to masz na myśli. Np. ten kawałek: 

Stworzenie tabeli zdarzeń może probabiliście zająć w zależności od skomplikowania zagadnienia oraz kompetencji maksymalnie dobę. Przy czym nie wlicza się tutaj czasu ewentualnego gromadzenia danych, który może być dowolnie długi (...). Inna sprawa, że zazwyczaj probsi robią to cały czas, chłonąc wszelkie dostępne informacje, a poproszeni o przygotowanie szacunków, po prostu opierają się na tym, co mają w głowie/notatkach. I teraz clue:
 

Praca probabilistów ma bezpośrednie przełożenie na tabelki (...).

Czyli probsi najpierw drążą temat, badają wzorce i punkty węzłowe by następnie wykorzystać zdobytą wiedzę do shackowania rzeczywistości tworząc własną tabele prawdopodobieństwa. Mam wrażenie, że tkwi w tym zajefajny potencjał na całego indiasa wręcz albo chociaż nakładki do różnych systemów. Postaci podróżują po całym świecie szukając miejsc, ludzi i wydarzeń, które pozwolą im ustawić prawdopodobieństwo, że Saburo Arasaka udławi się kawałkiem sushi w sobotni poranek na 25%. Rzut udany. You won Cyberpunk

13-09-2013 10:29
dzemeuksis
   
Ocena:
0

Masz rację, rzeczywiście tak to brzmi. Może moja podświadomość doszła do głosu i rozwinęła pomysł za plecami świadomości. ;) W każdym razie, jeśli pociągniesz pomysł dalej, to chętnie poznam efekty.

13-09-2013 10:47

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.