Komiks na facebooku? - czemu nie!
W działach: komiks | Odsłony: 797Facebook jest tak mocno lubianym jak i znienawidzonym narzędziem.
Spotkałem się kiedyś nawet z określeniem "szatańska, masońska machina" ale to chyba przesada...
Od początku!
Jestem grafikiem, webdesignerem i ilustratorem w jednej osobie. W wolnych chwilach tworzę komiks, o którym mogliście przeczytać już na łamach poltera http://polter.pl/Komiksowa-intryga-czyli-bajki-na-opak-w60291. W skrócie jest to kryminalna historia fantasy przeplatana suchymi żartami. Rzecz dzieje się w ciemnym lesie i... poczytajcie.
A co z facebookiem?
Zastanawiałem się długo w jaki sposób pokazać szerokiemu gronu odbiorców mój projekt. Rozważałem różne rozwiązania. Blog? - a kto go znajdzie?, komiks na papierze? - tak za rok kiedy skończe rysować...
Facebook... Czemu nie? Porozsyłanie linku od znajomego do znajomego, drobna reklama. To daje duże możliwości. Dodatkowo internauci mają go za darmo. Ba! nawet dla mnie jest to wygodne, ponieważ komiks powstaje w formie odcinków i mogę sobie pozwolić na drobne leniuchowanie przygotowując go wtedy kiedy mam na niego czas.
Wydaje mi się, że pod kątem komiksu online publikowanego na facebooku jestem jedną z pierwszych jak i nie pierwszą osobą, która to robi, ale to chyba żaden powód do przechwałek :)
Plusy
1. Nieograniczone wręcz grono odbiorców. Tylu ludzi ilu tam się przewija nie znajdziecie chyba nigdzie, dodatkowo jeśli nie chcecie ograniczać się do naszego kraju wystarczy wydać wersje w języku angielskim i fanów jeszcze więcej.
2. Wyrabianie marki i promowanie przyszłego produktu.
Nie oszukujmy się... po co nam te lajki? Po to żeby chociaż 50 osób na 1000, które lubią profil kupiło nasz produkt finalny czyli gotowy komiks albo gadżety z nim związane.
Minusy
Są dwa główne minusy publikacji rysunków na facebooku.
1. Jakość obrazu.
Nie ważne jak dobrej jakości plik wrzucisz. Zawsze będzie kłopot z wyświetlaniem. Rysunki są nieco rozmyte i odbiegają od tego co można zobaczyć na innych portalach.
Nie wiem, czy to celowy zabieg ale strasznie irytujący.
2. Reklama- niestety, żeby mieć widzów musimy wydać kilka złotych. Ruch sam się nie napędzi.
Podsumowanie
Promocje komiksu za pomocą facebooka uważam za trafny pomysł.
Daje nam to duże możliwości manewru, promowania się, organizowania konkursów itp.
Wiadomo, możecie powiedzieć "Oni ukradną Ci projekt!", "regulamin", "CIA, FBI, Masoni" - ale komu by się chciało zajmować głupim komiksem, skoro mają banery coca coli z gwiazdami muzyki...
Ale decyzja należy do Was :)
Ja tymczasem zapraszam do śledzenia moich poczynań.