string(15) ""
» Blog » Klanarchia - Testujemy! RPGowy podcast.
08-08-2011 09:21

Klanarchia - Testujemy! RPGowy podcast.

W działach: Klanarchia, RPG | Odsłony: 7

Klanarchia - Testujemy! RPGowy podcast.

 


 

 

Tym razem, za namową Rapa, w stałym niemal składzie, lecz dodatkowo z kolegą Boodyniem, zaczęliśmy się bawić w Klanarchię. Wiele o tym systemie sie gada, trochę żeśmy o nim poczytali, ale nie mięliśmy okazji zagrać, jak się z resztą okazuje, głównie z powodów małej znajomości systemu akurat u ludzi, do których z tym systemem uderzaliśmy z pytaniem o chęć zagrania. Nie było okazji.

Być może ośmielimy jakoś nowych do spróbowania systemu.

 

 

 

Jak narazie odczucia mamy mieszane. Ja - ponieważ uczulony jestem na frazę: "Zastosowano tu pule kości, by walka była bardziej dynamiczna..." - a jakoś jeszcze nikt mi nie udowodnił, żeby to była prawda. Inni mają lekkie problemy z przyzwyczajeniem się do pentagramu lub z rozumieniem kiedy jaką umiejkę stosować i dlaczego. Np. czy podczas przemawiania w konflikcie społecznym, to sposób mowy pełen emocji świadczy o pasji, czy użyte argumenty o negocjacji? Czy da się negocjować z pasją i co wtedy wchodzi w rejestr? :P Mam nadzieję, że pójdzie nam lepiej z biegiem czasu.

 

Na razie testujemy przygodę Szarpane Miasto... pięcio-osobową drużyną w składzie Inkwizytora, Szabrowniczki, Żercy, Siepacza i Technomanty... i  poraził nas fakt, że pierwszy konflikt społeczny do rozegrania z Technokratą klanu Podłańcuchów zają nam trzy godziny i skończył się porażką. Fakt, mieliśmy dużo pecha, wyrzucając nie raz na około 15 kościach może 4 zaliczone wyniki z jednym przerzutem, a dominacja ciemności niewiele nam dała. Generalnie zapowiadało się, że przygoda dobiegnie końca zanim się zaczęła, ale na szczęście przewidziano wstęp do Szarpanego Miasta jakąś tylną drogą przez góry.

 

No zobaczymy jak pójdzie nam dalej:

 

Oto i nowa Kampania - przygoda Szarpane Miasto

 (1-38 - omówienie konwencji, wprowadzenie, tworzenie postaci)

(39+ - właściwa przygoda)

 

Materiał jest w trakcie wrzucania, na razie zauploadowałem długi proces tworzenia postaci, pierwsza sesja wkrótce na playliście.

Komentarze


YuriPRIME
   
Ocena:
0
O właśnie, możemy się spodziewać jakiegoś addona z karierami i klasami i 'rasami' grywalnymi w Cesarstwie Ebonitów? Koncept na tyle fajny, że z chęcią bym się weń pobawił: grając demonem albo jakimś mhrocznym czymś
09-08-2011 13:48
Furiath
   
Ocena:
+6
Nieprędko. Właśnie kończę pisać (po polsku na razie) mechanikę dla wersji anglojęzycznej i na tym teraz się koncentruję. Z ważniejszych zmian:

- nie można rzucac więcej niż 10 kośćmi;
- w walce nie korzysta się z Penagramu;
- uproszczenie socjotechnik, manewrów, zagrywek, czarów do jednej kategorii talentów;
- filozofia zmian: myśl co robi twoja postać, niż co robisz mechaniką. Mechanika chowa się na plan dalszy.
09-08-2011 13:56
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
ciekawe co bobry na takie nagrania
09-08-2011 15:16
YuriPRIME
   
Ocena:
0
Rozumiem, że kolejne bonusy nad 10k10 będzie się liczyć jako stały liczbowy dodatek do wyników? Coś jak w L5K?
09-08-2011 15:17
Dagobert
   
Ocena:
0
Pewnie szansa wydania Klanarchi na papierze jako edycji 2.0 ze wszystkimi zmianami itd. nie jest duża:(?
09-08-2011 21:37
banracy
   
Ocena:
+1
Jak zobaczyłem tyle komentarzy przy linku to myślałem że to zaczęła się jakaś większa dyskusja, a okazało się, że to tylko dwóch dorosłych facetów kłócących się o to który z nich jest większą cipą.
09-08-2011 21:42
YuriPRIME
   
Ocena:
+1
@banracy
Temu przyszedł trzeci dorosły facet popisać się jakim jest nudnym fiutem? :3
09-08-2011 23:27

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.