Klanarchia - Testujemy! RPGowy podcast.
W działach: Klanarchia, RPG | Odsłony: 7
Tym razem, za namową Rapa, w stałym niemal składzie, lecz dodatkowo z kolegą Boodyniem, zaczęliśmy się bawić w Klanarchię. Wiele o tym systemie sie gada, trochę żeśmy o nim poczytali, ale nie mięliśmy okazji zagrać, jak się z resztą okazuje, głównie z powodów małej znajomości systemu akurat u ludzi, do których z tym systemem uderzaliśmy z pytaniem o chęć zagrania. Nie było okazji.
Być może ośmielimy jakoś nowych do spróbowania systemu.
Jak narazie odczucia mamy mieszane. Ja - ponieważ uczulony jestem na frazę: "Zastosowano tu pule kości, by walka była bardziej dynamiczna..." - a jakoś jeszcze nikt mi nie udowodnił, żeby to była prawda. Inni mają lekkie problemy z przyzwyczajeniem się do pentagramu lub z rozumieniem kiedy jaką umiejkę stosować i dlaczego. Np. czy podczas przemawiania w konflikcie społecznym, to sposób mowy pełen emocji świadczy o pasji, czy użyte argumenty o negocjacji? Czy da się negocjować z pasją i co wtedy wchodzi w rejestr? :P Mam nadzieję, że pójdzie nam lepiej z biegiem czasu.
Na razie testujemy przygodę Szarpane Miasto... pięcio-osobową drużyną w składzie Inkwizytora, Szabrowniczki, Żercy, Siepacza i Technomanty... i poraził nas fakt, że pierwszy konflikt społeczny do rozegrania z Technokratą klanu Podłańcuchów zają nam trzy godziny i skończył się porażką. Fakt, mieliśmy dużo pecha, wyrzucając nie raz na około 15 kościach może 4 zaliczone wyniki z jednym przerzutem, a dominacja ciemności niewiele nam dała. Generalnie zapowiadało się, że przygoda dobiegnie końca zanim się zaczęła, ale na szczęście przewidziano wstęp do Szarpanego Miasta jakąś tylną drogą przez góry.
No zobaczymy jak pójdzie nam dalej:
Oto i nowa Kampania - przygoda Szarpane Miasto
(1-38 - omówienie konwencji, wprowadzenie, tworzenie postaci)
(39+ - właściwa przygoda)
Materiał jest w trakcie wrzucania, na razie zauploadowałem długi proces tworzenia postaci, pierwsza sesja wkrótce na playliście.