» Baza planszówek » Gry wydane w Polsce » Khronos

Khronos


wersja do druku

Rozgrywka składa się z 7 rund i toczy się na 3 planszach, które przedstawiają ten sam region ale podczas trzech kolejnych epok: wieku miecza (Średniowiecze), wieku wiary (Renesans), wieku rozumu (Oświecenie).
Każdy gracz kieruje dwoma podróżnikami w czasie, z których każdy podczas swoich wypraw może budować budynki wojskowe, religijne i miejskie. Podróżnicy dają graczowi szansę na zostanie najbogatszą osobą na końcu rozgrywki.

Określone konstrukcje zapewniają pieniądze – Ecu – i właśnie dzięki nim gracze bogacą się. Kiedy budynki są wznoszone w grupie, tworzą domenę. Pozwala to graczowi na zdobywanie czołowych pozycji. W zależności od okresu, kryteria uznania dominacji są wojskowe, religijne, albo miejskie. Domeny zapewniają graczom, którzy je kontrolują, wpływy z podatków w turach 4. i 7. Zdobywanie Ecu w ten sposób jest kolejną drogą do zwycięstwa.

Grający mają także moc niezbędną do niszczenia budynków, lub łączenia domen
w celu zmiany ich władcy na przestrzeni dziejów. W zależności od rozmiaru, niektóre budynki zamieniają się w swój cień i „mają swój oddźwięk w przyszłości” lub są kopiowane z jednej planszy na drugą, powiększając w ten sposób dominację gracza w czasie.

Jednak należy być ostrożnym: echo dziejów jest trudne do usłyszenia i może zaskoczyć graczy. Budynek wzniesiony w wieku wiary może zniknąć i zostać zapomniany, jeżeli jego fundamenty zostaną zastąpione starszą budowlą. Czas może być najtrudniejszą rzeką do manewrowania.

Gracz, który na końcu 7 rundy jest w posiadaniu największego majątku, zostaje zwycięzcą.

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.