» Blog » Karta statku do Głębi Przestrzeni
23-06-2012 10:15

Karta statku do Głębi Przestrzeni

W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF | Odsłony: 22

Karta statku do Głębi Przestrzeni

Prezentuję kartę statku do Głębi Przestrzeni.

 

Tym razem jest ona jeszcze w wersji nieedytowalnej, takowa pojawi się później (w odróżnieniu od karty postaci, ma "trochę" więcej komórek do zedytowania ;) ). 

Grafika - eco. Tym razem dobrze i tanio się drukuje nawet u oszczędnych. Wersja full będzie także dostępna. 

 

Przy okazji zapowiadam, że w momencie premiery, będzie dostępnych na stronie kilkanaście statków w wersji generic. Ułatwi to znacznie rozpoczynanie rozgrywki dla posiadających okręt kosmiczny. 

 

LINK do karty statku

 

Dostępna jest także karta postaci w wesji Eco. Oczywiście edytowalna (potrzeba aplikacji FoxIt, Adobe Reader czasem źle rozpoznaje edytowalne komórki).  

 

LINK do karty postaci

 

Zapraszam też na stronę systemu

 

 

LINK do strony

Komentarze


poskart
   
Ocena:
0
Karta fajna. Niestety przekracza mój osobisty dopuszczalny poziom tabelko-cyferkowy. Niemniej jednak jeśli ten Fast do bitew w kosmosie będzie ok - przy ośmiu rzutach niestety będę go musiał potraktować jako wersję rozbudowaną i z właściwej rozbudowanej zrezygnować - to Głębia ma szanse stać się moim ulubionym Sajfajem. Zwłaszcza, że jakoś podoba mi się warstwa oprawy. Tylko cholera te karty planet, karty statków - obawiam się, że nadmierne uszczegółowienie rozkłada tam na łopatki grywalność na rzecz realizmu. Ale kto wie, kto wie...

Zresztą, jak dowiedziałem się na Polterze, jeśli zainteresuje mnie grywalność to będę pracował we franczyzie a zainteresowanie realizmem może doprowadzić mnie do wynalezienia leku na raka więc...
23-06-2012 15:50
Indoctrine
   
Ocena:
0
@Zigzak

Zrobilem wiele testow i dziala to dobrze:-) Zdaje sobie sprawe, ze mechaniki tej w 5 minut sie nie opanuje. To cena realizmu. Ale tygodnia nie bedzie trzeba.

@Selekos

Rozumiem, stawiasz na szybkie uproszczone podejscie. Action over simulation. W GP najwazniejsze jest wyposrodkowanie, tak by nie stracic klimatu rozgrywki ale i nie zrezygnowac z realizmu. Z drugiej strony, statek mozna uproscic do ibformacji np. militarny II klasy;-)
23-06-2012 15:54
~Starszy ekspert

Użytkownik niezarejestrowany
    @ Ekspert
Ocena:
+1
Nie pogrążaj się. Zostałeś wyrzucony za nadużywanie paliwa. Kapitan Circa mówi ci to coś? A jego USS Entersuprice ?
23-06-2012 15:56
Kamulec
   
Ocena:
0
Mogłem się nieznacznie machnąć, ale na tej stronie karty, poza miejscem do zaznaczania obrażeń, doliczyłem się 278 pól. Pewnie zwykle nie będą wszystkie zapełnione, ale skoro są, to znaczy, że pewnie mogą. Dlatego uważam, że zamieszczanie miejsca do oznaczania obrażeń na domyślnej karcie postaci jest błędem.
23-06-2012 16:07
Albiorix
   
Ocena:
0
A jakbym robił walki w kosmosie to bym użył kart sprzętu. Średni statek to mała talia - osobne karty na działa, silniki, tarcze etc. Zagrywasz je i masz radochę.

Acz tymczasem moja karcianka kosmiczna nie przechodzi playtestów.

Do kart mam specjalny soft sf setting bo w cr walki polegają na czekaniu miesiącami aż automaty się wytłuką
23-06-2012 16:19
Kamulec
   
Ocena:
0
Nasunęło mi się. Może elementy, które wybiera się na zasadzie modelu (np. model komputera XYZ) można by zamiast umieścić na "karcie statku" załączyć w formie kart z rozpiską, zamiast przepisywać statystyki? Jeżeli MG będzie chciał stworzyć nowe modele, starczy mu kartka grubszego papieru i drukarka.
23-06-2012 16:42
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Albo, jeszcze prościej, wpisac nazwę podzespołu, a reszta będzie w podzie?
23-06-2012 16:59
goracepapu
   
Ocena:
+2
Albo, po prostu naucz się mechaniki.
23-06-2012 17:21
Indoctrine
   
Ocena:
0
@Kamulec

278 pól? Coś koło tego. Zwykle będzie zapełniona około setka. Zależy od klasy statku. Ale jak mówiłem, walka zazwyczaj nie przebiega tak często by sprawiało problem zaznaczanie tego na karcie...

Poza tym, odnośnie tego wypełniania karty. Korzystając z "gotowców" wystarczy zmienić co najwyżej parę elementów.
W przyszłości może powstanie jeszcze wersja bardziej zaawansowana w postaci rozwijanej listy. Wtedy będzie jeszcze łatwiej.

@Albiorix

Nie no, taka metoda chociaż mająca pewien fun, odległa jest o lata świetlne od tego co chcę osiągnąć ;) Żadnych kart, zagrywek. Czysta, twarda taktyka.

@Zigzak

To jest rozwiązanie, ale wtedy trzeba wertować podręcznik. A tak masz na karcie wszystko co potrzeba w każdej praktycznie sytuacji.

Żeby nie było, model jaki zastosowałem w GP jest po wielu testach i masa elementów wyleciała, inne zostały dodane.
Dodatkowo niektóre sprawy związane z walką, będą znacznie rozszerzone i jednocześnie uproszczone w dodatku "Wojna", gdzie pokazane będą walki dużych flot.
W podstawowym podręczniku walki raczej przewidziane są na poziomie pojedynczych okrętów i niekoniecznie wielkich krążowników.
23-06-2012 17:34
Malaggar
   
Ocena:
+2
@Indo: Lubię systemy "realistyczne". Ale ten zaczyna się robić mokrym snem excelowca, a nie czymś, w co da się grać.
23-06-2012 17:39
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Indo, ja jeszcze raz zapytam o te testy. Czy testuje jakas "niezalezna instytucja", czy ty sam na swoich graczach?
23-06-2012 17:46
Indoctrine
   
Ocena:
0
@Malaggar

System wyjdzie - będziesz mógł się zapoznać :)
Nie jest wcale trudne. Ot, trzeba przeczytać podręcznik i zastosować się do w sumie całkiem prostych zasad. Jest kilka kluczowych parametrów, które są bardzo ważne, wiele innych to coś na co nie trzeba specjalne zwracać uwagi, jak się nie chce.

@Zigzak

Ja na swoich, oraz niezależne grupy. W sumie kilkanaście osób w różnych proporcjach.

Na Avie będę pokazywał jak wygląda walka. Gdyby ktoś chciał się przekonać - zapraszam :)
23-06-2012 18:01
Malaggar
   
Ocena:
0
Może jak pójdzie śladem Robotiki się zapoznam.
23-06-2012 18:04
Salantor
   
Ocena:
0
Na Avie powiadasz? Jak będzie okazja, to przyjdę, bo mnie ciekawość zżera.
23-06-2012 18:07
Indoctrine
   
Ocena:
+3
@Malaggar

Nie zamierzam udostępniać w wersji free. Oczywiście autor Robotici pewnie też nie zamierzał ;)

@Salantor

Zapraszam :)
23-06-2012 18:27
Kot
   
Ocena:
0
@Indoctrine: Mogłem przeoczyć, jeśli było takie pytanie i odpowiedź, ale nie mam czasu na czytanie komentarzy.
Czy statki w GP są płaskie? Czy nie lepiej byłoby wykorzystać to miejsce na spis lokacji trafień z kratkami uszkodzeń przy każdej? Można by je ułożyć w prosty schemat (poniżej), zamiast marnować miejsce i tusz na kwadraciki.

Dziób
|
{Góra} \ Wnętrze 1
Wnętrze 2
Bakburta - Wnętrze 3 - Sterburta
Wnętrze 4
Wnętrze 5 \ {Dół}
|
Rufa


P.S. Jeśli 'schemat' się rozejdzie, to wina poltera. :P
P.P.S. No i się rozlazł. Ale co nieco jeszcze idzie z niego wydedukować. Dodałem kilka kresek, żeby było łatwiej wywnioskować o co mi chodzi.
23-06-2012 20:00
Indoctrine
   
Ocena:
0
@Kot

Schemat się rozjechał :) Mimo kresek nie wiem o co chodzi ;)

Statki nie są płaskie. Opierają się na ośmioboku, przy czym dwie ściany oznaczają rufę, dwie dziób oraz po dwie na obie burty. Ma to znaczenie w walce SIM, gdzie obroty mają większe znaczenie (w FAST ustala się tylko którymi bokami na Rundę statki są do siebie zwrócone - oczywiście wieżyczki są w różnych lokacjach i jak dana w Rundzie strzela, to automatycznie ten bok bierze udział w wymianie ognia i może oberwać).

Ta mechanika się sprawdziła, choć na początku było kilka innych koncepcji. Nie twierdzę przy tym, że zjadłem wszystkie rozumy i jest najidealniejsze rozwiązanie. Może są inne niezłe :)
23-06-2012 21:17
Kot
   
Ocena:
0
Czyli po prostu te cztery sektory uwzględniają także po 'ćwiartce' z górnej i dolnej połowy statku, tak?
23-06-2012 23:27
Indoctrine
   
Ocena:
+1
Tak. Na przykład Dziób oznacza front statku, górną i dolną część do mniej więcej połowy, tak po skosie.
Wiem, że to uproszczenie, ale wygodniej się uszkodzenia tak pokazuje.
23-06-2012 23:45
Malaggar
   
Ocena:
0
Eeee... I po co ta gadka o realizmie skoro uciekamy się na końcu do tego?
23-06-2012 23:52

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.