Autor:
27383
Jedną z moich ulubionych kart w grze towarzyskiej (gdzie nie używamy przepotężnego removalu w stylu
Path to Exile oraz dwukolorowych decków z
Terminate na czele) jest
Vigor. Owszem, karta łatwa do ściągnięcia za pomocą zwykłego
Doom Blade’a, ale jednak w casualu nie wszyscy grają kolorem czarnym lub splashują ten kolor specjalnie dla destruktywnych czarów.
Podobnie jak opisany przedwczoraj
Deus of Calamity, Vigor pochodzi z dodatku
Lorwyn i także jest częścią cyklu. Cyklu Inkarnacji, do którego należą jeszcze:
Purity,
Guile,
Dread i
Hostility. Każda z tych kart jest wcieleniem żywiołu, którego kolor reprezentuje. Z powodu dość wysokiego kosztu i zdolności nie przeważających szali gry na naszą korzyść, nie były one zbyt często grane turniejowo, ale oczywiście się tam pojawiały.
Zielone rampy (typ talii, polegający na uzbieraniu jak największej ilości many w jak najkrótszym czasie) były logicznym miejscem dla Vigora. Oto jedna z rozpisek w kolorze czerwono-zielonym.
R/G Ramp by Kentarou Maruyama
4
Forest
3
Grove of the Burnwillows
4
Karplusan Forest
6
Mountain
4
Treetop Village
2
Urza's Factory
2
Bogardan Hellkite
3
Siege-Gang Commander
4
Tarmogoyf
1
Vigor
4
Wall of Roots
3
Call of the Herd
1
Chandra Nalaar
4
Fertile Ground
4
Garruk Wildspeaker
4
Harmonize
3
Incinerate
1
Loxodon Warhammer
3
Molten Disaster
Sideboard:
2
Boom /
Bust
1
Chandra Nalaar
4
Dodecapod
3
Krosan Grip
2
Sulfurous Blast
2
Tormod's Crypt
1
Vigor
Śmiesznym i miłym w grze towarzyskiej deckiem jest następująca konstrukcja:
Mono Green by Matthew House
21
Forest
1
Mosswort Bridge
3
Battlewand Oak
4
Dauntless Dourbark
4
Llanowar Elves
4
Timber Protector
4
Treefolk Harbinger
1
Verdeloth the Ancient
1
Vigor
4
Yavimaya Dryad
2
Loxodon Warhammer
2
Primal Command
4
Rampant Growth
2
Rootgrapple
3
Weatherseed Totem
Sideboard:
3
Cloudthresher
1
Hurricane
2
Mire Boa
2
Scryb Ranger
4
Seal of Primordium
3
Troll Ascetic