» Magic: the Gathering » Karta Dnia » Karta Dnia 31

Karta Dnia 31


wersja do druku

Jeśli miałbym wskazać kartę, na której najwięcej straciłem, byłby nią zdecydowanie Jace, The Mind Sculptor – po turnieju prerelease dodatku Worldwake sprzedałem go niezwykle niekorzystnie. Czemu? Na Allegro był do kupienia za 35 złotych na aukcji "Kup Teraz". Jeśli ktoś nie zna realiów tego serwisu, należy mu się krótkie wytłumaczenie: aukcje tego typu mają przeważnie cenę nieco zawyżoną w stosunku do rynkowej i z łatwością można kupić wystawione na nich kartoniki znacznie taniej. Niestety, z dobrego trade’u nie cieszyłem się długo – do momentu, aż Jackiem zagrali na pierwszych turniejach profesjonaliści pokroju Gabriela Nassifa lub Patricka Chapina. Wtedy ceny zaczęły szaleć i obecnie jest to karta warta czterokrotnie więcej, niż za nią wziąłem.

Zacznijmy jednak od początku. Przed wydaniem Worldwake’a Magowie z Wybrzeża zabawili się w niezwykle skuteczną marketingowo grę, a mianowicie rozrzucili kawałki karty Jace, The Mind Sculptor w kilku sklepach na całym świecie. Pierwsze spekulacje, dostępne po ukazaniu pierwszego urywka, były nad wyraz optymistyczne, gdyż jedna ze zdolności miała mieć działanie Brainstorma! Zapał graczy ostudził jednak koszt Wędrowca oraz liczba jego loyality counters – nadal był kartą bardzo przydatną, jednak jego siła miała osłabnąć. Miała, gdyż obecnie wkłada się go do większości decków z kolorem niebieskim, które grają w Standardzie. Zawitał również w starszych formatach, jednak już nie tak licznie. Co stanowi o jego sile?

Pierwsze umiejętność nie robi na nikim wrażenie. Owszem, używa się jej czasami z powodzeniem, aby przeszkodzić przeciwnikowi w dociągnięciu potrzebnych kart, jednak służy przede wszystkim do ochrony Jace’a przed celnym Lightning Boltem. Najbardziej przydatna jest zdolność druga, gdyż pozwala nam na uzyskanie zarówno card advantage, jak i card quality. Dociągamy trzy karty, a część z tego, co mamy na ręku, wyrzucamy – powiększa się ilość oraz jakość. Trzecia abilitka pozwala nam na cofnięcie wybranej istoty do ręki, co jest niezwykle przydatne – jednocześnie chronimy się przed atakiem i zmuszamy przeciwnika do wydania dodatkowej many.

Tradycyjnie czas na spisy:
Dark Thopter by Adam Yurchick
4 Thoughtseize
3 Thopter Foundry
1 Thirst for Knowledge
2 Sword of the Meek
1 Smother
1 Slaughter Pact
1 Rite of Consumption
4 Muddle the Mixture
2 Jace, the Mind Sculptor
1 Engineered Explosives
3 Compulsive Research
4 Chrome Mox
1 Boomerang
4 Vampire Hexmage
4 Dark Confidant
4 Urborg, Tomb of Yawgmoth
2 Tolaria West
2 Swamp
4 Sunken Ruins
4 River of Tears
3 Island
4 Dark Depths
1 Academy Ruins

Sideboard:
1 Darkblast
2 Damnation
1 Chalice of the Void
3 Deathmark
2 Duress
3 Extirpate
1 Gatekeeper of Malakir
1 Ghost Quarter
1 Jace, the Mind Sculptor

Bant by Borokshonov Denis
1 Sejiri Steppe
1 Sunpetal Grove
1 Marsh Flats
2 Island
2 Verdant Catacombs
3 Celestial Colonnade
3 Stirring Wildwood
3 Plains
4 Misty Rainforest
5 Forest
1 Finest Hour
3 Bant Charm
3 Path to Exile
2 Birds of Paradise
2 Dauntless Escort
2 Sphinx of Jwar Isle
2 Baneslayer Angel
4 Knight of the Reliquary
4 Emeria Angel
4 Rhox War Monk
4 Noble Hierarch
1 Gideon Jura
2 Jace, the Mind Sculptor
2 Elspeth, Knight-Errant

Sideboard:
4 Negate
2 Celestial Purge
3 Great Sable Stag
3 Qasali Pridemage
3 Kor Firewalker

U/W Tapout Control by Manuel Godineau
4 Island
2 Tectonic Edge
10 Plains
2 Glacial Fortress
4 Celestial Colonnade
4 Knight of the White Orchid
4 Baneslayer Angel
3 Day of Judgment
3 Elspeth, Knight-Errant
2 Oblivion Ring
2 Mind Spring
2 Martial Coup
4 Divination
4 Fieldmist Borderpost
2 Path to Exile
2 Flashfreeze
2 Essence Scatter
4 Spreading Seas

Sideboard:
2 Telemin Performance
2 Pithing Needle
1 Day of Judgment
2 Jace Beleren
2 Celestial Purge
1 Oblivion Ring
4 Kor Firewalker
1 Negate

Merfolk by Joshua Cowen
4 Aether Vial
4 Cursecatcher
4 Lord of Atlantis
4 Merrow Reejerey
4 Silvergill Adept
2 Wake Thrasher
4 Standstill
4 Daze
4 Force of Will
2 Umezawa's Jitte
1 Vendilion Clique
2 Jace, the Mind Sculptor
13 Island
4 Mutavault
4 Wasteland

Sideboard:
2 Relic of Progenitus
2 Propaganda
3 Threads of Disloyalty
2 Echoing Truth
2 Mindbreak Trap
4 Submerge

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


Specu
   
Ocena:
0
Jace jest po prostu dobrą kartą. Można go porównać bezpośrednio do Baneslayera, gdzie szczególne rarity podnosi o 100% cenę karcioszki.
18-05-2010 11:38
~Hawaj

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Jacuś jest IMO najlepszym z pw, którzy się do dzisiaj ukazali i stawiam go na równi z topami takimi jak baneslayer czy goyf.
18-05-2010 12:49
27383
   
Ocena:
0
A ja tak tylko zaznaczę, że Karty Dnia możecie pisać również i Wy :)
http://karcianki.polter.pl/Nabor-do-redakcji-w38302
18-05-2010 12:58
Specu
   
Ocena:
0
"Jacuś jest IMO najlepszym z pw, którzy się do dzisiaj ukazali i stawiam go na równi z topami takimi jak baneslayer czy goyf."

Tutaj bym trochę polemizował, gdyż Goyf jest bardzo uniwersalny. Baneslayer jest bardzo dobrą kreaturą za 5 mana i dobrze siada, ale w przygotowanych deckach. Nowy Jace jest dobry w kontrolach, ale niestety tylko w T2 i T1X, gdyż na Legacy jest jednak trochę przy wolny. Dopiero w Aggro-kontroli gdzie potrzebujemy czasem alterwina (zwłaszcza w mirrorach) sprawdza się bardzo dobrze. Mimo wszystko jest solidną kartą i bez wątpienia jednym z najlepszych (zaraz po Garruku) Planeswalkerem.
18-05-2010 13:28
Filciu702
   
Ocena:
0
A ja się pobawię w zgadywankę i jak na razie powiem tyle, że są to jedne z najdroższych kart, może nie w Magicu, ale przynajmniej w swoich formatach, Standardzie i Extended. Zatem mogą się pojawić jeszcze najdroższe karty z Legacy lub Vintage...

Natomiast o Jacku powiedziano już chyba wszystko, co można, więc nie będę dokładał swojej opinii. Jest genialny i tyle, a opcji jest po prostu mnogo.
18-05-2010 15:04
27383
   
Ocena:
0
gdyż na Legacy jest jednak trochę przy wolny.
Czytałem gdzieś wypowiedź (niestety, nie pamiętam źródła), że Jacek jest najbardziej genialny właśnie w Legacy :)
18-05-2010 15:13
Specu
    @Thoctar
Ocena:
0
Tak, ale nie wciśniesz go do każdego decku z niebieskim. Bardzo dobrze sprawdza się w Aggro-Kontrolach - Typowe Merfole, jakieś Counter-Topy itp, ale już w Treshach jest stratą slotów.
18-05-2010 15:40
27383
   
Ocena:
0
Specu
   
Ocena:
0
Kosztem wastelandów i stifli. Manabase zwiekszony do 21 landów. Jest to już mechanicznie inna konstrukcja. Inne jest tempo wymiany obrażeń oraz inna strategia gry. Nie spowalniamy przeciwnika tak bardzo, lecz wystawiamy dodatkowe zagrożenie jakim jest Walker, którego to przeciwnik musi się pozbyć.
18-05-2010 16:15
27383
   
Ocena:
0
No tak, nie wziąłem pod uwagę, że to nieco inna konstrukcja i rozwinięcie Tresha, a nie kontynuacja z dodaniem nowych kartoników. Aczkolwiek wynik osiągnięty przez ten deck nadal robi wrażenie :)
18-05-2010 16:19
Specu
   
Ocena:
0
Jak każda dobra modyfikacja na nieprzygotowane meta :)
18-05-2010 16:23

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.