» Magic: the Gathering » Karta Dnia » Karta Dnia 3

Karta Dnia 3


wersja do druku
"Nareszcie jakaś ciekawa karta!" – zakrzyknąłem
tak po dzisiejszym losowaniu. W trzecim odcinku Karty Dnia na warsztat wezmę niezwykle kombogenną kartę z dodatku Zendikar – jest nią Pyromancer Ascension.

Chociaż na początku czerwona ascenzja uznawana była za crap, to wkrótce zaczęło się pojawiać coraz więcej komb na niej opartych. Talie w kolorach Naya i Grixis były niedawno najpopularniejsze, teraz triumfy święci zaś synergia tej karty z Runeflare Trap. Konstrukcje w kolorach UR opisałem w szóstej części Decku na FNM, zaś teraz skupię się na decklistach wspomnianych wcześniej talii.

Na pierwszy ogień pójdzie Naya:
Ascension Combo - Don Morway
2 Mountain
2 Plains
4 Misty Rainforest
8 Forest
7 Island

4 Harrow
4 Rampant Growth
4 Time Warp
4 Pyromancer Ascension
4 Mind Spring
4 Fog
4 Ponder
4 Worldly Counsel
4 Naya Charm
1 Banefire

Sideboard:
4 Captured Sunlight
4 Swerve
4 Spell Pierce
3 Into the Roil

Typowy combo deck – rzucamy czary przyspieszające (Rampant Growth, Harrow) oraz draw (Ponder i Worldly Counsel), aby nabić jak najszybciej countery na Ascenzji. Co jeśli już uda nam się to zrobić? Dodajemy sobie tury za pomocą Time Warpa, wracając go sobie z grobu dotąd, aż dokopiemy się do Banefire'a. Mamy już wtedy przeważnie tyle lądów, aby zdołać zabić przeciwnika. A jeśli nie – nie ma problemu, wrócimy sobie go z grobu w następnej, dodatkowej turze. Talia do ogrania trudna, ale dająca masę satysfakcji z wygranej.

Teraz wersja Grixis:
Cruel Ascension - Patrick Jenke
3 Island
5 Swamp
3 Mountain
4 Scalding Tarn
4 Crumbling Necropolis
3 Drowned Catacomb
1 Lavaclaw Reaches

3 Sphinx of Lost Truths

1 Jace, the Mind Sculptor
4 Lightning Bolt
4 Ponder
3 Pyromancer Ascension
4 Terminate
4 Worldly Counsel
4 Grixis Charm
3 Divination
4 Time Warp
3 Cruel Ultimatum

Sideboard:
4 Chain Reaction
3 Duress
3 Negate
3 Swerve
2 Relic of Progenitus

Lubiana przez Nicola Bolasa kraina oferuje nam wersję znacznie bardziej kontrolną – znaczniki nabijamy, broniąc swoich włości za pomocą removalu. Wygrywamy zaś dzięki zmasakrowaniu przeciwnika za pomocą Cruel Ultimatum, a jeśli niezbyt to wyjdzie, możemy dobić go Sfinksem lub Boltami.

Niestety, w środowisku limited Pyromancer Ascension nie jest kartonikiem zbytnio grywalnym – po prostu rzadko zdarza się sytuacja, w której będziemy mieli kilka kopii różnych, grywalnych kart w decku.

Co ciekawego można o niej dodać? Czerwona Ascenzja jest przedstawicielem jednego z trzech typów Questów. Innymi przedstawicielami są: Luminarch Ascension, Archmage Ascension, Bloodchief Ascension i Beastmaster Ascension.


Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze

string(15) ""

~Norfis

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Dla mnie ta karta dalej jest crapem :P
Do samej Turbo flary mam respekt bo to jednak deck bardziej nie przewidywalny niż turbo fog i przez co bardzo go nie lubię. Ale przy dobrym naporze Ally jedzą ją na śniadanie. :)
09-04-2010 12:18
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Dla mnie też furory nie robi. Może w t2 jakoś tam grać, ale im dalej się cofniemy w formatach tym gorsza jest. Już w extendzie jest całkowicie niegrywalna.
09-04-2010 14:53

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.