» Magic: the Gathering » Karta Dnia » Karta Dnia 22

Karta Dnia 22


wersja do druku

Trzy, trzy, trzy-Pox


Pox jest jednym z definiujących kolor czarów za 3 czarne mana - doskonałe towarzystwo z kartami takimi jak Necropotence, Doomsday czy honorowo Bridge from the Below. Na pierwszy rzut oka Pox niesie card disadvantage - każdy traci tyle samo, ale to my wydajemy na to kartę. Jak zepsuć tę symetrię? Są 3 podstawowe metody.

Pierwsza nie wymaga specjalnego przygotowania talii, ale opiera się na szybkim liczeniu - to my kontrolujemy kiedy rzucić Poxa, więc możemy to zrobić w najdogodniejszym dla nas momencie - wszystkie ułamki zaokrąglamy do góry, więc rzucając Poxa kiedy przeciwnik ma 4 landy pozbawiamy go aż połowy z nich - nic nie szkodzi żebyśmy wykorzystali swój land drop już po rozpatrzeniu Poxa. Jeżeli rzucając go mamy liczby kart na ręce, stworów, landów i żyć podzielne przez 3 - tym lepiej dla nas, stracimy prawdopodobnie mniej od przeciwnika. O ile różnica między skończeniem na 13 lub 12 życiach nie jest wielka, to już utrata 2 z 4 kart na ręce jest zwykle bardziej bolesna niż jednej z trzech. Gramy na artefaktach i enchantmentach - im więcej naszych kart jest ignorowane przez Poxa, tym lepiej dla nas.

Druga metoda psucia symetrii Poxa jest prawdopodobnie najbardziej oczywistą - wystarczy nie mieć zasobu, który trzeba poświęcić. O ile zwykle będziemy chcieli mieć landy w grze, bez stworków można sobie spokojnie poradzić - zwłaszcza z dostępem do kart takich jak Phyrexian Totem, które jednocześnie pełnią rolę stworów i ułatwiają trzymanie mniejszej ilości landów - totem wymaga many z magicznych 3 landów pozwalając dalej się rozwijać bez szybkiego wchodzenia w grupę poświęcań z 4-6.

Trzecią metodą łamania symetrii Poxa jest używanie kart, których nie będzie nam szkoda tracić. Poświęcę Flagstones of Trokair? Dobrze, będzie odessany land. Umrze nasz Nether Spirit? Kocha, wróci. Mamy w grze Crucible of the Worlds? Świetnie, w ten sposób odessiemy tamtym Trokairem jeszcze więcej landów, najlepiej kilka razy.

Pox nie jest już tak potężny jak kiedyś - stwory są szybsze i mocniejsze, pojawiły się nowe odpowiedzi, jednak pogłoski o jego śmierci są mocno przesadzone, co udowodnił Sascha Wilzewski dostając się niecały miesiąc temu do top8 Legacy w Hanowerze z następującą talią:

Bloodghast

1 Death's Shadow
2 Nether Spirit
2 Tombstalker

4 Dark Ritual
4 Duress
4 Hymn to Tourach
3 Innocent Blood
4 Pox
3 Smallpox

2 Bloodchief Ascension
3 Contamination

3 Chimeric Idol
2 Crucible of Worlds
2 Powder Keg

1 Cabal Pit
2 Mishra's Factory
12 Swamp
2 Urborg, Tomb of Yawgmoth
3 Wasteland


Sideboard:
3 Perish
3 Wrench Mind
3 Engineered Plague
3 Leyline of the Void
3 The Rack


W nowym formacie turniejowym Pox się nie zmieści, lecz nie ma go na Reserved List, więc istnieją szanse na przedruk. Czy Wizards of the Coast byliby gotowi wydrukować kartę z absolutnie zapchanym text-boxem, która zmusza graczy do ciągłego liczenia wszystkiego? Czy czekają nas długo przepowiadane apokalipsa, koniec MtG i powrót Mono Black Control? Wirtualny przedruk Poxa w Masters Edition pokazuje, że ktoś w WotC o Poksie pamięta i uważa go za godną uwagi kartę, więc istnieją na to szanse.


Przypominamy o trwającym konkursie - Waszym zadaniem jest odgadnięcie głownego tematu, łączącego karty opisane w danym tygodniu. Swoje odpowiedzi możecie umieszczać w komentarzach. Kto pierwszy ten lepszy!
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Odpowiedź druga: karty o działaniu globalnym, tj. oddziałujące na wszystkich graczy.
05-05-2010 10:35
Charger
   
Ocena:
0
Odpowiedź: tematem są karty, które zagrane w nieprzemyślany sposób mogą nam bardziej zaszkodzić niż pomóc. Ich granie bywa ryzykowne i wymaga dobrze przemyślanej strategii by odnieść sukces :P
05-05-2010 14:55
~Thorik

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Karty wymagające ciężkiego myślenia i wykwintnej strategii.
05-05-2010 18:55
~Techno viking

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Temat to czarne sorcery.
05-05-2010 19:39
~Norfis

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Lubię tą kartę ale zdecydowanie wolę jej mniejszy odpowiednik czyli Smallpox :)
05-05-2010 23:37
Specu
   
Ocena:
0
To prawda... Smallpox jest ciut szybszy. W grze z aggro deckami rzucenie smallpoxa który każe poświęcić kreaturę, land i wyrzucić potencjalnego naporowca jest dość dobrym pomysłem, o ile mamy deck przygotowany na discard oraz poświęcanie landów.

Siła tradycyjnego Pox'a uwarunkowana jest od zagrywającego, gdyż jedynie rzucenie go w odpowiednim momencie daje dobry rezultat. Wymaga to ogrania i doświadczenia w grze.
06-05-2010 08:57

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.