Wydrukowana pierwszy raz w 1995 roku Necropotence na pierwszy rzut oka była kiepska - kiedy mamy 0 życia, to przegrywamy grę, więc kto by chciał grać kartami, przez które tracimy cenne punkty życia? Sprytni gracze szybko sparowali Necro z Ivory Tower pozwalającym odzyskać wydane punkty życia - 3 karty na turę zamiast jednej. Na początku kariery Nekropotencja służyła napędzaniu agresywnych czarnych talii wypełnionych stworami zbyt drogimi do gry bez Dark Rituali i wszelkimi sposobami przeszkadzania przeciwnikowi od Hymn to Tourach po Strip Mine.
Podobne konstrukcje wystarczyły do sprowadzenia Czarnego Lata, w czasie którego każda turniejowa talia albo była oparta na Necro, albo była zaprojektowana specjalnie przeciwko niej, ale jeszcze więcej zdołały wycisnąć z Czachy combo-decki.
Drugą generacją talii opartych na Necropotence były konstrukcje wykorzystujące Yawgmoth's Will - każdy Dark Ritual działał 2 razy, Urza's Bauble dobierało 2 karty za łączną cenę 0 mana, a raz użyte Drain Life były po chwili gotowe do ponownego zasilania Enchantmentu za 3 czarne mana. Mocne? To był Standard. Szczytowym etapem ewolucji Necro decków został Extendowy Trix - spis w tej chwili najbardziej przypomina Legacy, ale byłby w nim nielegalny z 12 zbanowanymi kartami.
Trix, Dirk Baberowski rok 2000
Przynajmniej wording jest ładny.
4x Necropotence
4x Demonic Consultation
4x Vampiric Tutor
4x Duress
4x Force of Will
4x Illusions of Grandeur
4x Mox Diamond
1x Firestorm
3x Donate
1x Misdirection
4x Brainstorm
4x Underground Sea
3x Underground River
4x Badlands
2x Gemstone Mine
10x Swamp
Sideboard:
4x Annul
4x Phyrexian Negator
4x Pyroblast
3x Firestorm
Trix zabijał przekazując przeciwnikowi Illusions of Grandeur za pomocą Donate - prędzej czy później cumulative upkeep stawał się zbyt duży powodując utratę 20 punktów życia. Combo doskonale współpracowało z Necro - wielki zastrzyk życia dawany przez Iluzje pozwalał swobodnie wydawać życie w poszukiwaniu dowolnej karty - wydatek 10 punktów życia nie jest ciężki, jeżeli w następnej turze zyskamy ich 20. Reszta talii to połączenie najlepszych kart chroniących combo i szukających jego kolejnych części - wiele z nich powodowało card-disadvantage, lecz był on nieznaczący przy bardzo niskiej cenie 1 punktu życia za kartę. Dzięki połączeniu szybkości i stabilności comba już kolejny raz talie oparte na Necro miały godną konkurencję głównie wśród swoich odmian.
W czasie długiego panowania na scenie turniejowej Necropotence kilka razy w niewyjaśniony sposób uniknęło banów, które spadały na karty pomocnicze w Necro-deckach - za każdym razem znajdując lepsze metody na wykorzystanie gigantycznego card advantage. W tej chwili Necro jest zbanowane w Legacy i restricted w Vintage, a mogliśmy je ostatnio zobaczyć w nowych ramkach we From the Vault: Exiled.
Oryginalny obrazek Marka Tedina
"