string(15) ""
» Blog » Karnawałowe Mięso - Broń
15-05-2012 13:49

Karnawałowe Mięso - Broń

W działach: RPG, Karnawał Blogowy | Odsłony: 17

Karnawałowe Mięso - Broń

Jeśli nie śpię, to jeszcze trwa karnawał blogowy. I jeśli się nie mylę jest o broni. W takim razie 3 razy mięsna broń.

 

Z racji karnawału dziś tylko o broni.

 

• Bohaterowie graczy często słyszą informacje o potężnych artefaktach, które mogli by posiąść. Co jeśli informacje które słyszą są niepełne, albo po prostu nieprawdziwe. Załóżmy, że mają ubić kogoś kto za bardzo się rozpanoszył bo jest właśnie w posiadaniu takiego narzędzia. Nadarza się okazja by porwać dany miecz (zabijania wszystkiego plus 20). Następnie pewnie spróbują użyć miecza przeciwko posiadaczowi. Miecz jednak nie zadziała tak jak trzeba, gdyż nabrał on mocy przez bratobójstwo które miało miejsce w rodzinie posiadacza. Miecz poza mocami niszczącymi nabrał także właściwości która nie pozwala zranić nim żadnego z członków rodziny, a tego kto próbuje rani w dokładnie ten sposób w jaki ranny by został członek familii

 

• To bohater włada mieczem, nie na odwrót. Podobno. Załóżmy więc że jest na odwrót. BG znaleźli miecz(lub inne cholerstwo do ranienia). Jest wyjątkowo potężny i w ogóle, ale przesiąkł żądzą mordu poprzedniego właściciela. Dwie przygody po zdobyciu miecza jeden z BG zaczyna mieć dziwne sny w których morduje ludzi. Na początku to tylko sny, ale potem najpierw budzi się brudny, potem ma ręce we krwi, potem jest ranny lub ląduje w więzieniu.

 

• Każdy zna motyw z zaklętą dusza w broni. ja na to mam następujący pomysł. W starożytnych czasach obecni bogowie, pokonali 13 demonów(bogów, duchów) wojny. Każdy z nich został uwięziony i zaklęty w broni. Broń ta reagowała na dwa zaklęcia, jedno potężne, drugie mniej. Po 13 potężnych (lub 130 słabych - kumulują się) zaklęciach wyzwala się dusza uwięzionego ducha i rusza by uwolnić pozostałe siejąc rozpizd:) Żeby było zabawniej oczywiście nie wiadomo ile zaklęć zostało zużytych (proponuje rzut 2k6. A żeby było jeszcze zabawniej długie nieużywanie powodu potężnego powoduje przykre efekty.

 

Przykład - Bicz grabieży.

 

Słabe zaklęcie (nazywałem je shikai – tak, bleach był inspiracją)- strzelasz biczem w stronę kogoś w twojej okolicy i zabierasz jeden należący do niego przedmiot, wybrany przez Ciebie.

 

Potężne zaklęcie (nazywałem je bankai) - strzelasz biczem i dostajesz jeden dowolnie wybrany przedmiot (również artefakt) Dodatkowo bicz działa też jako przechowalnia dla ekwipunku -strzelasz myśląc o danym przedmiocie i pojawia się w Twojej ręce. Drawbacki są dwa:

 

1. Co tydzień jeden z twoich przedmiotów zostaje wciągnięty przez bicz i już go nie możesz przywołać., chyba że rzucisz potężne zaklęcie, wtedy wszystkie wracają i ponownie Możesz ich używać

 

2. Gdy chcesz komuś oddać bicz, wciąga on wszystkie ruchomości jakie kiedykolwiek posiadałeś i oddaje w posiadanie nowego właściciela. Jeśli coś kiedyś sprzedałeś, to no cóż… Kupcy Cię znienawidzą.

 

Wymyśliłem 13 broni tego typu, każda odnosiła się dojednego atrybutu wojny (rzeź, armia, pożoga, śmierć, grabież, choroby itd. itd.) Na życzenie mogę je kiedyś podesłać.

Komentarze


von Mansfeld
   
Ocena:
0
Dziękuję za wpis do Karnawału Blogowego.
15-05-2012 14:06
Salantor
   
Ocena:
0
Polecanka za mięsny obrazek.
15-05-2012 14:28
dzemeuksis
   
Ocena:
+2
To dorzucę motyw z tej samej bajki. Bohaterowie pokonują przeciwnika, świetnego szermierza, którego magiczny miecz siał postrach wśród wrogów. Tyle że, jak się okazało, to był całkiem zwykły, niemagiczny miecz, po prostu władała nim sprawna ręka. Ot, strach ma wielkie oczy.
15-05-2012 14:41

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.