» Karak Azgal - Smocza Skała

Karak Azgal - Smocza Skała

Dodała: Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska

Karak Azgal - Smocza Skała
6.97
Ocena użytkowników
Średnia z 15 głosów
-
Twoja ocena
Tytuł: Karak Azgal - Smocza Skała (Karak Azgal - Dragon Crag)
Linia wydawnicza: Warhammer FRP 2 ed.
Autor: William Simoni
Wydawca oryginału: Black Industries
Wydawca polski: Copernicus Corporation
Data wydania polskiego: luty 2007

Sława i bogactwa czekają na odważnych!
Głęboko w podziemiach Gór Krańca Świata znajdują się ruiny sławnego Karak Izril – Miasta Klejnotów. W opustoszałych komnatach czeka na śmiałków skarbiec smoka Grauga Straszliwego, pełen złota i kosztowności, a także spróchniałych kości tych, którym nie udało się ich zdobyć. Niewielu bowiem potrafi przeżyć wystarczająco długo i pokonać niebezpieczeństwa kryjące się w czeluściach pod Smoczą Skałą… Ponad katakumbami i jaskiniami, w mieście Karak Azgal, wcale nie jest bezpieczniej. Choć na powierzchni niepodzielnie panują krasnoludy, to podziemne tunele nadal znajdują się we władaniu odwiecznych wrogów brodatej rasy. Zbyt nieliczne, aby bez niczyjej pomocy przepędzić skaveny, ożywieńców i zielonoskórych, krasnoludy pozwalają innym walczyć z potworami w zamian za część wynoszonych z podziemi skarbów. Mają nadzieję, że przy pomocy najemników uda im się odzyskać utracone kopalnie, kuźnie i grobowce przodków. Nawet jeżeli poszukiwacze skarbów przeżyją śmiertelnie niebezpieczną wyprawę w głębiny i opłacą nałożone przez krasnoludy lichwiarskie podatki, będą musieli ostrożnie dobierać sobie kompanów, bowiem kulty Chaosu i przywódcy kryminalnego półświatka stale czyhają na ciężko zdobyte bogactwo. Nieostrożni głupcy szybko mogą rozstać się ze swoim złotem. Aby utrzymać się przy życiu i pełnej kiesie, Bohaterowie będą potrzebowali czegoś więcej niż tylko siły własnych rąk i ostrego miecza. Karak Azgal to zarówno kampania, jak i podręcznik źródłowy do gry fabularnej Warhammer Fantasy. Dzięki niemu Mistrz Gry będzie w stanie ułożyć zupełnie nową, ekscytującą przygodę rozgrywającą się w podziemnym mieście krasnoludów lub wpleść nowe wątki w już prowadzoną kampanię. Karak Azgal jest miejscem, do którego powinien udać się każdy poszukiwacz przygód godzien tego miana. Wszystko, co potrzebne, znajdziesz na kartach tej książki: tętniące życiem miasto, gdzie zdrada czai się za każdym rogiem, a także epicką przygodę, w której Bohaterowie będą przemierzać podziemia, zabijając potwory i szukając skarbów. Jako kompletny podręcznik, Karak Azgal zawiera:
  • Opis intryg snutych przez możnych krasnoludzkiego miasta, zdradzieckich kapłanów i łotrów, jacy znaleźli schronienie w obrębie murów Karak Azgal.
  • Dokładne mapy miasta i szczegółowe plany rozciągających się pod nim podziemi.
  • Przewodnik i porady dotyczące tworzenia własnych przygód.
  • Szczegółowo opisane kryjówki i zamierzenia skavenów, zielonoskórych i ożywieńców.
  • Nowe potwory, takie jak wąż kameleon lub zębacz olbrzymi.
Trzymaj miecz w pogotowiu, zabierz linę i haki do wspinaczki, upewnij się, że latarnia płonie jasnym światłem i ruszaj, bowiem niebezpieczne lochy Karak Azgal czekają na Ciebie!
---------------
Przed nami Karak Azgal – czyli bogaty i pełen ciekawostek opis prastarej fortecy krasnoludzkiej. Dodatek składa się z ośmiu rozdziałów poprzedzonych obszernym wprowadzeniem. Jednak w celu ułatwienia korzystania z zebranej w nim wiedzy, podręcznik podzielono na dwie główne części zatytułowane Świat Podniebny i Świat Podziemny. Świat Podniebny, opisuje krasnoludzkie miasto, Fortecę Skalfa, które wyrosło nieopodal ruin Karak Azgal, a także pobliską osadę, zwaną Martwymi Wrotami. To tutaj tak na prawdę bohaterowie będą mogli odczuć prawdziwy klimat krasnoludzkiej osady – poznać wielu ciekawych BNów, odwiedzić barwne miejsca i w końcu, trwonić skarby znalezione w podziemiach na najróżniejsze przyjemności. Mistrz Gry znajdzie tu wszystkie najważniejsze informacje na temat historii, polityki i sytuacji społecznej i gospodarczej twierdzy. Ta część składa się z trzech pierwszych rozdziałów dodatku:
  • Rozdział I: Miasto Karak Azgal
  • Rozdział II: Forteca Skalfa
  • Rozdział III: Martwe Wrota
Świat Podziemny to prezentacja jaskiń, kopalń i ciemnych korytarzy, które ciągną się pod miastem. Zawarto w niej opisy wszystkich niebezpieczeństw, na jakie mogą natknąć się Bohaterowie. Pokusa zdobycia przeogromnych bogactw ukrytych w trzewiach Karak Azgal jest silna i niejednego śmiałka przywiodła już do zguby. Bo oprócz legendarnych skarbów, w mroku podziemi czają się liczne niebezpieczeństwa. Trudy wędrówki zapadającymi się korytarzami, a także orki, gobliny, nieumarli, skaveny oraz inne, jeszcze gorsze istoty, sprawiają, iż nie wszystkim udaje się wrócić na powierzchnię. W tej części dodatku niektóre obszary zostały opisane dokładniej i załączone zostały ich szczegółowe plany. Pozostałe rejony Smoczej Skały przedstawiono bardziej pobieżnie, pozostawiając Mistrzowi Gry wolną rękę, aby mógł wykorzystać własne pomysły na przygody. Świat Podziemny składa się z pozostałych pięciu rozdziałów podręcznika:
  • Rozdział IV: Ruiny Karak Azgal
  • Rozdział V: Szczury w piwnicach
  • Rozdział VI: Cmentarzysko
  • Rozdział VII: Zielonoskórzy
  • Rozdział VIII: Bestia Chaosu
Wszystkie przykładowe strony zostały zebrane w jednym pliku (pdf 1,51 MB) - pobierz.

Komentarze


~Wolfgang

Użytkownik niezarejestrowany
    hmmm
Ocena:
0
zapowiada sie ciekawie... moj mistrz magii bedzie mial co robic :P
23-01-2007 17:07
~Smok

Użytkownik niezarejestrowany
    BŁĘDY czyżby za szybko wyszło
Ocena:
0
JA nic nie zrobie ale mówie żę w tłumaczenie są błeędy np. przywudca pracodawców czy prawodawców ma napisane w umiejętnosciach szybkie wyciągnięcie dalej tam gdzie jest gang kislevski MArkowa pisze żę wincej informacji o kulcie ranadla na 35 stronie A na 35 stronie jest GAng MARKOWA na 34 jest cenik żeczy dla wyznawców ranalda jak cos znajde to jeszcze napisze Z poważaniem Smok
24-02-2007 23:42
~paco

Użytkownik niezarejestrowany
    hmmmmm
Ocena:
0
ja też nic nie zrobię ale przywódca się przez ó piszę , a nie przez u ....
15-02-2008 15:15

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.