» Blog » KILL STREAK!
03-01-2010 13:30

KILL STREAK!

W działach: RPG, mechanika autorska | Odsłony: 1

KILL STREAK
Kill Streak to szybka mechanika, wyłamująca się z zasad tworzenia i rozwoju postaci występujących w grach fabularnych. Jest to ciekawostka i temat do dyskusji, jak można wykorzystać popularne w grach fps sieciowych typu modern warfare tzw nagrody za serie ofiar w grach fabularnych.

W Kill Streak nie ma kart postaci. Postać określona jest tylko i wyłącznie pulą kości jakie posiada. Każdy gracz zaczyna grę z pulą 3k10. Gracz przystępując do testu sięga po dowolną ilość kostek z puli. Jeśli test zakończy się sukcesem - gracz zyskuje dodatkową kość - jego pula kości powiększa się. Natomiast jeśli przegrał - oddaje kość MG. Gdy kości w puli gracza spadną do zera - ginie.

Można przekazywać swoje kostki innym Graczom. Jednak zawsze taka kość po użyciu zostaje utracona. Jeśli w teście padła Porażka - Gracz traci jedna swoją kość + wszystkie kości które otrzymał od innego Gracz

Można zastosować zasadę asekuracyjną dla gracza - jeśli przystępując do testu gracz ma mniej kości niż przeciwnik i przegra - nie traci kości z puli. Ale w przypadku sukcesu nie dostanie kości.

Mogłaby być to także jakaś Cecha postaci, podobnie symbolizowana przez kość innego koloru. W zamian za utratę 3 kości z puli, Gracz zyskuje kość innego koloru. Kość może mieć pewien czas trwania, tj: użycie raz na sesje/jednorazowa/tracona przy Porażce/odnawialna-gdy postać zrobi coś szczególnego odzyskuje kość. Kość Cechy ma także moc, działająca wraz z użyciem Kości w teście np: przeciwnik musi przerzucić wysoki wynik/modyfikator do rzutu/chroni przed Porażką etc Cecha może mieć także negatywne strony, np. Obniża reputacje/Przeklęty etc

Przykład: postać Gracza znajduje kostur. wydając 3 kości umagicznia go. MG informuje Gracza, że kostur należał do potężnego druida ima 3 tajemne moce. Dwie z nich jednak zdradza Graczowi: Odnawialny oraz Modyfikator +1. Gracz przypisuje przedmiot do kości koloru zielonego i kładzie ją obok swych kości z puli. Gdy użyje zieloną kość w teście otrzymuje +1 do najwyższego wyniku na dowolnej kostce użytej w teście (Modyfikator). Jednak aby móc ponownie użyć zielonej kości, musi zdobyć pióro dzikiego Szczuroorła gniazdującego na Skalnym Przełomie (Odnawialny). Gracz nie wie, że kostur ma duszę poprzedniego właściciela - gdy Gracz użyje zielonej kości w teście przeciwko górskiemu zwierzęciu, zieloną kość używa MG przeciwko Graczowi w tym teście (Przeklęty).

Test przebiega jak w Trikusie czy Wstędze.

Zawsze rzuca się tylko jedną kością na raz. Każdemu rzutowi towarzyszy opis fabularny. Strona, która uzyskała wyższy wynik kontroluje sytuacje, opisuje co się zdarzyło. Najwyższy wynik to poziom trudności dla drugiej strony, która jeśli ma jeszcze kości w puli. Przegrywający wykonuje rzuty (przerzuca) aż uda jej się dorównać albo przewyższyć wynik na kostce oponenta. Jeśli jej się uda, sytuacja się odwraca. Przegrany przejmuje kontrolę, jego ostatni rzut jest aktualnym stopniem trudności, oponent przechodzi do defensywy i rzuca kośćmi (przerzuca) aż przebije stopień trudności (remis to też przebicie) lub skończą mu się kości. Zwycięża strona która kontrolowała sytuację na koniec rundy. Niewyrzucone kości przez zwycięzcę testu przepadają. Test kończy się Sukcesem lub Porażką. Sukces oznacza dodatkową kość w puli, Porażka jedną kość mniej.



Myślę że potrzeba uzasadnienia fabularnego dla takiej mechaniki.

Nadaje się np. do mrocznego świata Warhammer'a, gdzie rozwój postaci w zasadzie nie ma znaczenia, postać prędzej czy później zginie, jedynie szczęście (Chaos) może sprawić że wcześniej postać dokona czegoś na miarę bohatera.

Innym uzasadnieniem fabularnym mogłyby być jednostrzałówki, gdzie postaci Graczy nie zdobywają doświadczenia, nie rozbudowują postaci wraz z rozwojem kampanii. Tyle że jednostrzały najczęściej mają już gotowe postaci, które Gracze mają w czasie sesji głęboko odgrywać i spełnić założone przez MG cele.
4
Notka polecana przez: Ifryt, nid, Scobin, Szarlih
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.