» Blog » [KB RPG #29] Krasnoludzkie lochy
15-03-2012 23:39

[KB RPG #29] Krasnoludzkie lochy

W działach: Growo, Karnawał Erpegowy, RPG-owo | Odsłony: 14

[KB RPG #29] Krasnoludzkie lochy

Wiecie, co to Dwarf Fortress? Jeśli tak, to przejdźcie akapit niżej. Jesli nie, to możecie zapoznać się z tekstem który swego czasu na jego temat popełniłem. Dla leniwych w skrócie – zmiksujcie sima, grę ekonomiczną, strategiczną, krasnoludy oraz pudło klocków lego, dorzućcie horrendalną ilośc opcji i zależności, brzydką grafikę, toporne sterowanie oraz wiadra grywalności.

 

Do rzeczy jednak. Gra, poza wikipedią, blogiem developerskim oraz serwerem plików posiada również składnicę stworzonych przez graczy map. Nieocenione i stale aktualizowane źródło materiałów dla każdego RPG-owca.

 

Przykłady? Zerknijcie tutaj. Duża, przestronna budowla, szerokie korytarze, ciekawe wykorzystanie wody. Fakt faktem autor nie dokończył swego dzieła, ale to akurat żaden problem.

 

Inne przykłady:

* tutaj - ogólny układ komnat, który mógłbym określić mianem wzorcowego. W zasadzie starczy wydrukować i już mamy plan podziemnej twierdzy

* tutaj - podziemne miasto nad brzegiem podziemnego morza. Podział na kilka dzielnic, jakieś śmietnisko w rogu, całość wygląda na rozsądnie zaplanowaną

* tutaj - wielopoziomowa twierdza wybudowana wokół komina magmowego.

 

To tylko kilka z wielu. Owszem, niektóre nie wyglądają zbyt ciekawie, bo podstawową skórką gry jest ASCII, część jest niedokończona, inne zaś prezentują się dziwacznie, ale pośród sporej ilości chłamu znajdą się prawdziwe perełki. Co więcej wielu graczy komentuje swoje dzieła, zaznaczając co ważniejsze miejsca i informując, co się tam ciekawego działo = dodatkowy materiał na przygody i zahaczki fabularne.

 

Najważniejsze zaś jest to, że takie mapki możecie stworzyć sami. Trzeba tylko dużej ilości wolnego czasu, pomysłu oraz zacięcia do przebicia się przez dziesiątki okienek. Co to dla prawdziwego erpegowca :P Dzięki temu raz, że przetestujecie swoją mapę, dwa, że gra podrzuci sporo pomysłów do wykorzystania w sesji (wierzcie lub nie, ale jedna partyjka w Dorfy może wygenerować ilość wydarzeń wystarczającą na kampanię) i trzy wreszcie, będziecie mogli ją udostępnić do wglądu innym.

 

Zachęciłem? To fajnie. Nie zachęciłem? Odpalcie grę/archiwum map i sami ocencie.

Komentarze


38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Jakby się robiło to na kościach, to mógłbyś dołączyc do parakarnawału Grimdarka - on zdaje się lubi krasnoludy :)
15-03-2012 23:52
Salantor
   
Ocena:
+1
Własnie wyobraziłem sobie mechanikę na bazie Dorfów. Czecie dedeki wymiękają.
15-03-2012 23:57
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
zigzagon, nowy avatar zobowiązuje rozumiem do wszczynania flejma?
16-03-2012 15:13

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.