» Blog » Już są - Spotkania Losowe, czyli nieregularnik o grach fabularnych!
14-01-2014 20:00

Już są - Spotkania Losowe, czyli nieregularnik o grach fabularnych!

Odsłony: 984

Have fun! ;)

 

SPOTKANIA LOSOWE – nieregularnik o grach fabularnych

Pierwszy numer „Spotkań Losowych” jest dostępny na www.spotkanialosowe.pl.

„Spotkania Losowe” to nieregularnik o grach fabularnych. Tworzony jest przez fanów dla fanów, w czasie wolnym i za darmo. RPG to nasza pasja i chcemy się nią dzielić z innymi. Więcej informacji (info o współpracy, kontakt z redakcją itp.) można znaleźć na naszej stronie internetowej.

ZAWARTOŚĆ SL 1/2014:
001 – wejście do podziemi (wstępniak)

Echo Fandomu – inicjatywy, które warto wspierać

Trzy po Trzy – trzy pytania do trzech osób

Sporty w Idee Fixe – Witold Witaszewski, Leszek Karlik

Długa droga do Kadath: Mistycy Mitów – Marcin Roszkowski

Mój pierwszy podręcznik – Nikola Adamus

Porażki: narzędzie tworzenia fabuły – Andrzej Stój

Opowiedz to jeszcze raz, Sam. – Marcin Segit

Wszystkie aspekty Fate – Sławomir Wrzesień

Wraith: The Oblivion – Non omnis moriar… – Tomasz Chmielik

Kosmologie D&D (część pierwsza) – Mateusz Kominiarczuk

RPG w e–terze – Mateusz Nowak

Pajęcza królowa – Umberto Pignatelli

Idee Fixe (recenzja) – Piotr Rasiński

Bandits & Battlecruisers (recenzja) – Piotr Haraszczak

Muzyka na sesji: u mnie nie gra – Juliusz Doboszewski

 

Więcej o fanzinie

„Spotkania Losowe” to fanzin poświęcony grom fabularnym. Chcemy, aby był to magazyn otwarty dla każdego, żeby stał się platformą komunikacji i rozmów o hobby. Interesują nas tematy dotyczące wszystkich aspektów RPG oraz zagadnień pokrewnych: szkice przygód, poradniki, pomysły na settingi, nowe potwory, artefakty, fandom, gracze, działalność klubów miłośników gier fabularnych, ciekawe inicjatywy, rynek gier, różnorodne inspiracje (crpg, mitologia – widziane oczywiście z erpegowej perspektywy). Chcemy pisać zarówno o grach popularnych, jak i o tych mało znanych, o przedsięwzięciach komercyjnych i inicjatywach fanowskich, zarówno polskich, jak i zagranicznych. Planujemy również zamieszczać artykuły dla początkujących graczy i Mistrzów Gry.

Chcielibyśmy, aby „Spotkania Losowe” ukazywały się co kwartał. Pozwoli to na zapewnienie odpowiedniej jakości publikacji. Przynajmniej taki jest plan. :)

Skład redakcji

Marcin Segit (redaktor naczelny)

Nikola Adamus

Radek Drozdalski

Mateusz Kominiarczuk

Mateusz Nowak

Marcin Roszkowski

Sławomir Wrzesień

Współpracownicy

Tomasz Chmielik

Andrzej Stój

Redaktor Najgłówniejszy

Kontakt

e–mail: [email protected]

strona: www.spotkanialosowe.pl

forum: forum.spotkanialosowe.pl

Google+: https://plus.google.com/u/0/communities/110595255925961786505

Zapraszamy do współpracy

Cały czas czekamy na teksty dotyczące gier fabularnych. Chętnie nawiążemy też współpracę z rysownikami. Zainteresowanych prosimy o kontakt z redakcją – szczegóły znajdziecie na naszej stronie www. Liczymy też na Wasze pomysły, opinie, sugestie i komentarze.

 

 

Komentarze


karp
   
Ocena:
0

Kamulec, owszem, strona internetowa też może prowadzić selekcję tekstów. Ile znasz stron internetowych z regularnymi publikacjami poświęconych RPG, które mają teksty przyzwoitej jakości? Nawet jeśli jest ich aż taki zalew, że Internet puchnie, to chyba istnienie zina się z nimi nie wyklucza. A że forma Ci nie odpowiada? Cóż, jeden woli młode dziewczęta, a drugi kwaśne jabłka...

Szponer, Mnie też nie powala. nie czepiam się jakości tekstów, a raczej doboru tematów - mięcha mało. Ale ogólnie inicjatywa bardzo fajna, mam nadzieję, że będzie tylko lepiej.

15-01-2014 14:28
Szponer
   
Ocena:
0

Nie pierwszy mówisz o braku mięcha:) rzeczywiście jest głównie publicystyka, toteż postaramy się z tym coś zrobić w następnym numerze :)

15-01-2014 14:33
Gawk
   
Ocena:
0

lustracje

Ilustracja przedstawiająca uszkodzonego mecha bojowego na stronie 11
Jej jakość pozostawia wiele do życzenia i jest ona raczej karykaturalna, a przez to śmieszna. Kojarzy się z ze szkicem wstępnym, bądź rysunkiem próbnym. 
Podstawowa zasada oferowania produktu: Produkt wadliwy musi zostać wycofany i poprawiony. W razie niemożliwości poprawienia - usunięty. Produkt wydawany musi być kompletny. Produkt wydany nie może być niskiej jakości.
Inaczej -1 do zadowolenia czytelnika.

Unikał bym także umieszczania ilustracji, jako pustych kalorii, czyli ot tak, żeby wypełniały pusta przestrzeń, ani nie wspierając treści, ani do niej nie pasując. W takim wypadku zadowolenie czytelnika także -1. Jeżeli puste kalorie ilustracji dodatkowo będą marnej jakości, dodatkowe -1, co w sumie daje -3 zadowolenia czytelnika.

Porażki: Narzędzie tworzenia fabuły

Artykuł mocno niekompletny i w wielu miejscach niespójny. Zwłaszcza rozmija się on z podawanymi przykładami z sesji. Z pewnością zachęca do polemiki, jednak w bardzo wielu miejscach nie wiadomo, do jakiej grupy docelowej jest on kierowany. Starzy wyjadacze mają swoje zasady i swoje sposoby, a dla początkujących mistrzów gier będzie on własnie niespójny, a przez to trudniejszy w odbiorze. Natomiast zaproponowane w nim porady czy rozwiązania albo się gubią w natłoku innych informacji, lub rozłażą w szwach.

To oczywiście się wyrówna w jakiejś polemice na temat samego artykułu, o ile takowa powstanie, kiedy form ruszy (bo ruszy?) pełną parą. Lecz wolałbym przeczytać coś bardziej kompletnego. Bo jeśli artykuł w zinie ma mnie jedynie zachęcać do dyskusji na forum i łatania luk, to nie za bardzo.
 


A poza tym fajna inicjatywa, i oby takich więcej. Liczę, że będzie to kolejny "inkluz" w społeczności fanów szeroko rozumianej fantastyki czy RPG. Podpisuję się rękami i nogami i życzę samych sukcesów.
Oby nie przepadł jak Tawerna RPG czy właśnie Inkluz, a był konkurencją dla Gwiezdnego Pirata, a przynajmniej mógł się z nim równać nadzieniem i użytecznością zawartych w nim rodzynek.

 

Oby tylko "Spotkania losowe" okazały się kopalnią pomysów czy źródłem inspiracji, na to osobiście liczę. Bo jeżeli środowisko tego zinu będzie tak samo hermetyczne, jak TWA z Tawerny RPG, to ten zin jak i cała inicjatywa nie będą miały sensu. Kluczem do ewolucji i rozwoju tej inicjatywy powinno być obszerne forum, nie tylko zbierające teksty  znanych czy szanowanych w tej dziedzinie ludzi, ale także umozliwiające dyletantom dyskusje i wystosowywanie spostrzeżeń. Oczywiście wszelkie dyskusje na temat artykułów też ile widziane.

Dopóki to wszystko się nie rozwinie, dopóty wartość tego zinu będzie znikoma, bo znacznie więcej wyspecjalizowanych i potrzebnych nam informacji można znaleźć na forach od ręki. Bez czytania każdego numeru z osobna i celowania po leadach, czy dany artykuł w ogóle jest na temat, który nas interesuje.

15-01-2014 16:51
~Alucard

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
@Helsing
A kto dla mnie przesegreguje magazyny?
16-01-2014 00:04
Umbra
   
Ocena:
+1

Hmm co tam robię jako redaktor? :P Widzę, że kilka znanych mordek tudzież nazwisk, chętnie przeczytam.

16-01-2014 23:30
~Helsing

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
@Alucard

A ile ich znasz?
17-01-2014 19:04
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Powiedzcie mi moi drodzy jak długo można składać ten drugi numer? To jeszcze żyje? 
04-08-2014 12:43
Cherokee
   
Ocena:
0

Seji i koledzy zostali przerzuceni na front reaktywacji MiM-a.

04-08-2014 13:12
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
od fanów dla fanów było do czasu kiedy da się dorobić.
04-08-2014 14:38
~sceptyk

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Czepiacie się. Każdemu może się entuzjazm skończyć i tyle.
04-08-2014 16:15
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Entuzjazm to się u nich dopiero zaczął - pisali za friko dla 2k100 fanów/hejterów*, teraz będą pisać za bilety płatnicze NBP dla 1500+ czytelników.
04-08-2014 19:44
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Fałsz, Seji pisał, że SP#1 ściągnęło ponad 2k osób. Ile osób przeczyta paramima? 1000 pierwszego pdfa i 100 pozostałe 3 numery.
04-08-2014 20:00
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ja nie przeczytam.
04-08-2014 20:12

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.