» Blog » Java bye, OOPython hi?
05-12-2022 23:47

Java bye, OOPython hi?

W działach: programowanie | Odsłony: 208

Hej ludki! :D

Najnowsze wieści z programistycznego frontu. Chyba dam se póki co spokój z Javą, głównie z braku odpowiednich dla mnie materiałów dydaktycznych. Możliwe, że za rok pójdę na kurs Javy w lokalnej szkole policealnej (jako absolwent mam zniżkę 50%), ale na tę chwilę mam Javę gdzieś z tyłu głowy, ale nie z przodu.

Mam jednak książkę o obiektowym Pythonie i chciałbym się w nią zagłębić. Mój Python jest okej, ale w sumie ciągle programuję funkcyjnie, ciut obciach? Może OOP to jest przyszłość? Plus wszystkie inne książki, które mam od Pythona – np.: o bibliotekach graficznych – korzystają z programowania obiektowego, więc myślę, że mogłoby mi to się przydać.

Gdybym ogarnął GUI, to może jakiś prosty kalkulator bym zaprogramował? UwU To by było fajne… :3

Tak se ogólnie myślę. W każdym razie chcę Wam ludki powiedzieć, że znowu wracam do Pythona, ale z nieco innej perspektywy. Mam nadzieję znaleźć dużo szcześcia na tym szlaku! UwU

0
Nikt jeszcze nie poleca tej notki.
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Kaworu92
   
Ocena:
0

Hej ;-)

Zacząłem drugi rozdział książki o OOP w Pythonie i jest znacznie ciekawszy od pierwszego UwU Lofciam :D

03-01-2023 12:34
Kaworu92
   
Ocena:
0

Dobra, kupiłem książkę z No Starch Press w tłumaczeniu Helionu, może lepsza będzie? :-P

18-01-2023 12:30
Kaworu92
   
Ocena:
0

EJ, dobra tak książka :D Jestem na 60 stronie z 430 i póki co wszystko rozumiem :D

06-02-2023 11:35
Kaworu92
   
Ocena:
0

Dzisiaj już chyba dalej nie dojdę z książką, ale jestem prawie na 100 stronie z 430 :D Woo-hoo :D

07-02-2023 21:13
Kaworu92
   
Ocena:
0

Hej :-D

Jestem na stronie 150 książki o programowaniu obiektowym :3 I zaczynam siębawić prostymi programami napisanymi w Pygame :O Zrobiłem taki niby wygasz ekranu z odbijającą się piłką i muzyczką :3

LINK: https://github.com/SzymonBrycki/Various-Pygame-stuff/tree/main/Bouncing-ball

Cały kod zgodnie z książką, no ale (!) to mój pierwszy program z GUI :D Lofciam :D

A ogólnie to framework Arcade ma tutorial o Roquelike'ach, będę musiał mu się przyjrzeć :D Ale to jak książkę skończę :D

25-02-2023 13:56
Kaworu92
   
Ocena:
0

170 strona, zacząłem już rozdział 6 :D Póki co bardziej siedzimy w pygame niż się uczymy dalej o zorientowanych obiektowo rzeczach, no ale z czasem i z tym ruszymy do przodu... :-P

04-03-2023 17:57
Kaworu92
   
Ocena:
0
Przekroczyłem 200 strone :D ale muszę poczytać intensywnie o dekoratorach w Pythonie, kompletnie zapomniałem co to i jak używać xD
13-03-2023 03:20
Kaworu92
   
Ocena:
0

Hej ;-) Jestem już na 240 stronie, uczę się właśnie o polimorfizmie :D Jestem na oko w połowie długości książki? UwU

18-03-2023 21:47
Kaworu92
   
Ocena:
0

265 strona (na 430) - ogarniam teraz dziedziczenie :D Kurde, mam nadzieję, że dużo będę potrafił po skończeniu tej książki :D

20-03-2023 14:26
Kaworu92
   
Ocena:
0

285 strona, zaczynam rozdział o zarządzaniu pamięcią i cyklu życia obiektów :D 

25-03-2023 10:37
Kaworu92
   
Ocena:
0

Hm... dotarłem do 4, ostatniej części książki. Wygląda, że już nie wprowadza nowych zagadnień, tylko skupia się na paru programach, których (chyba?) nie chcę reprodukować. Praktycznie czego miałem się nauczyć o programowaniu zorientowanym obiektowo w Pythonie, tego się nauczyłem.

Neat? :D

Teraz chyba przepiszę obiektowo moje skrypty, co mam na Githubie, zobaczę, czy wszystko ogarniam itp? :-P 

25-03-2023 17:50
Kaworu92
   
Ocena:
0

WOOOO-HOOOOOO :D

Opublikowałem na Githubie pierwszy w moim życiu zorientowany obiektowo kod, który coś robi :D W 100% moja własna inwencja :D

LINK

Lofciam UwU

25-03-2023 18:10
Kaworu92
   
Ocena:
0

Weeeee :D

Wszystkie skrypty z oryginalnego repo przepisałem obiektowo :D w Tym FileAndFolderMapper.py, póki co mój najbardziej skomplikowany kod ever :D Ale mi fajno :D

27-03-2023 16:36

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.