» Magic: the Gathering » Inne » Jak zorganizować sankcjonowany turniej?

Jak zorganizować sankcjonowany turniej?


wersja do druku

Cześć.
Ostatnio zaobserwowałem tendencję narzekania na brak turniejów, dlatego postanowiłem napisać parę słów o tym, jak turniej zorganizować. Wbrew pozorom nie jest to wcale takie trudne.
Poniższe punkty przedstawiają jak to zrobić.

1. Sala.
Jest to najtrudniejszy element całej organizacji, aczkolwiek salę można załatwić nie wychodząc z domu. W najlepszej sytuacji są osoby, w których mieście jest sklep, gdzie są stoliki i krzesła. Sprzedawca nie powinien robić większych problemów (z reguły za niewielką opłata). Świetnym miejscem są także kluby środowiskowe lub kluby fantastyki. W takim klubie można wynegocjować najkorzystniejsze warunki. Jeżeli jednak w naszym mieście nie ma ani sklepu, ani klubu, to na pewno znajdzie się jakaś szkoła, która trochę by sobie zarobiła. Inną możliwością jest zorganizowanie turnieju w knajpie typu fast - food. Wystarczy porozmawiać z kierownikiem, a wtedy można mieć tą salę nawet za darmo - świetnym argumentem jest to, iż na turnieju jest ok. 20 osób i każdy kupi coś do jedzenia/picia.
Koszty sali (jeżeli występują) pokrywa się z wpisowych.

2. Komputer.
Najlepszym sposobem na prowadzenie turnieju jest używanie programu DCI Reporter (szukaj w dziale Download). Jest to specjalny program zrobiony właśnie w tym celu. Do tego niestety jest potrzebny komputer. Z doświadczenia jednak wiem, że nie jest z tym aż taki problem (w koncu przy nim siedzisz).

3. Sankconowanie.
Jeżeli turniej jest sankcjonowany, to będzie uwzględniony w ogólnoświatowym rankingu DCI. Aby sankcjonować turniej należy wysłać maila do jednego z koordynatorów.

Aktualnie koordynatorami sa:
- Marcel Zaborski ([email][email protected][/email]) - TYLKO PREMIERE EVENTY
- Witold Wachowiak ([email][email protected][/email])
- Michael Kozina ([email][email protected][/email])
- Adam Cetnerowski ([email][email protected][/email])
- Jacek Zniszczoł ([email][email protected][/email])

Mail taki powinien zawierać:
- Datę turnieju;
- Format turnieju;
- Adres (dokładny)

Informację należy przysłać na tydzień przed turniejem. Po turnieju (najlepiej jeszcze tego samego dnia) należy dostarczyć koordynatorowi (temu, u którego sankcjonowaliśmy turniej) wyniki, w postaci plików DCI Reportera.

4. Reklama.
Jest to jeden z ważniejszych elementów w organizacji naszego turnieju. W końcu gracze muszą się w jakiś sposób o turnieju dowiedzieć. Przede wzystkim należy sporządziś info o nim.

Takie info powinno zawierać informacje o:
- dacie,
- godzinach rozpoczęcia zapisów i rozpoczęcia turnieju,
- formacie,
- miejscu (wraz z opisem dojścia/dojazdu)

Należy zadbać, aby dotarło ono do jak najszerszej rzeszy graczy. Informacje o turnieju powinny się znaleźć w miejscach, gdzie spotykają się gracze oraz w internecie. Do umieszczenia reklamy o turnieju polecam naszą stronę (można przysyłać mi infa mailem) oraz na grupę dyskusyjną (pl.rec.gry.karciane).
Info o turnieju powinno się ukazać najpóźniej tydzień przed turniejem.

5. Sędzia.
Dla turnieju, w którym bierze udział powyżej 16 osób wymagany jest sędzia. Nie jest jednak wymagany sędzia z certyfikatem DCI (aczkolwiek jest wskazany). Sędziować może osoba, która zna się na zasadach i potrafi rozwiązywac problemy ich dotyczące. W przypadku turnieju o frekwencji niższej niż 16 osób, można zastosować system trzech sędziów grających. Wówczas wyznacza się trzy osoby z pośród graczy, którzy najlepiej znają zasady i to właśnie oni będą rozwiązywać kwestie sporne.

Sądzę, że przedstawiłem najważniejsze sprawy dotyczące organizacji turniejów. Życzę powodzenia w prowadzeniu własnych. Wszelkie pytania proszę kierować do mnie ([email][email protected][/email])

Jacek "anonimek" Zniszczoł
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.