» Teksty » Inne

Inne

Wyświetlono rezultaty 1-40 z 102.
Conan: W poszukiwaniu przygód

Conan: W poszukiwaniu przygód

Inspiracje do historii z ery niewyśnionej

25-02-2024 00:13 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 6
Choć linia wydawnicza polskiej edycji gry fabularnej Conan: Przygody w erze niewyśnionej rozwija się nieśpiesznie, to do rąk Mistrzów Gry oprócz podręcznika podstawowego trafiły już także Ekran MG, bestiariusz oraz dodatki Conan Złodziej i Conan Barbarzyńca. Na bieżący rok zapowiedziano z kolei pre...
Erpegowe polecajki 2023

Erpegowe polecajki 2023

Podręczniki pod choinkę

10-12-2023 00:11 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 15
Jak co roku, Gwiazdka stanowi świetną okazję do wzbogacenia kolekcji podręczników bliskiego nam erpegowca – szukając pomysłów na prezent dla fana gier fabularnych warto zapoznać się z propozycjami pozycji wydanych w minionych miesiącach – nawet jeśli nie w ostatnim roku, które redaktorzy...
Plemiona Windlandii – Naida

Plemiona Windlandii – Naida

Fanowski materiał do drugiej edycji Wolsunga

03-09-2023 00:00 | Mateusz 'Wolfang' Oszust | Komentarze: 0
Winlandia zamieszkiwana jest przez rozmaite plemiona. Tym razem zapraszamy na północno-zachodnie wybrzeże.  Opis: Naida to zdominowane przez niksy plemię, którego przedstawiciele znani są jako świetni handlarze i żeglarze, lecz często kojarzeni są również z zuchwałym piractwem. W ich społecz...
Zew Cthulhu: Dziwne eony

Zew Cthulhu: Dziwne eony

Prehistoryczne przygody z mackami w tle

02-07-2023 01:09 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 2
Mity są wieczne. Mity są przedwieczne. Zarówno w oryginalnych opowiadaniach Lovecrafta, jego przyjaciół i epigonów, jak i w materiałach do rozmaitych edycji Zewu Cthulhu podkreślana jest odwieczność i ponadczasowy charakter bluźnierczej, zakazanej wiedzy skrywanej w plugawych księgach oraz ulotność...
Poradnik: Angażujące rozpoczynanie sesji

Poradnik: Angażujące rozpoczynanie sesji

Nie zaczynacie w karczmie. Ani na trakcie. Zaczynacie w środku przygody.

07-05-2023 00:17 | Przemysław 'Canis Majoris' Pszczoliński | Komentarze: 12
Znudzony sesjami, które zaczynają się od przyjęcia zlecenia i stopniowego budowania napięcia? Zaplanujmy sesje, które ten porządek rzeczy wywracają do góry nogami, a akcja zaczyna się z przytupem. Jak to ujął Hitchcock – "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napięcie...
Historia gier RPG, część 1

Historia gier RPG, część 1

Prapoczątki naszego hobby

16-04-2023 11:36 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 2
Poniższy artykuł to tłumaczenie pierwszych dwóch ([1], [2]) części serii Steve'a Darlingtona, oryginalnie opublikowanych w Places to Go, People to Be – The Online Magazine of Roleplayers, opisujących historię naszego hobby. Pragnę podziękować autorowi materiału i redakcji magazyn...
Shadowrun: Każdy inny, wszyscy równi?

Shadowrun: Każdy inny, wszyscy równi?

Kilka słów o ludziach w Szóstym Świecie

15-01-2023 00:05 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 2
Życie większości współczesnych ludzi w krajach określanych jako wysoko rozwinięte przebiega według pewnego schematu, będącego owocem zdobyczy socjalnych niezliczonych pokoleń. Ludzie rodzą się (to oczywiste), po osiągnięciu pewnego wieku podlegają obowiązkowi edukacji bądź to w placówkac...
Erpegowe polecajki 2022

Erpegowe polecajki 2022

Nie tylko na prezenty

18-12-2022 00:48 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 11
Koniec roku to okazja do podsumowań, a zbliżająca się Gwiazdka – polecanek pozycji, które warto rozważyć jako prezenty dla różnej maści hobbystów i fanów. Poniżej znajdziecie kilka erpegów, nie tylko wydanych w ciągu ostatniego roku, na które zdaniem członków redakcji i współpracowników działu...
Wampir: Maskarada – Kły zimy #1

Wampir: Maskarada – Kły zimy #1

Świat Mroku okiem erpegowego laika

22-12-2021 10:43 | Balint 'balint' Lengyel | Komentarze: 1
Świat Mroku jest bodaj jedną z najmocniejszych marek utrzymanych w konwencji z pogranicza urban fantasy i horroru, znaną przede wszystkim z systemu RPG, jednak wykraczającą poza grę fabularną. Na jego licencji powstały karcianki, gry komputerowe, a ostatnio na księgarskie półki trafił również komiks...
Die #1: Fantastyczne rozczarowanie

Die #1: Fantastyczne rozczarowanie

To tylko gra, perfidna gra

19-11-2020 13:06 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 2
Przeniesienie erpegowych graczy do fantastycznego świata, w którym rozgrywają swoje sesje, z pewnością nie jest pomysłem nowym – widzieliśmy to już w książkach (jak Twierdza na moczarach Andre Norton), filmach (Astropia), nie wspominając już o klasycznym serialu animowanym Dungeons & Drago...
Graliśmy w Werewolf: The Apocalypse – Heart of the Forest

Graliśmy w Werewolf: The Apocalypse – Heart of the Forest

Puszcza w świetle księżyca

24-07-2020 15:00 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 2
To nie będzie zwykła wycieczka. Wzbierający w głębi piersi Szał, tajemnice zbyt straszne, by o nich pamiętać, i Puszcza pamiętająca walkę starszą niż ludzkość łączą się w niezwykłą wyprawę w poszukiwaniu własnej tożsamości. Studio Different Tales założone przez Artura Ganszyńca (Wiedźmin, Wols...
Moneta życzeń

Moneta życzeń

Groźny artefakt ze Starego Świata

24-05-2020 00:04 | Mateusz 'Wolfang' Oszust | Komentarze: 2
Celem tego krótkiego artykułu jest przedstawienie pomysłu na magiczny przedmiot, który Mistrzowie Gry mogliby wykorzystać, podczas swoich przygód w Starym Świecie. Artefakt powstał z myślą o grze Warhammer Fantasy Roleplay, lecz pomysł można bez problemu zaadoptować do innych settingów.  Monet...
Fumetsugumi

Fumetsugumi

Ostatni samuraje szoguna

17-02-2019 10:25 | Mateusz 'Wolfang' Oszust | Komentarze: 1
Świat Wolsunga jest pełen różnego rodzaj stronnictw i Ozumu nie jest wyjątkiem od tej reguły. Kraj kwitnącej wiśni uległ olbrzymim zmianom technologicznych, politycznym, społecznych i kulturowym. Niektórzy nie są z tego zadowoleni, i na wyrażeniu dezaprobaty nie planują pozostać. Zapraszam wszystkic...
Wolsung: historie z kart

Wolsung: historie z kart

Przetasujmy działanie kart!

02-12-2018 11:37 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 0
Karty służą w Wolsungu przede wszystkim do wprowadzania nowych motywów pasujących do archetypu postaci. Sprawia to, że u wielu graczy pojawia się proste i logiczne skojarzenie – masz karty, masz władzę nad historią. To skądinąd trafne wrażenie można wykorzystać, by pozwolić graczom na wpływani...
Eclipse Phase Podręcznik Główny - Ekwipunek IV

Eclipse Phase Podręcznik Główny - Ekwipunek IV

Transhumanistyczne bronie i nie tyko

13-11-2016 08:37 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 0
Ekwipunek przetrwania Poniższy ekwipunek może być ważny dla przetrwania żołnierzy, złoczyńców, gatecrasherów, służb porządkowych i innych osób, które regularnie trafiają do niebezpiecznych lub nieznanych regionów. System Pozycyjny Okruchów: to przenośne urządzenie zostawia za sobą tak zwane "...
Zasłyszane w Westeros uchem Karriariego

Zasłyszane w Westeros uchem Karriariego

Komentarze do prac nadesłanych na konkurs

29-05-2016 21:50 | Marcin 'Karriari' Martyniuk | Komentarze: 0
Za sprawą konkursu Zasłyszane w Westeros, jury dane było poznać osiem szkiców trzymających przyzwoity lub nawet bardzo dobry poziom. Cóż można powiedzieć o każdej z nadesłanych prac? Jedne szkice okazały się mniej rozbudowane, inne posiadające potencjał na dłuższą przygodę. Poni...
Zasłyszane w Westeros uchem Radnona

Zasłyszane w Westeros uchem Radnona

Komentarze do prac konkursowych

29-05-2016 21:50 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Teraz kiedy poznaliśmy już wyniki konkursu Zasłyszane w Westeros czas przedstawić krótkie komentarze jurorskie odnośnie poszczególnych prac zgłoszonych do rywalizacji. Na konkurs wpłynęło w sumie osiem tekstów, z których siedem spełniło wymogi formalne. Większość szkiców prezentowała dość wyso...
Magic the Gathering jako gra RPG

Magic the Gathering jako gra RPG

Karciana mechanika

24-04-2016 11:08 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 18
Tłumaczenie tekstu Eda Grabowskiego dostępnego tutaj. Zazwyczaj traktujemy Magica jako grę strategiczno-taktyczną, czasami jednak jest zabawnie potraktować ją nieco swobodniej. Czy możemy wykonać następne krok i zrobić z M:TG grę RPG? Świat Pierwsza rzeczą, której potrzebuje gra RPG jest świat...
Eclipse Phase Podręcznik Główny – Ekwipunek III

Eclipse Phase Podręcznik Główny – Ekwipunek III

Nanotechnologia, zwierzęta, oprogramowanie

27-12-2015 14:10 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 2
Tłumaczenie oryginalnego tekstu autorstwa Larsa Blumensteina, Roba Boyle, Briana Crossa, Jacka Grahama oraz Johna Sneada Standardowa technologia użytkowa Poniższe urządzenia są powszechnie używane i mogą być dostępne w prawie każdym habitacie. Niemal wszyscy w Eclipse Phase posiadają je lub znają...
Eclipse Phase Podręcznik Główny - Ekwipunek II

Eclipse Phase Podręcznik Główny - Ekwipunek II

Pancerze i narkotyki

29-08-2015 08:56 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 33
Tłumaczenie oryginalnego tekstu autorstwa Larsa Blumensteina, Roba Boyle, Briana Crossa, Jacka Grahama oraz Johna Sneada Pancerz Współczesne systemy pancerzy są bardziej zaawansowane niż polietylenowe termoplastiki i tkaniny aramidowe wczesnego wieku XXI. Pancerz w Eclipse Phase ma swoje źródło w...
Eclipse Phase Podręcznik Główny - Cechy i Punkty Doświadczenia

Eclipse Phase Podręcznik Główny - Cechy i Punkty Doświadczenia

20-06-2015 21:43 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 19
Cechy Jeśli nie zaznaczono inaczej, poniższe cechy są cechami ego. Cechy pozytywne Pozytywne cechy dają postaci bonusy w pewnych sytuacjach. Przystosowanie Koszt: 10 (Poziom 1) lub 20 (Poziom 2) PP Załadowywanie jest bardzo łatwe dla postaci. Dostosowuje się ona do nowego morfa znacz...
Kanoniczne Zapomniane Krainy w D&D 5E

Kanoniczne Zapomniane Krainy w D&D 5E

W poszukiwaniu wieści z Faerunu

13-05-2015 22:47 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 5
Piąta edycja Dungeons & Dragons wprowadziła do najstarszej gry fabularnej na świecie wiele zmian. Odmieniono mechanikę, stawiając na syntezę najlepiej ocenianych elementów trzech poprzednich wersji systemu, ogłoszono i wprowadzono w życie większą otwartość w stosunku do fanów, którzy z biernych...
Elfi czarodziej w WFRP 2ed

Elfi czarodziej w WFRP 2ed

Odpinamy elfy od ludzkich kolegiów magii

08-05-2015 07:39 | narsilion | Komentarze: 19
Z drugoedycyjnymi elfimi czarodziejami jest w Warhammerze problem. Opisy świata stoją w rażącej sprzeczności z mechaniką. Wyraźnie jest powiedziane, że elfy nie uznają ludzkich szkół magii. Kiedy czytamy opis takich na przykład Panien Graala (elfich czarodziejek) wyraźnie jest napisane, że używ...
Eclipse Phase Podręcznik Główny - Ekwipunek I

Eclipse Phase Podręcznik Główny - Ekwipunek I

Transhumanistyczne wyposażenie

28-03-2015 15:56 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 1
Tłumaczenie oryginalnego tekstu autorstwa Larsa Blumensteina, Roba Boyle, Briana Crossa, Jacka Grahama oraz Johna Sneada Ekwipunek Poziom technologiczny w Eclipse Phase pozwala na posiadanie różnorodnych urządzeń użytku osobistego, służących przetrwaniu i innym funkcjom. Zasady ekwipunku Poniższe...
Pokéthulhu - Spis treści

Pokéthulhu - Spis treści

Złap je wszystkie!

30-01-2015 22:29 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 0
Pokéthulhu I: Zasady Gry Pokéthulhu II: Pokémonicon Pokéthulhu III: Nieoficjalne Poki! Pokéthulhu IV - Przygoda Wprowadzająca "Ponad Zimnymi Górami" Pokéthulhu V: Zaczątki Kampanii Pokéthulhu VI: Karty Chaosu i Posłowie
Pokéthulhu VI: Karty Chaosu i Posłowie

Pokéthulhu VI: Karty Chaosu i Posłowie

25-01-2015 02:20 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 0
Karty Chaosu Muzyka do obiadu. Wyzwalacz: Serenada Randy'ego do Sonii nad Lake Gali. Efekt: Dowolny pobliski thulhu staje się wyjątkowo głodny i natychmiastowo pożera innego thulhu, permanentnie usuwając go z gry. Kończy to, poprzez dyskwalifikację, każdą konkurencję sportową w której zjedzon...
Pokéthulhu V: Zaczątki Kampanii

Pokéthulhu V: Zaczątki Kampanii

To dopiero początek...

30-12-2014 18:39 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 0
Choć gra Pokéthulhu może być użyta do prostych walk Pokéthulhu lub osobnych przygód, większą radość z gry mogą przynieść rozwinięte kampanie. Posiadaczy zainteresowanych prowadzeniem rozszerzonych kampanii zachęca się do rzucenia okiem na Nightmares of Mine autorstwa Kennetha Kite'e (Iron Crown...
Obywatel Charloin

Obywatel Charloin

25-11-2014 01:21 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 2
Pan Charloin to okultysta, który swą moc zawdzięcza wielce nieprzyjemnemu źródłu – okrucieństwu Wielkiej Rewolucji Francuskiej i krwi, która obficie spływała podczas niej z szafotów. Postać ta pomyślana jest jako Bohater Gracza dla dowolnej sesji w realiach historycznych z posmakiem niesamowit...
O Elfach Wysokiego Rodu i szkoleniu w używaniu wysokiej magii

O Elfach Wysokiego Rodu i szkoleniu w używaniu wysokiej magii

19-11-2014 08:12 | Maciej 'revans' Gniadek | Komentarze: 11
Celem tego artykułu nie jest wprowadzenie do gry Wysokiej Magii i propagowanie użycia więcej niż jednego wiatru magii jednocześnie. Bez wątpienia byłaby to dla drużyny broń o zbyt dużej sile rażenia, co zresztą podkreślają podręczniki. Gra, w której jeden z bohaterów władałby taką potęgą, nie s...
Eclipse Phase Podręcznik Główny - Umiejętności

Eclipse Phase Podręcznik Główny - Umiejętności

10-11-2014 21:49 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 19
Tłumaczenie oryginalnego tekstu autorstwa Larsa Blumensteina, Roba Boyle, Briana Crossa, Jacka Grahama oraz Johna Sneada Umiejętności W świecie, gdzie wygląd może zostać łatwo zmieniony razem z ciałem, to, kim jesteś i co wiesz, jest znacznie ważniejsze od Twoich wrodzonych zdolności. Umiejętn...
Strach na ludzi

Strach na ludzi

Groza z pola kukurydzy

29-10-2014 23:41 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 1
Kiedy nekromanta chce wywołać grozę w ludzkich sercach, nie musi tworzyć armii szkieletów i zombie. Jeśli jest cierpliwy, posłuży się subtelniejszym sposobem – stworzy sługę, którego sam widok wzbudzi w jego ofiarach przerażenie. Strach na ludzi przyjmuje rozkazy, nie uczyni nic bez polecenia...
Realms of Cthulhu: Odległy

Realms of Cthulhu: Odległy

Groza obcości

21-10-2014 18:34 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 1
Mitologia Cthulhu pełna jest obcych istot, których sama obecność zdolna jest zniszczyć ludzki umysł. Niektóre to potężni bogowie zakrzywiający rzeczywistość, ale zdarzają się też byty niewiele potężniejsze od ludzi – choć wciąż śmiertelnie niebezpieczne przez sam fakt ich nieprzystawalności do...
Pokéthulhu III: Nieoficjalne Poki!

Pokéthulhu III: Nieoficjalne Poki!

Pokéthulhu z Wiki RPG NET

15-10-2014 21:35 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 0
Wszystkie poniższe poki są dostępne na licencji Creative Commons i pochodzą z wiki RPGnet. Abranubis Moc: 6, Szybkość: 6, Punkty życia: 6 Aspekty: Rozkładający się, NieEuklidesowy Słabość: Rybny Atak: 2 kości (Okrąg Równoboczny, NieEuklidesowy) Unik: 2 kości (Dezorientacja, NieEuklidesowy) Pu...
Bagnisko

Bagnisko

02-10-2014 06:17 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 16
Nowy Świat jest wielkim wyzwaniem dla ludzkości. Kryje nieprzebrane bogactwa i tajemnice, rozpala wyobraźnię, tak pośród prostych marynarzy, jak i królów. Jednak zamorskie wyprawy są ekstremalnie trudnym przedsięwzięciem. Podbój nowego lądu i euforia, towarzysząca odkryciu nieznanego wyblakły w obli...
Młot na obłąkanych

Młot na obłąkanych

Crossover WFRP i ZC - część trzecia

01-07-2014 18:03 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 0
Nikt przy zdrowych zmysłach nie ważyłby się sięgnąć do zakazanych ksiąg, spojrzeć na karty bluźnierczych tomów opisujących rzeczy równie niezwykłe, co przerażające. Tylko istota szalona byłaby w stanie zaryzykować resztki swojego jestestwa, by poznać sekrety kryjące się w mroku p...
Chaos chaosowi nierówny #1

Chaos chaosowi nierówny #1

Po drugiej stronie

17-06-2014 07:53 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 5
Powiadają, że Chaos należy plewić w zarodku. Dlatego często nasi gracze wybierają postacie prawych wojowników, których celem jest zwalczanie sił nieczystych. Jednak każdy kij ma dwa końce, a Chaos działa jak miecz obosieczny. Im mocniej z nim walczymy, tym większa szansa, że wyciągnie swe ręce...
Eclipse Phase Streszczenie Zasad – Przygoda wprowadzająca

Eclipse Phase Streszczenie Zasad – Przygoda wprowadzająca "Pamiętaj o BMR"

Pierwszy krok w posthumanizm

15-06-2014 22:17 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 1
Stop! Przeczytaj to! Jeśli chcesz być MG (prowadzić tę przygodę) przeczytaj to, co znajduje się dalej. Jednak jeśli chcesz grać w tę przygodę, nie czytaj jej – stracisz przyjemność z zabawy! Wstęp "Pamiętaj o BMR" jest przygodą dla początkujących graczy i MG. &...
Eclipse Phase Streszczenie Zasad – część IV: Walka i akcja

Eclipse Phase Streszczenie Zasad – część IV: Walka i akcja

Walka o człowieczeństwo

31-05-2014 10:57 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 1
Rozgrywka w Eclipse Phase składa się z odcinków czasu zwanych Turami Akcji. Każda składa się z 3 sekund (co oznacza, że minuta to 20 Tur Akcji). Kolejność, w której działają postaci, jest określona przez Test Inicjatywy. Każda postać posiada ograniczenie w zakresie ilości akcji,...
Pokéthulhu II: Pokémonicon

Pokéthulhu II: Pokémonicon

Księga Potworów

23-05-2014 19:58 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 6
Strony z Pokémoniconu By uświetnić wydanie nowej edycji Pokéthulhu, zorganizowaliśmy internetowy konkurs na tworzenie Thulhu (ze względu na ograniczenia licencji wszystkie Thulhu musiały mieć swój rodowód w serialu lub filmach). Zgromadzenie zło-słodkości było tak wielkie, że wszyscy zaczęli płakać...
Eclipse Phase Streszczenie Zasad – część III: Sieci

Eclipse Phase Streszczenie Zasad – część III: Sieci

Pajęczyna transhumanizmu

27-04-2014 18:33 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 0
Włamywanie się do sieci komputerowych Gracze będą często potrzebować czegoś więcej niż tylko skorzystania z Mesha, na przykład włamania się do strzeżonej sieci komputerowej. Niezależnie od tego, czy będą włamywać się bezprzewodowo do czyjegoś ekto czy dobrze zabezpieczonej sieci, dostanie się&...