» Blog » Inicjatyffka
06-03-2012 18:20

Inicjatyffka

W działach: moczary, odgrzewane kotlety, inicjatywka | Odsłony: 8

Inicjatyffka
Disclaimer: tym razem poważnie( jak na warunki poltera)
Notkę dedykuje Marudejce co by nie trzeba było w następnym polterowym posumowaniu miesiąca na siłę sucharów wymyślać.


Przez Polter ostatnimi czasy przetoczyła się kwartalna fala pomysłów na poprawę serwisu, która tradycyjnie skończyła się tradycyjną konkluzją "ni ma problima, a jak już jest to pisz do Staszka". Abstrahując od tego pojawił się postulat zwiększenia ilości materiałów RPGowych tworzonych przez fanów. Takowe w notkach/odnośnikach się trafiają ale z rzadka co nie dziwi- któż chciałby pisać za garść polpunktów skoro można za złotówki współpracować z wydawnictwami/ brać udział w konkursach dających sławę i nie tylko, jak Quentin.
Kopanie się z koniem w powyższym zakresie nie jest moją intencją. Niemniej jest rzecz, którą można by zmienić. To, co się pojawia ( i chwała autorom za to) w moim odczuciu w przeważającej większości jest wąskospecjalistyczne. Trudno o duże zainteresowanie i ewentualną dyskusję o pracy jeśli ktoś wrzuca scenariusz pod konkretną grę indie czy poradnik o optymalizacji maga w klimatach dresden files (prace duże, konkretne ale potencjalnie przydatne dla wąskiej grupy osób ). Takie prace są cenione, mają zwykle 20+polecajek, ale temperatura zjawiska zwykle nie przekracza panującej obecnie na linii Madryt-Barcelona [ -10]

Dlatego też wzorem pana docenta rzucam inicjatywkę- Teksty na życzenie. Gracze piszą do jakiej gry prace chcieliby ujrzeć a potencji notkopisarze mają informacje -praca do jakiego systemu może liczyć na realne zainteresowanie ze strony czytających.
Moim faworytem w kategorii "co-bym-chiał-przeczytać" jest Interface Zero . Niezła mechanika+ pomysł na świat bez dobrych(IMHO), nadających się na 5-6 godzin grania scenariuszy. Chętnie bym przeczytał porządny scenariusz do tej gry.
A Ty, co byś przeczytał/a ?

Komentarze


38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Mi się już kręci po głowie jakiś mały poradniczek do horroru w warhammerze :)
07-03-2012 12:10
kaduceusz
   
Ocena:
+4
> kiedyśkadu robił cośtakiego jak odkopywanie ciekawych notek i zbieranie ich w artykule/podumowaniu.

O tym mowa:
http://rpg.polter.pl/Archiwum-blogowe-a1687

Zrobiłem okres od początku polterblogów w czerwcu 2006 do kwietnia 2008, ale notki wybierałem kierując się moim widzimisię, a nie wszystkie erpegowe. Jak ktoś chce kontynuować zestawienie, to droga wolna.
07-03-2012 12:16
nerv0
   
Ocena:
+1
Tak myślę nad tym pomysłem i zastanawiam się jak to może wyglądać w praniu i... jakoś tego nie widzę. Choć ogólna idea wyciskania tekstów ze społeczności jest jak najbardziej zacna to jednak robienie ankiet mających na celu zebranie popularnych pomysłów jest jakieś takie trochę oderwane od rzeczywistości i samo w sobie IMO niczego konkretnego nie wniesie poza tym, że pojawi się w niej tylko trochę głosów obrazujących co w tej chwili ludzie chcieliby przeczytać. Bo nie wierzę w to, że po nagłym pojawieniu się magicznych wyników znikąd równie magicznie zjawią się osoby, które coś natchnie i postanowią napisać przygodę posiłkując się owymi wynikami.

Większy sens mogłoby mieć połączenie tego właśnie choćby z tą moją księgą przygód (sam zresztą na początku myślałem o czymś podobnym). Wraz z otwarciem nowego rozdziału Księgi wstawiam ankietę z kilkoma ciekawymi tematami, które akurat przyjdą mi do głowy (bądź zaproponują je użytkownicy). Temat, który do końca edycji zbierze najwięcej głosów będzie następny w kolejce do opracowania. I tak dalej. Myślicie, że coś takiego by się sprawdziło? Jeśli tak to ja zaraz wysmażę odpowiednią notkę, w której poproszę was o podrzucanie tematów na kolejną edycję Księgi, a jutro zbiorę je w taką właśnie ankietę. Pasowałoby wam to?
07-03-2012 12:27
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
nerv0 - w ten sposób masz "demokratyczny pogląd" a nie "widizmisię nerv0'a". Tak jest lepiej. Widzisz czego ludize chcą, co ich interesuje i piszesz na to albo wbrew temu. I już.
Poza tym - po co to dublować?

Zobacz co wyjdzie w TEJ ankiecie i zastosuj się, dostosuj swój następny temat następnej księgi do oczekiwań użytkowników.
Simple.
07-03-2012 12:59
nerv0
   
Ocena:
0
Tylko, że opcje z ankiety zaproponowanej przez kbendera kiepsko do Księgi pasują. W moim przypadku powinno to być coś w stylu:
1. Zabójca
2. Plan doskonały
3. Wojna

I tyle. Kilka prostych tematów może jeszcze opisanych w kilku słowach, pozwalających na dużą dozę swobody w trakcie opracowywania i nie narzucające żadnego systemu.

A wyniki z kbenderowej ankiety? Cóż, całkiem nieźle odpowiadają obecnemu tematowi Księgi, czyli pogodzie. Nic nie stoi na przeszkodzie byście opisali perypetie grupy zagubionych w śnieżnych górach bohaterów, którzy muszą przeżyć aż do nadejścia pomocy, bądź wydostać się z tej pułapki o własnych siłach. Mamy przygodę w klimatach survivali nadającą się do dowolnego systemu. I już. :)
07-03-2012 13:14
kbender
   
Ocena:
+2
@kaduceusz
Imponujące

Nie ma we mnie wiary w eksperckie odsiewanie pomysłów - w końcu to co mi pasuje, nie musi pasować innym.

http://bibliotekarpg.wordpress.com /category/blogosfera/

Zaprzęgnięcie silnika wordpressu do filtrowania notek. Wrzuciłem aktualności z dzisiaj. Po prawej macie listę kategorii i notowania najlepszych i najgorszych wieści w danym okresie czasu... Dodatkowo można spokojnie notki tagować np nazwiskiem autora i przeglądać ranking z tej właśnie kategorii. Ale to wymaga masy pracy przy przenoszeniu notek (blogosfera ma teraz prawie 1000 stron notek) no i ktoś by musiał tam wpaść i zacząć klikać, co mu się podoba a co nie...
Gdyby takie coś na polterze było...
07-03-2012 13:14
Tyldodymomen
   
Ocena:
+1
@ Nerv0 - masz racje, czasem to potrzeba chwili. Wyniki superobiektywne nie będą. Potencjalny autor może wziąć pod uwagę te głosy, albo nie. Niemniej już Bielow i Zigzak jakieś poradniki prowadzenia zadeklarowali na które zgłoszono zapotrzebowanie- bez tej ankiety nie pomyślałbym że kolejna notka o "prowadzeniu" po -nastu latach RPG w Polsce ma racje bytu.
Masowego odzewu twórczego spodziewać się nie należy , masz racje- w końcu nie jesteśmy już licealistami piszącymi dla idei. Niemniej jeśli choć kilka osób posiłkując się powyższymi danymi coś naskrobie to uznam że ta spam-notka spełniła swoje zadanie.
07-03-2012 13:24
nerv0
   
Ocena:
0
kbender

Dokładnie o coś w tym stylu mi chodziło gdy pisałem o rozwiązaniach z devianta. Tyle, że tutaj trzeba to robić niestety ręcznie, co jest mocno uciążliwe. Gdyby dało się to zautomatyzować, najlepiej jeszcze tak aby teksty można było łatwo podpiąć pod konkretne kategorie... No ale to byłoby wykonalne tylko wtedy gdyby sprząc to wszystko bezpośrednio z polterem, bo w ten sposób to trochę syzyfowa praca: te 1000 stron notek, brrr... A i tak byłoby najlepiej wybierać tylko te RPGowe. A najlepiej to nawet nie tylko z poltera, ale z całej blogsfery. Masakra...
07-03-2012 13:25
nerv0
   
Ocena:
0
T-man

To na bank. Ale byłoby lepiej gdyby samą ankietę sprząc z czymś jeszcze (nie koniecznie z moją Księgą, jak napisałem może dorobię do niej swoją mini ankietę na własne potrzeby). Wyobraźmy sobie taki właśnie system, którego częścią jest taka ankieta. System jest swego rodzaju inicjatywą jak ten Karnawał blogowy, a ankieta mówi nam na co jest zapotrzebowanie. W ten sposób to będzie działać, może nawet przez dłuższy czas. W innym wypadku ankieta stanie się tworem jednorazowego użytku obrazującym na co było zapotrzebowanie w marcu 2012 roku dzięki któremu pojawiło się kilka związanych z tematem tekstów.

Ankieta ma potencjał, ale żeby go nie zatracić potrzebuje po prostu czegoś jeszcze.
07-03-2012 13:32
Tyldodymomen
   
Ocena:
+1
@ nerv0
Przecież inicjatyffka to luźny pomysł który może ewoluować- jeśli chcesz koncepcje ankiety realizującej zapotrzebowanie zastosować w swojej księdze przygód proszę bardzo. Pewnie Twoja działalność zyska kilku nowych zainteresowanych
07-03-2012 13:46
kbender
   
Ocena:
+1
Dobra, jak widzę, nerv0 już zadaje pytanie, które Tyldodymomen zadał kilka minut wcześniej... spokojnie i bez ADHD chłopaki ;)

@Tyldodymomen
Czekamy spokojnie na Twoje podsumowanie.

@nerv0
Jak Tyldodymomen opublikuje wyniki, weź je pod uwagę do Księgi Przygód.

@obaj
Trochę więcej ducha współpracy, to może uda wam się zrobić coś świetnego.
I podsumowując. Komuś chciałoby się korzystać z mechanizmu wordpressa do rankowania blogów na polterze? Czy mam to zwijać?
07-03-2012 16:20
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
z nervem tak przecież jest, musi byc po nervowemu :)
Pamietacie WTS? Zrobiliśmy ranking, wyszło że najpopularniejsze są dieselpunki, mroczne baśnie i sterowce, więc nerv0 idąc za modą przedstawił... ubogiego warhammera :)
zamkniety-wts-6-mroczne-wieki-tytul-roboczy-vt64733

nerv0, współpracuj trochę, apel od TWA :)

Poza tym - mam pomysł na coś co chciałbym przeczytac.
Skoro kładizemy sobie na bary trudne zadanie podniesienia jakości i przydatności blogosfery, to może przydałby się jakiś artykuł o tym, jak pisac wciągające notki blogowe?
Ja bym chetnie poczytał.
07-03-2012 18:31
Aesandill
    Generator polecanek notek blogowych
Ocena:
+5
ASy się przerzuca

+k6 - piszesz z sensem
+k10 - piszesz truizmy o modnym temacie/systemie
+1 za każdego zalogowanego członka TWA
+k20 - jesteś fejmusem
-6k6 - jesteś fejmusem z negatywną karmą (bobry bojowe [bez urazy], biedronki itp)
+k10 - za kotka na obrazku
+1k10 - za panne na obrazku
+2k10 - za pół naga panne na obrazku
+k6 - za jechanie po Poltku
07-03-2012 18:42
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Aes, super!

Dodałbym jeszcze bonusy za poziom rzewności notki (umarł mi piesek/rzuciła mnie dziewczyna/kotek był u weterynarza).
Za kotki liczone podwójnie!
07-03-2012 18:56
kbender
   
Ocena:
+2
Hmm, wydawało mi się, że pytałeś "jak pisac wciągające notki blogowe?" a nie "jak nabijać lajki na polterze" :P
07-03-2012 21:33
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
To już wiemy dzięki Aesowi :)
Ale temat wciagających notek pozostaje :)
07-03-2012 21:38
nerv0
   
Ocena:
0
Pamietacie WTS? Zrobiliśmy ranking, wyszło że najpopularniejsze są dieselpunki, mroczne baśnie i sterowce, więc nerv0 idąc za modą przedstawił... ubogiego warhammera :)

Bo ja inaczej nie umiem. Nie potrafię pracować, czy choćby myśleć nad czymś co do mnie nie przemawia, choćby to był temat, który kochają miliony. Dla tego nie chciałem pić piwa i palić papierosów w szkole. Dla tego nie urywałem się z całą klasą na wagary z jednej lekcji, a za to poszedłem sobie sam z ostatniej gdy oni wrócili i mieli sranie u dyrektorki (tak, ale miałem ubaw następnego dnia :)). I dla tego nie chce mi się czekać na ankietę T-mana (nie no, w sumie mogę poczekać, bo swojej jeszcze wymajstrowałem).

I już. :)
08-03-2012 13:32
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Nerv0, wszystko luzik ale... indywidualizm zwykle przeszkadza w inicjatywach grupowych :)
Jeśli 5 osób robi jedną rzecz, a jedna - zupełnie coś innego, to trudno mówic o współpracy.

Co zaś do inicjatywek - miałeś ostatnio bardzo fajny pomysł który podesłałeś mi na privie i który bardzo popieram. Może podzielisz się z resztą klasy? :)
10-03-2012 11:16

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.