string(15) ""
» Blog » "In the Name of..."
03-01-2015 12:25

"In the Name of..."

Odsłony: 196

Kryptoreklama i Sneak Peak napisanego przeze mnie (drugiego) suplementu do gier OSR.

Jest to niewielka (około 20 stron) książeczka, skoncentrowana wokół religii, filozofii i pacyfizmu. Przedstawia ona klasy zakonnika (Friar), Męczennika (Martyr) oraz Wojownika-Poetę (Warrior Poet). Część z tych klas pojawiła się na moim blogu (poza zakonnikiem, który był tylko w języku polskim), lecz zostały poprawione pod względem mechaniki i przeszły korektę tekstu.

Poza tym, znajdują się tam podklasy dla postaci z gry "Swords & Wizardry". Np. anioł (podklasa paladyna) który musi dbać o to, by nie stracić swoich skrzydeł. Albo mistrz kostura (podklasa wojownika), który obiecał sobie już nigdy nie chwycić za prawdziwą broń, by nikogo nie skrzywdzić.

Na końcu podręcznika znajduje się generator bogów dla settingu. Mieliśmy niezły ubaw testując go. Podam kilka ciekawszych wyników:

---

Jambe, chaotic halfling goddess of space and sea

Conaf, the Lawful dragon god of the Stars and Undead

Wanmo, the genderless neutral giant god of Darkness and Dancing

---

Suplement jest napisany w formacie US Letter i korzysta ze średniowiecznych obrazów (głównie sakralnych) jak i tych z ery Edo. Dodatek będzie wydany przez Three Sages Games.

Poniżej wstępna okładka (przód i tył).

Komentarze


jakkubus
   
Ocena:
0

Poza tym, znajdują się tam podklasy dla postaci z gry "Swords & Wizardry". Np. anioł (podklasa paladyna) który musi dbać o to, by nie stracić swoich skrzydeł. Albo mistrz kostura (podklasa wojownika), który obiecał sobie już nigdy nie chwycić za prawdziwą broń, by nikogo nie skrzywdzić.

Czy w OSR postaciom nie chodzi o to, by się po prostu nachapać?

03-01-2015 12:47
Noobirus
   
Ocena:
0

Mechanika działa tak, że bohaterowie otrzymują PD za zabicie/pokonanie potwora lub za zdobycie skarbów. Dodatek ten właśnie wprowadza trochę więcej narzędzi i możliwości dla graczy, którzy nie chcą zabijać. Nie wprowadza żadnych nowych mechanik do gier OSR (poza męczennikiem, przy którym jest pomysł jak rozdzielać PD, za poświęcanie się postaci), ale jedynie ułatwia granie pokojowo, nie zmuszając przy tym MG do prowadzenia sesji bez walk. Zaznaczony przez Ciebie mistrz kostura potrafi odbijać pociski wystrzelone przez przeciwników, osłaniając resztę drużyny, mnich otwartej pięści (Open Fist Monk) zamiast łamać komuś kości, jak to jest normalnie w grach, atakuje zamiast tego nerwy przeciwnika jedynie go paraliżując i zmuszając go do poddania się. Nawet asasyna udało mi się przerobić na coś w stylu batmanowego "Dark Knighta".

Z początku wprowadzałem te klasy dla siebie, bo jestem fanem ogólnie kleryków i postaci z jakąś misją lub poglądami, ale Warrior Poet został zaskakująco dobrze przyjęty na forach OSR, więc postanowiłem to skompilować.

03-01-2015 13:28

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.