» Dla Mistrzów Podziemi » Potwory » Imp chaosu (SW: 2)

Imp chaosu (SW: 2)


wersja do druku

Planarny psotnik

Autor: Redakcja: Tomasz 'Radnon' Cybulski

Imp chaosu
Malutki przybysz (chaotyczny, pozaplanarny)
Kości Wytrzymałości: 3k8 (13 pw)
Inicjatywa: +7 (+4 Doskonalsza inicjatywa, +3 zr)
Szybkość: 6 m, latanie 12 m (doskonała)
Klasa pancerza: 18 (+3 naturalny, +2 rozmiar, +3 zręczność), dotyk 15, nieprzygotowany 15
Bazowy atak/zwarcie: +3/-6
Atak: pazur +8 wręcz (1k3-1) lub dotyk +8 dotykowy wręcz (zainfekowanie przedmiotu)
Pełny atak: 2 pazury +8 wręcz (1k3-1) lub dotyk +8 dotykowy wręcz (zainfekowanie przedmiotu)
Front/zasięg: 75 cm/0 cm
Specjalne ataki: zainfekowanie przedmiotu
Specjalne cechy: RO 5/prawo lub zimne żelazo, szybkie leczenie 2, widzenie w ciemnościach 18 m
Rzuty obronne: Wytrw +3, Ref +6, Wola +3
Atrybuty: S 8, Zr 17, Bd 10, Int 11, Rzt 10, Cha 17
Umiejętności: Blefowanie +9, Dyplomacja +11, Ukrywanie +17, Wiedza (plany) +6, Nasłuchiwanie +6, Zauważanie +6, Zręczna dłoń +11, Zwinność +9
Atuty: Doskonalsza inicjatywa, Finezja w bronip, Skupienie na umiejętności (zainfekowanie przedmiotu)

Klimat/teren: Limbo
Występowanie: pojedynczo, para lub rój (3-12)
Skala wyzwania: 2
Skarb: brak
Charakter: zawsze Chaotyczny neutralny
Rozwój: 4-6 KW (malutki)
Dostosowanie poziomowe: - (doskonalszy chowaniec)


Beztrosko unosząca się w powietrzu istota przypomina malutkiego gargulca, którego skóra co chwilę zmienia kolor. Gdy was zauważa, z dziwnym błyskiem w oku zaczyna przyglądać się waszemu ekwipunkowi...

Gdyby zapytać obieżysfera o dowód na to, że chaos jest gorszy od zła, prawdopodobnie odpowiedź brzmiała by “impy chaosu”... pardon, “skurlone impy chaosu”. Te małe, przypominające mefity istoty z Limbo są nieskończenie psotne, kapryśne i zmienne. Wielu ma je za stwory jeszcze bardziej nieznośne, niż ich złośliwsi i wredniejsi, ale dzięki temu bardziej przewidywalni ziomkowie z Planów Niższych – impy i quasity.
Najbardziej znaną i najczęściej wyklinaną zdolnością tych psotników jest opętywanie i przekształcanie przedmiotów. Czerpana z tego frajda jest celem samym w sobie, ale jednocześnie to dla nich jedyna szansa na wydostanie się z Limbo, by szerzyć chaos gdzie indziej – same nie potrafią podróżować między sferami.
Teoretycznie, można uprosić impa, by opuścił przedmiot i przerwał psoty, lecz jest to bardzo trudne – zwykle będzie on żądał w zamian oddania mu na zawsze innej rzeczy lub wydostania go z Limbo. Warto też pamiętać, że istoty chaosu lubią w najmniej odpowiednim momencie dochodzić do wniosku, że zawarta z kimś umowa nie opowiada im i warto było by ją zerwać.
Impy chaosu mówią planarnym handlowym (czyli wspólnym).


Walka

Impom chaosu nie zależy na pokonaniu kogoś czy sprawieniu mu bólu, a tylko na zabawie cudzym kosztem lub ucieczce z rodzimego planu. W obu przypadkach ich taktyka polega na jak najszybszym zainfekowaniu jakiegoś przedmiotu – najlepiej tak, by właściciel nawet tego nie zauważył. Jeżeli dany imp chce się bawić, natychmiast zacznie przemieniać opętany przedmiot w najdziwniejsze wytwory swojej bujnej wyobraźni. Z kolei gdy jego celem jest ucieczka poza Limbo, przyczai się w swoim tymczasowym domu i nie będzie psocił, by uniknąć wykrycia. Jeżeli jednak wymyśli jakiś naprawdę przedni wygłup, mało prawdopodobne, by powstrzymał się przed wprowadzeniem go w życie...

Zainfekowanie przedmiotu (zn): imp chaosu może wniknąć do dowolnego przedmiotu, którego dotknie lub którym ktoś go dotknie (w tej drugiej sytuacji nie musi on wykonywać testu ataku). Taki przedmiot nie może być ożywiony czy inteligentny, a ponadto nie może być stworzony z kontrolowanej lub ustabilizowanej materii Limbo. Przedmioty magiczne lub znajdujące się w czyimś posiadaniu mają prawo do rzutu obronnego na Wolę (ST 16), inne są opętane automatycznie.
Opętany przedmiot emanuje taką samą aurę chaosu, jak sam imp. Rzeczony psotnik może przemawiać z jego wnętrza. Może on poruszać się w nim ze swoją normalną prędkością lotu. Co ważniejsze, jest w stanie przemienić ją w inną, nieożywioną rzecz tego samego rozmiaru w akcji standardowej. Poza tym ograniczeniem, powyższa zdolność działa analogicznie do czaru polimorfowanie dowolnego obiektu (Poziom czarującego równy KW impa), choć działa też na przedmioty magiczne (w zmienionej formie zachowują one swoje właściwości, jeżeli pozwala ona na ich używanie).

Rozproszenie magii lub zniszczenie przedmiotu zmusza go do zakończenia opętania, lecz nie czyni mu żadnej krzywdy.
ST rzutu obronnego oparto na Charyzmie, uwzględniając premię +2 za atut Skupienie na zdolności.


Wiedza o impach chaosu

Postać może dowiedzieć się czegoś o impach chaosu, wykonując test Wiedzy (plany). W zależności od wyniku testu, postać zdobywa następujące informacje:
13: Impy chaosu to mieszkańcy Limbo. Jako istoty czystego chaosu są niestałe, kapryśne i psotne.
18: Ci psotnicy potrafią wnikać do przedmiotów. Często udaje im się zrobić to niepostrzeżenie, więc po podróży przez Limbo warto sprawdzić, czy ekwipunek nie emanuje chaosem – to jedyny sposób sprawdzenia, czy po drodze nie “złapało się” jakiegoś impa. By go wygonić, trzeba użyć rozproszenia magii.
23: Gdy imp opęta jakiś przedmiot, może przemienić go w inną rzecz podobnego rozmiaru. Impa łatwiej zranić bronią wykonaną z zimnego żelaza lub zaklętą mocą prawa, ale jego rany leczą się bardzo szybko.


Wykorzystanie na sesjach

Taka istotka może pojawić się w dowolnym miejscu wieloświata i – napędzana potężną potrzebą bawienia się dobrze – zamienić czyjeś życie w piekło. BG mogą stać się ofiarami psot impa lub zostać wynajęci, by je przerwać. Jeżeli mają jakichś wrogów o paskudnym poczuciu humoru, rzeczeni mogą przyzwać impa chaosu i nakazać mu zabawienie się kosztem bohaterów.

Impy chaosu jako chowańce: by uczynić impa chaosu swoim chowańcem, postać musi mieć co najmniej 9. poziom czarującego wtajemniczeń i atut Doskonalszy chowaniec. Gdy imp stanie się chowańcem, będzie lubił i szanował swojego pana, lecz nie powstrzyma go to przed płataniem mu drobnych figli.

Źródła
Impy chaosu nie są moim wymysłem. Po raz pierwszy pojawiły się w drugoedycyjnym podręczniku Planescape Monstrous Compendium Appendix III. Powyższy artykuł jest ich konwersją na edycję 3.5, mocno inspirowaną wersją z Planescape Monstrous Compendium v3.x.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Tagi: Potwór



Czytaj również

Potwór
Pomiędzy przeszłością a szaleńcem
- recenzja
Postrach (3.5, SW 8)
Strach bywa śmiertelny
Pamiętający
Nosiciel wspomnień
Kłujkolce, mackomagowie i nie tylko
Papierowy golem (SW 2) [PDF]
Coś więcej niż origami

Komentarze

string(15) ""

MiszczPodziemi
   
Ocena:
0
Impy to diabły więc muszą być praworządne.
24-11-2011 21:53
Planetourist
   
Ocena:
+2
Nie ja wymyśliłem, że może być inaczej ;)

A poza tym sądzę, że impy to po prostu małe, brzydkie, złośliwe stworzonka, a te diabelskie to tylko najczęściej spotykana przez śmiertelników (więc obywająca się bez przymiotnika) odmiana. Prawo nie jest tu niezbędne.
24-11-2011 22:01
Kamulec
   
Ocena:
+1
Sens ma przyjęcie, że imp to imp, a imp chaosu to inna istota o podobnej nazwie zwyczajowej.
24-11-2011 22:51
Andman
   
Ocena:
0
Niczem diabeł i diabeł tasmański albo wilk i wilk workowaty.
25-11-2011 13:11

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.