Blog - DUNGEON_WORLD

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 11.

Wakacyjne rpg

21-07-2020 11:55
2
Komentarze: 1
W działach: Dungeon World, jednostrzał, konwenty, materiały, OSR, rozważania
Wakacyjne rpg
Korzystając, że rodzina wyjechała mi na wakacje, w zeszłym tygodniu w pięć wieczorów zagrałem w czterech sesjach rpg.  W poniedziałek poprowadziłem kolejną sesję w kampanii Wolves of God w Anglii w VIII w. Gracze zdecydowali porzucić plany badania rzymskiego miasta, żeby odzyskać skradziony skarb lokalnego lorda, u którego niedawno gościli. Tyle że parę godzin później dowiedzieli się, że pewien możnowładca porwał narzeczoną jednego z bohaterów jako służkę do swego dworu, więc uznali, że ważniejsze jest ratowanie jej czci i jeszcze w nocy wyruszyli na pomoc. W środę grałem jednostrzał...

Średniowieczni pogromcy duchów

26-02-2020 11:09
2
Komentarze: 1
W działach: Dungeon World, sesje
Średniowieczni pogromcy duchów
Średniowieczne kroniki czy raport z sesji rpg? Zapraszam na mojego bloga: http://ifrytrpg.blogspot.com/2020/02/sredniowieczni-pogromcy-duchow.html

Scenariusze

27-08-2014 10:20
16
Komentarze: 3
W działach: Dungeon World, rozważania, scenariusze
Scenariusze
Niedawno skończył się Kufel, wkrótce zostaną ogłoszone wyniki tegorocznego Quentina. Także i ja przymierzałem się do napisania scenariusza na jeden z tych konkursów. Niestety życie pokrzyżowało te plany i nic nie stworzyłem. Jednak temat scenariuszy do rpg zawsze był bliski memu sercu. Bardzo dużo prowadzę w oparciu o cudze scenariusze, więc czytam recenzje (jednym z lepszych miejsc jest tenfootpole.org - polecam!) i szukam tych najlepszych. Zastanawiam się też jak powinny one wyglądać. Duży wpływ na moje poglądy miał Dungeon World ze swoimi frontami (potencjalni...

Trzy sesje w Eberron – spojrzenie od kuchni

08-05-2013 12:52
9
Komentarze: 2
W działach: Dungeon World, Eberron, rozważania, sesje
Trzy sesje w Eberron – spojrzenie od kuchni
Ostatnimi czasy umawianie się na sesje wychodzi mi bardzo różnie. Plagą jest odwoływanie spotkań, mimo stałego terminu, często w ostatniej chwili. Bardzo się więc ucieszyłem, gdy przez ostatnie trzy niedziele udało mi się poprowadzić mini-kampanię w świecie Eberron, w porośniętej dżunglą krainie Q’barra, gdzie już wcześniej prowadziłem kilka przygód (o których pisałem na blogu). Chętnie zresztą poprowadziłbym to dalej, ale gracze mimo iż zdawałoby się, że zadowoleni z sesji, uznali, że wolą kontynuować starsze kampanie. Cóż, cieszę się przynajmniej z tego, co udało nam się zagrać. Mało...

Karawanseraj

19-02-2013 10:34
9
Komentarze: 11
W działach: Dungeon World, Golarion, sesje
Karawanseraj
W ostatnią sobotę poprowadziłem krótki jednostrzał na mechanice World of Dungeons Johna Harpera. Jest to bardzo sympatyczna uproszczona wersja Dungeon Worlda, mieszcząca się na dwóch stronach A4 (plus karta postaci). Była dostępna dla wspierających kampanię Dungeon World na Kickstarterze, możliwe, że wkrótce autor udostępni ją szerzej. W oparciu o tę gierkę powstała wersja Warhammerowa, o której już tu wspominałem na blogu. Zainteresowanych odsyłam do tamtej, darmowej wersji. Jestem wielkim fanem settingu Al-Qadim do drugiej edycji AD&D, przedstawiającego świat opowieści z 1001 nocy przetworz...

Warhammer w wersji light

06-11-2012 14:41
20
Komentarze: 12
W działach: linki, WFRP3, Dungeon World
Warhammer w wersji light
Co prawda news jest sprzed prawie czterech miesięcy, ale ja natknąłem się na niego dopiero dzisiaj. Komu nie odpowiada 3 edycja Warhammera Fantasy Role-Playing (jak również te wcześniejsze), to może zerknąć na bardzo fajną przeróbkę opartą m.in. na Dungeon World: "The Streets of Marienburg". Na tuzinie stron (wliczając okładkę i kartę postaci) znajdziemy zasady gry i tworzenia postaci, system magii (i mutacje!), listę ekwipunku i jednostronicowy opis Marienburga. Wygląda to bardzo fajnie (choć niektórzy mogą kręcić nosem, że do Warhammera wciśnięto levele).

Dungeon World - recenzja

13-07-2012 12:58
18
Komentarze: 10
W działach: Apocalypse World, Dragon Warriors, Dungeon World
Dungeon World - recenzja
Oto wreszcie obiecywana przeze mnie recenzja jednej z najlepszych obecnie gier fantasy. O grze Dungeon World pisałem już wcześniej tutaj na blogu. Od początku roku rozegrałem na tej mechanice 16 sesji i muszę powiedzieć, że wciąż pozostaje jedną z moich ulubionych. Na blogu zamieściłem raport z jednej sesji oraz przeróbkę klasycznego scenariusza D&D „Rahasia”. Pisałem również o zakończonej niedawno zbiórce pieniędzy na Kickstarterze na nową, mocno zmienioną wersję Dungeon World. Ma się ona ukazać na tegorocznym GenConie. W sieci jest już dostępna darmowa wersja materiału planowaneg...

Dungeon World na Kickstarterze

27-06-2012 18:32
9
Komentarze: 13
W działach: Dungeon World
Dungeon World na Kickstarterze
Właśnie dobiega końca zbiórka pieniędzy na Kickstarterze na nowe, mocno zmienione wydanie „Dungeon World” gry fabularnej autorstwa Sage’a LaTorry i Adama Koebela. O popularności systemu świadczy to, że z planowanych 4000 USD do tej pory udało się zebrać ok. 65 tys. USD! Warto się tym zainteresować. Wszyscy wspierający (trzeba chyba w praktyce wpłacić co najmniej 5 USD) otrzymają PDFy nie tylko samej gotowej gry, ale dodatkowo trzech przygód (jednej, o planach, autorstwa Jonathana Waltona, drugiej, w klimatach weird-pulp, Jasona Morningstara oraz trzeciej, Justina Wightbreda,...

Moduł „Rahasia”

24-02-2012 13:37
5
Komentarze: 0
W działach: Dungeon World, Golarion, konwenty, scenariusze
Moduł „Rahasia”
Na zjAvie udało mi się dwukrotnie poprowadzić moją przeróbkę klasycznego scenariusza do Dungeons & Dragons „Rahasia” autorstwa Traciego i Laury Hickman. Obie sesje wypadły moim zdaniem całkiem nieźle (przy czym raz prowadziłem dla osób, które nigdy wcześniej nie miały do czynienia z grami fabularnymi). Żeby zachęcić do Dungeon World i do bardziej otwartego przygotowywania przygód, prezentuję poniżej sporządzony przeze mnie moduł: „Rahazja” – w wersji polskiej „Rahasia” – w wersji angielskiej W świecie Golarion (settingu systemu Pathfinder) przy...

Rahazja

16-02-2012 14:48
4
Komentarze: 8
W działach: Dungeon World, sesje, konwenty
Rahazja
Świątynia Szarej Góry była miejscem medytacji i szkolenia dla lokalnej elfiej społeczności. Do czasu, gdy podstępny Rahib nie podporządkował sobie magicznie mnichów. Głęboko w sercu świątyni krąży on niespokojnie nieopodal ołtarza. Sługa w brązowej szacie pada do jego stóp, drżąc ze strachu przed czarną panterą Rahiba. „Panie, rankiem widziano obcych w osadzie. Rahazja poprosiła ich o ochronę.” Grymas wściekłości wykrzywia twarz Rahiba. „Rahazja musi być moja! Dziś w nocy znów zaatakujemy!” Gdy sługa pospiesznie wycofuje się z komnaty, słychać groźny pomruk pantery. ...