string(15) ""
» Blog » Horyzont RPG - Prezentacja pierwszej strony Kalendarium ver. Robocza
23-03-2014 11:00

Horyzont RPG - Prezentacja pierwszej strony Kalendarium ver. Robocza

W działach: rpg, gry fabularne | Odsłony: 632

Horyzont RPG - Prezentacja pierwszej strony Kalendarium ver. Robocza

Witam!

 

Pomyślałem, że doleje trochę oliwy do ognia dla forumowych Hejterów ;) związku z tym, iż nie mam żadnych predyspozycji ani umiejętności zaświadczonych dyplomami i wydanymi systemami, a zamierzam stworzyć system fabularny. 

 

A teraz na poważnie. Na SPOCIE 2014 oficjalnie zaprezentuje system i trochę o nim opowiem, potem następnie będę odpowiadał na ewentualne pytania słuchaczy.

http://spot.larp-zt.pl/index.php/punkt-programu-2/?pp_id=55

 

A teraz przedstawiam pierwszą stronę kalendarium Horyzontu. Jest to strona koncepcyjna i być może ulegnie zmianie, tak tekst jak i wygląd graficzny. Trzeba tutaj zauważyć, że wszystko robię sam dlatego może wyglądać to trochę topornie ale jak już wcześniej mówiłem, mam tyle czasu, że mogę sobie pozwolić na powolną ale owocną prace. Czekam na komentarze i hejty. Ja robię swoje. Dobrego dnia!

 

Krzysztof "Vitalius" Pawłowski

ps. a tutaj odnośnik do strony facebook Horyzontu. https://www.facebook.com/HoryzontRPG

1
Notka polecana przez: Andman
Poleć innym tę notkę

Komentarze


jakkubus
   
Ocena:
+2

Forma

Pomijając już ortografię, na Twoim miejscu nie przesadzałbym ze zbytnim fabularyzowaniem teksu podręcznika i zadbał o przejrzystość informacji. To że kilka osób nie zrozumiało co autor miał na myśli, nie znaczy, że są idiotami. Może po prostu trzeba nieco się postarać nad klarownością przekazu. Już pierwsze strony kalendarium sprawiają wrażenie braku pomysłu i spójności. Fabularyzowany wstęp jest za krótki i nic nie wnosi, a "wycinki z gazet" wyglądają na wrzucone na siłę i potęgują wrażenie bezładu.

Treść

  1. Mi też ta wielka wycieczka do Europy wydaje się dziwna. Dlaczego tyle emigrantów zostało przyjętych na stary kontynent? Jakie tubylcy mogli mieć z tego korzyści? Bo w altruizm na taką skalę nie uwierzę.
  2. Dlaczego rząd USA przyznał się do kontaktów pozaziemskich? Co mógł na tym zyskać?
  3. Skąd taka nieporadna reakcja władz na wybuch w Yellowstone? I dlaczego reaktory wybuchły? Przecież mimo wszystko powinny mieć jakieś zabezpieczenia na wypadek trzęsień.
  4. Czyli chcesz powiedzieć, że Europa, która walczy z przeludnieniem i która najprawdopodobniej przeżyła kryzys gospodarczy związany ze "zniknięciem" Ameryki, zaczyna stawiać cholernie drogie wieżowce? Jeśli tak, to gratuluję. Horyzont właśnie osiągnął poziom realizmu, w którym wprowadzenie magii nie wpłynie już na wiarygodność świata.

 

P.S. Wiadomo już coś o mechanice?

P.S.2 Tu masz link do mojego porównania z innymi, zapowiedzianymi w podobnym czasie autorkami:

http://polter.pl/Wtorek-Autorek-b17501

23-03-2014 18:11
Kumo
   
Ocena:
+1

Główny problem, który - jak na razie - widzę: jeśli doszło do takiej katastrofy w USA, to amerykanie nie mieliby czym zapłacić Europie, a tym bardziej za co zbudować podniebnych osiedli. Po prostu dolary straciłyby wartość, a Europa nie chciałaby raczej przyjąć iluś tam milionów imigrantów pozbawionych środków do życia. Chyba, że mieliby do zaoferowania coś innego (np. technologię, dzięki której budowa podniebnych miast stałaby się opłacalna).

24-03-2014 11:23
Vitalius
    Dziękuje.
Ocena:
0

Odpowiadam. 

 

Moim kolejnym błędem za który przepraszam jest fakt, iż nie powiedziałem, że jest to kalendarium oczami szarego internauty czy zwykłego człowieka wiedzącego tyle co gadają w wiadomościach czy sam znajdzie w Internecie. Dopiero w części podręcznika dla mistrza gry będzie dokładne kalendarium i wszelkie informacje które wyjaśnią wasze wątpliwości.

Ale cieszę się za wasze konstruktywne pytania. Czekam na więcej oraz muszę dodać, iż jest to tylko mała kropla tego co zostało już wymyślone. Niestety więcej rzeczy nie mogę podać pod waszą ocenę z przyczyn oczywistych przed oficjalnym wydaniem /udostępnieniem podręcznika.

Jeszcze raz dziękuje za cenne uwagi! 

Dzięki Kumo!

24-03-2014 16:38
jakkubus
   
Ocena:
0

Okay, więc już nie czepiam się treści, ale co do formy, nawet jeśli jest to kalendarium szarego człowieka, nie zmienia to faktu, że wygląda ono nieco bezładnie i niespójnie. Tekst wprowadzający w ogóle nie pasuje do takiego konceptu (bardziej pasowałby tu dialog internautów lub monolog kogoś przeszukującego internet), zaś pisząc o ramkach, ograniczają one tylko przejrzystość strony i dekoncentrują czytelnika. Są za krótkie i prawie nic z nich nie wynika, a ich ilość nieco wybija z rytmu. IMHO powinieneś ograniczyć ich liczbę na stronę do max. jednej, za to może nieco dłuższej i  treściwszej.

Mechanika jest jednym z tych całkiem jeszcze utajnionych elementów Horyzontu czy jakaś jej część lub założenia są już jawne? Pytam, bo na stronie były już jakieś wycinki z bestiariusza, ale na chwilę obecną nie mają większego sensu.

No to trzymam kciuki (tym razem już na serio ;) ).

24-03-2014 21:23
Vitalius
   
Ocena:
0

Zastosuję się do Twoich rad i sprawdzę jak to będzie wyglądało w praniu. Napisanie tego jako dialogu internauty albo wpisów na jego blogu jest ciekawą wizją którą może będzie trzeba wziąć pod uwagę.  Na razie po dzisiejszych waszych komentarzach tworze alternatywną i dokładniejszą wersje kalendarium. Będzie to wersja dla mistrza gry która będzie zawierać wszystko to co winno znajdować się w dobrym wprowadzeniu do zajebistej historii. 

Co do mechaniki. No cóż, nigdy z matematyki dobry nie byłem więc był to dla mnie pewien problem ale póki co znalazłem pewien sposób który wydaje się być pasującym mechanizmem. Mogę jedynie powiedzieć, że w jakiś sposób będzie bazował na procentach. Ale zaznaczam! To wszystko jeszcze  (mechanika) może się zmienić. Ja zawsze kładłem nacisk na zajebistą fabułę i taką zamierzam zrobić. Mechanika będzie robiona później. 

Reasumując. Mało informacji wam podaję choć mam już wiele stron podręcznika, ale po prostu nie dam Wam do oceny czegoś co jeszcze może być w jakimś calu nie dopracowane. Czekajcie na dalsze informacje i pytania.

A póki co, wypatrujcie na Horyzoncie nowej wizji ;)

24-03-2014 21:43
Kamulec
   
Ocena:
0

Zamiast tworzyć złą własną mechanikę, lepiej wziąć gotową.

24-03-2014 23:03
Vitalius
   
Ocena:
0

Teoretycznie tak. Cały czas nad tym się zastanawiam i nie wykluczam tej opcji.

 

24-03-2014 23:07
74054

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0

Kamulec >>> a jakąż to gotową mechanę sugerujesz?

25-03-2014 00:51
Kamulec
   
Ocena:
0

Nie sugeruję konkretnej.

25-03-2014 05:37
Vitalius
   
Ocena:
0

:) Mechanikę można zawsze zmienić na tym poziomie prac nad systemem na którym jestem. Wiem, że mechanika to serce podręcznika i nie można jej spieprzyć bo to będzie niewybaczalny błąd. Dlatego muszę przetestować wszystkie możliwe opcje,  a to z kolei wymaga wiele czasu... . :)

 

25-03-2014 07:43

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.