» Blog » Heraldyczna Impreza na Orientację - nowa gra terenowa?
22-04-2008 09:05

Heraldyczna Impreza na Orientację - nowa gra terenowa?

Odsłony: 10

Heraldyczna Impreza na Orientację - nowa gra terenowa?
W głowie jakiś czas temu zaświtała mi pewna idea, która przerodziła się w coś co nazwałem HInO-Heraldyczna Impreza na Orientację. Ma na celu popularyzację heraldyki.
W najbliższą niedzielę 27 IV odbędzie się pierwsza, testowa wersja zabawy- dla lublinian. Spotykamy się o 16.00 pod Bramą Krakowską. Poniżej poczytajcie cóż to takiego jest...

HInO - zasady
Heraldyczna impreza na orientacje powstała zainspirowana InO czyli zawodami polegającymi na odnajdywaniu punktów w terenie za pomocą mapy i kompasu oraz obozami heraldycznymi, których uczestnicy przerysowują i opisują herby z danego zabytku.
Gra przeznaczona jest dla 3-4 drużyn kilkuosobowych. Ilość grup i składy zależą od liczby przybyłych. Każda grupa otrzymuje mapę okolicy, kartki z opisami herbów i karty do przerysowania herbów.
Celem jest odnalezienie i umieszczenie na kartach herbów znajdujących się na terenie miasta. Pomocą dla każdej drużyny są opisy herbów wedle zasad blazonowania (opisu heraldycznego np. W polu czerwonym półtorakrzyża srebrnego. W klejnocie nad hełmem w koronie ramię zbrojne z mieczem, srebrne.) oraz mapa. Należy odnaleźć 6 herbów, przerysować je i wskazać właściwy opis. Na mapie wskazano jednak 8 możliwych miejsc, w których się one znajdują, zaś opisów otrzymuje się 12 by utrudnić zawody. Herby odnajdujemy we właściwej kolejności – od miejsca 1 do 8, każda grupa ma inną by uniknąć wzajemnego śledzenia.
Drużyny po odnalezieniu i przerysowaniu herbów wracają do umówionego punktu, gdzie czeka ostatnie zadanie. Do kart herbów muszą przyporządkować wizerunki pochodzące z herbarzy spośród 10 obrazów (te zaś mogą się nieco różnić)-tak by można było określić nazwę herbu.
Podsumowując drużyny:
1. Dostają mapę, karty herbów sztuk 8 i opisy -12 sztuk
2. Odszukują i przerysowują herby, doklejają opisy (6 do znalezienia, 8 miejsc)
3. Wskazanie przerysowanych herbów wśród 10 tablic na mecie

Za niewykonanie danego zadania przyznawane są punkty karne. Zwycięża drużyna z ich najmniejszą ilością.
Nieprzerysowanie, nieodnalezienie herbu -90 punktów karnych -PK
Przerysowanie herbu mylnego lub błędny opis/brak opisu – po 30- PK
Błędne wskazanie herbu do wizerunku w herbarzu 10 PK

Na całość zadania jest 1 godzina, po upływie której przez kolejne 10 minut mamy tzw. Limit spóźnień- za każdą minutę po czasie otrzymuje się PK. Po jego upływie OK. są odpowiednio większe.

Czas:1 godzina
Limit spóźnień:10 minut
Każda minuta spóźnienia w limicie spóźnień - 1 pkt kar
Każda minuta spóźnienia powyżej limitu spóźnień - 10 pkt kar

Poszukiwane herby są stałym elementem architektonicznym. Mogą znajdować się w dowolnym miejscu zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz w okolicy wskazanego miejsca.
0
Nikt jeszcze nie poleca tej notki.
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.