Gra fabularna PŁYW

Autor: Andrzej 'Andre' Rylski

Gra fabularna PŁYW
Pływ jest powstającą fabularną grą dark fantasy, osadzoną w antycznym świecie inspirowanym uniwersum Tolkiena a także Starożytnym Rzymem.

Podstawowe założenia świata Pływu:
- Wczesny okres rozwoju cywilizacji,
- Duża obcość poszczególnych gatunków istot myślących – wzajemny kontakt nastąpił na przestrzeni ostatniego wieku,
- Znaczne różnice w poziomie rozwoju różnorodnych kultur,
- Rzeczywista natura świata jest bardziej naukowa niż magiczna, czy mistyczna, choć sami mieszkańcy tego świata nie zdają sobie z tego sprawy,
- Istnieją dwa sposoby tworzenia postaci – szybki oraz rozbudowany (oparty na kupowaniu różnych cech za punkty w kolejnych etapach),
- Występuje duża rozpiętość dopuszczalnych dla graczy poziomów społecznych, majątku, czy posiadanej władzy – od niewolnika do arystokraty,
- Walka jest śmiertelna dla niedoświadczonych postaci; pancerze działają różnie przeciwko poszczególnym typom ciosów,
- Magia jest mało znana i zarezerwowana jako narzędzie i oznaka władzy – władca ludzi nagradza nią lojalnych sobie dostojników i wodzów, ponadto szkoli w niej agentów wywiadu, jednocześnie tropi magię obcego pochodzenia.

Aktualne informacje o rozwoju Pływu zamieszczane są na tym blogu oraz na oficjalnej stronie systemu, zawierającej forum, artykuły tematyczne, mapy i pierwsze grafiki oraz dodatki sieciowe.