» Blog » Gothic - Trochę opisu pochodzenia, czyli wprowadzenie do tworzenia postaci.
29-04-2011 23:05

Gothic - Trochę opisu pochodzenia, czyli wprowadzenie do tworzenia postaci.

W działach: Gothic, podręcznik, system rpg | Odsłony: 33

Właśnie skończyłem pracę nad tabelami uzbrojenia, tudzież innych itemów, zabrałem się za pochodzenie... Piszcie, co sądzicie, czy przedstawienie takie jak to potrafi zainteresowac?

Pochodzenie:

Pochodzenie jest odpowiednikiem bardzo popularnych w papierowym rpg ras. Kazde pochodzenie ma zarówno swoje zalety, jak i wady. Zaleznie od tego, czy chcemy wytrenowac złodzieja, maga czy wojownika, trzeba zaczac od człowieka odpowiedniego pochodzenia. Oto one…


Górnicza Dolina

Kto był w Górniczej Dolinie, ręka w górę. Hmm, tak myślałem, wielu z Was. Jednakowoż jeśli ktoś tam przypadkiem nie trafił, niech nie żałuje – takiego bagna nie znajdzie nigdzie indziej. Bagna i zbioru osobliwości przy okazji. Jedno trzeba zaznaczyć – jak to swojego czasu mawiał cień Rączka, niech mu ziemia lekka bedzie – zręczny złodziej zawsze jest w cenie. A że do Górniczej Doliny również za darmo się nie trafiało, złodziei było tam co nie miara. Cóż, tam, za Barierą, albo jesteś zręczny i szybki, albo jesteś martwy.

W SKRÓCIE:

Górnicza Dolina wychodowala wielu złodziei, to pewne. Człowiek, który stamtąd się wywodzi, jest dużo zręczniejszy od przeciętnego mieszkańca Khorinis. Zdecydowana większość uciekinierów z Górniczej Doliny została złodziejami, lub myśliwymi – łucznikami.
Cóż, „zręczny złodziej zawsze w cenie…”.

Statystyki początkowe:
Siła - 9
Zręczność - 13
Punkty życia (PŻ) - 38
Mana - 10
Charakterystyczne umiejętności:
Skradanie się,
Włamywanie się,
Kradzież kieszonkowa,
Zbieranie trofeów,
Celność,
Walka:
Broń jednoręczna,
Kusze, łuki, podstawowe zaklęcia.

Khorinis

Khorinis. Wydawać by się mogło, urokliwe miejsce, pełne pięknych krajobrazów, złodziei oraz bestii. Cóż poradzić? Uciekinierzy z Kolonii wzięli sobie do serca popularną zasadę „jak dają to bierz”, i skorzystali z danej okazji ucieczki. Spokojne okolice zmieniły się po upadku Bariery nie do poznania, Podczas gdy w mieście życie wiedzie się spokojnie, farmerzy i inni ludzie z trudem wiążą koniec z końcem. Życie tutaj jest trudne, jeśli pochodzisz z biedoty jednak jeśli pochodzisz z miasta, jest Ci ciepło w dupę, masz tyle jedzenia, że wyrzucasz połcie szynki zwierzętom… Cóż, nie wiesz co to życie, i obyś nie musiał się zbyt szybko przekonywać. Zależnie od stopnia w hierarchii społecznej ludzie dzielą się tutaj zasadniczo na dwa rodzaje. Lalusiowatych mieszczan, oraz twardych, przyzwyczajonych do trudu farmerów (czy wieśniaków, jak kto woli)… Kim jesteś?

W skrócie:

Cóż, teraz wszystko zależy od tego, gdzie się urodziłeś, a ponieważ tego się nie wybiera, pozostaje zostawić sprawę ślepemu losowi. Zależnie od jego wyboru możesz być jedną z dwóch postaci…

Farmer (0-40 przy rzucie statusu społecznego)
Cóż, życie nie raz pokopało Cię po ryju. Ale to nic, trzeba być twardym, prawda? Farmerzy to kawał zatwardziałych sukinkotów, jednak to nadal tylko ludzie… Kim mogą być? Spójrzmy…

Statystyki początkowe:
Siła - 11
Zręczność - 9
Punkty życia (PŻ) - 41
Mana – 9
Charakterystyczne umiejętności:
Kowalstwo,
Wydobywanie złota/rudy,
Handel,
Rzemieślnictwo,
Szkoła przetrwania,
Walka:
Właściwie typowy farmer może być każdym – wybór jest wolny, jednako najcięższe bronie (95+ siły) zostają poza jego zasięgiem, tak samo łuki oraz kusze (odpowiednio 95+ zręczności i 65+ siły). Magia możliwa jest tylko przy użyciu zwojów. W końcu jesteś tylko wieśniakiem, prawda…?
1
Notka polecana przez: Radagast Bury1
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.