» Blog » Głębia Przestrzeni - ostatnie szlifowanie! :)
27-09-2011 16:02

Głębia Przestrzeni - ostatnie szlifowanie! :)

W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF | Odsłony: 26

Głębia Przestrzeni - ostatnie szlifowanie! :)
Prawie ukończone. Tak pochwalić się chciałem..
Jeszcze tylko kilka szlifów (układ tabelek, numeracja stron w spisie treści) i...... wysyłam. Może któryś z wydawców skusi się na współpracę? :)

Dla tych, co jeszcze nie słyszeli o "Głębi" kilka słów wyjaśnienia.

Będzie kosmicznie - ćwierć Galaktyki czeka na graczy!
Będzie realistycznie - technologia, walka, świat - wszystko z realistycznymi założeniami!

A teraz trochę informacji bardziej szczegółowych.

Jest to system SF dalekiego zasięgu, skupiający się na realistycznej rozgrywce. Można zaklasyfikować go do nurtu Hard SF, ale z poluzowanymi niektórymi ograniczeniami.

Areną gry jest Ramię Oriona Drogi Mlecznej, sfera o średnicy około 10 lat świetlnych, gdzie od 3000 lat ludzkość zdobywa gwiazdy....

Kilka haseł o systemie i świecie:

Nowoczesna technologia
Podróże międzygwiezdne za pomocą hipernapędu
Zachowane prawa fizyki podczas poruszania się w kosmosie
Modułowa konstrukcja statków kosmicznych
Rozbudowane tworzenie postaci
Barwny, żyjący świat
Prosta i wydajna mechanika rozgrywki
Konflikty społeczne i polityczne
Wojna w tle
ESP w ujęciu naukowym
Obcy, bardzo obcy ludzkiemu umysłowi
Kwantowa sieć informacyjna - Extensivity
Realistyczna walka kosmiczna z wykorzystaniem 3 wymiarów, przyspieszeń, i innych elementów
I wiele wiele więcej na prawie 380 stronach A4 okraszonych kolorowymi grafikami :)

Elementy z których jestem szczególnie zadowolony to walka kosmiczna, która symuluje dynamicznie pojedynek okrętów poruszających się z prędkościami setek kilometrów na sekundę i dysponujących bronią o zasięgach setek tysięcy oraz wykreowany kompletny świat, gdzie każdy element pasuje do siebie a nie jest wstawiony jedynie "for fun" :)


Na stronie http://glebiaprzestrzeni.pl można pobrać demo, przygodę, podręczne tabele, karty postaci i wiele innych rzeczy.

Zapraszam :)

P.S. Jak dobrze pójdzie, będę na Falkonie.
P.S.2 Jak pójdzie jeszcze lepiej, postaram się poprowadzić parę sesji dla chętnych, w Warszawie. Ale o tym później..








Komentarze


Indoctrine
   
Ocena:
0
@Albiorix

Ależ oczywiście, zbyt duże zainwestowanie pieniędzy bez większych szans na sprzedaż nie ma sensu. Na szczęście nie mam 20k by przetracać ;)

Co do Wolsunga to jak najbardziej racja, wydawnictwo, duże community zanim system został wydany (przecież od lat jeździli z nim) itp..
Ale hard SF też nie ma wielkiej konkurencji. Nemezis i GS to nie hard, a zagraniczne znane są tylko wyjadaczom.

@zigzak

5% z 400 to mało, przyznaję. 20 osób :) Ale erpegówców jest trochę więcej, więc przekładając na całą ich populację nie wychodzi to tak strasznie. Do tego, Nemezis (mimo, że zupełnie inna gałąź SF) jest bardzo dobrze odbierany. Wiem, dużo działa tutaj nalepka SW.

Nie spodziewam się aż takiego sukcesu jak Wolsung ;) Musiałbym dziesięć lat działać aktywnie w fandomie i nakręcać tyle lat hype ;)

Poza tym, między innymi dlatego zależy mi na współpracy z wydawnictwem, bo samodzielnie wszystkiego ogarnąć się nie da.
29-09-2011 13:33
Albiorix
   
Ocena:
0
Twoje też znane będzie tylko wyjadaczom bo nie masz marketingu. Będzie znane nieco mniejszej ilości wyjadaczy niż Traveler, GURPS: cośtamnapewnojest, Eclipse Phase itd. A prawdziwie hard-hard SFowcy i tak Cię uznają za sofciarza bo masz FTL i obcych ;)
29-09-2011 13:37
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
5% to 5% - na małym polskim rynku (nie wiem na ile jest szacowany, pewnie kilkadziesiąt tysięcy osób) to wciąż mało.

Nemezis i GS to mordercy GP, niezależnie jak ty widizisz pozycję Hard SF (które u ciebie takie znowu hard nie jest) i nie wiem kto oprocz ciebie widziałby róznice.
Akurat na tym bym nie opierał założenia, że się sprzeda.
Jak mówiłem, stosujesz myslenie życzeniowe.

Wydawnictwa takiego nie stosują, więc moze dlatego im nie zależy.

Proszę, opisz nam w liczbach, jak ty to widzisz. Robiłeś takie analizy?
29-09-2011 13:40
Indoctrine
   
Ocena:
0
@Albiorix

Wiem, samo napisanie to połowa sukcesu, trzeba jeszcze sprzedać ;)

@de99ial

Jedną poważną korektę już mam zrobioną :)

@zigzak

Wstępne obliczenia robiłem, po trochę większej kampanii promocyjnej w necie (bannery, więcej informacji na branżowych stronach) i jeszcze kilku na żywo, tak na kilkaset sztuk rocznie powinna być szansa.

Przyznam, że obawiam się trochę iż sam fakt istnienia Nemezis może być dla wydawców argumentem "mamy już SF na rynku". Z drugiej strony, Klanarchię będącą fantasy (nieważne że innym niż młotek czy edeki, GP od Nemezisa czy GS różni się nie mniej) sprzedano :)

Na razie, napisałem książkę. I cieszę się z tego, bo nie było to takie hop-siup :) Dalej, zobaczymy co z tego będzie. Biznesplan wstępny też prześlę, na ile wiarygodny, tego nie wiem.. Okaże się jak to ocenione będzie.
29-09-2011 14:17
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
No niedługo jeszcze dojdzie jeden argument - "mamy Novą na rynku" :)
Elastyczną, z porządnym biznes planem, dużo mniejszymi inwestycjami...
Ale najpierw - trzeba ją wypromowac :)

Czym zajmę się wkrótce, jak skończę z WTSem.
29-09-2011 14:33
Albiorix
   
Ocena:
0
Zaraz zaatakuje was od tyłu Selekos ze swoją Ludzką Zarazą czy jak on tam zwał ;)
29-09-2011 14:36
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Spoko, moje tyły chroni Indoctrine :)
29-09-2011 14:46
40346

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
@Przyznam, że obawiam się trochę iż sam fakt istnienia Nemezis może być dla wydawców argumentem "mamy już SF na rynku".

Otóż to.
29-09-2011 14:51
Indoctrine
   
Ocena:
0
Ano zobaczymy jak to będzie.
Na pewno podzielę się jakimiś notkami informacyjnymi, gdy tylko dostanę odpowiedzi :)

Przyznam, że jak będzie i GP i Nova, to rynek się nasyci w pełni.. Za mało ludzi interesuje się RPG w Polsce. Na Zachodzie systemów wychodzi o skalę wielkości więcej i jakoś działają. Na pewno nie jest to związane jedynie z barierą finansową, raczej chodzi o podejście..
29-09-2011 15:48
Albiorix
   
Ocena:
0
Na Zachodzie wiele nowych rzeczy wychodzi właśnie jako PDFy i druk na zamówienie - jak bardzo ładna Eclipse Phase. W tym jako darmowe PDFy wychodzą rzeczy naprawdę spore i doszlifowane.
29-09-2011 22:16
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Eclipse wyszlo jako darmowy pdf, do sciagania na ligalu. Po drugie, bardziej przypomina Robotice* z mechaniką Pierdycji Warhammera z opisu, niz porzadne SF :)
a mimo to - nagroda za najlepsza gre w 2010. Pogratulowac.
Swoją drogą, mamy kilka podobnych "udziwnień" w WTSie, więc - kto wie? Sukcesu chyba nie powtorzymy, ale cos moze z tego byc.
Ja myślę i uważam, że siłą dobrego settingu SF bylaby jego uniwersalnosc. Podobnie jak w Forgotten Realms, gdzie mozesz wepchnąc każdą kalkę kiepskiego fantasy, czy w Wolsungu, gdzie upchac mozesz jeszcze więcej... tak do SF powinno sie moc dac wcisnac sporo.
Dlatego tez odrzucają mnie np GSy, MC czy WH40stki, bo udziwniają zbytnio sf, wrzucajac tyle elementow fantasy ile sie da. Widocznie jest to rzecz konieczna, by sprzedac SF erpega fanom drowow i magicznych mieczy :)
ja jednak chce sprobowac bez - bez Zlych Bogow, niszczacych Kosmos, bez demonow, warpow i kultystow. Czy sie uda - zobaczymy. Jak tylko zakoncze pewne pertraktacje z glownym autorem Novej, wrzuce notkę z postepem prac.

*(A raczej na odwrot - to Robo probuje przypominac.)


30-09-2011 08:00
Indoctrine
   
Ocena:
0
@Albiorix

Tylko właśnie na zachodzie ludzie chętnie korzystają z takich opcji i taka EP więcej zarobi niż nasz Wolsung czy Neuroshima ;)

@zigzak

Ja też nie przepadam za fantasy w kosmosie, dlatego jak lubię komputerówki W40k, w wersję p&p raczej nie zagram..

Głębia Przestrzeni jest właśnie dość uniwersalnym settingiem, ale w ramach szeroko pojętego Hard. Świat opisany został zarówno ogólnie jak i szczegółowo, zostawiając masę miejsca na różnego rodzaju inicjatywy własne. Na przykład, opisano strukturę społeczeństwa ludzkiego, zaznaczając, że jest wiele odstępstw od głównego nurtu, opisując parę przykładów. Jest w podręczniku kilkanaście planet opisanych dość dokładnie, pokazując jak mniej więcej może to wyglądać.
To co jest bardziej restrykcyjne, to ramy technologiczne. Ale wymagane są one do spójności świata..
30-09-2011 09:38
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Indoctrine, ale trudno mowic o ramach technologicznych przy twardym SF - bo wiekszosc motywow hard wlasnie eksploruje watki pionierskie, nowe napedy, nowe rozwiazania socjotechniczne... Ramy te wiec ciagle sie rozszerzają.
Przy space operze masz jakis tam constans technologiczny, choc oczywiscie nic nie stoi na drodze pionierstwa - wątek mocno zaznaczony w Novej :P
30-09-2011 10:09
de99ial
   
Ocena:
+1
@zigzak - piszę o tym od samego początku.
30-09-2011 10:20
Indoctrine
   
Ocena:
0
Ramy technologiczne dotyczą takich zagadnień jak podróże kosmiczne (jest Hipernapęd ale działa tak i tak, nie zanosi się by szybko zaczął działać lepiej), ciekawostki technologiczne (nie ma timetravel i raczej nie będzie) oraz zasad fizyki (przyspieszanie napędem tradycyjnym trwa tyle a tyle, zmiany mogą się pojawiać ale ilościowe nie jakościowe).

Do tego, dużo systemów Hard SF odnosi się do cywilizacji, które rozkwitają. W Głębi, ludzkość powoli przekwita, chociaż inercja pozoru rozwoju jest tak silna, że może to potrwać naprawdę długo.
30-09-2011 10:37
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
jest hipernapęd, ale pojawia się teoria wrót, są wrota stałe, powstaje koncepcja tworzenia sztucznych... nauka także w przyszłości prze do przodu. Zwłaszcza w Hard SF.
W startrekach też (choc tam to jest raczej kwestia Scottiego, a nie instytutów naukowych :) )
Dlatego ramy technologiczne w świecie Hard powinny byc pierwszym elemnetem do przebicia, jako jeden z motywów przewodnich gry. IMHO

EDIT

Co zaś do samej Głębi - może wyślij ją paru osobom do recenzji wstępnej? skoro już złożona, to powinni móc już ją ocenic, i podac ci jakieś uwagi. Betatesterzy też by się przydali - ale nie gracz u ciebie, a mistrzowie.
30-09-2011 11:07
Indoctrine
   
Ocena:
0
Ależ oczywiście, rozwój musi występować :)
Tylko nie zawsze jest on aż tak szybki.. Niektóre pomysły wymagają setek lat.

Kilka osób recenzowało. Sęk w tym, że w odróżnieniu od klasycznej literatury, w branży RPG nie ma tak łatwo o recenzentów ;) To znaczy chętnych sporo, ale takich co się tym niejako zawodowo trudnią już mniej :)

Betatesterów trochę było, inne osoby także prowadziły. Nie było to może tak dużo jak w niektórych systemach, że przez 10 lat przeprowadzono 1000 sesji, ale ponad setka jest na koncie.
30-09-2011 11:50
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
niektóre pomysły potrzebują poprostu przełamania i sesja Hard SF jest najlepszym do tego miejscem. O tym mówię.
A to implikuje, że ramy o ktorych mówisz nie mają sensu, albo przynajmniej bardziej pasują do spejsopery, gdzie wszystko jest stabilne, zeby bawic się historią - o, takie Starwarsy - tam w ramach filmu "nowe wynalazki" (oprocz gwiazdy śmierci chyba) nie występują. A w lost in space, event horizon, tego typu filmach - jak najbardziej. Nowe napędy, przełomowe technologie, eksperymentalne rozwiązania - to jest Hard SF.
Mylisz go chyba troche ze Startrekiem Enterprise :P
30-09-2011 12:00
Indoctrine
   
Ocena:
0
Hard SF opierający się o przełamywanie kluczowych barier, to typowa jednostrzałówka. Skupia się na danym pomyśle i to wszystko.
O, taki na przykład pomysł z kolonizacją planety. Świetne założenia, ogólnie można ciekawie poprowadzić parę sesji, ale po jakimś czasie granie stanie się typową zabawą "What if...".

Hard SF jest czymś więcej niż tylko łamaniem barier. To po prostu duży świat, w którym wszystkie działania mają swoje konsekwencje i podstawy.

Weź taki przykład, w klimacie powiedzmy jakiegoś SF bliskiego zasięgu, kiedy odkryto dopiero hipernapęd. Jest to niewątpliwie bardzo ważny motyw, ale on zagłuszy resztę, jeśli będzie czymś zbyt przełomowym.

To o czym mówisz, to klasyczne dylematy między settingiem opartym na konkretnym założeniu a genericiem.
30-09-2011 12:10
de99ial
   
Ocena:
0
Hard SF i Star Treck? To chyba wewnętrznie sprzeczna idea.

Jakbym miał wskazać na coś spod sztandaru HARD SF to byłoby IMHO Sunshine (W stronę słońca).
30-09-2011 12:26

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.