string(15) ""
» Blog » Głębia Przestrzeni - generator układów gwiezdnych i korporacji
02-06-2012 15:53

Głębia Przestrzeni - generator układów gwiezdnych i korporacji

W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF | Odsłony: 115

Głębia Przestrzeni - generator układów gwiezdnych i korporacji

Udostępniłem na stronie systemu dwa małe "generatorki".

 

Cudzysłów bo niestety nie wystarczy nacisnąc przycisku "rób" i gotowe ;)
Większość danych trzeba wybrać z rozwijanych list, nieliczne wpisać ręcznie. Pola do wpisu są białe. 

 

Pierwszy umożliwia wygodne stworzenie korporacji wedle zasad z podręcznika i zapoznać się jak one wyglądają. 

 

Link - Korporacje

 

Drugi to generator układów planetarnych. Dzięki niemu można stworzyć prosty układ planetarny z podstawywmi informacjami, takimi jak rodzaj gwiazdy, klasę planety, itp. 

Do wyboru jest wiele elementów w postaci list rozwijanych, pozostałe ustala się suwakami.

 

Link - Układy

 

Przy okazji - podręcznik coraz szybszymi krokami zmierza do drukarni. Już niebawem będzie można się w niego zaopatrywać. Bądźcie czujni!

Komentarze


Kamulec
   
Ocena:
0
Bezkresna głębia
Abyss
Infinite Depth
03-06-2012 23:55
~Aztecka Pantera

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
A mi nazwa kojarzy sie z filmem porno z bardoz grubymi (przestrzennymi) kobietami.

Przelcialem przez ten generator i mam taka opinie jak Mal. Nic ciekawego, kolejny plik do exela. Czy w ten system mozna grac bez komputera? :D
04-06-2012 00:55
39442

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Polecę, bo lubię zdrową rywalizację ;-) chociaż dla mnie generatory w RPG to Potwory Frankensteina- sam osobiście wprowadzam generatorowate szablony, ale służą one do projektowania kampanii i przygód, nie pojedynczych elementów świata- ale może to kwestia "rpgowej ideologii".

P.S. Szkoda, że numery IP nie są widoczne.
04-06-2012 01:08
Kamulec
   
Ocena:
0
Ja zaś odwrotnie. Jeżeli w RPG losuję elementy świata, są to rzeczy drugorzędne: losowe spotkania, wyposażenie sklepu, ile dni utrzyma się ładna pogoda itp.
04-06-2012 03:26
Indoctrine
   
Ocena:
0
@g0trrI, Zigzak

Nie jestem anglistą, na tłumaczeniach się aż tak dobrze nie znam :) Tytuł systemu jest dość stary ale mimo to go zachowuję. Powiedzmy że badania focusowe wykazały że daje radę ;)

@Kamulec

O, dzięki za jeszcze bardziej patetyczne przykłady ;)

@Aztecka Pantera

Oczywiście że można. Ale jeśli masz komputer i chcesz zrobić sobie planetę albo układ gwiezdny do sesji, to po prostu ułatwi robotę. Kilka kliknięć, druk i gotowe :)
Nigdzie się nie upieram że odkrywam Amerykę. Ot, wygodne narzędzia dla niektórych.

A niektórym wszystko się kojarzy :>

@Selekos

Cały czas mnie ciekawi na ile wpadniemy w podobną niszę z systemami ;) Ty masz trochę większe ambicje, od razu tworzysz produkt na rynek zachodni...
Sam generatorów nie lubię także. To moje to bardziej szablony do materiałów.
Nigdy nie użyłem generatora w stylu:
Rzuć k6 i sprawdź:
3. Wielki smok
5. Zaatakował królestwo
2. Nadworny mag
6. Zaszantażował graczy by pomogli

@Kamulec

Praktycznie nigdy tego nie stosuję także. Pogoda może mieć znaczenie dla przygody i jest rozpisana z góry. Wyposażenie biorę na logikę a losowe spotkania to zupełnie nie moja bajka.
Ale co kto lubi :)
04-06-2012 06:36
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
ignorancja nie usprawiedliwia popełniania błędów - motto pań ze skarbówki. :)

Indo, bycie lub nie bycie anglistą (ja też nie jestem) nie przeszkadza w sprawdzeniu, jakby się nazwa tłumaczyła, używając choćby Gtranslate. Choc z drugiej strony, skoro nie planujesz tego wydawac na rynki anglojęzyczne, nie ma problemu by nazwa pozostała wyłącznie polska.
04-06-2012 07:17
Indoctrine
   
Ocena:
0
Kiedy zaczynałem prace nad systemem, nie było jeszcze google translatora ;) A potem nazwa została.

Na razie wydaję na nasz rynek, może kiedyś pomyślę o tłumaczeniu, ale na razie nie zastanawiałem się za bardzo. Wiem, że to drogo kosztuje a z generic sandboxem w takich klimatach znacznie trudniej się przebić niż z jakąś tematyczną zajawką.
04-06-2012 07:49
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Na razie moj gtrans mowi, ze głębia przestrzeni to deep space.
04-06-2012 07:57
Indoctrine
   
Ocena:
0
Tia, mnie też.
Ale deep space tłumaczy na Deep Space :D Ewentualnie Daleki Kosmos.. Google translate to jednak niezbyt dobre narzędzie jeśli chodzi o słowiańskie języki ;)

W każdym razie, to sprawa trzeciorzędna.
Tłumaczenie książki o tej objętości to około 10 tysi. Nie wliczając potem angielskiej korekty.
04-06-2012 10:12
~Aztecka Pantera

Użytkownik niezarejestrowany
    0 0 fuck you
Ocena:
0
Space Abyss brzmi najlepiej i ma skrot SA jak SturmAbteilung :D
04-06-2012 10:54
Kamulec
   
Ocena:
0
@Indoctrine
Przygoda może mieć znaczenie i często ma, jednak jak prowadzę D&D, to często wprowadzam element losowy, niezależny od decyzji MG. BG i tak zwykle mogą coś zrobić danego dnia, lub przeczekać (a wcześniej spróbować przewidzieć pogodę).

PS: Horyzont zdarzeń
Event Horizon
04-06-2012 14:33
Aure_Canis
   
Ocena:
0
"Bezkres". Równie nadmuchane, a przynajmniej da się ludzko wymówić.
05-06-2012 11:50
Kamulec
   
Ocena:
0
Na marginesie warto wspomnieć, iż w języku polskim tylko pierwszy wyraz tytułu zaczyna się wielką litery.
05-06-2012 14:10
Aure_Canis
   
Ocena:
0
A nawet wielką literą.
05-06-2012 21:30
Indoctrine
   
Ocena:
0
@Kamulec

Zobacz jak ta zasada ma się do tytułów RPGowych :)

Patrząc na bazę systemów chociażby na Polterze, ciężko znaleźć pozycję, która miałaby zapis:

"Tytuł gry fabularnej"

Wszystkie mają

"Tytuł Gry Fabularnej" :)

06-06-2012 08:44
Kamulec
   
Ocena:
+2
Jeżeli ktoś kiedyś zaczął małpować angielski sposób zapisu tytułów, to musi tak już zostać?
06-06-2012 16:55
Malaggar
   
Ocena:
0
Proponuję jeszcze pisać niektóre Słowa w środku zdania Wielką Literą. Hamerykanie i Angamalicy tak robio i jest to COOL!
06-06-2012 17:08
Aure_Canis
   
Ocena:
0
Tytuły RPG-ów to nie tytuły czasopism.
06-06-2012 18:13
Indoctrine
   
Ocena:
0
Dodatkowo, tytuł gry jest jednocześnie nazwą własną. Jako taka, może mieć dowolnie rozplanowane wielkie i małe litery.

Przyznam szczerze, nie zastanaiwałem się głębiej nad tą kwestią i tak, zmałpowałem zapis po 99,99% innych. Wydaje mi się to naturalne i na pewno tak zostanie.
14-06-2012 09:57

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.