Geografia Zapomnianych Krain

Artykuły

Chmurne Szczyty

Przewodnik Ezjusza po Górach Faerunu, Rozdział I

24-10-2007 19:41 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 15
Trzech mężczyzn zwisało na uprzężach do wspinaczki na południowym stoku Grotu Włóczni, najwyższego wierchu Chmurnych Szczytów. Mroźne powietrze owiewało twarze śmiałków przez ostatnie kilka godzin. Dwóch z nich miało skórę ogorzałą od górskich wiatrów. Jeden z mężczyzn miał już wyraźnie dość tej esk...
Dambrath - informacje ogólne

Dambrath - informacje ogólne

17-03-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 3
Stolica: Cathyr Populacja: 700 000 (70% ludzi, 15% pół-elfów, 6% gnolli, 5% halflingów, 1% krasnoludów, 1% pół-orków i 1% orków) Ustrój: Matriarchat Główne Religie: Loviatar, Lloth, Malar, Eilistraee Importuje: Klejnoty, biżuterię, magiczne przedmioty Eksportuje: Srebro, owoce, perły, owoce morza, k...

Suzail

01-04-2003 00:00 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 11
Oto w wasze ręce kolejny z serii artykułów o Leśnym Królestwie Cormyru. Tym razem przedstawię dokładniej dumę Cormyru – jego stolicę. Miasto spokoju, prawa i licznych zabaw.....a także politycznych intryg....zasiądź więc czytelniku wygodnie i poznaj kolejne miejsce na Faerunie. "Moi Corm...

Kamień Grzmotów

Życie we wschodnich rubieżach Cormyru

05-10-2007 00:05 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 5
Legenda: 1. Most Jeleniego Czerepu 2. Kamień Grzmotów 3. Dom Naczelnego Miecza Farila Laheralsona 4. Baraki Purpurowych Smoków 5. Urząd Korony 6. Dom Zgromadzeń 7. Kaplica Tempusa 8. Ogród Kelemvora 9. Sklep Kompanii Kupieckiej Sześciu Kufrów 10. U Jednorękiego Magurka 11. Stajnia Wangle'a 12. G...

Tilverton

Miasto, które uległo zagładzie

02-11-2007 10:41 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 13
Legenda: 1. Rynek (z Wieżą Rady na środku) 2. Pałac Tilvera 3. Brama Cormyru 4. Dom Cudotwórcy 5. Schody Cormyru i Tarczowy Ołtarz 6. Schody rynkowe i Różany Ołtarz 7. Schody Tilver i Zielony Ołtarz 8. Brama Górnego Miasta i Ręka Przypadku 9. Przednie Ostrza Dundara 10. Rącze Wierzchowce Tanalara 11...

Ziemie Skaliste

Krótki przewodnik po pograniczu Cormyru

29-05-2010 16:35 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 5
Każdy najemnik, awanturnik i poszukiwacz przygód w Leśnym Królestwie Cormyru może Ci, Panie, opowiedzieć przynajmniej kilka opowieści o dzikim pograniczu naszego pięknego kraju, które uczeni i minstrele zwą Skaliste Ziemie. Odnajdziesz w nich wzmianki o niezwykłych skarbach, śmiertelnie niebezpieczn...
Cormyr - informacje ogólne

Cormyr - informacje ogólne

22-03-2003 00:00 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 12
Kraina z klasycznej fantastyki, gdzie prawy król rządzi równo i sprawiedliwie, szlachta walczy między sobą o władzę, a podróżnicy oczyszczają lasy z przerażających monstrów – to kraina rycerstwa i magii... w rzeczy samej, wielkiej magii. Oto przedstawiam wam pierwszą część przewodnika po króle...
Rezydencja Aencara

Rezydencja Aencara

05-06-2003 06:45 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 2
Ten rozdział mojego przewodnika po Bitewnej Dolinie zostanie w pełni poświęcony Rezydencji Aencara oraz historii samego właściciela tegoż miejsca. W ramach wstępu nadmienię, że opisywany przeze mnie dwór znajduje się w elfich lasach Bitewnej Doliny, nieco na wschód od Drogi Rauthauvyra, prawie czter...

Opactwo Miecza

Świątynia-twierdza Młota na Wrogów

17-09-2007 15:43 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 11
Jakkolwiek to zabrzmi, ludność Bitewnej Doliny może mówić, że ostatnie lata były nudne, gdyż nie rozegrała się tu żadna poważna bitwa, a wszystko, czym można było się pasjonować, to handel owocami i piwem z krajami znad Morza Wewnętrznego. Jednakże kilka lat temu doszło do pewnego ruchu, który może...
Hap

Hap

24-07-2003 08:57 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 1
Hap (Wioska, 467) Legenda: 1. Siedziba namiestnika i więzienie 2. Beczka Delmutha 3. Kowadło Glartha 4. Stolarnia Haestara 5. Gospoda "Pod Młynarzem" 6. Otwarta Dłoń Lathandera 7. Zielarz 8. Młyn wodny 9. Sklep węglarza 10. Właściciel sadu 11. Sad jabłonowy 12. Pasterz 13. Myśliwy 14. Stu...

Essembra

Serce Bitewnej Doliny

21-11-2007 19:45 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
Na pierwszy rzut oka stolica Bitewnej Doliny może wydawać się kolejnym zwykłym miasteczkiem, których wiele wzdłuż Drogi Rauthauvyra. Niech jednak nie zmyli was ta "zwyczajność". Miasto to jest tak niezwykłą zbieraniną najdziwniejszych sklepów w Dolinach, że warto tu zawitać chociażby po to...
Bitewna Dolina - informacje ogólne

Bitewna Dolina - informacje ogólne

22-04-2003 11:39 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 8
Stolica: Essembra Populacja: 32 714 (87% ludzi, 5% pół-elfów, 4% halflingów, 2% gnomów i 1% krasnoludów) Ustrój: Lordostwo Herb: Buzdygan, złamana włócznia i łańcuch na szkarłatnym tle (z purpurowym, ząbkowanym obramowaniem w przypadku proporca) Główne Religie: Chauntea, Gond, Lathander, Silvanus, T...

Frakcje Podgóry

Część pierwsza

27-01-2010 23:55 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Zgodnie z poleceniem wysyłam do Ciebie, Mistrzu Khelbenie, pierwszą część mojego raportu na temat organizacji działających w Podgórze. Starałem się, aby przedstawione niżej materiały były jak najbardziej wiarygodne, ale jak to zwykle bywa w przypadku opisywania grup, które tajemnicę mają wpisaną w s...

Portale Podgóry

Koszmarne, kuriozalne i komiczne niebezpieczeństwa

03-07-2010 14:45 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 3
W służbie Harfiarzy wykonywaliśmy wiele zadań, mniej i bardziej niebezpiecznych. Jedno z nich szczególnie zapadło mi w pamięć, bo zawiodło nas do mrocznych korytarzy Podgóry. Tam musieliśmy zmierzyć się z potworami z najgorszych koszmarów, wiecznie zmiennymi korytarzami i wymyślnymi pułapkami, które...

Głosy Zagubionych cz. I

O Illefarn i jego Portalach. Głosy Zagubionych

28-03-2008 14:16 | | Komentarze: 9
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnych artykułów autorstwa Rogera E. Moore'a z serii Perilous Gateways, które pierwotnie ukazały się na stronie wydawnictwa Wizards of the Coast. Zostały przetłumaczone przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. O Illefarn i jego Portalach...

Głosy Zagubionych cz. II

Kamienie Portalowe. Aktywowanie bram

23-05-2008 13:34 | | Komentarze: 2
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnych artykułów autorstwa Rogera E. Moore'a z serii Perilous Gateways, które pierwotnie ukazały się na stronie wydawnictwa Wizards of the Coast. Zostały przetłumaczone przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Kamienie Portalowe "Gł...
Luiren - informacje ogólne

Luiren - informacje ogólne

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 4
Stolica: Beluir Populacja: 838 000 (92% halflingów, 4% ludzi, 2% elfów i 1% pół-elfów) Ustrój: Dobroczynna teokracja Główne Religie: Brandobaris, Silvanus, Tymora, Yondalla Importuje: Wyroby metalowe, żywy inwentarz Eksportuje: Piwo, owoce, zboże, nabiał Witajcie podróżnicy! Oto mój drugi już przew...
Daerlun

Daerlun

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 1
Daerlun (Metropolia, 52 477) Legenda: 1. "Dom Ognistowłosej" - świątynia Sune 2. Dziki Las - świątynne błonia 3. "Dębowe Wody" - publiczna łaźnia 4. Hala Berghuna - sąd i archiwum Ze wszystkich sembijskich miast, Daerlun cieszy się najlepszymi stosunkami z Cormyrem. Stulecia śl...
Ordulin

Ordulin

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 0
Ordulin (Metropolia, 36 330) Legenda: 1. Wielka Hala Rady Sembii 2. Wieża Straży 3. Strzeżona Brama 4. Gospoda "Pod Sześcioma Świecami" 5. Gospoda "Odwrót Blaskora" 6. Tawerna "Ryba na Mieliźnie" Stolica Sembii jest jedynym miejscem w tej kranie, w którym polityka jes...
Saerloon

Saerloon

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 1
Saerloon (Metropolia, 54 496) Legenda: 1. Delfinowy Targ 2. Północny Targ 3. "Wieża Tajemnic" - świątynia Mystry 4. "Dom Wysokiego" - świątynia Azutha 5. Gospoda "Pod Błękitnym Krukiem" 6. "Gospoda Pani Rae" Wybitna, gotycka architektura Saerloonu, upiększon...
Selgaunt

Selgaunt

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 0
Selgaunt (Metropolia, 56 514) Legenda: 1. Pałac Hulorna 2. Łowiecki Ogród 3. "Czarny Jeleń" 4. Gospoda "Pod Zieloną Rękawicą" 5. Gospoda "Zacisze" Selgaunt jest najbogatszym i najbardziej pysznym z sembijskich miast. Jego tytularnym i dziedzicznym władcą jest kupiec-b...

Sembia - informacje ogólne

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 6
Stolica: Ordulin Populacja: 2 462 400 (96% ludzi, 3% halflingów) Ustrój: Plutokracja (rada kupiecka z wybieranym Wszechwładcą) Główne Religie: Azuth, Bane, Deneir, Gond, Ilmater, Lathander, Lliira, Loviatar, Milil, Mystra, Oghma, Selune, Shar, Sune, Talos, Tempus, Torm, Tymora, Umberlee, Waukeen Imp...
Urmlaspyr

Urmlaspyr

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 0
Urmlaspyr (Metropolia, 26 239) Legenda: 1. Długi Targ 2. Twierdza Urmlaspyru 3. Portowa Hala 4. Wieża Hamarcha 5. "Wytatuowany Troglodyta" Jako łącznik Daerlunu z morzem, Urmlaspyr utrzymuje stały poziom napływu kupców. Jego mieszkańcy są niemal równie pracowici jak lud Saerloonu, tyle,...
Yhaunn

Yhaunn

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 1
Yhaunn (Duże Miasto, 20 184) Legenda: 1. Zamkowy Gościniec - zamek: baraki straży, więzienie, skarbiec i pokoje dla gości 2. Pyszne Drogi - dzielnica pełna rzędów sklepów 3. Hala Szklarza - kwatery główne gildii 4. Dwór Orgulina Yhaunn zajmuje się dużą częścią handlu pomiędzy Dolinami a Morzem Upa...

Fort Beluarian

Garnizon Płomiennej Pięści

20-06-2007 15:45 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 16
Jeszcze przed moją pierwszą wyprawą do Chultu, Volo ostrzegał mnie, że kraina ta jest równie niebezpieczna co Athkatla nocą. Szczerze powiedziawszy, wątpiłem w to, aby w Faerunie znalazło się drugie tak niebezpieczne miejsce jak stolica Amnu. W każdym bądź razie, stary pryk polecił mi udać się wpier...

Płomienne Szczyty

Trzy wulkany, trzy legendy

04-07-2007 18:44 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 17
[...] Nad okolicą majestatycznie górują trzy wulkaniczne szczyty, które co i rusz wyrzucają w niebo kłęby dymu. Widok jest niesamowity, choć dopiero nocą można ujrzeć prawdziwa feerię świateł i fajerwerków. Jednak ziemia ta jest równie piękna, co niebezpieczna i bez dobrego przewodnika nie warto naw...

Port Castigliar

Ostoja ciszy na skraju dżungli

16-05-2007 14:57 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 11
Cóż, jeśli mam być szczery, port to zbyt duże słowo jak na określenie tego... przyczółku. Co prawda widziałem już w swoim życiu większe dziury, jednak zważywszy na to, iż w odległości co najmniej 10 kilometrów nie można liczyć na nic lepszego, musiałem nocować właśnie tutaj. - Ezjusz z Amnu, wypis...

Port Nyanzaru

Serce handlu Chult

31-05-2007 18:53 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 7
[...] Muszę przyznać, że gdy po raz pierwszy odwiedziłem to miejsce, wywarło ono na mnie duże wrażenie. Po tygodniach błąkania się po małych wioskach Tabaxi, ucieczce przed batiri i innymi stworami zamieszkującymi dżunglę, Nyanzaru zdawało się być miejscem jakby z innego świata, jakby zaprzeczeniem...

Półwysep Chult - informacje ogólne

Przewodnik Ezjusza z Amnu po Chulcie

02-05-2007 12:07 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 10
Drodzy czytelnicy. Z radością oddaje w wasze ręce kolejny tom Przewodnika mego autorstwa. Ufam iż wyprawa w tereny tak dzikie i nieznane zwykłemu człekowi będzie dla was satysfakcjonująca i pouczająca, gdyż ziemie, które przyszło mi tym razem opisać, do spokojnych nie należą. Przed pierwszą wyprawą...

Święte Miasto Mezro

Zwiedzcie miasto wybrane przez Ubtao

14-03-2007 21:47 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 9
Dla każdego Tabaxi, Mezro jest miejscem świętym. Według ich legend, miasto powstało przy pomocy Ubtao, który wyniósł je z pierwotnego chaosu dżungli. Mezro miało być miejscem, w którym każdy mieszkaniec Chult mógłby poznać nauki, jak bezpiecznie pokonać Labirynt Życia. Jednak wielu Tabaxi nie chciał...

Smocza Wyspa

Piracki raj

04-02-2008 18:09 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 4
Gorn ziewnął po czym wrócił do swej opowieści: "Widzicie tę wielgaśną górę? Ha, to jest Ostroga. Nie wiem, kto wymyślił taka nazwę, ale jedno wam powiem, lepszego drogowskazu tutaj nie znajdziecie." Nieoczekiwanie przestał wiosłować i skupił wzrok na jednym miejscu. "Teraz się trzymajcie, wpływam...

Wybrzeże Mieczy - informacje ogólne

04-09-2006 16:20 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 19
                    Witajcie, zacni czytelnicy. Witajcie na Wybrzeżu Mieczy. Zowią mnie Gunnlaug Ormstunga. Mam nadzieję, że mój przewodnik po tych terenach pomoże Wam w podróżach. Jednakowoż, przestrogi na jego kartach zawarte z należytą...

Wyspa Jastrzębia

Dom mieszańców

25-07-2008 10:27 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 18
Pogodna twarz Gorna nagle spoważniała. Krasnolud ściszył głos i powoli zaczął mówić: Hej, słuchajcie mnie teraz uważnie. Tamta wyspa to dowód na to, że z Immurkiem zadzierać nie można było. Słyszycie te jęki? Gdybyśmy podpłynęli bliżej - a nie podpłyniemy, mówię wam z góry - to byście zobaczyli stwo...

Wyspa Mirg

Jedna z największych wysp archipelagu

25-07-2008 10:29 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
No, panie i panowie. Oto jesteśmy przed siedziba naszego - psia jego mać - szanownego Lorda Xenza - Gorm splunął przez ramię w kierunku sporej wyspy, która przesłaniała cały horyzont. - Przez jego załogę o mało com nogi nie stracił, a łajdak mimo tego, że mu Vurgrom rzyć skopał, na powrót rządzi sob...

Wyspa Ulgara

Kraina przedwiecznego wampira

30-06-2008 23:13 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 29
Widzicie tamtą wyspę? O, tam daleko na zachodzie. Tak, tę. No to ją sobie odpuścimy... Dlaczego? Na Valkura, czy wy naprawdę udajecie głupich? Każdy kto choć raz pływał po tym morzu, wie że tę wyspę powinno się omijać z baaardzo daleka. Naprawdę nie słyszeliście o Wyspie Ulgara, Wyspie Umarłych, Wys...

Wyspy Alphar, Bulta i Ilthan

06-03-2008 14:03 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
Alphar Mimo iż słońce leniwie przemierzało nieboskłon, lekki wiatr sprawiał, że nie czuć było ciepła. Pierwsza wyspa, którą wam pokażę jest niczego sobie, sam spędziłem tam dwa lata swego pirackiego życia. Kiedyś było to zacne miejsce, jednak od czasu tego idioty Selshina, zeszło na psy. Czy możeci...

Wyspy Kelthann, Paldir i Telfar

16-04-2008 01:07 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 1
Kelthann Gorn uśmiechnął się szeroko, odkładając na bok pustką butelkę rumu. Heh, tak, ta wyspa to istne cudo. Oczywiście dla ludzi mojego pokroju, rozumiecie. No, mimo że miejscowi to dziwne typy, to można się z nimi dogadać. Powiem wam w tajemnicy, że jeśli chcecie dostać coś za pół ceny, to traf...

Wyspy Pirackie - zakończenie

Koniec cyklu

23-08-2008 18:24 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
No i widzicie, to już prawie koniec. Jeszcze wam szybko pokaże takie tam wysepki, co kiedyś pewnie by was zaciekawiły, a teraz to tylko skaliste wybrzeża, lasy i dużo nudy. - Gorm mrugnął porozumiewawczo, wskazując na pierwszą, niezbyt okazałą wyspę. - Dobra, komu w drogę temu czas czy jak to szło...

Wyspy Pirackie - informacje ogólne

Korsarski archipelag na Morzu Wewnętrznym

21-01-2008 17:36 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 9
Niewysoki, barczysty mężczyzna poruszył się niespokojnie i pociągnął łyk z butelki rumu. "To wy chcecie obejrzeć wyspy? Dobra, a może przedtem łyka, żeby nam się lepiej gadało, co? W porządku, trzymajcie się mocno. Pamiętajcie jednak, mamy dwa dni, a potem szef będzie mnie szukał więc się streszcza...
Beldenshyn

Beldenshyn

18-09-2006 17:49 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 9
Beldenshyn to gnomia wioska spoczywająca na zachód od Brodu Trollowego Szponu, na południowym brzegu Krętej Wody. Tak konkretnie, to możecie ją znaleźć nad najbardziej wysuniętym na południe zakolem tejże rzeki, aczkolwiek tuszę, iż sami traficie po zapachu. Osadę tą ze wszech stron otacza palisada,...
Beregost

Beregost

04-10-2006 13:36 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 21
Beregost to niewielka mieścina, która ulokowała się na wschód od Świecowej Wieży, kilka kilometrów na południe od miejsca, gdzie Lwi Trakt z Traktem Nadbrzeżnym się łączy. Na to leżące na samym Trakcie miasteczko około czterdziestu kamiennych domostw się składa oraz kilka posiadłości ziemskich na je...

Broda Ulgotha

18-10-2006 18:08 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 8
Broda Ulgotha to jedno z tych miejsc, gdzie nuda idzie o lepsze z sennością, a pobyt weń jest równie zajmujący, co konwersacja z księgowym. Dacie li wiarę, iż w osadzie tej brak nawet gospody i tawerny? Jakeście już pewnie jednak zmiarkowali, wieś tą opisuję nie bez powodu, jako że zamieszkuje w jej...
Bród Trollowego Szponu

Bród Trollowego Szponu

18-10-2006 18:08 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 7
Na południe od Trollowych Wzgórz, na drodze biegnącej od Wrót Baldura do Waterdeep, leżą Trollowe Szpony. Po zachodniej stronie tego maleńkiego, trawiastego skupiska wzgórz, w miejscu, gdzie przepływająca przez nie Kręta Woda styka się z biegnącym tędy Kupieckim Traktem, znajduje się Bród Trollowego...
Huczący Brzeg

Huczący Brzeg

15-11-2006 19:09 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 6
Ta wyizolowana osada gnieździ się niby przyczajony krab nad głęboką zatoką, gdzieś pomiędzy Latarnią Lathtarla a Wrotami Baldura. Podobnie, jak ta pierwsza, Huczący Brzeg to ostoja piratów, istna wylęgarnia wszelkiej maści awanturników, korsarzy i wyjętych spod prawa, żądnych krwi łotrów. Wszelako,...
Kheldrivver

Kheldrivver

29-11-2006 16:16 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 10
Osada ta znajduje się śród trawiastych pagórków na wschodnim krańcu Trollowych Wzgórz. Ongiś miejsce to było siedzibą mnichów oddających cześć Oghmie, znaną jako Dom Wiążącego. Atoli bliskość legowisk trolli sprawiła, iż bestie te raz po raz napadały na owy monaster. Żadni z mnichów na dłużej tu mie...
Latarnia Lathtarla

Latarnia Lathtarla

06-12-2006 18:37 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 15
Legenda: 1. Pod Zawodzącą Falą 2. Więzienie 3. Grota Królowej 4. Schody Latarnia Lathtarla to maleńka wioska znajdująca się na południowym brzegu Krętej Wody, w miejscu, gdzie ta uchodzi do Morza Mieczy. Wszelako zważcie, iż na niewielu mapach osadę tę znajdziecie, gdyż mało kto wie o jej istnieniu...
Pomocna Dłoń

Pomocna Dłoń

20-12-2006 22:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 21
Ten niewielki okolony fortyfikacjami przysiółek znajduje się przy Nadbrzeżnym Trakcie, mniej więcej w połowie drogi między Beregostem a Wrotami Baldura. Za murami Pomocnej Dłoni znaleźć można kamienną twierdzę, będąca zarazem gospodą, świątynię Garla Świetlistozłotego, stajnie, ogrody, staw, wielką...

Świecowa Wieża

28-12-2006 20:37 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 18
Świecowa Wieża, nazwa nader niefortunna dla tego przybytku, to snadź największe zbiorowisko ksiąg i zwojów w całym Faerûnie. Miano zaś niefortunnym jest dlatego, iż miejsce to nie jedną wieżą, a całym ich skupiskiem poszczycić się może. Ta założona około dwieście lat przed wzniesieniem Stojącego Kam...
Twierdza Cragmyr

Twierdza Cragmyr

10-01-2007 19:10 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 28
Twierdza Cragmyr znajduje się dzień drogi na południe od Beregost, na zachód od Nadbrzeżnego Traktu. Wznosi się ona na skalnej grani, zaś u jej podnóża leży wioska Cragmyr, którą to około trzysta czterdzieści dusz zamieszkuje. Większość domostw w tym przysiółku to niskie chatki, których ściany zbudo...

Wrota Baldura

31-01-2007 23:30 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 19
Legenda: 1. Wysoka Hala (pałac książęcy) 2. Targ 3. Warownia Baldurana 4. Brama Czarnego Smoka 5. Forteca Płomienia 6. Burzowa Twierdza 7. Wieża Arbristae 8. Dom Najwspanialszych Cudów 9. Hala Cudów 10. Dwór Pani 11. Siedziba Wodnej Królowej 12. Czujna Tarcza 13. Chram Cierpienia 14. Różany Portal ...

Podstawowe informacje o kontynentach i geografii Abeir-Torilu

15-02-2003 00:00 | Levir | Komentarze: 75
Świat Królestw Faerun jest niczym więcej jak małym terytorium otoczonym przez wielki świat, który z kolei jest trzecim światem z ośmiu, orbitujących wokół centralnego słońca, całkowicie shermetyzowanego w kryształowej kuli, otoczonej przez wirujący chaos - tym razem tylko jeden w miriadach zmieniają...

Myth Drannor

Zdobywca 3. miejsca w Konkurs(ik)u XIV

16-03-2011 21:29 | Katarzyna 'Zireael' Moszczyńska | Komentarze: 8
Ludność: 54 000; Mieszana (80% elfy [40% księżycowe elfy, 30% złote elfy, 10% leśne elfy], 12% ludzie, 4% gnomy, 2% krasnoludy, 2% niziołki) Typ rządów: Monarchia Religia: Seldarine, Mystra, Silvanus, Shaundakul, Mielikki, Moradin, Garl Glittergold Import: magiczne przedmioty, wiedza, żywność, tkani...

Laring

Perła wśród jezior

01-02-2012 14:31 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Królestwa Graniczne to bez wątpienia jeden z najbardziej chaotycznych, zmiennych i niebezpiecznych regionów Faerunu. Barwna mozaika królestw, cesarstw, wolnych miast, magokracji i teokracji wielokrotnie stawała się inspiracją dla bardów. Nic dziwnego, bo tu o każdej porze roku armie maszerują na woj...

Księgi Ziem Centralnych, część II

Piosenki, przepisy i moda

19-01-2011 15:51 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 3
Większość stereotypowych czarodziejów to poważni, starsi osobnicy o dostojnym wyglądzie, którzy bardzo cenią sobie otaczającą ich aurę tajemnicy. Ubierają się zazwyczaj w drogie szaty z najlepszych materiałów oraz noszą przeróżne amulety, pierścienie i różdżki, które często nie mają w sobie żadnej p...

Księgi Ziem Centralnych, część I

Zadziwiające Księgi Zapomnianych Krain

27-10-2010 21:21 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Przemierzając szlaki i bezdroża Zapomnianych Krain można się natknąć na dziesiątki różnego rodzaju książek, woluminów i foliałów. Od obszernych, uczonych rozpraw tworzonych przez skrupulatnych mnichów ze Świecowej Wieży po sprzedawane za garść miedziaków na ulicach Waterdeep opowiadania i pamflety w...