» Dla Mistrzów Podziemi » Potwory » Genasi pozytywnej energii (SW: 1)

Genasi pozytywnej energii (SW: 1)


wersja do druku

Planokrwisty przepełniony Pozytywną Energią

Autor: Redakcja: Konrad 'k0nrad' Kulwicki

Positai, 1. poziomowy zbrojny Rozmiar/Typ: Średni Humanoid (Pozaplanarny, Pozytywny) Kość Wytrzymałości: 1k8+3 (7 pw) Inicjatywa: +5 Szybkość: 9 m Klasa Pancerza: 16 (+1 Zr, +4 koszulka kolcza, +1 tarcza), dotyk 11, nieprzygotowany 15 Bazowy Atak/Zwarcie: +1/+3 Atak: Długi miecz +3 wręcz (1k8+2/19-20) Pełny Atak: Długi miecz +3 wręcz (1k8+2/19-20) Obszar/Zasięg: 1,5 m/1,5 m Ataki Specjalne: Zdolności czaropodobne Specjalne Zdolności: Widzenie w ciemnościach 18 m, poprawione leczenie, podatność na Negatywną Energię Rzuty Obronne: Wytrw +5, Ref +1, Wola +1 Atrybuty: S 14, Zr 13, Bd 17, Int 8, Rzt 12, Cha 10 Umiejętności: Dyplomacja +2, Leczenie +7 Atuty: Poprawiona inicjatywa Klimat/Teren: Dowolny (Plan Pozytywnej Energii) Występowanie: Pojedynczo Skala Wyzwania: 1 Skarb: Standardowy Charakter: Neutralny Dobry Rozwój: Zgodnie z klasą postaci Dostosowanie Poziomu: +1 Widzisz przed sobą tętniącego życiem humanoida o alabastrowej skórze. Jego oczy lśnią bladozłotym blaskiem. Zwraca się do ciebie głębokim, mocnym głosem. Powstanie genasi Pozytywnej Energii, znanych także jako "positai", wciąż pozostaje zagadką. Prawie tak rzadkie jak ich krewniacy negatai, positai czasem twierdzą, że powstali z samej esencji życia, która otrzymała cel i świadomość w sercu Planu Pozytywnej Energii. Jak większość planokrwistych, positai mogą znacznie różnić się wyglądem. Na pierwszy rzut oka łatwo wziąć positai za aasimara czy nawet zwykłego człowieka, jednakże po bliższych oględzinach positai zdaje się być w jakiś sposób bardziej żywy niż te istoty, jak gdyby nie były one niczym więcej, niż konstruktami czy nieumarłymi. Większość positai mówi planarnym. Typowy positai jest wzrostu człowieka, ale waży zauważalnie mniej. Walka Umiłowanie życia niekoniecznie oznacza pacyfizm. Wojownicy positai walczą powoli i z rozwagą, często przechodzą do defensywy i oszczędzają swe siły. Statystyki powyżej odnoszą się do 1-poziomowego zbrojnego positai. Poprawione leczenie (zn): Positai leczy się znacznie szybciej niż większość śmiertelników. W ciągu godziny odpoczynku odzyskuje 1 punkt wytrzymałości na poziom postaci, jak również jeden utracony punkt atrybutu na każdy obniżony atrybut. Każda znacząca przerwa w odpoczynku uniemożliwia leczenie. Jeśli positai będzie wypoczywać w łóżku przez cały dzień i noc, odzyska wszystkie utracone punkty wytrzymałości i atrybutów. Podatność na Negatywną Energię: Positai posiada rasową karę -4 do wszelkich rzutów obronnych przeciw efektom związanym z Negatywną Energią (takich jak zadawanie lekkich ran, krzywda itp.). Zdolności czaropodobne: 1/dzień – leczenie średnich ran. Poziom czarującego – 1. Podtyp Pozytywny: Do tego podtypu należą nieliczne istoty pochodzące z Planu Pozytywnej Energii. Gdy istota o podtypie ‘pozytywny’ znajdzie się na planie, którego dominującą cechą jest ‘pozytywny’, nigdy nie jest oślepiona blaskiem otoczenia i automatycznie przestaje zyskiwać punkty wytrzymałości, gdy osiągnie pełną ich liczbę. Umiejętności: Positai posiadają rasową premię +4 do testów Leczenia. Środowisko/Społeczność Praktycznie wszyscy positai wielce cenią sobie życie i zawsze dążą do jego ochrony. Aby osiągnąć ten cel, często zostają uzdrowicielami i kapłanami. Niektórzy są także wędrownymi filozofami, głoszącymi porzucenie przemocy i poszanowanie wszelkiego życia. Nic więc dziwnego, że większość positai staje się wędrowcami łaknącymi kontaktu z inteligentnymi stworzeniami Wieloświata i w związku z tym mają oni niewielkie szanse na utworzenie oddzielnej rasowej społeczności. Ekologia Positai dorastają szybko i są zdolne do bardzo długiego życia. Mogą mieć potomstwo ze związków z innymi istotami, ale dzieci są niemal bez wyjątków przedstawicielami rasy drugiego z rodziców. Generalnie rzecz biorąc, positai są zdolne znosić głód i pragnienie znacznie dłużej niż większość innych ras humanoidalnych, jednak również potrzebują materialnego pożywienia. Genasi pozytywnej energii jako postacie graczy Positai jako postacie posiadają następujące cechy rasowe:
  • Budowa +2. Positai jest uosobieniem zdrowia i wigoru.
  • Średni humanoid (pozytywny). Positai niemal zawsze pochodzą z Planu Pozytywnej Energii i posiadają podtyp "pozaplanarny" poza swym Planem macierzystym.
  • Bazowa szybkość positai wynosi 9 m.
  • Widzenie w ciemnościach 18 m.
  • Atak specjalny (patrz wyżej): Zdolność czaropodobna. Poziom czarującego równy poziomowi postaci.
  • Zdolności specjalne (patrz wyżej): Poprawione leczenie, podatność na Negatywną Energię.
  • Umiejętności: Positai otrzymują premię rasową +4 do testów Leczenia.
  • Języki automatyczne: planarny. Języki dodatkowe: dowolne.
  • Ulubiona klasa: Kapłan.
  • Dostosowanie poziomu: +1.
Opisany tu positai zbrojny posiadał następujące wartości atrybutów przed zastosowaniem modyfikatorów rasowych: S 14, Zr 13, Bd 15, Int 8, Rzt 12, Cha 10. Materiał pochodzi z zasobów serwisu Planewalker.com.

Komentarze


Vitriol Plugawiciel
    Dobre
Ocena:
0
To mi się podoba, Positai to ciekawy twór, słyszałem co nieco o tego typie Genasi.
Fajnie, ze to przetłumaczono ale zauważyłem jeden błąd: czemu Positai nie ma modyfikatorów do siły, zręczności i budowy i kary do atrybutu do inteligencji ?
Ps. Pewnie zaraz pojawi się Genasi negatywnej energii.
15-12-2006 18:15
Red_Guard
    Ciekawe, ciekawe...
Ocena:
0
Mła! (u mnie to oznacza pełen zachwyt - przyzwyczajcie się :P)
15-12-2006 19:33
Sortiarius
   
Ocena:
0
Całkiem dobra rasa. Razem z negatai będzie świetnym uzupełnieniem "oficjalnych" genasi.

A zeby nie było za różowo:
Statystyki powyżej odnoszą się do 1-poziomowego Wojownika positai.
Powinno byc Zbrojnego.

No i wypadało by dodac zwuczajowo akapit "Oto wartości atrybutów przedstawionego tu positai zbrojnego przed zastosowaniem modyfikatów rasowych: S 14, Zr 13, Bd 15, Int 8, Rzt 12, Cha 10" ;]

Ogolna ocena: 5-/6
15-12-2006 21:51
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
Xorin - fakt, dzięki za opinię i wskazanie błędu w tłumaczeniu. Poprawki zostały już naniesione.
15-12-2006 21:59
k0nrad
    Re: Vitriol
Ocena:
0
Owszem, genasi negatywnej energii (czyli Negatai) jest w trakcie tłumaczenia... a właściwie będzie, jak znajdę chwilkę wolnego.
16-12-2006 19:16
~Sodar

Użytkownik niezarejestrowany
    Pare sugesti...
Ocena:
0
Chciałbym tylko zauważyć, że genasi sa najczesciej potomkami stworów o nakładce stworzenia żwyiołu jakiegoś lub pół żywiołaka. Więc genasi pozyztywnej energi najprawdopodbniej powstałby z półżywiołaka pozytywnej energi. Tylko problem jest taki że nie istnieje oficjalna (co do nieoficjalnych nie wiem) nakładka na takie żywiołaki i półżywiołaki, a jedyne stwory jakie mozna spotkac na żywiole pozytywnej energi to Rawidy (latajacy wąż z jedną reką) i energony (latajaca bezcielesna kulka), a te stwory raczej nie nadaja sie do rozmnażania :P

Oczywiście, można to łatwo rozwiązać stwierdzeniem, że takie stwory powstają same z siebie na planie pozytywnej energi,

Tyle że na PPE nie ma powietrza.
Ani wody.
Ani jedzenia.
A momentami nie ma nawet stałego lądu.

Tak więc trudno żeby coś pochodziło z planu, na którym nie przeżyłoby nawet paru godzin.

Tzn, potworek fajny, ale jakoś brak w nim logiki :P Zresztą różni się od tego co można zobaczyć na Planewalkerze- tam jest przynajmniej wyjaśnione jako tako jak to powstało, a tu tego brak...
17-12-2006 01:21
k0nrad
    >> ~Sodar
Ocena:
0
Co do pochodzenia, patrz pierwszy akapit:

"Powstanie genasi Pozytywnej Energii, znanych także jako "positai", wciąż pozostaje zagadką. Prawie tak rzadkie jak ich krewniacy negatai, positai czasem twierdzą, że powstali z samej esencji życia, która otrzymała cel i świadomość w sercu Planu Pozytywnej Energii."

Czytaj uważnie ;].
Zresztą - nie wnikam czy to ma sens czy nie, ja tu tylko tłumaczę :P
I to tłumaczę bezpośrednio to, co jest na Planewalker.com, więc albo oni wyedytowali artykuł od czasu, kiedy go skopiowałem na dysk, albo to Ty się niestety mylisz ;].
17-12-2006 11:40
Sodar
   
Ocena:
0
http://www.planewalker.com/codex/e ntry.php?intEntryID=7773 - yu wyglada to troche inaczej.

Słuchaj, ja rozumiem że ty nie wnikasz w to czy to ma sens, ale jak nie ma to nie widze po prostu potrzeby tłumaczenia czegoś takiego.
17-12-2006 12:09
amnezjusz
   
Ocena:
0
Sodar, tylko, ze autor tłumaczył ten tekst: http://www.planewalker.com/ps3e/en try.php?intEntryID=10548 :) Jednakże, zgadzam się, że warto by się zastanowić nad kwestią ich pochodzenia. Wszystko inne przedstawia się bardzo fajnie i może się podobać :)
17-12-2006 12:33
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
Sodar - w przypadku opisu planokrwistych z Księgi Potworów również nie rozwodzono się nad szczegółami, a to jest rozpiska właśnie tego rodzaju - nastawiona nie na opis rasy, ale prezentację istot, które potencjalnie mogą zostać wykorzystane do gry przez graczy, choć domyślnie są przeznaczone raczej dla BN-ów. Poza tym, podana rozpiska - starsza - jest zwyczajnie gorsza pod względem rozwiązań mechanicznych etc..

Co zaś się sensowności tyczy - schemat rozpiski jest, jaki jest, w to nie należy wnikać - został zachowany i pozostaje użytecznym. Co zaś się tyczy pochodzenia genasi (jakichkolwiek), to, jak pisałem już kilkukrotnie, są trzy zasadnicze sposoby ich powstawania: krzyżówka z istotą silnie powiązaną z danym żywiołem (powstają półżywiołaki, a w kolejnych pokoleniach - genasi); odpowiedni magiczny rytuał (niesprecyzowane, choć istnieją czary tymczasowo nadające cechy tego czy innego planokrwistego); długotrwały pobyt kobiety w ciąży na właściwym Planie Wewnętrznym. Inna wersja, łącząca niejako dwie ostatnie koncepcje, sugerować może, że do narodzin genasi dojdzie i wtedy, gdy kobieta w ciąży przez dłuższy czas będzie podlegała silnemu działaniu Pozytywnej czy Negatywnej Energii (np. za sprawą czarów).

Jakim sposobem może dojść do narodzin positai czy negatai, o genasi próżni nie wspominając? Przede wszystkim dochodzi do tego wyjątkowo rzadko, z powodów, które wymieniłeś. Jednak zdarza się. Istnieją wszak magiczne efekty, które mogą pozwolić przetrwać bez powietrza czy uodpornić na zgubny wpływ nadmiaru danej Energii. Kwestia zastanowienia się, co mogło skłonić daną istotę do kroku takiego jak skrycie się na którymś z nieprzyjaznych Planów Wewnętrznych, w dodatku na tak długi czas. Może została porwana, a narodziny genasi to element dalekosiężnego planu tej czy innej potężnej istoty planarnej?

Proponuję przenieść dyskusję na Forum.
17-12-2006 13:50
~Morti

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Na forum- gdy ktoś wpadł na taki prosty a jednocześnie głupi pomysł, odsyłano go z kwitkiem, a właściwie z angielską stroną gdzie było mnóstwo typów genasi.
18-12-2006 17:13
amnezjusz
    Re: morti
Ocena:
0
Jeśli praca jest dobrze zrobiona to nie musi się obawiać krytyki i odsyłania do innych podobnych prac. Jednak prace Czwartego (bo o tych chyba mówisz) prezentowały dość niski poziom i dlatego zostały zjechane od góry do dołu :) Dlatego nie dziw się, że odesłano go z kwitkiem.
18-12-2006 18:05
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
Z kilku powodów, z których najbardziej znaczącym był kompletny brak pomysłu (pod względem opisu i rozwiązań mechanicznych), a także fakt niepotrzebnego powielania bytów istniejących. Tutaj mamy do czynienia z tłumaczeniem artykułu niezłej jakości, konwertującego pomysł z 2 ed. na nowe zasady. W czym więc problem?
18-12-2006 18:13
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
A gdyby tak stworzyć nowe zdolności dla tych prac to możnabyłoby je przyjąć? Powiedzcie co to było i co mogę zrobić.
18-12-2006 19:56
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
W takich sprawach pisz na maila, podanego pod hasłem Współpraca. Kwestia tego, o czym dokładnie myślisz, jak miałoby to wyglądać i jaka byłaby jakoś owego opracowania. EOT.
18-12-2006 20:08
iron_master
    Całkiem ciekawe
Ocena:
0
Co prawda nic nadzwyczajnego, ale zawsze kolejna postać do wykorzystania/odegrania. Ot, taki miły przerywnik w grze :)

Pozostaje mi zapytać, czy planowane są dalsze tłumaczenia?
18-12-2006 21:48
k0nrad
    >> iron_master
Ocena:
0
W kwestii dalszych tłumaczeń - jak już wspomniałem, obecnie negatai mam na warsztacie, nie wiem, czy, (a jeśli tak, to co) 'naczalstwo' mi podrzuci następnego :)
19-12-2006 08:23
xenocyt
    negatai
Ocena:
0
Powinno się spróbować dodać do nichjakąś wspólną historię (tj. między positai i negatai).
Jakieś wojny między nimi, sojusze w celach
"dobroczynnych" (niekonieczie dla ludzi i innych ras). Można by dodać jakieś wspólnoty tych stworzeń, bo wyglądają zbyt inteligentnie, na to żeby dawać się wybijać jeden po drugim. Tak jak w HoMM III można by dodać jakieś królestwo, dla młodszych graczy, dla starszych to troche zbyt dziecinne (bez urazy dla tych młodszych).
20-12-2006 08:20
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
To są tłumaczenia. Tłumaczenia, nie artykuły tworzone na potrzeby naszej strony. W związku z tym jakiekolwiek poważniejsze ingerencje w ich treść i formę nie mogą mieć miejsca.
20-12-2006 15:02
~p@zdzi

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
szkoda że nie ma ich ani w opisie świata forgotten realms, ani w księdze potworów
02-07-2007 11:56

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.