» Geas: Burgkon 2011

Geas: Burgkon 2011

Dodał: Kamil_Argos

Geas: Burgkon 2011
-
Ocena użytkowników
Średnia z 0 głosów
-
Twoja ocena
Konwent: Geas
Od: 14 października 2011
Do: 16 października 2011
Miasto: Grodziec k. Złotoryi
Strona WWW: geas.pl
Cena: 86 zł
Noclegi: Standard schroniskowy lub "w grze"
Typ konwentu: LARP-owy

Geas odbędzie się w dniach 14-16 X na zamku Grodziec koło Złotoryi i będzie pierwszym polskim burgkonem. Koncepcję imprezy można hasłowo opisać jako immersyjnego, symulacjonistycznego, całodobowego larpa pozbawionego mechaniki, realizowanego w scenerii prawdziwego średniowiecznego zamku. Organizatorem imprezy jest ekipa Akademii Rozwoju "Argos".


Immersyjnie:
Geas stawia na klimat i opowieść, a nie na współzawodnictwo, na dramaturgię scen i postaci, na narrację, a mniej na stawianie i osiąganie celów. Oczywiście każda postać na Geas ma swoje indywidualne zadania, ale questowanie służy raczej dramaturgii postaci i opowieści, a nie stanowi celu samo w sobie. Forma gry, toczącej się w prawdziwym średniowiecznym zamku odciętym od świata zewnętrznego i całą dobę bez przerw, ułatwi wczucie się w postacie. Realistyczne otoczenie pozwoli jak najpełniej przenieść się do świata fantasy. W tej jak najpełniejszej iluzji może potoczyć się opowieść godna zapamiętania w pieśniach bardów i minstreli...


Symulacjonistycznie:
Na Geas uczestnicy i organizatorzy wspólnie starają się stworzyć jak najpełniejszą, dosłowną iluzję świata fantasy: WYSIWYG, what you see is what you get. Przyjmuje się, że budowle, krajobraz, stroje itd. – zasadniczo wszystko w grze wygląda tak, jak widzą uczestnicy. Ppostać widzi to samo, co widzi uczestnik jako gracz. Zamek jest duży i kamienny, a nie z desek czy sznurka. Uczestnicy starają się również wizualnie reprezentować wszystkie zdarzenia, które realistycznie powinne być zauważalne, np. krew po zranieniach czy bandaże po założeniu opatrunku.

Gra na Geas toczyć się będzie od piątkowego popołudnia-wieczoru do nocy z soboty na niedzielę poranka bez przerwy. Oznacza to około 24 do 30 godzin nieprzerwanej fabuły. Będzie można spać, jeść, pić i chodzić do wychodka w grze, pozostając w roli. W grze będą odpowiednie komnaty, jadło i napitek itd. Jeżeli jednak zechcesz odpocząć od gry albo skorzystać z współczesnej łazienki, to będziesz mógł/mogła skorzystać z pozostających poza grą wygodnych pomieszczeń schroniska i powrócić do gry w dowolnym momencie.

Bez Mechaniki:
Na Geas Twoja postać potrafi to, co potrafisz przekonująco odegrać. To właśnie zasada DKWDDK (czyli du kannst, was du darstellen kanst, która zastępuje "punktową" mechanikę rodem z gry planszowej. DKWDDK sprawdza się w praktyce - w Niemczech w zeszłym roku już 43% LARP-ów, czyli aż 300 imprez, odbywało się na zasadach DKWDDK. Nadrzędnym celem jest tu płynna gra, dająca wrażenie realizmu, pozwalająca zanurzyć się w przedstawianym świecie i czerpać przyjemność z doświadczania go i intergaowania z innymi postaciami – a nie z wygrywania z innymi graczami w ramach jakiejś mechaniki.

Wciąż obecne będą pewne zasady związane z bezpieczeństwem uczestników, tu jednak również organizatorzy zdecydowali się na pewne zmiany w stosunku do najbardziej popularnych w Polsce modeli. Na Geas zamiast zasady no touch obowiązuje zasada no pain. Oznacza to, że można dotykać innych graczy, ale tak, by nie sprawić im fizycznego lub psychicznego bólu. Uzupełnieniem tej zasady jest znane z gier typu jeepform słowo bezpieczeństwa. Jeśli działanie współgracza sprawia Ci dyskomfort, powiedz słowo bezpieczeństwa. Usłyszawszy je, należy zatrzymać odgrywaną scenę. Zasada no pain wymaga wzajemnego zaufania, ale sprawdza się w praktyce i pozwala grać zarazem bezpiecznie i realistycznie.


Setting:
Wydarzenia Geas: Burgkon osadzone są w realiach Znanego Świata - klasycznego settingu fantasy znanego od wielu lat z Fantazjady. To typowy świat magicznego średniowiecza, z elfami, krasnoludami i orkami itd. Biorąc przykład z niemieckiej sceny LARP-owej z jej kampanią Mittellande, organizatorzy zdecydowali, że na potrzeby nowego LARP-a nie potrzeba wymyślać kolejnego settingu. Znany Świat jest, nomen omen, znany i lubiany przez graczy i pomieści fabułę niejednego LARP-a.

Przy tym Geas skupia się na wydarzeniach z miejsca i czasu gry, na tym, co faktycznie można zdarzyć się na LARP-ie - a nie geopolityce; setting to jedynie tło. Tym bardziej, że z "magicznego średniowiecza" również "średniowiecze" będzie brane na serio: czasy, gdy o globalizacji nawet magom się nie śniło, a z zamku do najbliższego miasta potrafi być wiele dni drogi.


Na Geas zostanie wykorzystana mało znana jeszcze w kraju technika Fate Play. Dlatego w odprawie postaci znajdziesz zarówno questy, jak i fatum nad nią ciążące, a raczej jego składowe. Ta technika tworzenia postaci została zaczerpnięta z norweskiej sceny LARP-owej i przetestowana w grze pt. "Bunkier Hamleta" na zeszłorocznym Puckonie. Pomaga ona uwypuklić warstwę emocjonalną relacji między postaciami i doprowadzać do zapadających w pamięć, "epickich" scen. Postaci występujące w ciekawych opowieściach - bohaterów powieści, dramatu, legendy czy gry - trudno sprowadzić do samych tylko zadań, jakie przed nimi stoją. Dlaczego więc postać, w którą wcielamy się na LARP-ie miałaby być zdefiniowana jedynie questami, jakie ma wykonać? Przecież poza celami, do jakich dąży, bohaterem powodować może podświadomość, siła tradycji, popęd - te wszystkie nieuświadomione siły, którymi wyraża się los. Los, czyli fatum.

Aha, i to wcale nie znaczy, że Geas to LARP w stylu salonowo-egzaltowanym. Bynajmniej. Bo czyż fatum nie napędzało takich postaci, jak Odyseusz? Jak Aragorn zwany Obieżyświatem? Jak Geralt z Rivii?


Wszelkie wiadomości o Geas, opis settingu, listę vacatów, a także inne przydatne informacje znajdziecie na [url= http://geas.pl]stronie LARP-a[/url] oraz stronie [url=htpp://argos.edu.pl]AR Argos[/url], organizatora Geas: Burgkon.
Tagi: Geas 2011

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.