» World of Warcraft TCG » Artykuły » Gdzie mogą wylądować karty

Gdzie mogą wylądować karty

Gdzie mogą wylądować karty
Osoba, która pierwszy raz zobaczy rozgrywkę WoW TCG, może widzieć swoimi oczami rozrzuconą po całym stole kupkę kolorowych kart. Jednak, gdy zaczniemy lepiej poznawać grę, zauważymy, że istnieje system, według którego karty są rozmieszczane. Większość akcji, które wykonujemy w trakcie gry skutkuje przeniesieniem karty lub kart z jednej strefy do drugiej. W WoW TCG strefy pełnią bardzo ważną rolę, często tworzą się nawet całe strategie wokół nich. W tym tekście opiszę każdą z nich, w której w trakcie gry mogą się znaleźć karty i opowiem, co może się z tym wiązać. Istnieją następujące miejsca, w których w trakcie gry mogą przebywać karty nasze, jak i przeciwnika: Deck Talia to rdzeń całej gry. Tutaj, poza kartą bohatera, rozpoczynają grę wszystkie nasze karty, które wykorzystaliśmy w trakcie budowy decku. To nie tylko źródło kart, z których korzystamy w ciągu rozgrywki - WoW TCG w dzisiejszych czasach umożliwia nam również manipulowanie nim, m.in.:
  • Przy odpowiednio złożonej talii możemy w nią wtasować już wcześniej dobrane karty tak, by mieć szansę ich dobrania jeszcze raz w trakcie tej samej gry,
  • Istnieją umiejętności pozwalające nam zmieniać kolejność kart na wierzchu talii,
  • Inne karty pozwalają nam wyszukać potrzebną nam kartę i wyjąć ją z talii w trakcie gry.
Warto również dodać, że alternatywnym sposobem wygranej jest pozbycie się wszystkich kart z talii przeciwnika. W momencie, gdy przeciwny gracz będzie musiał dobrać kartę, a w jego decku nie zostanie już nic, przegrywa on automatycznie grę. Sytuacja rzadko spotykana, ale możliwa.
Hand Reka to nasze przysłowiowe centrum dowodzenia - tutaj lądują karty, które dobraliśmy z talii. To właśnie od kart w strefie hand rozpoczyna się taktyczne myślenie. Na podstawie tego, co mamy na ręce, możemy zaplanować najbliższe posunięcia. Karty, które znajdują się w naszych dłoniach możemy zagrywać, płacąc ich wymagany koszt. Maksymalna liczba kart, którą możemy posiadać w tej strefie wynosi 7 - jakąkolwiek nadwyżkę kart, jaką uda się uzyskać w ciągu danej chwili musimy wyrzucić do grobu pod koniec naszej tury, dlatego też trzeba uważnie podejmować każdą decyzję. Ważną częścią WoW TCG jest tworzenie możliwości dobierania dodatkowych kart. Gdy dojdzie do sytuacji, w której nie mamy ich wiele, skutkuje to zazwyczaj utratą przewagi i ostateczną przegraną. W związku z tym, trzeba również uważać na efekty typu "discard", czyli wyrzucaniu kart z ręki.
Play zone Play zone to główne pole bitwy - miejsce, w którym odbywa się cała akcja. W tej strefie aktywują się moce kart jednorazowych umiejętności, tutaj lądują zagrane karty z ręki jak ekwipunek, sojusznicy czy umiejętności ongoing i zostają w tej strefie dopóki nie zostaną zniszczone. To w play zone odbywa się walka między postaciami typu hero i/lub ally. Resource row Rząd zasobów to miejsce, w którym umieszczamy kolejne resource potrzebne nam do zagrywania kart. W ciągu każdej naszej tury możemy podłożyć tylko jedną kartę jako resource. Istnieją wyjątki, gdy pewne umiejętności lub sojusznicy pozwalają nam przyspieszyć proces gromadzenia zasobów, jednak mimo tego, zasoby są bardzo cenną rzeczą i w trakcie gry powinniśmy je wykorzystywać jak najrozsądniej. Resurce row to również miejsce, w którym umieszczane są questy oraz lokacje. Jedną z najważniejszych decyzji w trakcie gry to decydowanie, które karty powinniśmy zachować w ręku, a które zamienić na resource. Raz tak podłożona prawie zawsze zostaje zasobem do końca gry. W nielicznych przypadkach resource może zostać zniszczony, a w takim przypadku ląduje on w graveyardzie.
Graveyard W cmentarzu lądują karty, które zostały zniszczone, wyrzucone z ręki lub "przewinięte" z talii (wrzucone od razu z decku do grobu). W większości przypadków karty w tej strefie tracą swoją moc i siedzą tam aż do końca rozgrywki. Pozornie może się wydawać, że raz zniszczone karty już nigdy nam nie pomogą zwyciężyć w pojedynku. W świecie WoW TCG nie jest to takie oczywiste - istnieje masa kart, która umożliwia nam przywrócenie potrzebnych rzeczy do gry lub ręki. Poza tym, pewne karty czerpią swoją moc z ilości i rodzaju kart znajdujących się na danym cmentarzu.
Remove from the game zone (RFG) Remove from the game zone jest rodzajem cmentarza. W trakcie gry będziemy spotykać w opisach umiejętności słowo "remove" - jeśli karta będzie je zawierać, to najprawdopodobniej będziemy musieli usunąć swoją lub przeciwnika kartę właśnie do RFG zone. W RFG karta również traci swoje zdolności, jednak w przeciwieństwie do graveyardu karty usunięte do RFG są prawie niemożliwe do odzyskania w trakcie gry - istnieje bardzo niewiele efektów, które mogą przywrócić je z tej strefy.
Każdy obszar w WoW TCG może wpłynąć na losy rozgrywki. Wraz z rosnącą liczbą zagranych gier oraz nabranym doświadczeniem, będziecie coraz swobodniej operowali kartami i znajomością tego, gdzie dana karta powinna się znaleźć w danym momencie.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.