» Baza bitewniaków » Wydawnictwa » Games Workshop

Games Workshop


wersja do druku
Games Workshop

Brytyjska Firma, która osiągnęła sukces na światowym rynku. Sprzedaje wiele systemów, figurek oraz akcesoriów do tego typu hobby. Została założona przez kilku kolegów, którzy zaczynali podbój rynku w garażu. Obecnie jest potentatem, wykazuje największe zyski i jest najbardziej popularną firmą w świecie tego fantastycznego hobby. Jej główną siłą napędową są trzy systemy bitewne.


Warhammer Fantasy Battle – tak brzmi pełna nazwa tego systemu. Akcja umiejscowiona jest w Świecie, który jest fantastyczną krainą. Wiele z zamieszkujących ją ras toczy ze sobą boje o władzę, bogactwa, wiarę. Potężne armie, dowodzone przez charyzmatycznych herosów ścierają się ze sobą na ogromnych polach bitew. Obecnie jest już siedem edycji tegoż systemu. Do grania potrzebne są zasady, które znajdują się w Rulebooku (jest tam pełny opis jak się gra). Opis wszystkich jednostek i ich koszt w punktach znajduje się w Armybooku. Modele można zamówić przez Internet lub składając wizytę w specjalistycznym sklepie modelarskim. Szczegółowe informacje można znaleźć pod tym adresem.


Warhammer 40.000 jest grą bitewną, której akcja toczy się w świecie sci-fantasy (inaczej science fiction), w roku 40000. Bardzo dynamiczna gra, różnego rodzaju rasy walczą ze sobą na wiele sposobów. Używają potężnych maszyn, pojazdów, przewagi liczebnej oraz mocy psionicznych. Do grania potrzebne są zasady, które znajdują się w Rulebooku (jest tam pełny opis jak się gra). Opis wszystkich jednostek i ich koszt w punktach znajduje się w książce zwanej Codexem (odpowiednik Armybooka). Modele można zamówić przez Internet lub składając wizytę w specjalistycznym sklepie modelarskim. Szczegółowe informacje można znaleźć pod tym adresem.


Władca Pierścieni – akcja gry ma miejsce w świecie znanym z książek J.R.R Tolkiena oraz trylogii filmowej nakręconej na podstawie jego książek. Gra jest bardzo przyjemna, bardziej dynamiczna niż Warhammer Fantasy Battle. Chcąc zbierać figurki z tej serii masz dostęp niemalże do wszystkich bohaterów oraz ras występujących w opowieściach J.R.R. Tolkiena. Na poniższych zdjęciach można zobaczyć kilka armii z tegoż systemu. Lista armii oraz poradnik jak rozpocząć przygodę z figurkowym Władcą Pierścieni dostępny jest pod tym adresem.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


~The czart

Użytkownik niezarejestrowany
    Krótkie
Ocena:
0
Ale treściwe :) .
22-04-2007 10:25
13918

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Akcja umiejscowiona jest w Starym Świecie, który jest fantastyczną krainą.
Nie do końca. Widziałem boje na innych kontynentach, więc mowa jest o Znanym Świecie, nie Starym chyba. Więc nie do końca treściwie.
22-04-2007 18:21
WilliamWolfes
   
Ocena:
0
hmmm nie rozumiem twojej wypowiedzi Borejko?
Stary świat to całość, czyli wszystkie kontynenty. To tak jak dla nas Ziemia - w Warhamerze nazywają Ziemie - Starym Światem.
22-04-2007 21:27
CE2AR
    Niet williamwolfesie :P
Ocena:
0
Stary Świat to jedynie nazwa kontynentu odpowiadającego naszej Europie.
22-04-2007 22:43
WilliamWolfes
    ups...
Ocena:
0
a tak przepraszam coś mi sie pomieszało :>

"...zwracam honor! krzykną William wyciągając krótki sztylet błyszczący w blasku słońca. Wszyscy zostali zaskoczeni tą reakcją, lecz nikt nie zdołał wykrztusić słowa gdy ostrze znalazło godne miejsce w sercu Williama.

Oddał honor lecz sam go utracił, a bez niego nie mógł dalej żyć..."
22-04-2007 23:16
WilliamWolfes
    a co do ...
Ocena:
0
tego fantastyczne świata to naliczyłem 12 krain geograficznych. Nie wiem czy są to kontynenty czy nie, ale np. Ulthuan i Albion to wyspy i można je traktować jako kontynenty.
22-04-2007 23:21
Fingor
   
Ocena:
0
W zamierzeniu spora część bitew (typu pitched battle) jest umiejscowionych w Nowym Świecie :> Ale gwoli ścisłości:
Stary Świat - Europa
Nowy Świat - Ameryka Płd.
Naggaroth - Ameryka Płn.
Albion - zaliczany raczej do Starego Świata - Wielka Brytania
Cathay - Chiny
Nippon - Japonia
Norsca - Stary Świat lub Krainy Chaosu - Skandynawia
Krainy Chaosu - większość północnej Azji
Królestwa Ogrów - Mongolia itp.
Arabia - chyba nie muszę tłumaczyć ;>
Southlands - Afryka
23-04-2007 15:01
CE2AR
   
Ocena:
0
William, kurcze, musiałeś się zabijać? Kto teraz zostanie szefem bitewniaków? :P

Fingor
Arabia i Southlandsy znajdują się na jednym kontynencie.

Nowy Świat to chyba ogólne określenie „obu ameryk” tych warhammerowych oczywiście :) zaś Ameryka południowa to Lusaria (czy jak to się tam pisze).
Ale na 100% nie jestem pewny.
23-04-2007 19:56
13918

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Gwoli ścisłości po raz wtóry. Jakiekolwiek odniesienia z świata WFRP do świata naszego są nie na miejscu, albo to zupełnie 2 rózne światy. Podręczniki napominają tylko o tym że Stary Swiat może przypominać Europę z naszego świata, w (1 edycji gry fabularnej sam Stary Świat był wiekszy), a skojarzenia Arabii z Arabyią czy Lustrii (tak to się pisze) z Afryką odnośnie umiejscowienia na mapie Ziemi są wyssane z butelki.
To tak jakby porównywać F126p z Ferrari-oba są pojazdami i koła mają umiejscowione prawie w tych samych miejscach.
23-04-2007 21:45
WilliamWolfes
    ...
Ocena:
0
i tu masz rację Borejko! BTW co prawda porównałem Stary czy Nowy Świat WFB do naszego ale nie chodziło mi o to co pisał Fingor. W sumie nie ważne Borejko powiedział wszystko w tym temacie. Mam mapę i to mi starcza ;].... skąd? nie wiem, ale jest rzetelna i profesjonalnie wykonana.
Na upartego to tam nie ma podziałów na kontynenty tylko na krainy geograficzne + dwie większe wyspy i dwa archipelagi (o ile można tak to nazwać)
23-04-2007 22:03
CE2AR
   
Ocena:
0
Dla niektórych porównania są nie na miejscu, dla mnie są więcej niż oczywiste.

Tak czy inaczej w poprzednim moim poście chodziło mi bardziej o podobieństwo w umiejscowieniu geograficznym a nie jakieś inne porównania.
23-04-2007 23:06
Fingor
   
Ocena:
0
@Borejko
Nie masz racji. Sami twórcy podczas prezentacji WFRP porównywali kontynenty Znanego Świata do naszego. A porównanie do samochodów jest nieco nie na miejscu. Bo Ferrari na 126p wzorowane nie było, na odwrót też nie. A już świat, który dostajemy w WFB - był, i twórcy się z tym nie kryją.

A tak swoją drogą, to sci-fantasy to nie do końca jest science fiction, chyba że się mylę.
24-04-2007 10:23
WilliamWolfes
   
Ocena:
0
Najlepiej niech każdy napisze taki art i sie wystawi wszystkie, każdy będzie uważał to co dla niego słuszne :D
24-04-2007 19:15
13918

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Sami twórcy podczas prezentacji WFRP porównywali kontynenty Znanego Świata do naszego. O czym pisałem komentarz wcześniej.
A sci-fantasy (inaczej science fiction) to jakby napisać: fiat 126 p (inaczej Ferrari). Swoją drogą poczytałbym jakieś naukowe powieśći fantasy
I tym razem jest napisane w Świecie z dużej litery.
No to po korekcie bierzemy nastepnego newsa
24-04-2007 19:54

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.